Denizrehberim Forumu
Kendi Tekneni Kendin Yap => Tekne Yapım Rehberi => Maliyet => Konuyu başlatan: eminuygarcelik - Nisan 17, 2025, 08:01:43 ÖS
-
Herkese iyi akşamlar. Forum üyeleri arkadaşların çoğu kendi teknemi şu an yaptığımı biliyor zannedersem. Arkadaşlar ben teknemi yaptığıma ilişkin 2023 yılında liman başkanlığına dilekçe vermiştim. Şu an için aldığım cevap ise 2024 yılı içinde bir düzenleme yapıldığı, bağlama kütüğü ruhsat harcı haricinde amatör olarak kendi teknesini yapanların ruhsat işlemlerinin yapılabilmesi için tekne boyu x 15.000 TL döner sermaye harcı ödemeleri gerektiği. Evet müjde hepimize arkadaşlar. Bir de bunun haricinde bağlama kütüğü için yıllık harcı var. Ne ka güzel değil mi. Ve ben bu düzenleme yapılmadan önce liman başkanlığına bilgi vermeme rağmen döner sermaye harcından muaf da tutuluyorum
-
Yanlış oldu son kelime, MUAF TUTULMUYORUM arkadaşlar
-
2024 yılında bir düzenleme yapıldı evet , ekstra bir ödeme de çıkıyor ama bu döner sermaye harcı adı altındamıydı tam net emin değilim. Ötv alsalar metre başına 15 bin tl gibi baya iddalı bir rakamın altına gelir zaten. Bu konuyu diğer liman başkanlıklarından da çapraz teyit etmemiz gerekiyor.
-
Bundan seneler önce bazı liman başkanlıkları Ce belgesini şart koşuyordu tekneye, bazıları kayıt edilmez diyordu. Dediğim gibi diğer liman başkanlıklarıyla,özellikle işine hakim olanlardan teyitlememiz gerekiyor
-
2024 yılında bir düzenleme yapıldı evet , ekstra bir ödeme de çıkıyor ama bu döner sermaye harcı adı altındamıydı tam net emin değilim. Ötv alsalar metre başına 15 bin tl gibi baya iddalı bir rakamın altına gelir zaten. Bu konuyu diğer liman başkanlıklarından da çapraz teyit etmemiz gerekiyor.
Volkan teyit genel müdürlüğü arayarak yaptım. Genel müdürlükten de verilen cevap aynı, ayrıca genel müdürlükten üst düzey kibar bir bürokrat beyefendi ile görüştüm. Maalesef durum tekne boyu x 15.000 TL döner sermaye harcı + bağlama kütüğü harcı.
-
Bir diğer duyum daha. Eylül ayından itibaren amatör yapım tekneler içinde belli standartlar getircek düzenleme yapılacağı. Adı artık CE mi olu DE mi bilemem. Ama bu husus da gündemdeymiş
-
Tekne boyunu metre uzerinden aliyorlardir diye dusunuyorum sanki :) santimetreyi de akillarina sokmasak mi?
-
Bende bugun yakin liman başkanliklarina konuyu sordum. Kendi tekneni yapma denetim bedeliymiş ilgili bedel.
Yersek tabi. Metre hesabi x15 bin.
Liman başkanliklarinin yaptigi olcumlerde tekne boyu hep büyük çıkar. Bu ücretle birlikte iyice yukarı yuvarlarlar artık.
Amatör tekne yapımcılığı brtik bitmiştir malesef. Zaten ekonomik olarak şartlar çok zorluyordu insanları.Epoksi ,elyaf , kereste , kontplak ücretleri almış başını gitmiş. Birde bu ücret tüy dikmiş oldu.
Sineğin yağını çıkaran Mehmet Şimşek burayıda keşfetmiş.
Denizcilik gelişmiş, gelişmemiş ,eğitim seviyesi ,muassır meseniyetler vs hak getire diyelim..
-
Yaşım yetmiş, işim bitmiş.
Belim paraşütten kırık. Boynumda kasıkda fıtık.
Nesef kesik, eller allerjik.
Buna rağmen ben düşünecem, plan yapacam, alacam satacam, kesecem biçecem - hadi zımpara macunu atlayayım - cilalyayıp parlatacam...
... Adam gelecek, o diyecek, bu diyecek, şu diyecek. Kaz gibi yolup sövüşleyecek...
