Gönderen Konu: Kendi Tekneni Yap Bildirimi Taahhütname  (Okunma sayısı 1609 defa)

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 713
  • Ad Soyad: Kadir
Ynt: Kendi Tekneni Yap Bildirimi Taahhütname
« Yanıtla #45 : Temmuz 06, 2025, 06:44:43 ÖS »

Abi oncelikle eline saglik. Bir cok amator yapimcinin profesyonel sayabilecegi kalitede gorunuyor.

Menteselere aslinda karsi degilim. Fakat neticede amator yapim tekne. Ne kadar saglam olacagini gercek anlamda bilemeyecegimiz icin icimdeki muhendis kafasi bu secimi dogru bulmuyor sadece. Bilinmezi sevmeyen bir tarafim var. tamamen ondan :D

Anladigim kadariyla civatalar mavi kama ve sari kanallarin icinden yatay hizada gececek. Eger oyleyse benim aklima hic yatmaz.

Neticede AMA'ya en buyuk kuvvet dikey yonde binecek. Civatayi sarilarin ortasindan gecirdiginde, mavi kamanin civatanin altinda kalan kisminin, sari kanallarin da ustunde kalan kisminin dayanikliligindan faydalanamamis oluyorsun. Ustelik, kuvvet, malzemenin kuvvete en az dayanikli oldugu, katmanlari birbirinden ayirma yonunde uygulaniyor ( tam vida delikleri hizasindan )

Basit bir cizim ekledim. Neredeyse senin fikrin gibi. Ama hem dikey hem de yatay etkiyen kuvvetlere karsi oldukca saglam olacaktir.  Vidalar yuku malzemelere katmanlari cekerek ayirma yonunde degil, bastirarak sikistirma seklinde aktariyor. Ustelik, alttaki uzun plakaya kuvvetler cekme yuku olarak etkiyor ve bu plaka muhtemelen neredeyse yuklerin %60-70'ini tek basina karsilayacaktir.

Bu plakayi saglam yaptigin ve saglam bir mentese sectigin surece gozun arkada kalmaz diye dusunuyorum.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 713
  • Ad Soyad: Kadir
Ynt: Kendi Tekneni Yap Bildirimi Taahhütname
« Yanıtla #46 : Temmuz 06, 2025, 06:46:12 ÖS »
Plakalari celikten yapman mumkun olursa ( lazer kesim ile cok kolay olacaktir. kucuk de olduklari icin kargo yapan olur ). alttaki somunu direk plakaya kaynattirirsin.  somunun gevseyip dusme ve guvenlik sorunu olusturma riski ortadan kalkmis olur.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.026
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Kendi Tekneni Yap Bildirimi Taahhütname
« Yanıtla #47 : Temmuz 06, 2025, 09:16:00 ÖS »
Onu ben de düşündüm, hatta U şeklinde bir kılıf yada kelepçe daha garanti olur...

da...

O levha veya U braket, oraya ne koysan, mavi parçanın içeri girmesine engel oluyor. Hareketli düşünür veya tam dik pozisyondaki durumu çizersen, mavi, aşağı doğru çıkıntı durumunda oluyor. O zaman o plaka orada duruyor olmamalı. Grdikten sonra ellek konup cıvatalamak da pratik değil. Dört kol var. Olmaz.

Onun yerine, kırmızıdan kayarak gelecek bir bilezik daha pratik olabilir.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.026
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Kendi Tekneni Yap Bildirimi Taahhütname
« Yanıtla #48 : Temmuz 06, 2025, 09:28:48 ÖS »
... ya da hiç dikey katlama düşünmeyip, yine eskisi gibi yatay yanaştırma düşünülebilir.

Aynı menteşe sistemi yatay olarak uygulandığında düşey kuvvetlere karşı daha dayanıklı olur, çünkü artık alttan tutan kalın bir parça olmuş oluyor.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
9 Yanıt
31733 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2013, 01:23:52 ÖÖ
Gönderen: msceylan
17 Yanıt
17045 Gösterim
Son İleti Şubat 26, 2012, 08:42:43 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
11 Yanıt
33289 Gösterim
Son İleti Nisan 04, 2017, 01:31:02 ÖÖ
Gönderen: Hilmi
1 Yanıt
10957 Gösterim
Son İleti Aralık 03, 2012, 11:15:49 ÖS
Gönderen: Halit uysal
38 Yanıt
53793 Gösterim
Son İleti Mayıs 13, 2020, 03:30:45 ÖS
Gönderen: genetik
305 Yanıt
127087 Gösterim
Son İleti Mayıs 10, 2024, 11:42:31 ÖÖ
Gönderen: ktm-bey
0 Yanıt
6293 Gösterim
Son İleti Şubat 10, 2018, 01:08:44 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
32 Yanıt
17258 Gösterim
Son İleti Mayıs 25, 2021, 06:33:30 ÖS
Gönderen: Sunay Gönenden
0 Yanıt
1103 Gösterim
Son İleti Aralık 06, 2023, 01:41:58 ÖS
Gönderen: vlkanaydin