Gönderen Konu: S700_U-Hasan İlbay-Mersin  (Okunma sayısı 734 defa)

XX

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 38
  • Ad Soyad: hasan ilbay
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1985
S700_U-Hasan İlbay-Mersin
« : Eylül 13, 2020, 05:12:44 ÖS »

Merhabalar, s650u yapmaya karar verdim. Postaların arasını 5cm açarak boyu 7m yapmayı düşünüyorum.
Postaları 1cm kalınlığında 2adet kontraplak levha üzerine çizerek kestim, yapıştırdım ve postalar tamam.

Tasarımcı yuvarlak versiyonu çizerken biraz özensiz davranmış postaların sağ tarafı ve sol tarafı eşit değil küçükte olsa farklılık var bunu kestikten sonra anlaya bildim. Köşeli versiyonumu yapsaydım dedim ama geç kalmıştım postalar kesilmişti ak.

XX

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 38
  • Ad Soyad: hasan ilbay
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: S700_U
« Yanıtla #1 : Eylül 13, 2020, 05:13:39 ÖS »
Kesilmişti artık.

XX

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 38
  • Ad Soyad: hasan ilbay
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: S700_U
« Yanıtla #2 : Eylül 13, 2020, 05:14:42 ÖS »

XX

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 38
  • Ad Soyad: hasan ilbay
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: S700_U
« Yanıtla #3 : Eylül 13, 2020, 05:18:13 ÖS »
Şerit ahşap kaplama düşünüyordum ama kaliteli ahşap bulamadım bende kontradan yapmayı planlıyorum kabuğu.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.818
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: S700_U
« Yanıtla #4 : Eylül 13, 2020, 08:08:15 ÖS »
    Postalardaki ufak tefek hatalar stingerler çekilince toparlar. Stingerler yolunu bulur, sonra hata nedeniyle öpüşmeyen boşlukları epoksi+talaş karışımıyla doldurursun. Kaplamalar zaten stingerlere yapışacak.

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 553
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: S700_U
« Yanıtla #5 : Eylül 13, 2020, 09:55:32 ÖS »
Merhabalar, s650u yapmaya karar verdim. Postaların arasını 5cm açarak boyu 7m yapmayı düşünüyorum.
Postaları 1cm kalınlığında 2adet kontraplak levha üzerine çizerek kestim, yapıştırdım ve postalar tamam.

Tasarımcı yuvarlak versiyonu çizerken biraz özensiz davranmış postaların sağ tarafı ve sol tarafı eşit değil küçükte olsa farklılık var bunu kestikten sonra anlaya bildim. Köşeli versiyonumu yapsaydım dedim ama geç kalmıştım postalar kesilmişti ak.
aynı işlemi bende yaptım 5 cm uzattım araları 650 700 oldu galiba daha güzel oldu genişlik ve yükseklik ölçüleriyle oynamadım. Sol ve sağ taraftaki eşitsizlikleri  ise söylemezseniz kimse fark etmez.Yuvarlak gövde kaplarken 7 yada 8 mm kontraplak kalınlığı az gelir perdah yaparken şerit kontranın iki yanı incelecek, perdah yapmazsanız o zaman da elyaf kaplamada köşeler zorluk çıkartıyor elyaf esnemiyor altında boşluklar bırakıyor sonrada yovarlak formu yakalamak için çok macun işçiliği olacak macun çok para. kontraları dikine işlemek belki olabilir

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Üye
  • *
  • İleti: 455
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: S700_U
« Yanıtla #6 : Eylül 13, 2020, 10:17:11 ÖS »
kontraplakta lifler birbirine dik dosendiginden, ornegin 10cm ve daha azi genisliginde seritler halinde kesip kullanirsaniz, genislik yonundeki lifler oldukca etkisiz olacak. Dolayisi ile kontrplaklar en iyi ihtimalle yari yariya daha zayif kalmis olacak. Uygun ahsap cita bulmaya yonelseniz daha iyi olur diye dusunuyorum.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.818
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: S700_U
« Yanıtla #7 : Eylül 13, 2020, 10:19:19 ÖS »
    Yalçın, yuvarlak formda kaplamaları çenelideki gibi yatay değil, dikey kullanman gerekiyor, daha doğrusu diyagonal kaplamak gerek. Ben 8 mm kontrplak kullanmıştım, ama 4 mm x 2 kat daha iyi olur fakat epoksi maliyeti artar, bununla birlikta esnetmede kolaylık sağlar.

XX

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 38
  • Ad Soyad: hasan ilbay
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: S700_U
« Yanıtla #8 : Eylül 13, 2020, 11:04:04 ÖS »
10 cm şeritler halinde keseceğim kontralari iki kat olacak şekilde birbire 90 derece açı ile yapıştırarak kaplamayı düşünmüştüm ama... İyi bir tercih olmaz mi?

XX

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 38
  • Ad Soyad: hasan ilbay
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: S700_U
« Yanıtla #9 : Eylül 13, 2020, 11:10:15 ÖS »

XX

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 38
  • Ad Soyad: hasan ilbay
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: S700_U
« Yanıtla #10 : Eylül 13, 2020, 11:11:14 ÖS »
40. Saniyeden sonrası gibi yepmayı planlıyordum

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Üye
  • *
  • İleti: 455
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: S700_U
« Yanıtla #11 : Eylül 14, 2020, 08:30:00 ÖÖ »
Neticede amator yapimcisiniz. Tekne yuzdugu, siz tekneyi tamamlayabildiginiz ve butcenizi duman etmediginiz surece bence hersey makul bile sayilabilir. Ancak ilim irfandan da faydalanmakta fayda var.