... Ben iyisimi yüzen ev alıp verandasında sıcak ıhlamurumu içeyim...
Elalem neyle uğraşıyor, biz nelerle...
https://youtu.be/ec_GJSJmbpE?si=V_rCu09fRkpNiA48
-
Bende kendi teknemi yapmak istiyorum. Elinizde uygulanabilir çizimli proje var ise paylaşmanbızı rica ederim. golgesiz@live.de
-
Bende kendi teknemi yapmak istiyorum. Elinizde uygulanabilir çizimli proje var ise paylaşmanbızı rica ederim. golgesiz@live.de
Merhabalar. Projeleri tekne planları bölümünde paylaşıyoruz hali hazırda. O bölümümüzü ziyaret ederek begendiğiniz planı in eeyebilirsiniz.
-
Selamlar beyler ağalar. Demek ki aramızda ağa olan çok. Paranın kokusunu almışlar hassas burunlar. İptal olana kadar botla denizciliğe devam. Artık daha yavaş yaparız tekneyi. Direnişe devam.
-
Selamlar beyler ağalar. Demek ki aramızda ağa olan çok. Paranın kokusunu almışlar hassas burunlar. İptal olana kadar botla denizciliğe devam. Artık daha yavaş yaparız tekneyi. Direnişe devam.
Paranın kokusundan ziyade benim iki teorim var ;
Ya sineğin yağını çıkarma durumu var , buraya kadar düştüler ya da hatırlı bir abimiz tekne imalatına başladı , amatör olarak yapanlarda para versin çuvalla baştan vazgeçsinler gelsinler bizden alsınlar dedi. Uber'in , booking'in yasaklanması gibi. . .
-
Dökümanın tamamını gözden geçirdimde, bu tasari önerisi oldugu yaziyor. Alinan ücrette ticari olan kendi yapımı olarak yorumladım. Boy ölçüm belgesi icin istenen ücret bu. :-\
Birileri inceleyip yanılmadığımı soylesin lutfen😔
https://www.denizticaretodasi.org.tr/tr/Media/ViewerWithName/108429?fileName=95_334_y_netmelik_g_r_talebi.pdf
-
Dökümanın tamamını gözden geçirdimde, bu tasari önerisi oldugu yaziyor. Alinan ücrette ticari olan kendi yapımı olarak yorumladım. Boy ölçüm belgesi icin istenen ücret bu. :-\
Birileri inceleyip yanılmadığımı soylesin lutfen😔
https://www.denizticaretodasi.org.tr/tr/Media/ViewerWithName/108429?fileName=95_334_y_netmelik_g_r_talebi.pdf
Sayın cherhem; evet ben de şimdi dikkatli bir şekilde mevzuat taraması yaptığımda GEMİLERİN TONİLATOLARINI ÖLÇME YÖNETMELİĞİnde böyle bir husus bulamadım. Bu evet bir taslak zannedersem. Ama nasıl henüz yürürlüğe girmeyen bir hüküm ile ilgili olarak böyle bir talepte bulunuyorlar anlamadım
-
Merhaba emin bey, nasıl bir yol izlediniz yada ne yapmayı düşünüyorsunuz. Bende sizinle aynı durumdayım. Mersin'de liman baskanliğina gittiğimde ya metre başına 15bin ödeyeceksiniz yada bir imalatçı bulun o firma yapmış gibi gösterin dendi.
-
Merhaba emin bey, nasıl bir yol izlediniz yada ne yapmayı düşünüyorsunuz. Bende sizinle aynı durumdayım. Mersin'de liman baskanliğina gittiğimde ya metre başına 15bin ödeyeceksiniz yada bir imalatçı bulun o firma yapmış gibi gösterin dendi.
