Denizrehberim Forumu
Kendi Tekneni Kendin Yap => Soru-Cevap => Konuyu başlatan: vlkanaydin - Haziran 16, 2016, 11:57:11 ÖS
-
Teknenin küpeştesine aşağıdaki resim gibi küpeşte çıtası geçmeyi planlıyoruz. Pratik ulaşılabilirlik açısından 1,5 x 4 lük kereste temin edebiliyorum ve bunları 1,5 bilemediniz 2 metrelik hallerde teknenin yanına götürebilirim.
1,5 cmlik çıtalararı bildiğimiz yöntemler ile lamine etmem zor olur.Bildiğiniz lamine yöntemi varmı ? bu 1.sorum.
2.sorum ise lamine etmeyip 2 metre veya 1,5 metre olarak uç uca eklesem problem olurmu ? Sonuçta hem dekoratif olacak hemde bir sınır vazifesi görecek iki kabuğu bir arada tutma görevi olacak.
Ayrıca bunları tekneye sabitleme yöntemi nedir ? Epoksi yapıştırıcı + paslanmaz vidamıdır ? Vida ise kaç cmde bir atılması uygun olur ?Tavsiyeleriniz nedir ?
(http://1.bp.blogspot.com/-Cs4rqZTRaZ4/UrwXEuryT-I/AAAAAAAAM8c/tvxc7dY39sY/s1600/222.jpg)
-
Küpeşte çıtalarının bir görevi birleşmeyi görüntüden kaldırmaktır, diğeri ise bağlanıldığında çarpmaları ilk karşılayan olmaktır, bu nedenle gerekitğinde kolaylıkla değiştirilebilmelidir. Bir çok teknede bir alüminyum ray üzerine geçirildiğini gördüm. Birleşme yerine ray monte ediliyor ve ahşapta raya uygun kanal açılarak raya takılıyor. Ray yelkenli teknelerin ana yelken rayına benziyor, ahşaplar ana yelken arabası profilinde frezede işleyip baştan veya kıçtan sürerek takılıyor, bu nedenle boyları önemli değil, birbirine değdikleri yer de genellikle 90 derece düz kesilmiş oluyor. Hatta bir kısmında parçaların birbirinden bağımsız olduğu açıkça belli olan yuvarlamalar var. Tamamına yakıı aynı boyda sadece baştaki vedya kıçtaki tekne boyuna uydurmak için kısa kesiliyor. Kimi raylar ahşabın altından profil şeklinde 1-2 cm dışarı çıkıyor, kimi ise ahşap tarafından örtülüyor. Bir şekilde hasar alırsa hasar alanı söküp yerine yenisini takabiliyorsunuz. Rayı civata ile bağlamanızı ve bağlantıda su geçirmezliği sağlamak için mastik kullanmanızı öneririm.
-
Küpeşte çıtalarının bir görevi birleşmeyi görüntüden kaldırmaktır, diğeri ise bağlanıldığında çarpmaları ilk karşılayan olmaktır, bu nedenle gerekitğinde kolaylıkla değiştirilebilmelidir. Bir çok teknede bir alüminyum ray üzerine geçirildiğini gördüm. Birleşme yerine ray monte ediliyor ve ahşapta raya uygun kanal açılarak raya takılıyor. Ray yelkenli teknelerin ana yelken rayına benziyor, ahşaplar ana yelken arabası profilinde frezede işleyip baştan veya kıçtan sürerek takılıyor, bu nedenle boyları önemli değil, birbirine değdikleri yer de genellikle 90 derece düz kesilmiş oluyor. Hatta bir kısmında parçaların birbirinden bağımsız olduğu açıkça belli olan yuvarlamalar var. Tamamına yakıı aynı boyda sadece baştaki vedya kıçtaki tekne boyuna uydurmak için kısa kesiliyor. Kimi raylar ahşabın altından profil şeklinde 1-2 cm dışarı çıkıyor, kimi ise ahşap tarafından örtülüyor. Bir şekilde hasar alırsa hasar alanı söküp yerine yenisini takabiliyorsunuz. Rayı civata ile bağlamanızı ve bağlantıda su geçirmezliği sağlamak için mastik kullanmanızı öneririm.
Ozaman parça parça yapmak benim daha fazla yararima olacak ileride hasar alirsa degistirmem acisindan.
1,5 metrelik citalar kullansam 50 cmde bir 3 adet civata yeterli olur diye dusunuyorum.
-
Volkan hocam bende bir kaç gündür buna çalışıyorum istediğim uzunluklarda istediğim cins ağaç bulamadığım ve taşıma problemi yaşadığım için şu şekilde çözmeyi planlıyorum.
20cm lik bir alanı yapıştırma yöntemine gitmeyi planlıyorum bu uygulamayı stringer çıtalarından tut tekne altında ki Outer Kneel Outer Stem gibi yerle de uygulamayı düşünüyorum.
(http://i.hizliresim.com/PMOBL6.jpg) (http://hizliresim.com/PMOBL6)
-
Abi bahsettiğin yöntem güzel bir laminasyon yöntemi özellikle stinger çıtaları için tam isabet oluyor,ama benim kullanacağım çıtaların kalınlığı yaklaşık 1,5 cm bu kalınlıkta bu denli yatay eğim vermek çok zor olur hemde sağlıklı olmaz.Dikine eğim verdiğimi düşünsek yine 1,5 cmlik kalınlığa takılıyorum.En ufak esnemede bu kalınlık taşımaz ve birleşim yerlerinden patlar gibime geliyor.
Resimdeki dikey 2 cm yeterli abi bence ama yatay alanın geniş olmasına dikkat etmelisin.