Denizrehberim Forumu

Kendi Tekneni Kendin Yap => Soru-Cevap => Konuyu başlatan: BiGqUaKe - Ağustos 20, 2024, 05:46:09 ÖS

Başlık: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 20, 2024, 05:46:09 ÖS
Merhaba
4metrelik ufak bir yelkenlı yapıyorum firsat buldukca bir hayli yavaş ilerliyor ama genelde beni yavaşlatan şeyler alta soracağım sorular ve düşündüğüm cözümler lakin ginede doprusu yapmak adına sizlere danışmak istiyorum


(https://i.hizliresim.com/nggkwlr.jfif) (https://hizliresim.com/nggkwlr)

Üsteki resimde postalar  orta kısmında zemin ve ayak basma kısmı ölü alan buraya sizce ne yapmalıyım oraya ulaşım cok zor olacak sizce boşmu bırakmalıyım veyahut oraya strafor vb bişey koyup olurda tekne su alırsa kısmen batmasın diye bir uygulamamı yapmalıyım nasıl bişey yapıla bilir.


Bir diyer sorum tekne ic kısmı su hattının altında kalan yerlere cift kat elyaf  300-300  epoksi yaptım diyer kısımlara sadece epoksiyi sürdüm cift kat dayanıklık katması adına
sorum şu tekne içini astr epoksı boya değilde  havuz- balkon vb yerlerde kullanılan darbeye suya  dayanıklı kaliteli  ürünlerden kalın sürsem sizce olurmu böyle bi ürünü ben terasta kullanmıştım 5 yıldır üstünde bir cizik dahi olmadı bu yüzden aklıma geldi sizce nasıl olur.


Birdiyer sorum Uygun yollu  ama kaliteli dediğiniz bir sintine pompası marka model önere bilirmısınız kendısıne güzel bir konum ayarlamam için elimde olması gerektigini düşünüyorum :)

simdiden yardımcı olan herkese teşekürler.
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: servet - Ağustos 21, 2024, 11:16:35 ÖÖ
Bölmelerin içini kast ediyorsun sanırım..Mantolamada kullanılan 4/5 cm kalınlıgında straforlar var, ölçülerde kesip kullanabilirsin,en üsttede 4mm ince su kontrası vidalarsın,hem straforlar gezmez hemde düzgün ayak basacak alan oluşur,herhangi bir tamir durumunda söküp,takman kolay olur.....suya dayanıklı boya eger ahşap uyumlu ise kullanabilirsin...sintine pompası blinen markalar TMC,seaflo,attwood vbg,kendinden flatörlü alırsan,teknede sen olmasanda,su girdiginde boşaltır..sintine pompasını teknenin en derin ve suyun toplanacagı noktaya monte et..Çıkısıda su hattının en üst noktasına koy..teknen,ufak,bordalarında çok yüksek degildir,bordonun en üst noktasına yakın olsun..
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 21, 2024, 05:27:48 ÖS
Öncelikle değerli yorumunuz için teşekürler

+ strafor mantıklı bende düşündüm onu lakin sizce görünen fotodaki 4 bölmeye koysam yeterli kaldırma gücünü elde edebilirmiyim en azından olurda tahliye edemicek kadar su aldığında dibe gömülmesini engelemek adına yeterli olurmu
veya strafordan daha cok kaldırma kuvveti yapacak başka bir yöntem varmı orda hava boşlugu yapsam mesela biraz uğraştırır ama sizce dahamı iyi olur veyahut strafordan daha fazla kaldırma gücüne sahip başka birşey mevcutmudur kafamda deli sorular.

+ söylediğim ürünü ahşaba uyumu olup olmadıgını bilmiyorum ama biraz araştırırsam anlarım onu ahşap uyumlu modeli vardır ilaki  ona bir bakayım.