Yani izlenecek yol şu an için bu konuda kamuoyu oluşturmak bence. Ama bu forum sitesindeki arkadaşlardan dahi sadece üç beş kişi konuya dahil oldu maalesef. Ve bu site kendi teknesini yapanların sitesi. Nasıl kamuoyu oluşturulabilir bilmiyorum. Ben CİMER e yaptığım ilk başvuruma son derece muğlak ifadelerle bir yanıt aldım. Özetle Liman Başkanlığı diyor ki "ben bana verilen talimatı uyguluyorum" Haklılar da. İkinci başvuruyu bugün yaptım ve bizatihi bakanlık tarafından cevap verilmesini talep ettim. Metresi 15.000 lira çok fahiş bir rakam. Bildiğim kadarı ile bizim gibi kendi teknesini imal edenlerden bu kadar fahiş bir ücret talep ediliyor. Tonilato ölçümü yapılıyor ticari faaliyette bulunanlardan. Bunun metresi ise 250 lira. Mukayeseyi siz yapın artık. Bu konudaki en önemli hukuki argüman verilen denetim hizmetinin, talep edilen ücret ile orantılı olmaması. Bu konuda birçok idari yargı kararı bulunmakta. Bana yine ikinci CİMER başvuruma olumsuz bir cevap verilmesi durumunda -ki büyük ihtimal öyle olacak- olayı idari yargıya taşıyıp alınan yönetim kurulu kararındaki ilgili hükmün iptali cihetine gitmeyi planlıyorum.
-
Merhaba emin bey, nasıl bir yol izlediniz yada ne yapmayı düşünüyorsunuz. Bende sizinle aynı durumdayım. Mersin'de liman baskanliğina gittiğimde ya metre başına 15bin ödeyeceksiniz yada bir imalatçı bulun o firma yapmış gibi gösterin dendi.
Yani izlenecek yol şu an için bu konuda kamuoyu oluşturmak bence. Ama bu forum sitesindeki arkadaşlardan dahi sadece üç beş kişi konuya dahil oldu maalesef. Ve bu site kendi teknesini yapanların sitesi. Nasıl kamuoyu oluşturulabilir bilmiyorum. Ben CİMER e yaptığım ilk başvuruma son derece muğlak ifadelerle bir yanıt aldım. Özetle Liman Başkanlığı diyor ki "ben bana verilen talimatı uyguluyorum" Haklılar da. İkinci başvuruyu bugün yaptım ve bizatihi bakanlık tarafından cevap verilmesini talep ettim. Metresi 15.000 lira çok fahiş bir rakam. Bildiğim kadarı ile bizim gibi kendi teknesini imal edenlerden bu kadar fahiş bir ücret talep ediliyor. Tonilato ölçümü yapılıyor ticari faaliyette bulunanlardan. Bunun metresi ise 250 lira. Mukayeseyi siz yapın artık. Bu konudaki en önemli hukuki argüman verilen denetim hizmetinin, talep edilen ücret ile orantılı olmaması. Bu konuda birçok idari yargı kararı bulunmakta. Bana yine ikinci CİMER başvuruma olumsuz bir cevap verilmesi durumunda -ki büyük ihtimal öyle olacak- olayı idari yargıya taşıyıp alınan yönetim kurulu kararındaki ilgili hükmün iptali cihetine gitmeyi planlıyorum.
Yani arkadaşlar şunu demek istiyorum aslında. Bu konuda ortalığı ayağa kaldırmamız lazım. Böyle bir şey olabilir mi. Biz zaten ticari saiklerle hareket etmeyen, denize ve denizciliğe gönül vermiş amatör ruhlu insanlarız. Amatör tekne imalatı gerçekten zor bir süreç. Volkan ve kendi teknesini imal eden diğer arkadaşlar da bu konuda bana katılır zannedersem. Ekonominizi çok zorluyor, sabır gerektiriyor, uğraş gerektiriyor, zaman gerektiriyor, sosyal hayatınızdan fedakarlık gerektiriyor vs.vs. Bir de Bakanlık metresine 15.000 TL deyince işin tadı iyice kaçıyor. Şaka gibi
-
Merhaba emin bey, nasıl bir yol izlediniz yada ne yapmayı düşünüyorsunuz. Bende sizinle aynı durumdayım. Mersin'de liman baskanliğina gittiğimde ya metre başına 15bin ödeyeceksiniz yada bir imalatçı bulun o firma yapmış gibi gösterin dendi.
