Gönderen Konu: Sztrandek 750 - Balıkesir  (Okunma sayısı 19500 defa)

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #15 : Ağustos 20, 2021, 09:35:26 ÖÖ »

Volkan Polyester, kobalt ve mermer tozunu önceden viskozitesini ayarlayarak hazır ettikten sonra sertleştiriciyi yani "mek" i küçük hacimlerle karıştırıp peş, peşe döküm yapabilirdin. Tabii bunu karada terazideyken yapmak daha iyi sonuç verir...

Ama ben bünyesinde pas barındıran ilave demir uygulamasına pek sıcak bakmazdım. Belki hurda balıkçı kurşunu ilave edilebilrse uygun olabilir...
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 56
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #16 : Ağustos 20, 2021, 03:29:37 ÖS »
Arkadaşlar. Esas sormak istediğim şey şu idi; planlara baktığımda dahili balast, harici balast ve salma farklı şeyler midir? ve bunların ağırlıklarının ne olması gerekiyor? onu anlayamadım. o konuda yardımlarınızı istemiştim. s750 nin plan açıklama sayfasında "Birkaç çeşit balastlama vardır : Kılıç versiyonu kontrplak gövde: - iç balast 600 kg      - dış balast 150 kg + iç 300 kg Omurga versiyonu kontrplak gövde - kıyı taşımacılığı için 400 kg,açık deniz    taşımacılığı için 600 kg balast" diyor. bundan anlamam gereken ne onu anlayamıyorum. bu arada hareketli salma yapmaya daha yakınım şu an. o konuda da yardım ve önerilerinizi yani hareketli ve sabit salmanın avantaj ve dezavantajlarını belirtirseniz memnun olurum. ilgilinize şimdiden teşekkürler.

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 56
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #17 : Ağustos 26, 2021, 12:09:52 ÖS »
Arkadaşlar fikir verebilecek yok mu

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #18 : Ağustos 26, 2021, 01:10:23 ÖS »
Arkadaşlar fikir verebilecek yok mu

Selamlar tekrardan. Biz sizden yanıt bekliyorduk. Hangi salmayı yapacağınızı belirtmediğiniz için bizimde cevap vermemiz sağlıklı olmaz. Sabit Salma tercih edecekseniz tüm balastı salmaya koymanız gerekecek. Hareketli salma yapacaksanız salma yapragı ayri kg olacak,salmanın girdigi yuva ayrı kg olacak birde teknenin içine salma yanlarına ayrı kg agırlıklar koymanız gerekecek. s750 de varmı tam bilmiyorum ama ikiz salma yaparsanızda bunları 2 ye bölmeniz gerekecek.
Mehmet abi yukarıda yazmıştı bende o sorunun cevabını bekliyordum aslında.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #19 : Ağustos 26, 2021, 01:14:24 ÖS »
Hareketli salma
-Sığ sulara girebilme
-Tekneyi römorka alabilme
-Yelken seyirlerinde daha ince ayarlar
-Tekne içinde kasanın bulunması,alan kaybı.
-Agirlik dagiliminin önemli ve meşakatli oluşu.
-Agirlik merkezi biraz daha yukarıdadır. Tekne biraz daha oynak olur.
-Hareketli ve detayli çok parcasi vardir. Yapimi yorucudur. Kekamoz tuttugunda salma acilmayabilir veya kapanmayabilir.
-Narin bir sistemdir.Halat,makara,vinç gibi yrdimci ekipmanlar gerekir.

Sabit salma ise
-kıyıya yanaşamazsınız
-kolayca römorka alamazsınız.
-İç alan kasa olmadiği için daha ferahtır.
-Kara düzen sistem daha stabildir.
-Agırlık merkezi nispeten daha aşağıdadır. Tekne suya daha oturur vaziyettedir.
-Yapimi basittir. Organizasyonu zordur. Kursun,demir dokum isterseniz maliyetlidir. 8-10 saplama ile tekneye baglanir.Sizdirmazligi saglanir islem biter.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 56
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #20 : Ağustos 28, 2021, 09:46:44 ÖS »
Arkadaşlar ilginiz için teşekkür ederim. Volkan beyin yazdıklarını okuyunca sabit salma yapmaya karar kıldım. Sabit salmada sadece salmaya agırlık konuyor anladığım kadarıyla. Peki s750 de planlarda bu konuda  anlamamız gereken nedir arkadaşlar

