Denizrehberim Forumu
Kendi Tekneni Kendin Yap => Soru-Cevap => Konuyu başlatan: vlkanaydin - Mart 20, 2012, 09:13:57 ÖS
-
Postalara ve yanılmıyorsam baş bodoslamaya uygulanan pah kırma işlemi nedir ? okuduğum bir kitapta bu cümle geçmekte ve bende anlamını merak ediyorum. Bilginiz varmı ?
-
Makinacılıkta pah kırma, sert köşelerin yuvarlatılarak yumuşatılmasıdır, emin değilim ama marangozlukta da aynı anlama geldiğini sanırım.
-
Peki bunu bizim 650 ye uygularsak nasıl olur abi ? Biliyorsun sert köşeler baya var. Özellikle bordada tekneyi biraz yuvarlaklaştırsak nasıl olur ?
-
Abi ayrıca seninde tekneni devam eden inşalar bölümünde görmek istiyoruz artık fotolarla beraber :)
-
Peki bunu bizim 650 ye uygularsak nasıl olur abi ? Biliyorsun sert köşeler baya var. Özellikle bordada tekneyi biraz yuvarlaklaştırsak nasıl olur ?
Volkan, bu pah kırma olayı teknenin bütünü anlamında değil,parçaların kenarlarının yumuşatılması anlamında.Yani postaları yaptık, anşabın kenarları kaskin,işte o kenarları zımpara veya eğeyle hafifçe kırıyoruz; ele daha yumuşak,daha yuvarlak geliyor. Tekne kaplamasına gelince, kontrplağı 100 cm'lik şeritler halinde 30-45 derece gibi bir açıyla yukardan aşağı kaplanırsa kontrplak esneyerek zaten yuvarlak şekil alacak.
Fotoğraf yüklemeye gelince; bende paylaşmak istiyorum ama, Kardeş ben bu sitelere fotoğraf yüklemesini bilmiyorum ya! Bu yaz oğlum (yada Kızım-damadım) gelince onlar topluca yükler. Ama sanırım facebook grubuna gönderebilirim.
-
Abi sen fotoğrafları bana mail olarak atarsan ben yüklemesini yaparım.
-
Abi sen fotoğrafları bana mail olarak atarsan ben yüklemesini yaparım.
Tamam Volkan,öyle yapalım.
-
Peki bunu bizim 650 ye uygularsak nasıl olur abi ? Biliyorsun sert köşeler baya var. Özellikle bordada tekneyi biraz yuvarlaklaştırsak nasıl olur ?
s650'nin öyle olan şekli de var, ama biraz yuvarlak olsun diyorsan stitch&glue olmayacak, stingerler üzerine parça parça kontraplağı 2-3 kat yatıracaksın. Mojo'da bu aralar o işi yapıyorlar Dudleydix 40 için
-
Evvah eyvah !!!!
Pah kırma: Ahşap bir parçanın 90 derece olan kenarının 45 derece eğilmi hale getirilmesidir.
Ya rende ile ya da pah kırma makinası ile yapılır.
Özellikle konra kullanılarak yapılan teknelerde taban borda birleşimlerinde pah kırılarak iki ayrı kontranın ağız ağıza daha rahat öpişmesi sağlanır. Yapışma alanı arttırılır.
Pah kırılmamış 2 kontrayı birleşitrmeye kalkarsanız sadece iç kısımda incecik bir yüzey de yapıştırmış olursunuz
(http://img826.imageshack.us/img826/6069/pahw.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/826/pahw.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img823.imageshack.us/img823/958/pahliboybirlestirme.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/823/pahliboybirlestirme.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Hocam sadece 45 derece olsa ;D
@650'de stingerler üzerinde 8 çeşit pah var. Birde tekne boyunca baştan kıça doğru bu açılar sürekli değişiyor :D :D
Daha yapmadan en tırstığım kısım burası. Ustalar keserle yapabiliyormuş ama biz de nerde o kadar yetenek ;D Rendeyle öpüştürmeye çalışacağız artık hafiften hafiften
Pah kırma makinesi dediğiniz nedir hocam elektrikli rende mi?
-
Doğrudur. Formlu geleneksel yapım teknelerde de özelikle başa ve kıça doğru kaplamalrın eğrileri öpebilmesi için eğrilere pah kırılır. Her birinin de açısı farklıdır.
-
Ya bana yontma dense kenarlını düzleme dense anlıcam böyle eski kelimeler söylenince anlamıyorum :D
-
Ya bana yontma dense kenarlını düzleme dense anlıcam böyle eski kelimeler söylenince anlamıyorum :D
;D, Teknik terimler.