Denizrehberim Forumu
Kendi Tekneni Kendin Yap => Tekne İnşa Örnekleri => Devam Eden İnşalar => Konuyu başlatan: cankan - Kasım 26, 2021, 03:23:38 ÖS
-
merhabalar s-650 den bazı resimler paylaşıyorum
-
baştan kronolaji kurmadım zamanla alışırız
-
macun ve zımpara bitti (tabi bana göre) :)
-
salma kutusu için böyle birb karar verdim (malzeme paslanmaz)
-
Yanlış anlamadımsa salma kutusunu paslanmazdan yapmışşınız; bu da ağırlığı omurga üzerinden itibaren yaklaşık 40 cm yukarı almış oluyorsunuz, kullandığınız paslanmazın kalınlığıyla paralel ciddi bir ağırlık yaratacak bu da dengeyi olumsuz etkileyecektir.
-
Yanlış anlamadımsa salma kutusunu paslanmazdan yapmışşınız; bu da ağırlığı omurga üzerinden itibaren yaklaşık 40 cm yukarı almış oluyorsunuz, kullandığınız paslanmazın kalınlığıyla paralel ciddi bir ağırlık yaratacak bu da dengeyi olumsuz etkileyecektir.
Buna ilaveten, paslanmaz her zaman paslanmaz degildir. Paslanmazi paslandirmayan ( ironik de olsa ) oksijendir. Bu salma kutusunun paslanmazdan olmasi bence hic iyi bir fikir degil.
-
Paslanmaz çelik paslanmamak için bileşimindeki kromun oksijenle birleşerek malzeme üstünde bir koruyucu tabaka oluşturması ile paslanmaz. Özellikle hareketsiz paslanmaz çelik su altında bu koruyucu tabakayı oksijen eksikliği nedeni ile oluşturamaz ve paslanır. Paslanmaz çelik için kullanılan kaynak malzemesi de nadiren malzeme ile aynı kimyasal yapıdadır, bu nedenle galvanik korozyon zayıf da olsa ek yerlerinde yıpranmaya neden olur. Bazı yerlerde ise deniz suyunun uzun süre değişmeden kalması kaçınılmazdır ve deniz suyu, paslanmaz çelikte çatlak korozyonuna neden olur. Tüm bunları üst üste koyduğunuzda paslanmaz çelik salma kasası için uygun bir malzeme olarak görünmüyor. Fiziki olarak paslanmaz çeliğin başka bir kasa malzemesine göre ek ağırlığı tekne dengesini etkileyecek seviyede midir, kontrol edilmesinde fayda var. Hareketli salmalar safra görevini çok iyi görmezler bu nedenle safra görevini güvertedeki personel rüzgar üstüne oturarak, tekne omurgasına yakın değişik ağırlıklar koyularak yerine getirilir. Salma kasası tasarlanandan ağırsa tekne omurgasına yakın ek ağırlıklar gerekebilir.
-
Paslanmaz çelik paslanmamak için bileşimindeki kromun oksijenle birleşerek malzeme üstünde bir koruyucu tabaka oluşturması ile paslanmaz. Özellikle hareketsiz paslanmaz çelik su altında bu koruyucu tabakayı oksijen eksikliği nedeni ile oluşturamaz ve paslanır. Paslanmaz çelik için kullanılan kaynak malzemesi de nadiren malzeme ile aynı kimyasal yapıdadır, bu nedenle galvanik korozyon zayıf da olsa ek yerlerinde yıpranmaya neden olur. Bazı yerlerde ise deniz suyunun uzun süre değişmeden kalması kaçınılmazdır ve deniz suyu, paslanmaz çelikte çatlak korozyonuna neden olur. Tüm bunları üst üste koyduğunuzda paslanmaz çelik salma kasası için uygun bir malzeme olarak görünmüyor. Fiziki olarak paslanmaz çeliğin başka bir kasa malzemesine göre ek ağırlığı tekne dengesini etkileyecek seviyede midir, kontrol edilmesinde fayda var. Hareketli salmalar safra görevini çok iyi görmezler bu nedenle safra görevini güvertedeki personel rüzgar üstüne oturarak, tekne omurgasına yakın değişik ağırlıklar koyularak yerine getirilir. Salma kasası tasarlanandan ağırsa tekne omurgasına yakın ek ağırlıklar gerekebilir.
ilginize teşekkürler paslanmaz kasa yaklaşık 30 kg ağırllık merkezini fazla yukarı çekmiyor ancak korozyon konusu önemli ahşap kasaya göre daha güvenli buldığum iiçin yaptım bu aşamadan sonra sökmek istemiyorum ama boya ile korozyon direncini epeyce artırmaya çallışacağım.
-
Yanlış anlamadımsa salma kutusunu paslanmazdan yapmışşınız; bu da ağırlığı omurga üzerinden itibaren yaklaşık 40 cm yukarı almış oluyorsunuz, kullandığınız paslanmazın kalınlığıyla paralel ciddi bir ağırlık yaratacak bu da dengeyi olumsuz etkileyecektir.
Teşekkürler, 30 kg lık bir kasa çok sorun olmaz diye düşünüyorum.