Oncelikle, yapim formati ( strip planking ) bakimindan ahsap cita kullanmaniz daha dogru olur. Ancak, kaliteli ahsap cita temin etseniz bile, bu sekilde cift katman strip planking yapabilmeniz icin ahsaplarin kalinliklarinin hassas ayarlanmasi onemli. Yani bir katmani yaptiktan sonra diger katmani yaparken ahsaplar arasinda kayda deger bosluklar kalmasi, birbirlerine tam oturmamalari ileride soruna sebep olacaktir. Dolayisi ile tecrube ve planya tezgahi olmadan pek de iyi bir is cikartamazsiniz.

Bu acidan dusunursek, kontrplak kullanmaniz daha mantikli.Kontraplagi bu sekilde kullanmaniz, kontraplagin getirdigi en onemli avantaj olan farkli yonlerde yuk tolere etmeyi elimine ediyor. Ancak Planya tezgahini ve bununla ilgili tecrubeyi de elimine edeceginden "amator yapimci" acisindan son derece kabul edilebilir.

Bu durumda benim onerim su olur.Videodaki gibi kontraplak seritleri -45 ve +45 derece yonlerde doseyecekseniz, mutlaka 0 ve 90 derece yonlerinde lifleri bulunan bir elyaf ile govdeyi iki kat kaplayin. Mumkunse hem iceriden, hem de disaridan iki kat kaplayin. Boylece kontraplak citalariniz tasiyici oldugu kadar kompozit cekirdegi olarak da calisir ve oldukca saglam bir kabuk elde edersiniz.

Videodaki buyuk bir hatadan bahsetmek isterim. Bu arkadaslar, asiri fazla vida kullanip bir de vidalarin baslarini kontraplaklara iyice gomuyorlar. Bu ikisi de buyuk hata. Bunu yapmalarindaki amac, alt ve ust katmanlarin birbirini tam opmesi, arada hic bosluk kalmamasi. Evet bu gerekli. Ancak bunu basarmak icin de ahsabi mahvediyorlar. Herhangi bir ahsap malzemenin gucu, liflerinin butunlugunden gelir. Bu yontemde kontraplak zaten is yapacak yonde normal citadan 50% daha az life sahip. Bir de vida ile bu liflerin yarisini da kopariyorlar. Cok yanlis bir uygulama.

Oncelikle, cok vida atmalarinin ardindaki amac hakli. Uygulama sekilleri yanlis. Ahsaplar arasinda mumkunse hic bosluk kalmamali. Evet, bosluklari katkili epoksi ile doldurabilirsiniz. Ancak epoksi ile ahsabin isi ve yuk degisimlerinde calismasi farkli olacagindan zamanla gerilimler sonucu ayrilmalar olusur. Bu sebeple, alt ve ust katman arasinda minimum miktarda yapistirici ile is yapmak lazim. Bu kadar cok vida atmalarinin sebebi bu olsa gerek.

Siz mumkunse ahsaba gomulmeyecek vidalar kullanmaya bakin. Asiri basmayin vidayi. Lifleri parcalamayin. Ahsaba minimum hasar vererek isinizi halletmeye bakin. Ne kadar az hasar verirseniz, finalde tekneniz o kadar guvenilir ve saglam olacaktir. Dogru yonlerde elyaf uygulamayi mutlaka gundeminizde tutun.

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 553
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: S700_U
« Yanıtla #12 : Eylül 14, 2020, 10:12:34 ÖÖ »
bu vidaları sonradan sökecekler mi acaba yoksa epoksi kaplamanın altında kalacak mı? bence sökülmeli ayrıca vidaları dediğiniz gibi çok sıkıyor kontraplak zayıflıyor

XX

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 38
  • Ad Soyad: hasan ilbay
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: S700_U
« Yanıtla #13 : Eylül 14, 2020, 10:59:42 ÖÖ »
Çok teşekkür ederim, verdiğiniz önemli bilgiler için.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.818
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: S700_U
« Yanıtla #14 : Eylül 14, 2020, 11:16:39 ÖÖ »
   Yalçın, epoksi vidalarıda ahşaba yapıştırıyor bu nedenle vidaları sökmek mümkün olmuyor, biz mecburen bırakmak zorunda kaldık. Vidaların havşaları iyi oturmaz ve ahşabın üzerinde kalırsa elyaf bu kısımlara yapışmıyor dolayısıyla buralarda sorun oluşturuyor, böyle kalmış vida başlarını taşlayıp sıfırladıktan sonra tekrar elyaflamak gerekiyor.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
2 Yanıt
2610 Gösterim
Son İleti Ekim 03, 2011, 03:18:53 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
4197 Gösterim
Son İleti Ağustos 22, 2012, 03:53:18 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3195 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2011, 12:14:43 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3395 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2011, 12:15:08 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2868 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2011, 12:15:36 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2122 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2011, 10:36:06 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2582 Gösterim
Son İleti Eylül 26, 2011, 10:48:39 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
1 Yanıt
2614 Gösterim
Son İleti Şubat 15, 2014, 10:51:46 ÖÖ
Gönderen: osmanuysal
17 Yanıt
4638 Gösterim
Son İleti Temmuz 19, 2016, 11:11:16 ÖS
Gönderen: navy55