Denizrehberim Forumu
Kendi Teknem Var => Tekne Tamir ve Restorasyon => Konuyu başlatan: ali987 - Ekim 08, 2012, 12:06:56 ÖÖ
-
SLM ARKADASLAR 9 MT BOYUNDA AHSAP TEKNEM VAR BUNUN DISINI SU KONTRASI VE EPOKSİ KAPLAMAK VE DİĞER İŞLEMLERİ YAPMAK İSTİYORUM TEKNEMİ MOBİLYACI OLDUĞUM İÇİN KENDİ ATELYE MİN ÖNÜNDE YAPMAYI PLANLIYORUM NE GİBİ İŞLEMLER YAPMAM VE HANGİ MALZEMELERİ KULLANMAM GEREKTİĞİ HAKKINDA YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM...
-
Merhabalar Hoşgeldiniz. Öncelikle bu tür forumlarda büyük harfle yazmanın bağırmak anlamına geldiğini belirtmek isterim. Bir kastınızın olmadığından hiç şüphemiz yok ancak ufak bir hatırlatma yapmak istedim.
2. olarak kaplama için 6 mm su kontrası bence yeterli olacaktır. Bursa'da 4 mm kullanan dahi görmüştüm bu tür işlemler için. 9 metre tekne için ise 20 plakaya yakın kontraplak gider full kaplama için. Bu rakamlar tamamen tahmini bunuda belirtmek isterim.
Epoksi ile kaplama derken elyaf+ epoksimi yoksa sadece epoksimi ? Eğer sadece epoksi ise bunun yerine epoksi macun daha mantıklı olacaktır.
-
aslında bu konu daha önce burda işlendi ama,hangi linkte bulmak lazım...
4mm marin kontraplakı 8-9 cm seritler halinde keserek,diogonalolara epoksi ve zımba yardımıyla masif agaca tespit edecen,tavsiye edilen çift kat yapmam ve sasırmalı olması bu papellerin...
www.teknomarin.com (http://www.teknomarin.com) sitesine gir orda eski teknelerin restarasyon kısmı olacak orda videolar var sanırım bu konuyla ilgili..
-
6 mm biraz kalın olmaz mı? 4 iyi zaten en az çift kat
-
Burda 6 mm büyük parçalar halinde kesilip kaplandığınıda gördüm Servet Abi'nin bahsettiği gibi 4 mm ancak daha büyük şeritler halinde (en az 20-25 cm) uygulandığınıda gördüm abi. Heralde kimin işine nasıl gelirse :D
-
http://www.teknomarin.com/resimgaleri/seddulbahir/Seddulbahir/index.html (http://www.teknomarin.com/resimgaleri/seddulbahir/Seddulbahir/index.html)
burdaki resimleri izleyerek olayı çözersiniz..
-
O kadar zımba nasıl sökülür :o
-
plastik yada krom zımba kullanırsın macun yada elyaf altındada bırakabiliyorlar sökmeden..
-
fotoğraflarda macun kaplama ile ilgili çok güzel bir detay var daha öncede bahsetmiştim çok akıllıca heryerin eşit olmasını sağlıyor. 4 cm genişliğinde upuzun bir kontraplak parçası kesilip tekneye 50'şer cm aralıklarla monte ediliyor iki şerit arası aynı seviyede macunlanıp sonra bu şeritler çıkarılıp kalan yerlerde aynı seviyede macunlanıyor. Çok şahane bir yöntem hiç uğraşmıyorsun zımpara ile eşitmi oldu olmadımı diye.
-
plastik yada krom zımba kullanırsın macun yada elyaf altındada bırakabiliyorlar sökmeden..
Plastik nasıl oluyor ???
-
Ali bey teknenizin fotoğraflarını ekleyebilirmisiniz.