Yani izlenecek yol şu an için bu konuda kamuoyu oluşturmak bence. Ama bu forum sitesindeki arkadaşlardan dahi sadece üç beş kişi konuya dahil oldu maalesef. Ve bu site kendi teknesini yapanların sitesi. Nasıl kamuoyu oluşturulabilir bilmiyorum. Ben CİMER e yaptığım ilk başvuruma son derece muğlak ifadelerle bir yanıt aldım. Özetle Liman Başkanlığı diyor ki "ben bana verilen talimatı uyguluyorum" Haklılar da. İkinci başvuruyu bugün yaptım ve bizatihi bakanlık tarafından cevap verilmesini talep ettim. Metresi 15.000 lira çok fahiş bir rakam. Bildiğim kadarı ile bizim gibi kendi teknesini imal edenlerden bu kadar fahiş bir ücret talep ediliyor. Tonilato ölçümü yapılıyor ticari faaliyette bulunanlardan. Bunun metresi ise 250 lira. Mukayeseyi siz yapın artık. Bu konudaki en önemli hukuki argüman verilen denetim hizmetinin, talep edilen ücret ile orantılı olmaması. Bu konuda birçok idari yargı kararı bulunmakta. Bana yine ikinci CİMER başvuruma olumsuz bir cevap verilmesi durumunda -ki büyük ihtimal öyle olacak- olayı idari yargıya taşıyıp alınan yönetim kurulu kararındaki ilgili hükmün iptali cihetine gitmeyi planlıyorum.
Yani arkadaşlar şunu demek istiyorum aslında. Bu konuda ortalığı ayağa kaldırmamız lazım. Böyle bir şey olabilir mi. Biz zaten ticari saiklerle hareket etmeyen, denize ve denizciliğe gönül vermiş amatör ruhlu insanlarız. Amatör tekne imalatı gerçekten zor bir süreç. Volkan ve kendi teknesini imal eden diğer arkadaşlar da bu konuda bana katılır zannedersem. Ekonominizi çok zorluyor, sabır gerektiriyor, uğraş gerektiriyor, zaman gerektiriyor, sosyal hayatınızdan fedakarlık gerektiriyor vs.vs. Bir de Bakanlık metresine 15.000 TL deyince işin tadı iyice kaçıyor. Şaka gibi
Bu durumları kanıksadık artık.
Ben bu işin 2011 den bu yana içindeyim. 14 sene olmuş. İnsanın cocuğu olsa lise yaşına gelir. Ben daha Ce belgesi gerekmediğini insanlara anlatamadım.
Biz galiba Türk milleti olarak kaybettik. Her alanda kaybettik. Herkes payına düştüğü kadar ,ilgili olduğu kadar kaybetti.
Koskoca İstanbul belediye başkanı saçma salak sebeplerle içeride . Ortalığı ayağa kaldırmamız gerekir evet bencede ama kimi kime şikayet edeceğiz kimin hakkını kime krşı koruyacağız. Milletimiz denizin kenarısında kanat mangal yapınca tatmin oluyor. Denizin üstünde teknesi ile bir hobisini gerçekleştirmeyi kendine layık görmüyor ki biz onların hakkını savunalım. Denizde olmayı, tekne inşa etmeyi ,yelken öğrenmeyi ,rüzgarı hissetmeyi .. Bu gibi kavramlar milletimize çoooook uzak artık. 10 sene önce insan profili inanın böyle değildi. Her platformda yetişemezdim yazana çizene.
Biz bize şurda 10-15 kişiyiz işte. Sadece bu sitede değil tüm ülkede. Devam eden inş yok. İnsanlar hayal etmeyi bıraktı. Bizde zaten hem o taraftan hem bu taraftan zengin görüyoruz. Tekne işi zengin işi.
Sözün özü ;
Ben umudumu kaybettim. Önce milletimiz kendini birşeylere layık görcek,kendine değer verecek.
Bu konuyu yukarıda da yazmıştım. Kesin kodaman birisi tekne üretim işine girdi. Bir kahve markası için en büyük zinciri düşman yapmadılar mı ? Koskoca paypal kapatılmadı mı ? Uber taksicler yüzünden bu ülkede hala faal değil. Bu işte bu şekilde olmuştur. Dur lan bunlar bedavaya tekne yapıyor , yapamasınlar a*k benden alsınlar koyun metresine 15 bin demişlerdir, koymuşlardır.
Bu kadar komik .
-
Merhaba emin bey, nasıl bir yol izlediniz yada ne yapmayı düşünüyorsunuz. Bende sizinle aynı durumdayım. Mersin'de liman baskanliğina gittiğimde ya metre başına 15bin ödeyeceksiniz yada bir imalatçı bulun o firma yapmış gibi gösterin dendi.
