Denizrehberim Forumu
Kendi Tekneni Kendin Yap => Soru-Cevap => Konuyu başlatan: vlkanaydin - Kasım 12, 2014, 11:03:58 ÖS
-
Merhabalar,
Ufak bir sorunum daha doğrusu modifikasyon ihtiyacım mevcut. Teknemin kaporta kapağı girişini yaparken plana sadık kalmayıp şekilli şukullu olsun açılı yapmıştım ve bunun sorun çıkaracağını biliyordum ancak gözüme hoş gelmişti. Geldik zurnanın zart dediği yere.
Kaporta girişim aşağıdaki resimdeki gibi. Kapağımızıda yaptık ancak tak çıkar bir kapak oldu sürgülü değil. Tak çıkar olması şimdiden bizi zorlamaya başladı yani sürgülüye ihtiyaç var.
Bu açıda ise sürgülü kapak sırf ahşap ile malesef olmuyor.Özellikle aramızda mobilyacı abilerimiz var ise fikirlerini merak ediyorum.Şuanki durumda aşağıdaki gibi iki adet kılavuz ray çıtası yapışık vaziyette.
Dolap raf yayları ile bu kapağı açısını değiştirmeye izin vererek sürgülü hale nasıl getirebilirim fikirlerinizi bekliyorum???
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/08/7157781ae5b331e552f036c8a9ecd985.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-PDk_9MVjzMc/VGPK_yVTp1I/AAAAAAAAAus/QTczKLE9BWQ/s640/kaporta.png)
-
Ray olarak kullandığın ahşapları açılı değil de düz koysan olmaz mı?
-
Ray olarak kullandığın ahşapları açılı değil de düz koysan olmaz mı?
Abi olur oylede bu sefer herseyi bastan yapmam gerekir hem yaptigim yerlere zarar vermis olurum hemde israf yapmis olurum o yuzden yeniden yapma taraftari pek degilim.
-
volkan dusunceme göre, ray kanallarını dikine kesen ikinci bi ray kanalına daha ihtiyacın var. bu ray kanalının üzerinede kaportayı monte edeceksin. ray makaralarıda bu iki kanalın icinde hareket edecek. biraz kaba olacak belki ama yapılabilecek baska bisey gelmiyor aklıma.
fizik kurallarını zorluyorsun yine ;D ;D
-
volkan dusunceme göre, ray kanallarını dikine kesen ikinci bi ray kanalına daha ihtiyacın var. bu ray kanalının üzerinede kaportayı monte edeceksin. ray makaralarıda bu iki kanalın icinde hareket edecek. biraz kaba olacak belki ama yapılabilecek baska bisey gelmiyor aklıma.
fizik kurallarını zorluyorsun yine ;D ;D
Abi aslında benimde düşündüğüm konu bu. Kaporta kapağına eklenecek raylar ile işi çözmeye çalışıyorum :D
Ne yapalım abi düşündüğümüz herşeyi uygulamaya çalıştıkça böyle oluyor işler bazen karışıyor.
-
Kayar mekanizma rayları paralel olmak zorunda. Ancak kaporta rezervasyonu baş dar-kıç geniş olunca
ancak kapağa bağılı bir mekanizma sistemi koyabilirsin.
(http://s14.directupload.net/images/141113/p7ibhcjd.jpg) (http://www.directupload.net)
-
ön tarafa tak iki menteşe kalkıp inen kapak olsun,arayada bir tel korsun istediğin yükseklikte tutarsın kapağı..
-
ön tarafa tak iki menteşe kalkıp inen kapak olsun,arayada bir tel korsun istediğin yükseklikte tutarsın kapağı..
Aslında buda bana çok mantıklı geldi abi de bumba işi beni düşündürüyor,70 cm kurtarmaz gibime geliyor.
-
ön tarafa tak iki menteşe kalkıp inen kapak olsun,arayada bir tel korsun istediğin yükseklikte tutarsın kapağı..
Aslında buda bana çok mantıklı geldi abi de bumba işi beni düşündürüyor,70 cm kurtarmaz gibime geliyor.
sende o boy varken hiç bir sey kurtarmaz bumbaya çarpmanı:))
-
Kayar mekanizma rayları paralel olmak zorunda. Ancak kaporta rezervasyonu baş dar-kıç geniş olunca
ancak kapağa bağılı bir mekanizma sistemi koyabilirsin.
(http://s14.directupload.net/images/141113/p7ibhcjd.jpg) (http://www.directupload.net)
Tadilat zorunlu olarak kaporta kapağında olacak :( kapağa bağlı nasıl bir mekanizma koyabilirim fikirlerinizi bekliyorum?
-
Volkan aslında aklımda bişey var ama bunu nasıl anlatırım bilmem. Kapağın geniş olan kısmının iç tarafına açılacak eksantirik yada V biçimli bir kanal içinde çalışacak menteşe yerine kullanılacak gezer bir makara ile bu iş sanırım olur gibi. Ama o kızakların en dışına kapağın geniş olanı ölçüsünde düz bir kızak daha koyman gerekecek aynı çizdiğin kırmızı çizgiler gibi. Kapaktaki makarayı kanal içinde çalışmaya zorlamak için...