+ TMC,seaflo,attwood vbg,kendinden flatörlü aradıgım modelin flatörlü oldugunu sizden öğrenmış oldum ben hepsınde bu özelik vardir diye düşünüyordum otomatık su boşaltma elektrik sürekli oluyor bunda mantıken hm
bu markalar arasında deneyip cok iyi dediginiz hangisidir fp ve kalite bakımından deneyımınz olan varsa  deneyım edindiginiz markanın hangisi oldugunu merak ediyorum ona göre bi alım yapayım pompanın yerı ve konumu bilinmez depil tarif etmişsınız bu esasları biliyordum zaten teknenın orta postası en alt kısmı yüksek ihtmal orda bir konumlanma yapacam kendısıne ama orda pek bi yükseklik yok pompa büyükse ona göre zemin yükseltm gerekecek o yüzden kendısıne ihtiyacım var :)
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 21, 2024, 05:45:18 ÖS
Bölmelerin içini kast ediyorsun sanırım..Mantolamada kullanılan 4/5 cm kalınlıgında straforlar var, ölçülerde kesip kullanabilirsin,en üsttede 4mm ince su kontrası vidalarsın,hem straforlar gezmez hemde düzgün ayak basacak alan oluşur,herhangi bir tamir durumunda söküp,takman kolay olur.....suya dayanıklı boya eger ahşap uyumlu ise kullanabilirsin...sintine pompası blinen markalar TMC,seaflo,attwood vbg,kendinden flatörlü alırsan,teknede sen olmasanda,su girdiginde boşaltır..sintine pompasını teknenin en derin ve suyun toplanacagı noktaya monte et..Çıkısıda su hattının en üst noktasına koy..teknen,ufak,bordalarında çok yüksek degildir,bordonun en üst noktasına yakın olsun..

bir cok marka verdiginiz için kafam karıştı biraz  gph herhalde saniye başına tahliye etigi su miktarı filan galiba cünkü sintine den sintineye bu oran değişiyor bunun ortalama değeri kac olmalı mantıken en fazlasını almak lazım gibi
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: servet - Ağustos 22, 2024, 07:00:46 ÖÖ
1metreküp strafor tahmini 950/+ kg agırlıgı karşılaması lazım...( Okudugum bir yazıdan yola çıkarak yaptıgım hesap) Genelde fiber teknelerde çift cidar arası pu köpük sıkılır...ama senin için strafor iyi bir çözüm,söküp,takması kolay olur..hava boşluguda bir çözüm ama,sızdırma yapabilir,vurma anında delinebilir vbg...sintinede yazdıgım üç markada kendini ispatlamış markalardır...birde köpügü orantısal olarak teknede iyi dagıtmak lazım,su hucum ettiginde tekne,baş yada kıçtan suya batmasın..1000 lik pompa senin tekneye yeter...galon hesabıdır sintine pompaları..1000 lik pompa saatde 1000 galon su bosaltması demektir..

https://www.denizrehberim.com/index.php/topic,1815.0.html
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 23, 2024, 12:14:43 ÖS
1metreküp strafor tahmini 950/+ kg agırlıgı karşılaması lazım...( Okudugum bir yazıdan yola çıkarak yaptıgım hesap) Genelde fiber teknelerde çift cidar arası pu köpük sıkılır...ama senin için strafor iyi bir çözüm,söküp,takması kolay olur..hava boşluguda bir çözüm ama,sızdırma yapabilir,vurma anında delinebilir vbg...sintinede yazdıgım üç markada kendini ispatlamış markalardır...birde köpügü orantısal olarak teknede iyi dagıtmak lazım,su hucum ettiginde tekne,baş yada kıçtan suya batmasın..1000 lik pompa senin tekneye yeter...galon hesabıdır sintine pompaları..1000 lik pompa saatde 1000 galon su bosaltması demektir..

