Denizrehberim Forumu
Kendi Tekneni Kendin Yap => Tekne Yapım Rehberi => Kullanılan Malzemeler => Konuyu başlatan: Alpin - Nisan 09, 2014, 11:05:04 ÖS
-
Merhabalar,
www.bateau.com (http://www.bateau.com) sitesini bilirsiniz. Yakında o siteden planlarını aldığım bir teknenin inşasına başlayacağım. Bu sebeple hem bu forumdaki hem de forums.bateau2.com sitesindeki yazıları iyice araştırıyorum. Bu kapsamda aklıma takılan bazı soruları sizlere sormak istiyorum. bateau.com sitesindeki inşa tutorial'larında sık sık "fairing" işleminden söz ediliyor. İşlemin ne işe yaradığını iyi kötü anladım. Bu işlem için Türkçe kaynaklarda kullanılan tabir nedir? İşlemi gerçekleştirmek için gerekli malzemeler nelerdir? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
-
Fairling işlemi ile ilgili bir link yollayabilirmisiniz acaba ?
-
Tabii ki...
Bu 12 feet'lik bir sandal yapımına ait: http://www.bateau2.com/howto/boat_in_box/fairing.php (http://www.bateau2.com/howto/boat_in_box/fairing.php)
Bu da 20 feet'lik bir yelkenlinin: http://amateurboatbuilding.com/ProjectJustRight/Chap06.htm (http://amateurboatbuilding.com/ProjectJustRight/Chap06.htm)
Teşekkürler
-
Fairing bildiğim kadarıyla "kaplama" genel anlamda bir yüzeyin kaplanmasına deniyor. Böyle bakınca da fairing işlemi için her aşamada farklı materyal ve alet edevat gerekeceği aşikardır. Mesela elyaf kaplarken spatula ve fırça (rulo/Kıl), macun için spatula, boya için fırça veya tabanca gibi.
Bence kelimelere fazla takılmamak lazım. Yani özel bir işlemi tanımlamıyor ;)
-
Teşekkürler... Fairing işleminin İngilizce kaynaklardaki tanımı yüzey pürüzlülüğünü gidermek, fiberglas üzerinde oluşan düşük noktaları yükseltmek amacıyla yapılan işlem. Astar boya aşamasından önce tamamlanıyor. Ben tekne yapımında yeni olduğum için bu işlemleri yaparken ne kullanacağımı merak ediyorum. Macun mu? Dolgu mu? Ve tabi bunları nereden tedarik edebilirim?
-
Hocam işlem sırasını diyorsanız elyaf kaplama bittikten sonra sıkı bir zımpara, elle yoklama sonra sıkı bir zımpara daha bileğinize kuvvet :D yüzey temizliği bu aşamada yıkaya bilir yada ıslak bezle silebilirsiniz. Sonra yoklama macunu, sonrasında bir zımpara duruma göre dolgu ve tamirat tekrar zımpara ::) derken macun tekrar zımpara sabırlıysanız bir daha zımpara yeter gari benimki de biraz pürüzlü kalsın diyip boya faslına geçebilirsiniz ;D üfff ben yazarken yoruldum size kolay gelsin :D zımpara yaparkenki video çekimlerinizi de paylaşmayı unutmayın biraz kenarda çekirdek çitleyelim :P
Gelelim esas meseleye şayet performans teknesi yapmıyorsanız pürüzlülüğe bu kadarda takmayın derim. Ben plan üzerinde çalışırken corell ayarlarının binde bir hassasiyette olduğunu bilmeden hâlâ pürüz var diyip kafayı yiyecektim. Pürüzlülük grafiği çıkarmayı bile düşünmüştüm. Sonra sağolsun bir arkadaş ayıktırdı. Sonuçta siz tekneyi el işçiliği ile yapacaksınız her ne kadar el terazi göz mizansa da cnc lerle frezelerle işlenmiş kalıp işi olmayacak. Size ve ustalığınıza kalmış. Sonra siz ne kadar uğraşırsanız uğraşın kekamozlar içine edecektir. ;)