Belkide açıya gerek yoktur kapağın geniş kısmında her iki yanında geniş kenarla dar kenar arasındaki fark kadar mevcut kızaklara dik açıda bir kanal olabilir...
Ya! ne bileyim nasıl anlatılır ki...
Tek silindirli motorlarda krankı döndüren sistem gibi desem... şimdi birde O'nu anlatmak gerekecek. dur en iyisi çizmeye çalışayım.
(https://lh6.googleusercontent.com/-ql-PY-xf5n0/VGWdeSCBgUI/AAAAAAAAA08/OmTfVYPPg00/w883-h552-no/Screen%2Bshot%2B2014-11-14%2Bat%2B08.12.48.png)
Aklımdan geçen buna benzer bişi işte...
-
volkan ekteki sistemi bir düşün, monte etmiş olduğun kanallar çapraz olsada tek yönde hareketi sağlarsın , el frezesi bulup kanalları T kanala çevirmen lazım ama ...
-
resimlerde pek belli olmamış, alttaki "U" lar senin tekne üzerinde bulunanlar, aynısından kapağın alt kısmına yapacaksın fakat yatay olacak, kanalları T kanal yaparsan içine yerleştireceğin parçaların ayrılmasını engellersin, altta ve üstte kalan T kanalların içine bağlantı için parça koyman lazım, Bağlantı parçasıda pim üzerinde iki uçta rulmanlı bir parça olmalı , hatta rulmanları segmanlada sabitlersen daha iyi olur. Mehmet abinin anlattığıda bunun gibi bişiy olması lazım.
-
En dıştaki kısmı kanal değil kızak diye tanımlamak daha doğru olur sanırım. Stoper yada yönlendirici işi yapacak sonunda.
diyordum ki...
:D
en dıştaki kızağı yaptıktan sonra diğerlerine ne gerek var diye de aklıma gelmedi değil yani. :D
-
en dıştaki kızak yerine kapakta kaportanın dar kenar hizasından ilk kanala dik boydan boya bir kanal daha konulabilir. Sabit makara ile çalışır.
Yada Ardanın çizdiği gibi kapakta belki paralel üç yada dört kanal olabilir; ne kadar kanal o kadar makara abi ;D
(https://lh6.googleusercontent.com/-dVUJhc0G1xE/VGWvmhSkAHI/AAAAAAAAA24/VsLHbgC62Qs/w883-h552-no/Screen%2Bshot%2B2014-11-14%2Bat%2B09.30.08.png)
Sanırım böyle daha mantıklı... hem kaportada işlem de gerekmiyor.
-
O ahşaplar yerine alüminyum yada paslanmaz tek kanal korniş gibi bişey bulabilirsen de olur sanırım.
-
resimlerde pek belli olmamış, alttaki "U" lar senin tekne üzerinde bulunanlar, aynısından kapağın alt kısmına yapacaksın fakat yatay olacak, kanalları T kanal yaparsan içine yerleştireceğin parçaların ayrılmasını engellersin, altta ve üstte kalan T kanalların içine bağlantı için parça koyman lazım, Bağlantı parçasıda pim üzerinde iki uçta rulmanlı bir parça olmalı , hatta rulmanları segmanlada sabitlersen daha iyi olur. Mehmet abinin anlattığıda bunun gibi bişiy olması lazım.
O ahşaplar yerine alüminyum yada paslanmaz tek kanal korniş gibi bişey bulabilirsen de olur sanırım.
Hay Allah razı olsun abilerim ya :D Akıl akıldan üstünmüş ben bu işi kaporta kapağının bir en üstüne birde en altına yatay ray yaparak çözerim. segman,rulman en kolay bulcağım şey burda onda hiç sıkıntı olmaz.Raylar için ise ahşap kullansam ahşaptan aynı şekilde ray yapsam nasıl olur ?
-
İstediğin sadece sistemin çalışması ise; ahşabı su ve neme karşı izole edersin şişmesini önlersin olur. Ama baş - kıç yönündeki uzun kanal, sabit makara yada rulman olmak zorunda yoksa iskele sancak çalışacak gezer rulmanlar çalışmaz.
İskele sancak çalışacak kanalı ister iki yap ister araya bir iki daha koy çok ta önemi yok; sağlamlık la alakalı.Ahşap olması durumunda kilitleme için emin bir yol düşün o zaman.
Biryerde okumuştum "hiç birimiz hepimiz kadar akıllı değiliz" demiş amcam.
-
Bir fikir de ben vereyim Volkan en az uğraşı gerektiren, çıtaları sök düz olarak monte et :)
-
Bir fikir de ben vereyim Volkan en az uğraşı gerektiren, çıtaları sök düz olarak monte et :)
Abi o iş en zor olanı :D Çıtaları çıkarıp düz monte edersem kaporta kapağı komple çöpe gidecek ve tekrardan kaporta kapağı hazırlayıp yapmam gerekecek :D Yukarıdaki paralel ray sistemini deneyeceğim olmadı ya menteşe-pim olacak yada bu şekilde kullanacağım.