https://www.denizrehberim.com/index.php/topic,1815.0.html

gercekten cok kaldırma kuvveti varmış  sadece bir yere zaten mantıksız olur pekcok hacim olarak az ve işlevsel olmayan yer var oralara koyarsam dengeli bi şekilde en azından tam batma gibi bi durum olmasını engeleye bilirim
hava boşlugu dediginiz gibi nekadar iyi bir boşluk yapsamda sıcaktan esnemeden darbeden catlayıp  boşkuş işlevini kaybetme şansı yüksek birde söylediginiz gibi tamir esnasında cok fazla uğraş yapacaktır

sintine bakayım ozaman 3 markada binlik garanti olsn 1.5 filan bakayım :) en niyahayetinde el yapmı bir tekne oldugu için kendısıne güvenım tamda olsa tebirler almak lazım

bir soru daha soracam foto cekeyim eklyım.
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 23, 2024, 12:23:03 ÖS
15 cm yüksekliginde bir sırtlık yaptım kalınlıgıda 5 cm  sizce yeterlimidir liman başkanlıgı üstüne korkuluk yapmamı istermi acaba

(https://i.hizliresim.com/gso24rn.jpg) (https://hizliresim.com/gso24rn)
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: servet - Ağustos 23, 2024, 12:52:13 ÖS
Sırtlıgın kalınlıgı yeter..vardevela için kendiniz karar verin,tabi teknenin bitmiş mimarisine göre..güvenlik için bazı yerlere gerekiyor...mesela başta olursa demir atıp,çekerken destek saglarsınız...bu tip şeyleri tekne ve kendi ihtiyaçlarınız dogrultusunda ekleyebilirsiniz..mesela koç boynuzu,baba gibi materyalleri ufak teknelerde vida ile sabitliyorlar...ben civata,somun tercih ederdim..
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 23, 2024, 02:19:46 ÖS
Sırtlıgın kalınlıgı yeter..vardevela için kendiniz karar verin,tabi teknenin bitmiş mimarisine göre..güvenlik için bazı yerlere gerekiyor...mesela başta olursa demir atıp,çekerken destek saglarsınız...bu tip şeyleri tekne ve kendi ihtiyaçlarınız dogrultusunda ekleyebilirsiniz..mesela koç boynuzu,baba gibi materyalleri ufak teknelerde vida ile sabitliyorlar...ben civata,somun tercih ederdim..

+demir atıp cekme işi ortada bi hec var teknenın üstüne cıkıla bilir bi tekne değil cıkarsınız ama ayakta duramazsınız sürünür vaziyet cıkıla bilir benım mantıgıma göre üstüne cıkmaktan ziyade hecten yarım vicut cıkarıp yapmak hem güvenli hemde erişim konusunda yeterli gibi o kısmı fotografını cekerım göstermek adına  .


+ Vida ile montaj düşünmemiştim ginede hatirlatıgınız için teşekürler  somon yapıp altına güzel destekleyip montajlamayı düşünüyorum koc boynuzun baba vb şeyleri yelken direginin teleri için yerleride o şekil iyibi montajlama ile yapmak istiyorum ama onlara biraz daha var

+ en sıkıntılı konu benım gözümde diştan takma motorun montajı benım yaptıgım teknede genelde bi asansör tarzı bi aparatla motoru takıyorlar lakin bu motor köşede oluyor motor gücü ile giderken tekne cap gitmesine neden olmazmı diye kafamda deli sorular




Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: sessizsakin - Ağustos 24, 2024, 10:47:33 ÖS
Batmaz malzeme olarak poliuretan kopuk veya XPS tercih edin derim. EPS ( tanecikli/kopuk strofor )

Kopuk strofor taneleri arasinda acik bosluklar olan bir malzeme. nemli veya islak ortamda uzun sure kaldiginda buralara su ceker.
ustelik taneleri de su gecirmez degildir. Uzun sure islanirsa suyu emer. Hafif etkili sunger gibidir bir bakima. Nazik islanip kuruma dongulerinde sorun degil ( bu sebeple dis cephe uygulamalarinda ekonomik ) ama surekli yogun neme veya islakliga maruz kalacak yerlerde genelde cok dogru secim olmayabilir.

