Denizrehberim Forumu

Kendi Teknem Var => Deniz Motorları => Dıştan Takma => Konuyu başlatan: ismailoztr - Ağustos 29, 2018, 12:51:15 ÖÖ

Başlık: Tekne motor uyumu
Gönderen: ismailoztr - Ağustos 29, 2018, 12:51:15 ÖÖ
Merhaba arkadaslar
Kendi yaptigim sam dewlin tasarimi 22ft teknemde 115 hp johnson marka 4 zamanlı motor kullanıyorum ancak yolunda gitmeyen biseyler var.
2000 devirde tekne hizi 6.1 knt iken
3000 devirde 7 knt oluyor
3900 devirde 11 knt
5400 devirde 20.2 knt oluyor
2000 devirden 3900 devir araliginda sanki teknenin onunde bisey var tekne gidemiyormus gibi arkada su kaynar gibi boguluyor 3900 devirde kuyruk olusmaya baslayip motor sesi normale dönüyor bu konu hakkinda bilgisi olan varmı.
Başlık: Ynt: Tekne motor uyumu
Gönderen: celenoglu - Ağustos 29, 2018, 07:18:49 ÖÖ
Teknelerin boylarına bağlı olarak hesaplanan bir gövde hızları  vardır. Gövde hızından teknenin basşında yarattığı dalga aralığı kıçında oluşur. Teken başı ve kıçı üzerinde yüzdüğü için suya gömülür. Bu hız tekneler için geçilmesi zor bir eşiktir. Bu hıza ulaşmak için gerekn motor gücünün 4-6 katını kullanmanızı gerektirir. Sizin motorunu<z çok büyük olduğu için gövde hızına kadar normal davranıyor, gövde hızının üstüne çıktığında teknenin başı ve kıçı suya batıyor. Daha fazla güç uyguladığınızda ise aynı sürat motorlarında olduğu gibi tekne gövdesi sudan kesiliyor ve hız daha da artıyor. Karina yapısını bilmediğimiz için daha fazlasını söylemek pek mümkün değil. Sizin teknenizin hakkı azami 30Hp bir motordur. Bu motorla 6-7 knot hız yaparsınız. Elinizdeki motorla karşılaştıklarınız çok doğal. Hızlı gitmek için planing hull denilen yüksek hızda sudan kesilen gövde tipini tercih etmelisiniz
Başlık: Ynt: Tekne motor uyumu
Gönderen: ismailoztr - Ağustos 29, 2018, 12:10:11 ÖS
Yarı deplasman bi tekne tasarimci sayfasinda 90 hp bir motor ile 18 mph hiz yapilabildigi yazmis karina tipi aslinda bahsettiginiz teknelerdeki gibi agirlik faktoru var sadece