Denizrehberim Forumu

Kendi Tekneni Kendin Yap => Tekne Yapım Rehberi => Kullanılan Malzemeler => Konuyu başlatan: osman topcu - Şubat 05, 2018, 03:28:31 ÖS

Başlık: Cam Elyafı Rutubet Görür,Katlanır,Ezilirse Dayanıklılığı % 50 Düşer
Gönderen: osman topcu - Şubat 05, 2018, 03:28:31 ÖS
Arkadaşlar,

Fiberglas tekne iyi hoş güzel ama belirli şeylere dikkat edersek.

Tekne dayanıklılığı kitaplarında okuduğum kadarıyla , paket dışında , açık olarak satılan ve yüksek neme sahip bir yerden alınan cam elyafı , bir de katlanarak satılırsa dayanıklılığının % 50 sini kaybediyormuş.

Malzeme çok kırılgan ve katlamaya , sıkışmaya , neme hiç dayanmıyor.

Mümkünse üretici fabrikadan yeni üretilmiş paketli olarak alın.

Başlık: Ynt: Cam elyafı rutubet görüri katlanır , ezilirse dayanıklılığı % 50 düşer
Gönderen: sessizsakin - Şubat 06, 2018, 09:10:00 ÖÖ
Demir de bi paslandi mi, pas iyice temizlenmedikce kanser gibi ilerler. Ama insaatlarda evlerin iskeleti olsun diye kullanilan demir gunlerce, hatta haftalarca insaat alaninda bekler. Paslanir. su gorur yagmur gorur... Sonra onu kolonlara neyim koyarlar. Beton da hava alan bi malzeme. bilemedim noluyor neticesi.

Fiber icin cok asiri pimpiriklenmeye bence gerek olmamakla birlikte, rulo halinde almak ve kuru nemden mumkun oldugunca uzak muhafaza etmek bence de onemli.

Rulo halinde alinmayan elyafin icinden kurbaga bile cikabilir zaten.

Nem konusu ise asiri degisken bir durum ve cogunlukla nemden uzak tutmak mumkun olmuyor. Fabrika neme karsi ne kadar onlem aliyor o da ayri bir konu.
Ayrica nem malzemelere girdigi gibi cikiyorda. Uygulama yapacaginiz ve elyafi sakladiginiz yer mumkun oldugunca dusuk nemli bir ortam oldugu surece cok problem yasatmaz bence.

Yine de bu hesaptan gidecek olursak dukkani kapatip tekne yapma hayallerine sunger cekmek lazim.
Amator ve mumkunse acik deniz icin tasarlanmamis teknelerde bu saydiklarimiz zaten cogunlukla cok onemli sayilmaz. Okyanusa cikacak olan dusunsun.
Zaten okyanusa ve sert denizlere cikacak adam kendi teknesini kendi yapmaya karar verene kadar bile 4 yil geciyor ( mesela ben ) arastirmasi ise bi 4 yil daha suruyor ( mesela ben )
yapmasi ise kimbilir ne kadar surer ( mesela ben :D )...
Başlık: Ynt: Cam elyafı rutubet görüri katlanır , ezilirse dayanıklılığı % 50 düşer
Gönderen: osman topcu - Şubat 06, 2018, 09:02:21 ÖS
Valla arkadaşım , uyarmadan etmeden , millet sadece tekne yapsın da ne yaparsa yapsın anlayışıyla , ürkütmeyelim vak vak ları , işimize bakalım anlayışıyla denizcilik olmaz.

İlk önce güvenliği düşüneceksin , benim bu yazdıklarımı kaç yerde okudum , bunun okyanuslada ilgisi yok , adalar yolu bile böyle bir tekne için çok tehlikeli.

Bence , Türkiyeye iyi kontrplak ucuza gelmedikçe veya burada üretilmedikçe , west kalitesinde epoksi burada üretilmedikçe , cam elyafı böyle pazardaki don gibi istiflenip satıldıkça , polyester kalitesi bu kadar kalitesiz ve fiyatı yüksek oldukça , daha bütün türkiyede 1-2 tane tekne tasarımından biraz biraz para kazanan gemi mühendisleri oldukça , alüminyum çelik bu kadar pahalıyken , kaynaktan anlayan adam olmadıkça , tekne malzemelerinin % 99 ithalken , bir şapka bile 30 euroya satılırken , liman filan milyonerler için oldukça......