Teoride agir malzemeler ne kadar tekne tabanina yakin olursa tekne hem o kadar dengeli olur, hem de alaboraya karsi o kadar direncli olur.
Eger mumkunse teknede bulunacak agir ekipmanlari koysaniz cok daha iyi olur. Bakinca aku filan sigar gibi gorunuyor.
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 25, 2024, 06:40:20 ÖS
Batmaz malzeme olarak poliuretan kopuk veya XPS tercih edin derim. EPS ( tanecikli/kopuk strofor )

Kopuk strofor taneleri arasinda acik bosluklar olan bir malzeme. nemli veya islak ortamda uzun sure kaldiginda buralara su ceker.
ustelik taneleri de su gecirmez degildir. Uzun sure islanirsa suyu emer. Hafif etkili sunger gibidir bir bakima. Nazik islanip kuruma dongulerinde sorun degil ( bu sebeple dis cephe uygulamalarinda ekonomik ) ama surekli yogun neme veya islakliga maruz kalacak yerlerde genelde cok dogru secim olmayabilir.

Teoride agir malzemeler ne kadar tekne tabanina yakin olursa tekne hem o kadar dengeli olur, hem de alaboraya karsi o kadar direncli olur.
Eger mumkunse teknede bulunacak agir ekipmanlari koysaniz cok daha iyi olur. Bakinca aku filan sigar gibi gorunuyor.



Su cekme konusunda üstüne bir boya gibi bişey atsam engel olamazmıyım sizce  birde akü oraya sığar yakıta sığar lakin o kısımda oturdugum kısımdan başka kapak düşünmüyorum o yüzden oraya akü koymak ulaşım acıısından problem olur gibi ağirlik konusunda projesinde o salma kutusu ve diyer taraya doğru yayılan 150kg cıvarı bir ağirlik konulmuş ben bu ağirligi mermer vb bişey olarak koymaı düşünüyorum ama hala tam karar vermiş değilim.
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 25, 2024, 06:50:45 ÖS
Eps baktım oda bir ceşit straformuş ondan tehmin edip koyarım öyle ise madem su cekme özeligi yok bu büyük bir etken dediginiz gibi .
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 25, 2024, 06:52:26 ÖS
XPS yazıcaktım yanlış oldu forumda metin düzeltme yok galiba yada ben bulamadım.
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: sessizsakin - Ağustos 25, 2024, 10:28:35 ÖS
Su cekme konusunda üstüne bir boya gibi bişey atsam engel olamazmıyım sizce  birde akü oraya sığar yakıta sığar lakin o kısımda oturdugum kısımdan başka kapak düşünmüyorum o yüzden oraya akü koymak ulaşım acıısından problem olur gibi ağirlik konusunda projesinde o salma kutusu ve diyer taraya doğru yayılan 150kg cıvarı bir ağirlik konulmuş ben bu ağirligi mermer vb bişey olarak koymaı düşünüyorum ama hala tam karar vermiş değilim.

EPS genelde stiren, tiner vs gibi cozucu/incelticilere cok dayaniksizdir. Su bazli zayif bir boya atarsaniz anca tutar eritmeden. Ya da epoksi ile calisacaksiniz. Masrafina degmez. XPS temiz ve isciliksiz cozum. Bloklari olcusunde kesip poliuretanla birbirine yapistirdinizmi tamamdir.

Eger ayrica dahili yakit tankiniz da olacaksa bence hala ikisini bu alanlara koymak mantikli.

Her zaman ulasmaniza gerek yok.
Ben olsam soyle bir yol izleyebilirdim. Zemine once bi kontraplak yatirir ve bolmelere, malzemeleri icine indirebilecegim buyuklukte kenarlari yuvarlatilmis ( stresi azaltmak ekstra mukavemet vermek icin ) dikdortgen delikler acardim.