Yani izlenecek yol şu an için bu konuda kamuoyu oluşturmak bence. Ama bu forum sitesindeki arkadaşlardan dahi sadece üç beş kişi konuya dahil oldu maalesef. Ve bu site kendi teknesini yapanların sitesi. Nasıl kamuoyu oluşturulabilir bilmiyorum. Ben CİMER e yaptığım ilk başvuruma son derece muğlak ifadelerle bir yanıt aldım. Özetle Liman Başkanlığı diyor ki "ben bana verilen talimatı uyguluyorum" Haklılar da. İkinci başvuruyu bugün yaptım ve bizatihi bakanlık tarafından cevap verilmesini talep ettim. Metresi 15.000 lira çok fahiş bir rakam. Bildiğim kadarı ile bizim gibi kendi teknesini imal edenlerden bu kadar fahiş bir ücret talep ediliyor. Tonilato ölçümü yapılıyor ticari faaliyette bulunanlardan. Bunun metresi ise 250 lira. Mukayeseyi siz yapın artık. Bu konudaki en önemli hukuki argüman verilen denetim hizmetinin, talep edilen ücret ile orantılı olmaması. Bu konuda birçok idari yargı kararı bulunmakta. Bana yine ikinci CİMER başvuruma olumsuz bir cevap verilmesi durumunda -ki büyük ihtimal öyle olacak- olayı idari yargıya taşıyıp alınan yönetim kurulu kararındaki ilgili hükmün iptali cihetine gitmeyi planlıyorum.
Yani arkadaşlar şunu demek istiyorum aslında. Bu konuda ortalığı ayağa kaldırmamız lazım. Böyle bir şey olabilir mi. Biz zaten ticari saiklerle hareket etmeyen, denize ve denizciliğe gönül vermiş amatör ruhlu insanlarız. Amatör tekne imalatı gerçekten zor bir süreç. Volkan ve kendi teknesini imal eden diğer arkadaşlar da bu konuda bana katılır zannedersem. Ekonominizi çok zorluyor, sabır gerektiriyor, uğraş gerektiriyor, zaman gerektiriyor, sosyal hayatınızdan fedakarlık gerektiriyor vs.vs. Bir de Bakanlık metresine 15.000 TL deyince işin tadı iyice kaçıyor. Şaka gibi
Bu durumları kanıksadık artık.
Ben bu işin 2011 den bu yana içindeyim. 14 sene olmuş. İnsanın cocuğu olsa lise yaşına gelir. Ben daha Ce belgesi gerekmediğini insanlara anlatamadım.
Biz galiba Türk milleti olarak kaybettik. Her alanda kaybettik. Herkes payına düştüğü kadar ,ilgili olduğu kadar kaybetti.
Koskoca İstanbul belediye başkanı saçma salak sebeplerle içeride . Ortalığı ayağa kaldırmamız gerekir evet bencede ama kimi kime şikayet edeceğiz kimin hakkını kime krşı koruyacağız. Milletimiz denizin kenarısında kanat mangal yapınca tatmin oluyor. Denizin üstünde teknesi ile bir hobisini gerçekleştirmeyi kendine layık görmüyor ki biz onların hakkını savunalım. Denizde olmayı, tekne inşa etmeyi ,yelken öğrenmeyi ,rüzgarı hissetmeyi .. Bu gibi kavramlar milletimize çoooook uzak artık. 10 sene önce insan profili inanın böyle değildi. Her platformda yetişemezdim yazana çizene.
Biz bize şurda 10-15 kişiyiz işte. Sadece bu sitede değil tüm ülkede. Devam eden inş yok. İnsanlar hayal etmeyi bıraktı. Bizde zaten hem o taraftan hem bu taraftan zengin görüyoruz. Tekne işi zengin işi.
Sözün özü ;
Ben umudumu kaybettim. Önce milletimiz kendini birşeylere layık görcek,kendine değer verecek.
Bu konuyu yukarıda da yazmıştım. Kesin kodaman birisi tekne üretim işine girdi. Bir kahve markası için en büyük zinciri düşman yapmadılar mı ? Koskoca paypal kapatılmadı mı ? Uber taksicler yüzünden bu ülkede hala faal değil. Bu işte bu şekilde olmuştur. Dur lan bunlar bedavaya tekne yapıyor , yapamasınlar a*k benden alsınlar koyun metresine 15 bin demişlerdir, koymuşlardır.
