Gönderen Konu: Sztrandek 750 - Balıkesir  (Okunma sayısı 22819 defa)

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 61
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Güverte tamamdır
« Yanıtla #105 : Nisan 16, 2024, 03:09:37 ÖS »

güverte bitti nasipse önümüz hafta sonu teknenin içine gireceğim. görüş ve önerilerinizi ve içinde ilk yapmam gereken işlemler hakkında bilgi verirseniz memnun olurum. 

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.317
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #106 : Nisan 17, 2024, 08:30:47 ÖS »
Ben kendi tecrübelerime dayanarak ilk yapılması gereken iş hazır daha iç boş haldeyken belirli bir seviyeye kadar ahşap koruyucu işlem yapılması. Bu epoksi olur, astar olur emprenye olur farketmez. Ama en azından su hattının içten hizasının üstlerine kadar su koruması yapmak faydalı oluyor.
Daha sonrasında ise tesisatlar ve depoların yerleşimi. Elektrik,su ,temiz su pis su , tuvalet ,pano vs gibi işler öncelikli yapılmalı.
İnsan heyecanla acele ediyor ama mobilyaların üstü en son kapatılmalı. Kozmetik ve şekil şukul işler en son. Boya da pis işler bittikten sonra yapılmalı tesisat vs gibi.
Tavan yalıtımı mutlaka düşünülmeli. Teknenin içi çok sıcak oluyor  :A Hazır kabuk halindeyken bir çözüm bulunabiliyorsa şahane olur.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.783
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #107 : Nisan 19, 2024, 05:07:13 ÖS »

Tavan yalıtımı mutlaka düşünülmeli. Teknenin içi çok sıcak oluyor  :A Hazır kabuk halindeyken bir çözüm bulunabiliyorsa şahane olur.

Ben tavana 2x2 çıtalar yapıltırdım aralı bir şekilde..sonra o aralara 2cm kalınlıkta yalıtım köpügü koydum..En sonda 4mm su k.plagı ile koydugum çıtalara vidaladım,kamara yan duvarlarıda aynı şekilde yaptım..direge çıkacak elektrik kabloları vbg ,aydınlatma,navigasyon gibi kablolarıda içerde bıraktım .sıcaklarda bayagı işe yaradı bu mantolama köpügü,tavsiye ederim .

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 61
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #108 : Nisan 19, 2024, 05:26:04 ÖS »

Tavan yalıtımı mutlaka düşünülmeli. Teknenin içi çok sıcak oluyor  :A Hazır kabuk halindeyken bir çözüm bulunabiliyorsa şahane olur.

Ben tavana 2x2 çıtalar yapıltırdım aralı bir şekilde..sonra o aralara 2cm kalınlıkta yalıtım köpügü koydum..En sonda 4mm su k.plagı ile koydugum çıtalara vidaladım,kamara yan duvarlarıda aynı şekilde yaptım..direge çıkacak elektrik kabloları vbg ,aydınlatma,navigasyon gibi kablolarıda içerde bıraktım .sıcaklarda bayagı işe yaradı bu mantolama köpügü,tavsiye ederim .
Volkan kardeşim ve Servet Bey, değerli katkılarınız için teşekkür ederim. ben de aynen bu şekilde planlıyorm. sintine seviyesi hariç tavan ve alabandaları 2 cm strafor ile kaplayacağım. daha sonra 4 mm kontra ile üzerlerini kapatacağım. servet bey, benimzaten içerde 2 cm kalınlığında stinger çıtalarım mevcut. bunların arasını straforla doldurup kontraları bu çıtalara vidalamayı planlıyorm. katkılarınız için teşekkür  ederim. peki tesisatları bu 4 mm kontraların altında bırakmam ileride sorun yaratırmı   sizce     

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.317
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #109 : Nisan 20, 2024, 10:31:20 ÖÖ »
Su tesisatında bir problem yaratmaz,elektrik tesisatında da önce pvc kablo kanalı çekilirse her hangi bir problemde ,sorunlu kablo olursa bu kanalda değişim yapılabilir. Hayrettin abi teknesini yaparken bu şekilde yapmıştı bende ondan görmüştüm. Hatta bu kanalların içine birer tane ekstradan kablo atıp yedek bırakmıştı. Ayrıca bu kablo kanallarını 2. uçtan sıcak slikon ile kapatıp hava almaz yapmıştı. Olası bir yangın durumunuda kesmişti. Kanalda oksijen olmayacağı için yangın büyüme durumu olmayacak.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.783
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #110 : Nisan 20, 2024, 12:29:30 ÖS »
 Zamanla kopma olursa kablolarda sorun olur..ben kablo kanalı kullanmadım,eger insaatlarda kullanılan yuvarlak kablo kanalı kullanıp,sabitliyebilirseniz kablo degilimi ilerde kolay olur,yoksa kaplamayı sökmek durumunda kalırsınız..elektrik tesisatında sevtelin dış kılıflı 1.5 mm kalaylı kablosunu kullanmıştım..tavsiye ederim..yassı marin kablo diye geçer..Kamara ön camına şentürk'ün açılır,kapanır plastik lumbozları var ,ondan koymak iyi oluyor,yazın açınca iyi ir serinlik veriyor..bütçe uygunsa plastik yerine paslanmazkarıda var .

