Denizrehberim Forumu
Kendi Tekneni Kendin Yap => Ücretsiz Tekne Planları => Tekne İnşa Planları => Yelkenli Tekneler => Konuyu başlatan: osman topcu - Mart 22, 2018, 10:59:58 ÖÖ
-
(http://1.bp.blogspot.com/-BeGHXs6QPfs/WrNhit8p5cI/AAAAAAAAFmE/1Ya1yye_cIk8n3UkWD3ICKFfM-owjqkJgCK4BGAYYCw/s1600/mermaid1.jpg)
(http://3.bp.blogspot.com/-gyRg6u9Cn24/WrNhidpg66I/AAAAAAAAFl4/jrKpSUdnXXozukiWBUB9nYOsgJf3GpkVQCK4BGAYYCw/s1600/mermaid2.jpg)
-
(http://2.bp.blogspot.com/-1rTwgl_Cf9Y/WrNhirGC-FI/AAAAAAAAFmM/zykNpNsx3qAnfv5XZSC5D0R_pGgQ3bSCwCK4BGAYYCw/s1600/mermaid3.jpg)
(http://1.bp.blogspot.com/-ie4nSKAgG58/WrNhfwV8gkI/AAAAAAAAFlw/nyJ4sp9hdj8Py9LgI_NfjWh5MeXfhXIUACK4BGAYYCw/s1600/mermaid4%2Bb.jpg)
-
(http://2.bp.blogspot.com/-AdY22vu_Rx8/WrNhi5xNkWI/AAAAAAAAFmQ/T6Y-yuV2FjcfMFy2tmj_YmCghETdSHDjwCK4BGAYYCw/s1600/mermaid51.jpg)
-
Kenichi mermaid boat diye google da aratırsanız , adamla ilgili wikipedia sitesi var. Çok akıllıca tasarlanmış bir bot , bir kere arkada otururken diğer teknelerde olduğu gibi başını sağa sola vurma olasılığı yok , ikincisi , teknenin ön yarısı düşük profilli olduğu için , ters dönünce mutlak düzelir , bir de altında L şeklinde ufacık metal bir salma var , direk diğer teknelerdeki gibi önde değil arkada , böylece bacaklarızı engelleyip asab bozmuyor , önünüzü görebiliyorsunuz , karanlıkta psikopat gibi oturmak zorunda değilsiniz , tekne 170 günde tüm pasifiği geçmiş , sizde maşallah o kadar sürede amerikaya gider , ingiltereye dönersiniz , tekne çok hidrodinamik görünüyor , yapımıda kolay
-
Kenichi mermaid boat diye google da aratırsanız , adamla ilgili wikipedia sitesi var. Çok akıllıca tasarlanmış bir bot , bir kere arkada otururken diğer teknelerde olduğu gibi başını sağa sola vurma olasılığı yok , ikincisi , teknenin ön yarısı düşük profilli olduğu için , ters dönünce mutlak düzelir , bir de altında L şeklinde ufacık metal bir salma var , direk diğer teknelerdeki gibi önde değil arkada , böylece bacaklarızı engelleyip asab bozmuyor , önünüzü görebiliyorsunuz , karanlıkta psikopat gibi oturmak zorunda değilsiniz , tekne 170 günde tüm pasifiği geçmiş , sizde maşallah o kadar sürede amerikaya gider , ingiltereye dönersiniz , tekne çok hidrodinamik görünüyor , yapımıda kolay
Yazacagım şeyler paylaşımlarını etkilemesin..
Ama bu tarz teknelerle okyanus geçişi yapacak çok az insan çıkar yeryüzün de..
Ruh halinin,sinirlerin ve vucudun,cesaretin çelik gibi olması lazım.
Ege,akdeniz kıyı,kıyı dolaşılabilir ama ,2.5-3.5 metre tekneyle okyanus geçişi yapmak her insanın harcı degil.
-
Vallahi ben okyanus geçebilmiş teknelerin resim ve planlarını ekliyorum , bakan da desin ki bu adam bununla okyanus geçmiş , ben rahat rahat italyaya , tunadan norveç e karadenizden ukraynaya , yada istanbul dan girit e giderim.