Daha sonra da butun zemini kaplayacak sekilde bir zemin kontraplagi yatirir, ve kolaydan cikarilabilecek sekilde sabitlerdim.

Boylece teknenin o alanlarina da hem ulasilabilir, hem de ekipmanlari oralara koyabilirdim diye dusunuyorum. Hem de altta kalan sabit, delikli kontraplak da tekne yapisina mukavemet katardi.

En ust kapagin kenarlarina conta da donulebilir iceri su girmesini azaltmak adina.

Bakinca is gibi gorunuyor. Ama teknenizin cok da buyuk olmadigini dusundugunuzde, bu tarz ekipmanlari daha yukarilara koymak yerine boyle kullanissiz yerlere koyarak hem kucuk teknede kullanisli hacim kazanip hem de tekne dengesine fayda saglayabilirsiniz diye dusunuyorum. Neticede yakit tankina yada akuye her gun ulasmaniz gerekmiyor. Yani sizi cok engelleyecek teknenin icinde parende atmaniza sebep olacak degil.



Onemli not:
Eger yakitiniz benzin olacaksa, benzin buhari patlayicidir ve tehlikelidir. deponun bulundugu alanin rahat hava alabilir olmasi gerekir. Eger bunu iyi ayarlayamayacaksaniz daha acikta, rahat hava dolasan bir yere koymaniz daha guvenli olur. Dizel icin boyle bir sorun yok.

Eger akunuz kursun temelli olacaksa ( marin akuler, derin desarj akuler vs hep kursun aku ), bunlar da hidrojen uretir zamanla. Hidrojen de cok patlayicidir. Bu tarz akulerde genelde havalandirma cikisi olur. Ince bir boru takilir buraya. Alirken boyle havalandirma cikisli bir aku alin derim. Ucuna 6lik veya 8lik ince bir hortum takar aralardan acikta bir yere uzatirsiniz hallolur.


Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 26, 2024, 01:46:27 ÖS
Su cekme konusunda üstüne bir boya gibi bişey atsam engel olamazmıyım sizce  birde akü oraya sığar yakıta sığar lakin o kısımda oturdugum kısımdan başka kapak düşünmüyorum o yüzden oraya akü koymak ulaşım acıısından problem olur gibi ağirlik konusunda projesinde o salma kutusu ve diyer taraya doğru yayılan 150kg cıvarı bir ağirlik konulmuş ben bu ağirligi mermer vb bişey olarak koymaı düşünüyorum ama hala tam karar vermiş değilim.

EPS genelde stiren, tiner vs gibi cozucu/incelticilere cok dayaniksizdir. Su bazli zayif bir boya atarsaniz anca tutar eritmeden. Ya da epoksi ile calisacaksiniz. Masrafina degmez. XPS temiz ve isciliksiz cozum. Bloklari olcusunde kesip poliuretanla birbirine yapistirdinizmi tamamdir.

Eger ayrica dahili yakit tankiniz da olacaksa bence hala ikisini bu alanlara koymak mantikli.

Her zaman ulasmaniza gerek yok.
Ben olsam soyle bir yol izleyebilirdim. Zemine once bi kontraplak yatirir ve bolmelere, malzemeleri icine indirebilecegim buyuklukte kenarlari yuvarlatilmis ( stresi azaltmak ekstra mukavemet vermek icin ) dikdortgen delikler acardim.

Daha sonra da butun zemini kaplayacak sekilde bir zemin kontraplagi yatirir, ve kolaydan cikarilabilecek sekilde sabitlerdim.

Boylece teknenin o alanlarina da hem ulasilabilir, hem de ekipmanlari oralara koyabilirdim diye dusunuyorum. Hem de altta kalan sabit, delikli kontraplak da tekne yapisina mukavemet katardi.