Bu kadar komik .
Volkan canım kardeşim gayet de doğru tespitlerde bulunuyorsun. Ama yüce Atatürk'ün şu sözünü hiç unutmayalım lütfen; "Ben hayatımda karamsarlık nedir hiç tanımadım" Durum aynen tespitte bulunduğun gibi. Amatör olarak kendi teknesini imal edenlerden rahatsız olan kapitalist güruh kendi şahsi menfaatleri uğruna böyle bir talepte bulunabilirler. Ama koskoca bakanlık da bu güruhun dümen suyuna giriyorsa yazıklar olsun demekten başka bir şey gelmiyor aklıma . Ben burada ödemem gereken meblağı ödemem için provokatif bir söylem geliştirme derdinde değilim. Öderim zaten ama ben ve benim gibi amatör ruhlu deniz sevdalıları için bu konuda her türlü hukuki mücadeleyi sonuna kadar sürdüreceğim, ne için biliyormusunuz kendi teknesini herkes kendi yapabilsin ve idarenin yanlı, bariz şekildeki kısıtlayıcı, engelleyici yaptırımları ile karşı karşıya gelmesin diye. Andolsun diyorum
-
Bir insan niye tekne yapmak ister?
Az sayıda paralı,pullu butik ve belli amaça ( okyanus vbg) tekne yapmak isteyenler dışında..
Maddi güçlükleri yüzünden bu işe girer..
Çünkü kendi emegi,yeri,zamanı, " bedavadır" .
Yapım ve sarf malzemelerini bir kerede alacak gücü yoktur,zamana yayarak alır..
Son dört yıldır zaten yüksek enflasyon ve ücret ve gelirlerin düşüklügü tekne yapmak istegini önemli ölçüde geriletti..
Bunun üstüne teknelerin artık yıllık vergi dilimine sokulması,baglanacak yer bulunmaması,vbg etkenlerin yanında..
Bu metre başına alınacak vergi,bokun üstüne tüy dikmeleridir..
Düşük bütçe ile tekne yapma hülyası,insanların yarına dair umut ve hevesleri bitmiştir..
Bu forumun bile bu ekonomik girdaba ne kadar dayanacagı belli degildir...
İnsanlar hak ettigini yaşar diye dile pelesenk olmuş bir deyim vardır..Bu işte en başından,bugüne kadar bir dahlim tek bir oyum olmamıştır..
Bu ülke bunu istedi..Sonuçuna da katlanacak.!
Herkese geçmiş olsun.!
-
Birde yukardaki " tartışmalara" atıfta bulunayım..
65 yaşındayım ,15 yaşından beri kendimi sosyalist olarak tarif ederim..
Bu tekne sektörüne el atmış kapitalistlerin filan oyunu degil..
Çünkü biz onların alıcı kitlesi degiliz.Olamayız..
Onların yaptıgı teknelere ancak fuarlarda uzaktan bakacagımızı ,bizden iyi bilirler..
Bu bir bitişin hikayesidir..
Etimizden,sütümüzden,yünümüzden,dibine kadar sömürülmemizin hikayesidir..
Cimer'e yazmak,kamuoyu oluşturma işi filan hikayedir.
Ancak kendinizi rahatlatırsınız..sağdan,sola,aşagıdan,yukarıya kaç kişiyiz?
15 milyon emekli,ki onlardan biriyim açlık sınırının altında maas alıyoruz..
Protesto,kamuoyu,milyonlar,agaların,beylerin umrunda mı?
Deniz fakiri sevmez!
Bizi yönetenler hiç sevmez..
-
Servet dayananamış, patlamış sonunda.
Burada bazı şeyleri konuşmuyoruz, üstü kapalı geçiyoruz, ama artık bıçak kemiğe geldi dayandı.
Kötü olan sadece yönetmeliğin o maddesi değil. Sadece yönetmelik değil. Sadece denizcilik değil.
Koca ülke göz göre göre harakiri yapıyor.
Ya da yaptırtıyorlar...
Biz burada filin bir tırnağına bakıp konuşuyoruz. Yine en azından belki insanlar artık anlar, kabotaj neymiş, niye bayram olarak kutlanırmış...