Vallahi, bu milletin yarısı güneydoğüu da askerlik yapıyor , eksi 40 derecede 4000 metrede baskın bile yiyiyor , bu millet bu işi yapar. Ben gönderip duracağım , tek başıma umut la gönderdiğimiz planları 100 000 kişi okumuş , tek bir kişide teşekkür etmemiş , 6 metrelik tekneyle geçen , 3 metrelik tekneyle haydi haydi geçer
-
Bir de bu tekneleri kullananlar arasında , mesela yukardaki tekneyi kullanan 73 yaşında , biraz rahatsız uyuyup italyaya gitmek , hiç gitmemekten daha iyi
-
2,7 m boy, 170 gün denizde... Direk kıçta olsa da, çok iyi tasarlanmış olsa da o ayaklar tekne içinde mutlaka takılır, o hacımda delirmemek en büyük beceridir. 1 litre su +1 lt gıda/gün 340 lt yer kaplar, giyecek, gerekli ekipman vs ile teknede pek yer kaldığını zannetmiyorum. Pek akıllı işi gibi durmuyor.
-
valla bu tekneyle ben pasifigi gececegim diye yola cikmissan , bir hedefin varsa , denizi seviyorsan , tekneni seviyorsan , denizde her gun bin cesit seyle karsılasıyorsan , delirmezsin de hic bir sey de olmaz , zaten her an denizi , ruzgarı , rotanı , bakımını kontrol etmek zorundasın , dusunuyorsun pasifigi gececegim , herkes beni anlatacak diye
her an hava degisiyor , akınytı degisiyor , ruzgar yon degistiriyor , harika
bir de kuzeyde adadan adaya gecer gidersen , pasifik kızları ile işin tamam
ben olsam 300 dolar verir , ayak pompasıyla deniz suyundan tatlı su uretirdim , o sıcakta su dayanmaz zaten
teknedeki en buyuk masrafta survivor 05 yada 06 tam hatırlayamadım katadyn yada pur marka su yapıcı olurdu
zaten her gun yiyecek azalıyor , ortasına gelince iyice rahat ederdin
zaten adam pasifikten baslıyor , japonyadan yolculuga , bizim pasifige ulasmamız ve gecmemiz icin en az 30000 kilometre yol yapmamız lazım
ben olsam bu tekneyle fransaya gider , kanallardan kuzey denizine cıkardım , orada bir isjkandinav turu yapsam ve tekrar tuna ustunden istanbul a gelirdim
grand tur büyük avrupa turu derler ya
vallahi denizciligi iskence gibi gorurseniz , tabii size gore degil ama bakış açısı olan herkes bunu yapar
-
Mekanik acidan,
Tekne kucuk oldugu icin olusturdugu ivme, dolayisi ile tekneye binen yukler de katlanarak azaliyor. Teknenin butunlugunu saglam yaptiktan ve kapaklari kapatildiginda su gecirmez oldugundan emin olduktan sonra pasifik gecilir. Carpisma ve delinme olmadigi surece batma riski pek soz konusu olmaz. Bu kadar kucuk teknede agirlik merkezini ayarlamak kolay olur. Bu sebepten ters donse bile hemen duzelecektir.
Araya bir not dusmek lazim, extrem seyleri sevmekle denizi sevmek denizci olmak ayni sey degil. Dunya 2 metrelik bir kibrit kutusuyla da, 200 metrelik bir yildiz gemisiyle de dolasilir. Onemli olan, yaptigin isten sen keyif aliyor musun. Ancak denizdeki zorluklara en cok katlanmayi bilen, arada da tadini cikaran en denizci adam demek dogru olmaz bence :)
Bu tarz aracla okyanusu gecmek soyle dursun, acik denize cikmak bile bence extrem bir durum. Mesela extrem sporlari seven ve yapan birisi olarak ben keyif almam bunun icinde. Rahat adamim. yayilmam lazim.
Bir de biraz dalgada bunun icinde kusmayan adamin ic kulak sistemleri celik gibidir asil. Delirmek filan onlar bence ikinci plan tamamen.
-
Kadir bey , haklısınız böyle bir teknede yalpa her halde en büyük sorun olur ,ama yapmanız gereken yazın , mesela temmuz ayında akdeniz de hava mükemmelken , fransız kanallarına ulaşmak olmalı diye düşünüyorum. Kanallar , Avrupa kanalları ve nehir yolları binlerce kilometre 10 dan fazla ülkeden geçiyor ve nehirde yada kanalda kara 5 adım ötenizde.
Niye bu tekneler derseniz , yapımı en ucuz olanlar bunlar da ondan derim , benim 6 metre tekne yapmaya ne tahammülüm , ne sevgim , ne de param var. Küçük tekneler ikea dan aldığınız bir vazo gibi küçük sevimli ve dediğiniz gibi sağlam , güvenli ve hep dalga üstüne çıkarak açık denizi tahammül edilir hale getiriyor.
Şimdi 2 tekne daha ekliyorum , onlarada bir bakıverin