Gönderen Konu: Kamarasız özel tekneye Kamara yapmak istenilirse yasal mevzuatı nasıldır.  (Okunma sayısı 1229 defa)

Mücahit YILMAZ

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: Mücahit YILMAZ
  • Bulunduğu İl: İSTANBUL
  • Doğum Yılı: 1988
  • Tekne Adı: GODA MÜCO

Değerli Denizrehberim ailesi, bu konuyla alakalı pek randımanlı bir bilgiye açıkçası ulaşmak zor. 6.20 boyunda ahşap (kayık) teknem var. Tekneyi alırken İstanbul Liman Başkanlığındaki görevli arkadaşlardan "sakın kamara yapma he, başın ciddi ağrır" diye bir uyarı aldım. :) neyse gel zaman git zaman kamara yaptırma kararı aldıktan sonra tekrar liman başkanlığındaki arkadaşlara sorduğumda "sadece yetkili tersanede ve CE belgeli yaptırabilirsin artık kanun değişti" dediler. Detaylarından çok bilgi yine alamadım. Çünkü kendileri de tam anlamıyla bilgi sahibi değil sanırım. Teknenin bulunduğu barınaktaki Kooperatif başkanımız (hem de barınakta genelde tercih edilen ahşap ustamız olur kendisi) "istersen ben yaparım bişey olmaz, istersen CE belgesi de ayarlarız" gibi şeyler söyledi.
Şimdi bu ustamıza güvenmeyi nedense tercih etmedim  :) ama yine de size sormak isterim; daha önce kamarası olmayan bir tekneye kamara yaptırmak istesek, nasıl bir yasal prosedür izlememiz gereklidir? İstanbul Avrupa bölgesinde fiyat performans yapan yetkili tersane olarak geçen bir yer var mıdır? Yapım sonrası prosedür aşamaları nelerdir?
Bilen ağabeylerimiz, kardeşlerimiz varsa bu başlıkta paylaşabilirlerse sevinirim.

Mücahit YILMAZ

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: Mücahit YILMAZ
  • Bulunduğu İl: İSTANBUL
  • Doğum Yılı: 1988
  • Tekne Adı: GODA MÜCO
Bu arada belirtmeyi unutmuşum. Mesela Silivri liman Başkanlığı özel teknelerde boy uzaltma, kısaltma,kamara yapımı vs gibi tadilatların kesinlikle yasak olduğunu söylüyor, kendi liman başkanlığınızla görüşün dediler bana en son, oradaki mühendisler ile görüştüğünüzde belki izin verebilirler gibi bir şey söylediler, mutlaka bir çıkar yol olacağını düşünüyorum yardımlarınızı bekliyorum.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 603
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Tadilatin boyutlarina bagli olarak yasalarin bukulebilir yanlarindan yararlanabilirsiniz.

Ihtiyaciniz sadece bir ortu alti ise, ve teknenin var olan yapisinda degisiklik degil sadece ek yapacaksaniz, Ek yapacaginiz kismi tekneye civatalarla tutturacak sekilde ayri yapin.
Bi soran olursa tadilat degil, sadece aksesuar ekledim dersiniz. Cok kizarlarsa cikartirsiniz. Soran olmazsa ne ala :)
Teknenizde bir cam agaci tasimaniza kimse birsey diyemeyecegi gibi, sekillendirilmis bir cam agaci tasimaniza da kimse birsey diyemez. Sekillendirilmis cam agacimi ruzgardan ucmasin diye civatayla bagladim dersiniz  :gk  :gk

Kagit islerinden ayri olarak, teknenin guverte ustune ekleyeceginiz agirlik kadar tekne dibine ek agirlik koymanizi siddetle tavsiye ederim. Zira tek karinli tekneler sarkac mantigiyla calisir ve agirlik merkezlerinin teknenin neresine dustugu oldukca onemlidir. Eger muhendisin tasarladigindan daha yukari giderse alabora olma riskini oldukca yukseltirsiniz. Tekne dibine benzer oranda agirlik eklemek, agirlik merkezini en azindan muhendisin tasarladigi yere ceker. Sansliysaniz daha da asagi ceker ki bu daha iyidir.




Mücahit YILMAZ

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: Mücahit YILMAZ
  • Bulunduğu İl: İSTANBUL
  • Doğum Yılı: 1988
  • Tekne Adı: GODA MÜCO
Tadilatin boyutlarina bagli olarak yasalarin bukulebilir yanlarindan yararlanabilirsiniz.