En ust kapagin kenarlarina conta da donulebilir iceri su girmesini azaltmak adina.

Bakinca is gibi gorunuyor. Ama teknenizin cok da buyuk olmadigini dusundugunuzde, bu tarz ekipmanlari daha yukarilara koymak yerine boyle kullanissiz yerlere koyarak hem kucuk teknede kullanisli hacim kazanip hem de tekne dengesine fayda saglayabilirsiniz diye dusunuyorum. Neticede yakit tankina yada akuye her gun ulasmaniz gerekmiyor. Yani sizi cok engelleyecek teknenin icinde parende atmaniza sebep olacak degil.



Onemli not:
Eger yakitiniz benzin olacaksa, benzin buhari patlayicidir ve tehlikelidir. deponun bulundugu alanin rahat hava alabilir olmasi gerekir. Eger bunu iyi ayarlayamayacaksaniz daha acikta, rahat hava dolasan bir yere koymaniz daha guvenli olur. Dizel icin boyle bir sorun yok.

Eger akunuz kursun temelli olacaksa ( marin akuler, derin desarj akuler vs hep kursun aku ), bunlar da hidrojen uretir zamanla. Hidrojen de cok patlayicidir. Bu tarz akulerde genelde havalandirma cikisi olur. Ince bir boru takilir buraya. Alirken boyle havalandirma cikisli bir aku alin derim. Ucuna 6lik veya 8lik ince bir hortum takar aralardan acikta bir yere uzatirsiniz hallolur.






xps kullanırım dediginiz gibi daha az uğraştırır bu dediginiz zemin sökme işini abimde söylemişti lakin bana pek mantıklı gelmıyor acıkcası ama yakıt deposu koya bilirim oraya Ana yakıt deposu gibi bişey bu arada motor benzınlı olacak yakın yerınde havalandırma yapmayı düşünüyordum satılıyor havalandırma mazgaları vb şeyler görmüştüm akü için böyle bişey gerek olduğunu düşünmemiştim onada bi hava tahliyesi yapmak gerek ozaman


teknede yer bulma sorunu yaşıcagımı pek düşünmüyorum ama tabi bu işin dişndan bakınca böyle gözüküyor olabilir şöyle orda salma kutusu olduğu bölmede ağirlik olacak o yüzden oraya bişey koyamam ağirliktan sonra berki xps koyarım birdiyer onun bir gerisi aslında haci olarak en iyi yer oraya yakıt tank koyula bilirmi tam emin değilim ölcülerıne bakarsam uyarsa orda sabit bi yakıt tank yapıla bilir ama diştan takma bir motor ordan yakıtı cekmekte sıkıntı yaşarmı kendı üstünde yakıt pompası varmı bir fikrim yok .
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 26, 2024, 02:00:39 ÖS
65 en 38 genişlık 30 yükselki bakım buna yakın bi yakıt tank mümkünmü
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 26, 2024, 02:03:35 ÖS
(https://i.hizliresim.com/a59cnke.png) (https://hizliresim.com/a59cnke)

yakın ölcülerde buldum iyi gibi.
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 26, 2024, 02:16:04 ÖS
yakıt değilde acaba su tankımı yapsam kücük bir duş başlıgı ve minik bir musluk yapmayıda planlıyorum tanklara bakarken gördüm su tankıda olabilir ama gri su tank da gerekli olacaktır hm 22:22 litre yapsam yeterli olurmu sizce yelkenlı oldugu için bukdar büyük bir yakıt tank aslında cok gerek yok gibi hissetim şuanda.
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: sessizsakin - Ağustos 27, 2024, 11:14:48 ÖÖ
Eger su tanki da dusunuyorsaniz yakit tanki yerine su tanki yapsaniz bence de daha iyi.
Benzin yine de tehlikeli. En kotu baktiniz uzun yol yapacaksiniz, atarsiniz 10lt bir bidon benzin yedek olarak.