-
Bu durum beni o kadar uzuyor ki... Anlatamam. Insanlarina sagilacak inek muamelesi yapip nefes alacak kadar alan disinda birsey birakmayan bir sistem, o sistemden uzun suredir uzak olsam bile canimi yakiyor.
2017 sonunda ayrildim ulkemizden. Her ne kadar bedenen ayrilsak da ruhumuz ayrilamiyor. Vatan neticede...
Asagidaki bilgileri, konunun Turkiye'de ne derece bokunun ciktiginin daha iyi idrak edilmesi icin yaziyorum.
Bulundugum ulke'de kendi yaptigin tekneyi kaydetmenin maliyetleri.
Kayit islemleri : 150 € ( kabaca )
Ucuncu sahis sigortasi ( zorunlu ) : 100 ~ 300 €. 10m alti icin en fazla 150 cikiyor demislerdi.
Yani kabaca tekneniz 300€'ya suya iniyor.
Yillik masraflar :
Vergi : yilda bir kere, ton basina 2~3€ gibi birsey.
sigorta : Her sene yenilemeniz laizm.
Kabaca tekneyi suda tutmak icin de yilda tekneye bagli olarak 120 ~ 200€ arasi bir masrafi var.
Motor konusu:
Kurallar yazili olarak net sekilde anlasilabilir degil. Ancak ben gidip konusmustum. Birkac yil once sozlu olarak aldigim bilgiler.
Kendi yaptigin tekneni motorsuz kaydedip 20hp'ye kadar distan takma motor ile kullanabilirsin. Ne bir motor evraki ne de bir motor yonetmeligi gerekmiyor. Kisaca 20hp'den gucsuz motosiklet motoruna pervane uydurup kullanabilirsin. Olasi bir denetimde 20hp uzerinde cikmadigi surece sorun yok.
Eger ic motor olacaksa yada 20hp den daha guclu bir distan takma motor olacaksa, motorun kaydedilmesi zorunlu.
Bu durumda motorun resmi satis faturasini istiyorlar. Motor ikinci el veya sifir olabilir. Hatta ucak motoru da olabilir. Aranan tek belge resmi bir satis faturasi.
Resmi ofisteki calisanin soyledigine gore amator yapim teknelerin motorlarinin sifir olmasi veya CE belgesi vs aranmiyor. Ancak yetkili mufettis incelemesini yaptiginda motorun sartlara uygun ve guvenli oldugunu onaylamasi gerekiyormus.
Yani eski bir otomobil dizel motorunu kendi imkanlarinla marinize edip kullanmak mumkun.
DIY teknelerde aradiklari emisyon standardi ise gozle gorunur surekli bir egzos dumaninin olmayisi.
Malzeme konusu:
Yillardir is icin kontraplak aliyorum. Pandemi de dahil, kontraplak fiyati son 5 yilda %5 civari bir zam gormus gordugum kadariyla.
Ornek olarak, yuksek mekanik performans ve yuksek su dayanikliliginda 18mm kayin kontraplak, metrekaresi 17Euro civarinda. Asgari ucretli birisi bir maasi ile 30m2 bu kontraplaktan alabiliyor. Kiyidan kiyidan giderim derse daha dusuk performansli kontrplaklardan 60m2 alabilir. mantiken de 18mm kontraplak ihtiyaci olmayacagini da dusunursek, muhtemelen bir maasi ile teknenin butun ahsap ihtiyacini ( ve muhtemelen fazlasini )
Yine islerimde epoksi de kullaniyorum. Burada dunya capinda bilinen epoksi markalari yaninda ekonomik epoksiler de var. Cok hassas isler yapmadigim icin ekonomik epoksileri tercih ediyorum. Bilin bakalim bu ekonomik epoksiler nereden geliyor? Tabiki Turkiye'den... Ne yazik ki ayni urunu Turkiye'de satin almak daha pahali.... Bu gerci son yillarda hemen hemen her Turk mali icin gecerli. Yurt disinda, Turk mallarini Turkiye'deki insanlardan daha ucuza aliyoruz :/ Saka gibi...
Politik seyler yazip forumu kirletmek de istemiyorum.
Vakti geldiginde konolosluga 3 saat araba surup bir oy'umu atiyorum ulkem icin... Umarim herkes de oyle yapar.