Milletimizi cahil falan sanmanın gereği yok , kimse aptal değil , bir polyesterciye giden bu işlerin ne kadar ayaklarda süründüğünü görür zaten , bu iş buralarda milyoner çocuklarının işi , paşa dedelerden milyoner tonla adam var , son 35 yılda ithalattan semirmiş o kadar adam var , bunlarda gidecekleri yere uçakla gidiyor zaten , bu iş halka inemez
çünkü dolar 4 lira ve asgari maaş 400 dolar

biz daha 200 yıl bbc izler iç geçiririz
Başlık: Ynt: Cam elyafı rutubet görüri katlanır , ezilirse dayanıklılığı % 50 düşer
Gönderen: vlkanaydin - Şubat 07, 2018, 01:20:06 ÖÖ
Valla arkadaşım , uyarmadan etmeden , millet sadece tekne yapsın da ne yaparsa yapsın anlayışıyla , ürkütmeyelim vak vak ları , işimize bakalım anlayışıyla denizcilik olmaz.

İlk önce güvenliği düşüneceksin , benim bu yazdıklarımı kaç yerde okudum , bunun okyanuslada ilgisi yok , adalar yolu bile böyle bir tekne için çok tehlikeli.

Bence , Türkiyeye iyi kontrplak ucuza gelmedikçe veya burada üretilmedikçe , west kalitesinde epoksi burada üretilmedikçe , cam elyafı böyle pazardaki don gibi istiflenip satıldıkça , polyester kalitesi bu kadar kalitesiz ve fiyatı yüksek oldukça , daha bütün türkiyede 1-2 tane tekne tasarımından biraz biraz para kazanan gemi mühendisleri oldukça , alüminyum çelik bu kadar pahalıyken , kaynaktan anlayan adam olmadıkça , tekne malzemelerinin % 99 ithalken , bir şapka bile 30 euroya satılırken , liman filan milyonerler için oldukça......

Milletimizi cahil falan sanmanın gereği yok , kimse aptal değil , bir polyesterciye giden bu işlerin ne kadar ayaklarda süründüğünü görür zaten , bu iş buralarda milyoner çocuklarının işi , paşa dedelerden milyoner tonla adam var , son 35 yılda ithalattan semirmiş o kadar adam var , bunlarda gidecekleri yere uçakla gidiyor zaten , bu iş halka inemez
çünkü dolar 4 lira ve asgari maaş 400 dolar

biz daha 200 yıl bbc izler iç geçiririz

Çok karamsar bir tablo çizmişsin be abimm  :crying Bu söylemlerine göre ülkeyi komple kapatıp gitmek gerekir..
Bu kadar umutsuz olmaya değmez,elimizdeki imkanlar ile en iyisini yapıp,mutlu olabilmek en önemlisi değil mi ?
Başlık: Ynt: Cam elyafı rutubet görüri katlanır , ezilirse dayanıklılığı % 50 düşer
Gönderen: SCALICA BOYA - Arda - Şubat 07, 2018, 08:11:31 ÖÖ
Valla arkadaşım , uyarmadan etmeden , millet sadece tekne yapsın da ne yaparsa yapsın anlayışıyla , ürkütmeyelim vak vak ları , işimize bakalım anlayışıyla denizcilik olmaz.

İlk önce güvenliği düşüneceksin , benim bu yazdıklarımı kaç yerde okudum , bunun okyanuslada ilgisi yok , adalar yolu bile böyle bir tekne için çok tehlikeli.

Bence , Türkiyeye iyi kontrplak ucuza gelmedikçe veya burada üretilmedikçe , west kalitesinde epoksi burada üretilmedikçe , cam elyafı böyle pazardaki don gibi istiflenip satıldıkça , polyester kalitesi bu kadar kalitesiz ve fiyatı yüksek oldukça , daha bütün türkiyede 1-2 tane tekne tasarımından biraz biraz para kazanan gemi mühendisleri oldukça , alüminyum çelik bu kadar pahalıyken , kaynaktan anlayan adam olmadıkça , tekne malzemelerinin % 99 ithalken , bir şapka bile 30 euroya satılırken , liman filan milyonerler için oldukça......