Ihtiyaciniz sadece bir ortu alti ise, ve teknenin var olan yapisinda degisiklik degil sadece ek yapacaksaniz, Ek yapacaginiz kismi tekneye civatalarla tutturacak sekilde ayri yapin.
Bi soran olursa tadilat degil, sadece aksesuar ekledim dersiniz. Cok kizarlarsa cikartirsiniz. Soran olmazsa ne ala :)
Teknenizde bir cam agaci tasimaniza kimse birsey diyemeyecegi gibi, sekillendirilmis bir cam agaci tasimaniza da kimse birsey diyemez. Sekillendirilmis cam agacimi ruzgardan ucmasin diye civatayla bagladim dersiniz  :gk  :gk

Kagit islerinden ayri olarak, teknenin guverte ustune ekleyeceginiz agirlik kadar tekne dibine ek agirlik koymanizi siddetle tavsiye ederim. Zira tek karinli tekneler sarkac mantigiyla calisir ve agirlik merkezlerinin teknenin neresine dustugu oldukca onemlidir. Eger muhendisin tasarladigindan daha yukari giderse alabora olma riskini oldukca yukseltirsiniz. Tekne dibine benzer oranda agirlik eklemek, agirlik merkezini en azindan muhendisin tasarladigi yere ceker. Sansliysaniz daha da asagi ceker ki bu daha iyidir.
Hahahahah  ;D harikasınız  ;D ağırlık merkezi konusunda da tecrübe için teşekkürler. Başlarsak eğer mutlaka bu konu üzerine eğileceğim artık şüpheniz olmasın  :onay :onay

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.748
  • Tekne Adı: avanti
Eskiden 9 metre altı teknelerin tadilatında,proje filan istemiyorlardı..şakil de olsa yapıp kullanıyordun..şimdi degişmiş demek ki...bu onay veren firmalar istanbul dahil çeşitli illerde var..internetten kısa bir arama ile bulabilirsiniz..yaptıgınız işe bakıp uygundur diye bir yazı verecekler..yine de bunlara danışmadan işe girişmeyin..
http://www.istanbulmarine.com/en/shop/categoris/article-category-list/21-getting-help.html

Mücahit YILMAZ

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: Mücahit YILMAZ
  • Bulunduğu İl: İSTANBUL
  • Doğum Yılı: 1988
  • Tekne Adı: GODA MÜCO
Eskiden 9 metre altı teknelerin tadilatında,proje filan istemiyorlardı..şakil de olsa yapıp kullanıyordun..şimdi degişmiş demek ki...bu onay veren firmalar istanbul dahil çeşitli illerde var..internetten kısa bir arama ile bulabilirsiniz..yaptıgınız işe bakıp uygundur diye bir yazı verecekler..yine de bunlara danışmadan işe girişmeyin..
http://www.istanbulmarine.com/en/shop/categoris/article-category-list/21-getting-help.html
Servet abi, yazınız üzere yukarıdaki linkten İstanbulmarine'yi aradım. Telefondaki beyle görüştüm ve beni bu konuda bilgilendirdi. Özetle; evet kanun değişmiş, özel teknelerde tadilat kesinlikle yasakmış, ancak tadilatı fatura kesebilecek tersaneler, bu işleri yapan marineler yada yetkili tadilat da yapan tekne üreticilerinden gerekli tadilat yaptırıldıktan sonra fatura alınarak bu firmaya başvuruyormuşuz. Belli bir ücret karşılığında bir takım belgeler çıkartılarak CE belgesi çıkartılıyor ve teknenin ağırlığı vs değişeceği için buna uygun yeni düzenlenmiş evraklar ile birlikte liman başkanlığına başvurumuzu gerçekleştiriyormuşuz. Hatta dedi bazı liman başkanlıkları işi yapan firmalardan alınmış faturayı istemiyor bile dedi. Ben de kesin mi yani yaptırsak ve sizden CE belgesi alsak liman başkanlığından sorun çıkmıyor değil mi dedim. Arkadaş oldukça kendinden emin bir şekilde sürekli yaptığımız iş ve yasal bir durum olduğunu detaylarıyla anlattı (filikalara ve hurda teknelere yapılan tadilatlara ilişkin yurt dışından alınan belgelerle CE belgesi alımına kadar). ancak fiyat biraz pahalı geldi bana. Ortalama 1.000 Eurolardan bahsediyor. CE belgesi almadan önce alınması gereken belgenin yurt dışından gelmesi nedeniyle Euro bazlı çalışılıyormuş. Bende internetten biraz araştırma yaptım. daha ucuza yapan olur mu acaba diye. ancak senin attığın linkteki firma harici başka sağlam ve güvenilir firma bulamadım. Varsa da ben beceremedim galiba, aradığım bir iki yer de zaten İstanbulmarine isimli firmayla çalışıyormuş. Asıl işi yapan yine onlar dediler.