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 61
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #111 : Nisan 20, 2024, 09:24:05 ÖS »
Zamanla kopma olursa kablolarda sorun olur..ben kablo kanalı kullanmadım,eger insaatlarda kullanılan yuvarlak kablo kanalı kullanıp,sabitliyebilirseniz kablo degilimi ilerde kolay olur,yoksa kaplamayı sökmek durumunda kalırsınız..elektrik tesisatında sevtelin dış kılıflı 1.5 mm kalaylı kablosunu kullanmıştım..tavsiye ederim..yassı marin kablo diye geçer..Kamara ön camına şentürk'ün açılır,kapanır plastik lumbozları var ,ondan koymak iyi oluyor,yazın açınca iyi ir serinlik veriyor..bütçe uygunsa plastik yerine paslanmazkarıda var .
Çok teşekkürler. Kablo kanalı aldım zaten yuvarlak spiral olanlardan. Tavsiye ve ilginize teşekkür ederim arkadaşlar. İş ilerledikçe görsel paylaşımı yapacağım

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 61
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #112 : Nisan 20, 2024, 09:25:37 ÖS »
Su tesisatında bir problem yaratmaz,elektrik tesisatında da önce pvc kablo kanalı çekilirse her hangi bir problemde ,sorunlu kablo olursa bu kanalda değişim yapılabilir. Hayrettin abi teknesini yaparken bu şekilde yapmıştı bende ondan görmüştüm. Hatta bu kanalların içine birer tane ekstradan kablo atıp yedek bırakmıştı. Ayrıca bu kablo kanallarını 2. uçtan sıcak slikon ile kapatıp hava almaz yapmıştı. Olası bir yangın durumunuda kesmişti. Kanalda oksijen olmayacağı için yangın büyüme durumu olmayacak.
Volkan kalaylı kablonun metre fiyatından haberin var mı? Kendilerini koydukda yedek kaldı kardeşim :)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.317
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #113 : Nisan 23, 2024, 11:53:13 ÖÖ »
Su tesisatında bir problem yaratmaz,elektrik tesisatında da önce pvc kablo kanalı çekilirse her hangi bir problemde ,sorunlu kablo olursa bu kanalda değişim yapılabilir. Hayrettin abi teknesini yaparken bu şekilde yapmıştı bende ondan görmüştüm. Hatta bu kanalların içine birer tane ekstradan kablo atıp yedek bırakmıştı. Ayrıca bu kablo kanallarını 2. uçtan sıcak slikon ile kapatıp hava almaz yapmıştı. Olası bir yangın durumunuda kesmişti. Kanalda oksijen olmayacağı için yangın büyüme durumu olmayacak.
Volkan kalaylı kablonun metre fiyatından haberin var mı? Kendilerini koydukda yedek kaldı kardeşim :)

Ben çok tekli nyaf kullanmıştım yanlış hatırlamıyorsam. Sadece kablonun çok telli olması önemliymiş evdeki kullanılan tek telliler teknelere uyumlu olmuyormuş. Kalaylı kablo ile ilgili bilgim olmadığına ya da çok pahalı olduğundan otomatik elemişimdir. :on
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.783
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #114 : Nisan 23, 2024, 12:18:14 ÖS »
Su tesisatında bir problem yaratmaz,elektrik tesisatında da önce pvc kablo kanalı çekilirse her hangi bir problemde ,sorunlu kablo olursa bu kanalda değişim yapılabilir. Hayrettin abi teknesini yaparken bu şekilde yapmıştı bende ondan görmüştüm. Hatta bu kanalların içine birer tane ekstradan kablo atıp yedek bırakmıştı. Ayrıca bu kablo kanallarını 2. uçtan sıcak slikon ile kapatıp hava almaz yapmıştı. Olası bir yangın durumunuda kesmişti. Kanalda oksijen olmayacağı için yangın büyüme durumu olmayacak.
Volkan kalaylı kablonun metre fiyatından haberin var mı? Kendilerini koydukda yedek kaldı kardeşim :)

Ben çok tekli nyaf kullanmıştım yanlış hatırlamıyorsam. Sadece kablonun çok telli olması önemliymiş evdeki kullanılan tek telliler teknelere uyumlu olmuyormuş. Kalaylı kablo ile ilgili bilgim olmadığına ya da çok pahalı olduğundan otomatik elemişimdir. :on

Kablonun çok telli olması önemli,kıvrılması kolay,kopması daha zordur...bakır kolay oksitlenir,oksitlendiginde akım dirençle karşılasır,daha çabuk ısınır vbg,o yüzden kalaylı kablo kullanmak iyidir..

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 651
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #115 : Nisan 24, 2024, 01:16:00 ÖÖ »
Kablo uclarina pabuc takilir ve amaca uygun pabuc pensesi ile sabitlenirse korozyon sorun yaratmayacaktir. Pabuclar genelde nikelden oluyor. Bakir'a preslendigi yerlerin etrafi korozyona ugrasa da asil temas yuzeyleri de korozyondan korunmus oluyor.

Kablo-Kablo baglantisi da en saglikli wago konnektorlerle oluyor. Yayli klemens diye de geciyor sanirim Turkiye'de.
Bakir kabloyu direk elektrik tesisatcisi klemenslerine vidalamak hic hos degil :)

Son olarak baglantilari bir koruyucu ile nemden korumak efsane yontemdir. Gavur ellerinde "dielectric grease" diye buluyorum ben. Turkiye'de tam adindan emin degilim.
Her turlu elektrik-elektronik baglantiyi korozyondan korumak icin genelde bolca kullanirim. Az biraz masraf eklese de donup arkama bakmadigim icin cok dert etmiyorum.

Eger usenmez ve ekstra masrafi idare ederseniz bence mutlaka dielektrik gres olayina girin derim. Baglantinizi yapin. uzerine guzelce bu gresi surun. Nemden korozyondan komple korumus oluyorsunuz.



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
3163 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:03:18 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3485 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:03:57 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3363 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:04:38 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3290 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:05:07 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3195 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:05:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3230 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:06:14 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3546 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:06:53 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3362 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:08:23 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2991 Gösterim
Son İleti Ekim 09, 2011, 11:24:22 ÖS
Gönderen: vlkanaydin