Milletimizi cahil falan sanmanın gereği yok , kimse aptal değil , bir polyesterciye giden bu işlerin ne kadar ayaklarda süründüğünü görür zaten , bu iş buralarda milyoner çocuklarının işi , paşa dedelerden milyoner tonla adam var , son 35 yılda ithalattan semirmiş o kadar adam var , bunlarda gidecekleri yere uçakla gidiyor zaten , bu iş halka inemez
çünkü dolar 4 lira ve asgari maaş 400 dolar

biz daha 200 yıl bbc izler iç geçiririz


Çok uzun zamandır bir şeyler yazmamıştım :D

Osman Bey , kendi çapımda belli bir süredir, tekne işlerinin içindeyim, polyester (fiber) teknecilik, ahşap teknecilik, sac teknecilik , farklı şehirler , farklı teknikler , farklı işçilikler , farklı kalitede malzemeler , hammaddeler gördüm. ( özellikle hammadde konusunda denemeler yaptım) .

Kitaplarda temel bilgiler genel anlamda  doğrudur, sizinde bildiğiniz gibi gerçek hayat ile kitap bilgisi farklıdır.

Kısacası kendi yaptığınız tekneden daha sağlamı yok.
Başlık: Ynt: Cam Elyafı Rutubet Görür,Katlanır,Ezilirse Dayanıklılığı % 50 Düşer
Gönderen: osman topcu - Şubat 07, 2018, 09:46:08 ÖÖ
Valla benim derdim , kendime tekne yapayım , geri kalan ne yaparsa yapsın değil.

12 yaşından itibaren çocuklarla başlayarak bütün kıyılarda binlerce tekne görmek istiyorum , vize mi var , adam 2.ci el tekneye 2000 dolar versin , atlasın italyaya gezmeye gitsin , pasifik adalarına , güney amerikaya gitsin

Bu işin çok büyümesini arzu ediyorum , yıllardır bbc izliyorum , ingilterede 10 binlerce tekne var , pahalısı var , çok ucuzu var , biraz param olsun , roto kalıplama ile sipariş üstüne 1500 dolara 4 metrelik tam kapalı bir tekne kalıbı yaptırıp , polietilenden üretmek istiyorum , belki 800-1000 dolara bile olur.

Bu sabah dişçiyle randevum var , bu akşam roto kalıplama ile ilgili kalıp yapımı ve hesabı ile bir yazı dizisi hazırlayacağım , bir de bir kaç fabrika , kalıp yapımcısı ziyaret edeyim , 2 metrelik ikiz aynı parcadan cift başlı yapmak istiyorum
Başlık: Ynt: Cam elyafı rutubet görüri katlanır , ezilirse dayanıklılığı % 50 düşer
Gönderen: sessizsakin - Şubat 08, 2018, 07:24:52 ÖS
Valla arkadaşım , uyarmadan etmeden , millet sadece tekne yapsın da ne yaparsa yapsın anlayışıyla , ürkütmeyelim vak vak ları , işimize bakalım anlayışıyla denizcilik olmaz.

İlk önce güvenliği düşüneceksin , benim bu yazdıklarımı kaç yerde okudum , bunun okyanuslada ilgisi yok , adalar yolu bile böyle bir tekne için çok tehlikeli.

Bence , Türkiyeye iyi kontrplak ucuza gelmedikçe veya burada üretilmedikçe , west kalitesinde epoksi burada üretilmedikçe , cam elyafı böyle pazardaki don gibi istiflenip satıldıkça , polyester kalitesi bu kadar kalitesiz ve fiyatı yüksek oldukça , daha bütün türkiyede 1-2 tane tekne tasarımından biraz biraz para kazanan gemi mühendisleri oldukça , alüminyum çelik bu kadar pahalıyken , kaynaktan anlayan adam olmadıkça , tekne malzemelerinin % 99 ithalken , bir şapka bile 30 euroya satılırken , liman filan milyonerler için oldukça......

Milletimizi cahil falan sanmanın gereği yok , kimse aptal değil , bir polyesterciye giden bu işlerin ne kadar ayaklarda süründüğünü görür zaten , bu iş buralarda milyoner çocuklarının işi , paşa dedelerden milyoner tonla adam var , son 35 yılda ithalattan semirmiş o kadar adam var , bunlarda gidecekleri yere uçakla gidiyor zaten , bu iş halka inemez
çünkü dolar 4 lira ve asgari maaş 400 dolar

biz daha 200 yıl bbc izler iç geçiririz

vakvaklar ve ilkel anlayislar :). Umarim yaparsiniz. Nihayetinde burasi amator tekne yapim toplulugu oldugundan muhtemel cevaplar sizin beklediginiz yonde cikmayabilir tabi.

Rotasyon isinde size kolay gelsin. Isiniz uzun ve zor.