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 551
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Selam. Hepi topu 6M. bir tekneye sonradan giydirme bir kamara ne kadar dğru bilemiyorum. Sonuçta tabiiki bir tercih meselesi. Ancak adı geçen teknenin profilden hatta üstten görünüşünü gösterden bir fotoğraf olsaydı belki daha efektif öneriler üretmek mümkün olabilirdi.
Ayvalıkta minifera yada foraminifera diye bir yelken okulu vardı rahmetli Cem söylemişti. O eski ahşap filikalardan bulmuşlardı ve biminiye benzer çok hoş bir fikirle çözmüşlerdi kamara olayını. Sizde kalıcı ve katı bir kamara yerine sökülebilir benzer bir çözüme yönelebilirsiniz.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

Mücahit YILMAZ

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: Mücahit YILMAZ
  • Bulunduğu İl: İSTANBUL
  • Doğum Yılı: 1988
  • Tekne Adı: GODA MÜCO
Selam. Hepi topu 6M. bir tekneye sonradan giydirme bir kamara ne kadar dğru bilemiyorum. Sonuçta tabiiki bir tercih meselesi. Ancak adı geçen teknenin profilden hatta üstten görünüşünü gösterden bir fotoğraf olsaydı belki daha efektif öneriler üretmek mümkün olabilirdi.
Ayvalıkta minifera yada foraminifera diye bir yelken okulu vardı rahmetli Cem söylemişti. O eski ahşap filikalardan bulmuşlardı ve biminiye benzer çok hoş bir fikirle çözmüşlerdi kamara olayını. Sizde kalıcı ve katı bir kamara yerine sökülebilir benzer bir çözüme yönelebilirsiniz.
Sevgili Mehmet Abi, öncelikle yorumun için teşekkürler. Ben tekneyi aldığımda kamara yaptırmayacağım diye almıştım ve tekne üzerine alüminyum bir saçak yaptırıp üzerine beyaz bir branda çektim. Çoluk çocuk bu şekilde güneşten korunuyoruz. Denizin ortasında da gölge keyfi sürüyoruz. İstanbul'da denizlerin demirbaşı gibi hissettiren o yarım kamaralı ahşap tekneler varya, benimki de onun kamarasız olanı. baş kısmının altında küçük bir dolap var her şeyi oraya sığdırmak maalesef mümkün değil. Asıl olay çoluk çocuk denize çıktığımızda hem sabah kahvaltısı hem öğle yemeği ve diğer malzemelerle birlikte ortalık darmadağın oluyor. Ayrıca benim çocuklar çok istiyor kamara olayını gittiğimiz yerde teknede kalalım diyorlar.  ;D neyse abi en kısa sürede resim yükleyip fikirlerinizi alırım.  :onay

Mücahit YILMAZ

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: Mücahit YILMAZ
  • Bulunduğu İl: İSTANBUL
  • Doğum Yılı: 1988
  • Tekne Adı: GODA MÜCO

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.901
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
   Fotoğraflardaki tekne kayık olarak yapılmış, kamara yapıldığında dizaynı tamamen değişecek bu da stabiliteyi olumsuz etkileyeblilr.

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 551
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
İbrahime katılıyorum. Bu tekneye kamara olmaz. Ama aşağıda resimdeki gibi şeytan kamarası denilen tarzda motor kaputundan çok yüksek olmamak kaydı ile bir kapalı alan yapılabilir; o da bazı eşyaları kilit altında tutabilmek ve belki ocak, buzluk vs koyablmek için. ama o da teknenin efektif kullanımını kısıtlayacaktır.


