Denizrehberim Forumu
Denizrehberim Sosyal => Kafe Denizrehberim => Konuyu başlatan: khbilen - Mart 26, 2025, 01:32:57 ÖS
-
Kaç gündür bu tartışılıyor.
Yeşil katamaran hızla arkadan geliyor. Önüne çıkana çarpmamak için doksan derece dönüp duruyor. Direk ortadan kırılıyor.
Direk öndekine çarpınca mı kırıldı, çarpmadan önce ani dönüş ve duryşun verdiği negatif ivme ile mi kırıldı. 88 açıdan 98 video var
Her kafadan bir ses.
Buyrun
https://www.facebook.com/share/v/1A7yfvos35/
-
Ben burda eylemsizlik görüyorum. Direk hareketine ve hızına devam etmek istiyor. Ancak bağlı olduğu tekne aniden duruyor. Buna bağlı olarak muhtemelen eklemeli bir direk yekpare değil.Bağlantı yeri daha fazla dayanamayarak kırılıyor. Videoda dikkatli izlenirse direk tam çarpma anında normal gittiği yönde hareketine devam ediyor.
-
Direk yekpare değilse kırılır, ayrıca arma ayarı sıkıntılı da olabilir. Tansiyonunu ölçmek lazım tellerin. Ayrıca Direk açısı da önemli galiba. Bilgili yapmıyorum öğrendiklerimi yazıyorum
-
Direk yekpare değilse kırılır, ayrıca arma ayarı sıkıntılı da olabilir. Tansiyonunu ölçmek lazım tellerin. Ayrıca Direk açısı da önemli galiba. Bilgili yapmıyorum öğrendiklerimi yazıyorum
Direk yekpare değilse kırılır, ayrıca arma ayarı sıkıntılı da olabilir. Tansiyonunu ölçmek lazım tellerin. Ayrıca Direk açısı da önemli galiba. Bilgiçlik yapmıyorum öğrendiklerimi yazıyorum
-
Bugün yeni görğntüler ve yeni yorumlar vardı. Paylaşacaktım, bizim sunucu yine 500 hatası veriyordu.
https://www.boatingnz.co.nz/2025/03/australian-sailgp-wing-failure/
Bir de bu tekne sicilli imiş
. Daha önce birkaç kez ters getirmişler. Metal yorgunluğu benzeri karbon yorgunluğu diyenler var...
-
Yekpare olmamakla ilgili bir durum yok bana gore. Kompozitin dogasi geregi, eger profesyonelce uygulanmissa ekler yekpare gibi saglam olur.
Gordugum kadariyla ingilizcesi shroud(Turkcesini bilemiyorum:/) olan, diregi yanlardan govdeye gerdiren iki kademe halat var. Direk alt kademenin hemen ustunden kiriliyor.
O kadar hizla 90 dereceye yakin donus yapip sonra ters yone keskin hamle yapinca direk baslarim boyle ise demis daha ziyade. En cok enerji biriken noktasindan kirilmis.
Tamamen diregin kendi ataletinin ve yuksek hizda destursuz manevralar zincirinin sonucu diye dusunuyorum.
Muhtemelen diregin yapiminda hata yoktur. Kompozit isleri cozuldu artik. Fakat, yaris icin tasarlanan araclarda hersey limitlerde oldugundan, guvenlik kat sayilari da limitlerde oluyor. Guvenlik kat sayisi 1.5 olabilir diregin tasariminin. 1.7 alsalar belki kirilmayabilirdi. Ama bu sefer de daha agir olurdu.
-
Yarışlar devam ediyor.
Gerçi bu diğeri kadar hızlı değil ama benzer manevrayı yapıyor, ama direk kırılmıyor.
https://www.facebook.com/share/v/12HMLLgbtNn/