Fotolara göre yorum yapmak lazım ama ; temel olarak size kontraplak altı yapıştırma amaçlı macun (su kontraplağı ve omurga arasına ) , kontraplak üzerine epoksi macun, üzerine astar boyalar , onun üzerine zehirli ve son kat olarak öneride bulunabilirim.
-
Selam Ali bey .
Nacizane bende size fikrimi söylemek isterim. Siz hangisi uygunsa secersiniz nasıl olsa.
Anladığım kadarıyla tekneniz geleneksel tipte masif sarım ile imal edilmiş ağaç bir tekne. Yani masif tahtalar arasında armoz boşluklarında kalafat ve macun var. Bunlar tahtaları birbirine bağlayan geleneksel yalıtım malzemesi. Siz bunları tamamen söküp armoz aralıklarını ince ağaç talaşı ve polyester karışımı macun ile doldurabilirsiniz. Sonuçta tekneniz polyester kaplanacağı için masifler sudan etkilenmeyecek ve çalışmayacak. Yani bence üzerini kontra kaplamak yerine bu şekilde dıştan ve içten önce talaş+polyester macun ile doldurup sonra da elyaf kaplamak size aynı sızdırmazlığı sağlayacaktır. Onrası zaten astar ve boya ile tamamen kaplanacağı için ozmozdan da korunacak. İçten de zımpara ile boya ve macunu kazıdıktan sonra yapılacak bir polyester ıslatma masiflerinizi tamamen su geçirmez ve sert hale getirir diye düşünüyorum. Böylece kontranın da vereceği fazla ağırlıktan kurtulursunuz. Bu benim fikrim tabi. Faydası olursa ne mutlu bana.
Saygılar.
-
volkan tura arkadaşın önerdiği yol hem malzeme,hem işçilik, hem agırlık ,hemde ekonomik acıdan daha uygun bir çözüm..iki,üç kat uygun kalınlıkta elyaf,macun ve boya teknenin su yapmasını önler..
-
merak ettiğim bir konu var niye kontrayı tekneye sarıyorlar önce eski tahtalar sökülmesi mümkün değil mi ?
-
Ufuk kardeşim
Kesinlikle mümkün.
Özellikle çürümüş olanları sökmek şart
-
Ufuk kardeşim
Kesinlikle mümkün.
Özellikle çürümüş olanları sökmek şart
abi komple sökülmesi bence daha sağlıklı öbür yöntem bir çözüm değil neticede ahşap sürekli işliyor iş dış birde epoksi kaplandığında güzel olmaz mı
-
Kesinlikle mükemmel olur.
Ancak bütün ahşabı sökersen astarı yüzünden pahalıya çıkar.
ahşap tekne klasik yöntemle yapılmışsa kaplama tahtaları arası kalafatlanmıştır. ve hemen her sene yenilenmesi, gerekir.
Eğer eski ahşabın üzerine velev hiç bir onarım yapmadan da olsa kontraplak kaplar ve üzerini epoksi elyaf yaparsan, şu andaki verilere göre , eğer çarpmaz veya karaya oturtmazsan 150 sene gidebilecek bir mukavemet elde edersin
-
Ufuk kardeşim
Kesinlikle mümkün.
Özellikle çürümüş olanları sökmek şart
abi komple sökülmesi bence daha sağlıklı öbür yöntem bir çözüm değil neticede ahşap sürekli işliyor iş dış birde epoksi kaplandığında güzel olmaz mı
ufuk hem sökme işi ile ugrasmıyorlar hemde birbirine acılı yapıştırıldıgı için daha saglam oluyor ,kontranın üstünede 1 kat epoksi elyaf sarıyorlar ağaçın suyla teması tamamen kesiliyor,çalışma olayıda ortadan kalkıyor..(ustaları böyle diyor) :)
-
yazmayı unuttum..tekneyi karaya alınca gövde tamamen kuruyana kadar bekliyorlarmıs..gövde içindeki nemi atınca k.plak kaplamaya baslıyorlarmıs..