M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

Mücahit YILMAZ

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: Mücahit YILMAZ
  • Bulunduğu İl: İSTANBUL
  • Doğum Yılı: 1988
  • Tekne Adı: GODA MÜCO
   Fotoğraflardaki tekne kayık olarak yapılmış, kamara yapıldığında dizaynı tamamen değişecek bu da stabiliteyi olumsuz etkileyeblilr.
Abi normalde bende senin gibi düşünüyordum. Zaten alırken ki amacım kısıtlı alan bulunmadan geniş bir alana sahip olmaktı. Alır almaz da sadece gölgelik saçak yaptırdım. Çok da ferah kullanıyoruz hala daha. (Ancak zamanla insan gerçekten bardağını, ocağını, tabağını, çatalını vs düzenli alanlarda depolamak istiyor. E her yer açık olunca düzen denen bir şey maalesef yok. her şey her zaman ayak altında. bunun yanı sıra hiç düşünmediğim bir şey oldu. Çocuklar büyümeye başladı  ;D E şimdide denize girip çıkarken giyinip soyunacak yer arama arayışına giriştiler ;D vs vs bir çok neden var tabi.  ;D ) bende yaptırma düşüncem olmadan önce alternatif fikirleri değerlendirmek için karar vermeden çok önce sizin gibi değerli abilerimle yaptığım sohbetlerle fikir arayışı içine girdim. Daha sonra uğradığımız yerlerde ahşap ustaları, tekne ustaları vs gibi abilerin sürekli kamara yaptıklarını gördüm. En son tavsiye edilen bir tekne ustasına fikir sorduğumda ise tekneye baktı ve bana kolaylıkla güzel bir yarım kamara yapılabileceğini, ağırlık merkezini değiştirmeyeceğini, hatta teknenin burnunun biraz yukarıda olduğunu, kamara yapılırsa teknenin daha stabil olabilme ihtimalinin olduğunu söyledi. sadece iki plaka kontraplak ve aşağı yukarı bir düzine parça kereste kullanılacağı için fazla ağırlık olmayacağını, kamara üzerinin de kaplama yapıldıktan sonra oldukça dayanıklı olacağını falan anlattı. açıkçası ben de öyle ahım şahım bir kamara aramıyorum. İşte ne bilim can yeleklerinin, simitlerin, akünün, ocağın kapalı ve kilitli alanda tutabileceğim, kenarlarına bardak, tabak, çatal, kaşık vs düzenli sabit tutabileceğim ve gerek oldukça da en azından 1kişinin bir kaç saat kıvrılıp uyuyabileceği bir alan bana yeterli aslında. Malzemeleri getir götür yapmamak bana şu an mükemmel konforlu geliyor açıkçası ;D Ama tabiki size sormamdaki asıl neden benim sorduğum bu ustaların olumlu cevap vermesinin altında yatan ticari kaygıları. Yaptırdıktan sonra pişman olmak istemiyorum yani.  ;D Ama sanki hafif bir kamara bir sıkıntı çıkarmaz gibime geliyor. çünkü teknem çok ağır ve ağırlık merkezi oldukça altta, ciddi oturaklıdır kendisi  :D  Abi ya bu arada youtubeye biraz daha yükleniver. Rüzolin sanki varya bizim teknemiz  :) bakım videolarını gördükçe içimiz rahatlıyor  ;D

Mücahit YILMAZ

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: Mücahit YILMAZ
  • Bulunduğu İl: İSTANBUL
  • Doğum Yılı: 1988
  • Tekne Adı: GODA MÜCO
İbrahime katılıyorum. Bu tekneye kamara olmaz. Ama aşağıda resimdeki gibi şeytan kamarası denilen tarzda motor kaputundan çok yüksek olmamak kaydı ile bir kapalı alan yapılabilir; o da bazı eşyaları kilit altında tutabilmek ve belki ocak, buzluk vs koyablmek için. ama o da teknenin efektif kullanımını kısıtlayacaktır.




Mehmet abi ne yaptım ne ettim resimi açamadım. Meraktan çatladım  ;D Aslında abi benim baş altı bayağı geniş, piknik tüpümü, çapamı, yedek mazot bidonumu, tüm halatlarımı ve en son kapağını kapatmadan 30 inç takım çantamı koyabiliyorum. aslında memnunum da gayet yeterli. Ama senin attığın resmi merak ettim, google'ye şeytan kamarası yazdım ama görsellerde teknelere dair bir şey bulamadım. Bu arada dediğin gibi abi kamara olayı gerçekten grandsalonumu bozacaktır tabiki  ;D kamaralılara bindiğimde bana havuzluk daracık geliyor. Benimkinde iki artı bir ev gibi geziniyoruz.  ;D

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.901
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
    Mehmet,fotoğraf açılmıyor; onu Mücahit'e mailden gönderirsen fikir edinir. Benim mailimede gönder  :okey

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 551
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Özel bişey  yok İbrahim motor kabini yüksekliğinde kamara girişi olan dört köşe bir kutu işte. Ama öyle alçak bir kabin bile olsa kayığın efektif kullanımını kısıtlayacağından o'nu bile uygun bulmadım.


https://photos.google.com/photo/AF1QipPZIAl5a_iZSHBrs1upt3alOb1jylXz5Z3qdCN-


M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
10197 Gösterim
Son İleti Kasım 24, 2011, 10:58:28 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
19 Yanıt
8890 Gösterim
Son İleti Kasım 27, 2011, 06:58:03 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
31 Yanıt
21248 Gösterim
Son İleti Haziran 01, 2016, 09:30:16 ÖS
Gönderen: yalova77
0 Yanıt
2475 Gösterim
Son İleti Kasım 05, 2012, 04:25:15 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
171 Yanıt
50256 Gösterim
Son İleti Mart 02, 2013, 11:52:20 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
1 Yanıt
4460 Gösterim
Son İleti Mayıs 21, 2013, 10:15:10 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
5257 Gösterim
Son İleti Mart 29, 2014, 08:32:26 ÖS
Gönderen: Emre.kucuk
3 Yanıt
3080 Gösterim
Son İleti Ocak 16, 2015, 04:22:33 ÖS
Gönderen: ogundog
33 Yanıt
5196 Gösterim
Son İleti Haziran 19, 2020, 11:48:44 ÖS
Gönderen: Remzii