Yakit tankindan temiz su tanki olmaz. Gri su icin birsey diyemem.
Temiz su tankinin polietilenden olmasi lazim sagliginiz bakimindan.

Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Ağustos 28, 2024, 06:51:25 ÖS
yakıtmı yapsam temiz su tankımı kafam karışık o kısmı kapama noktasına gelince planlamayı düşünüyorum kafam karışık biraz yakıt içinde güzel yer güzel bir havalandırma yaparsam risk ortadan kaldıra bilirim bilemedim .
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: serdarcik - Eylül 01, 2024, 01:40:36 ÖS
Merhaba
Yelkenli bir teknede yakıt tankına ihtiyacınız olacağını düşünmüyorum. aynı zamanda dıştan takma motor kullanmayı düşünüyorsunuz, dıştan takma motorlarda sabit depo daha önce görmedim. sabit depoyu doldurmak da bir sorun. Bunun yerine su deposu kullanabilirsiniz.
Ama benim dusuncem bu bolgenin su kesimi altinda kalacak bolum oldugu icin strafor degilde agirlik yapacak biseylerle doldurmak. Ben kendi yaptigim teknede bu bolume beton dokmeyi dusunuyorum. Beton ayni zamanda olasi carpmalarda karina direncinide arttiracagini dusunuyorum. Eger tekne su alirsa bu bolgedeki strafor sizi kurtarmak yerine, suda yuzer oldugu icin tekneyi yan yatiracaktir. Bunun yerine straforu kabinin yanlarina ve ustune sabitleyerek hem isi izolasyonunu saglar hemde ulasmak istediginiz batmazlik seviyesine ulasirsiniz.
Başlık: Ynt: Birden fazla sorum mevcut
Gönderen: BiGqUaKe - Eylül 01, 2024, 07:05:57 ÖS
Merhaba
Yelkenli bir teknede yakıt tankına ihtiyacınız olacağını düşünmüyorum. aynı zamanda dıştan takma motor kullanmayı düşünüyorsunuz, dıştan takma motorlarda sabit depo daha önce görmedim. sabit depoyu doldurmak da bir sorun. Bunun yerine su deposu kullanabilirsiniz.
Ama benim dusuncem bu bolgenin su kesimi altinda kalacak bolum oldugu icin strafor degilde agirlik yapacak biseylerle doldurmak. Ben kendi yaptigim teknede bu bolume beton dokmeyi dusunuyorum. Beton ayni zamanda olasi carpmalarda karina direncinide arttiracagini dusunuyorum. Eger tekne su alirsa bu bolgedeki strafor sizi kurtarmak yerine, suda yuzer oldugu icin tekneyi yan yatiracaktir. Bunun yerine straforu kabinin yanlarina ve ustune sabitleyerek hem isi izolasyonunu saglar hemde ulasmak istediginiz batmazlik seviyesine ulasirsiniz.


kafam cok karışık bu noktada ama bende okadar yakıtın gereksız olduğu kanatine vardım oraya su tankı yapıp  duş başlıgı ile su tankını kullanmayı düşünüyorum ağirlik olarak şöyle planda salma kutusunun arasına 150kg bi ağirlik
konulmuş ona sağdık kalmayı düşünüyorum ama suda duruşuna göre ağirlik olarak ilaveler yapmak isterim daha oturaklı olmasını sağlayacagını düşünüyorum strafor  sadece o bölgelere değil teknede bir cok ölü alan var oralara montajlıcam daha almadım su deposu ve ic boya malzemesını tehmin etmem gerekiyor ilerlemem için bir diyer mevzu ben ümraniyede yaşıyorum istanbul burda liman başkanlıgı yok bu evrak işini daha uzaktaki bir liman başkanlıgına gitsem yapamazmıym ? yada tekneyi bir tane liman başkanlıgına yaklaştırsam misal şile tarafına vb