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #21 : Ağustos 29, 2021, 07:52:55 ÖÖ »
Salma tekne altında düz veya düze yakın teknenin yelkende yana doğru sürüklenmesini engelleyen parçadır. Safra (balast) ise yelkende teknenin yatmasını engelleyen karşı ağırlıktır. Ne kadar aşağıda olursa o kadar yatmayı engeller. Sabit salmalı teknelerde bu ağırlık salmaya eklenerek (salma kalınlaştırılır veya en dibine torpil şekline ağırlık eklenir) ağırlığın aşağıda kalması sağlanır. Hareketli salmalı teknelerde salma sürekli tekne içine çekilip, indirildiği için ağır olması sorun yaratır, bu nedenle tekne içine safra yerleştirilir, Teknenin yüzme merkezini tahteravallinin ortası gibi düşünün, kanatların üstünde oturan çocuklarda biri daha ağırsa dengelemek için daha ortaya yakın gelmesi gerekir ki dengeli bir şekilde kalabilsin. Bu nedenle safra yukarı doğru çıktıkça dengeleme için daha ağır olur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #22 : Ağustos 29, 2021, 02:05:48 ÖS »
Planlar sayfasında 33-34-35 ve 36 sabit salma ile ilgili olan plan sayfaları . Sayfa sayfa salmanın kaç saplama ile monte edileceğini vs hepsini açıklıyor.

Özellikle 36. sayfada salma içinde ağırlık yerleşimi ve kg hesabınıda göstermiş.

Toplam salma boyunuz 160 cm açısı 60 derece

VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 56
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #23 : Ağustos 31, 2021, 12:07:27 ÖS »
Ilginiz ve cevaplarınız için teşekkür ederim. Açıkçası plan sayfalarında hangi salma tipinin hangi plan sayfasında olduğunu pek anlayamamistim. Peki salma tipine göre dumenin dumen yuvasının yemenin ve skegin yeri ve yapısı da değişiyor mu arkadaşlar. Sabit salmada 8 numarali plan sayfasında dumen yapıları farklı gösterilmiş gibi geldi

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #24 : Ağustos 31, 2021, 04:45:42 ÖS »
Ilginiz ve cevaplarınız için teşekkür ederim. Açıkçası plan sayfalarında hangi salma tipinin hangi plan sayfasında olduğunu pek anlayamamistim. Peki salma tipine göre dumenin dumen yuvasının yemenin ve skegin yeri ve yapısı da değişiyor mu arkadaşlar. Sabit salmada 8 numarali plan sayfasında dumen yapıları farklı gösterilmiş gibi geldi

Evet salma tipine göre dümen skeg değişmekte. Hareketli salmada salma hareketliyse dümeninde hareketli olması beklenir.  <>
Sabit salma dümen ve skeg i normal bir teknenin sahip olması gereken yapılar. Hareketli salma da dümeninde kaldırılması gerektiğinden ve öncelik bunlar olduğundan biraz değişiyor. Hareketli salmada dümen aynı zamanda ikinci bir salma gibi çalışıyor.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 56
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #25 : Eylül 02, 2021, 04:24:51 ÖS »
Hareketli salma
-Sığ sulara girebilme
-Tekneyi römorka alabilme
-Yelken seyirlerinde daha ince ayarlar
-Tekne içinde kasanın bulunması,alan kaybı.
-Agirlik dagiliminin önemli ve meşakatli oluşu.
-Agirlik merkezi biraz daha yukarıdadır. Tekne biraz daha oynak olur.
-Hareketli ve detayli çok parcasi vardir. Yapimi yorucudur. Kekamoz tuttugunda salma acilmayabilir veya kapanmayabilir.
-Narin bir sistemdir.Halat,makara,vinç gibi yrdimci ekipmanlar gerekir.

Sabit salma ise
-kıyıya yanaşamazsınız
-kolayca römorka alamazsınız.
-İç alan kasa olmadiği için daha ferahtır.
-Kara düzen sistem daha stabildir.
-Agırlık merkezi nispeten daha aşağıdadır. Tekne suya daha oturur vaziyettedir.
-Yapimi basittir. Organizasyonu zordur. Kursun,demir dokum isterseniz maliyetlidir. 8-10 saplama ile tekneye baglanir.Sizdirmazligi saglanir islem biter.

Peki Volkan Bey, S750'de Hareketli salmada; salmanın kendisi, salmanın yuvası ve iç kısıma konulacak olan ağırlıklar ayrı ayrı ne kadar olması gerekiyor

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 56
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #26 : Eylül 02, 2021, 04:28:39 ÖS »
Plan açıklama sayfasında yazan bu; "Kılıç versiyonu kontrplak gövde: - iç balast 600 kg      - dış balast 150 kg + iç 300 kg"
1 numaralı plan resminde yazan "500 kg"
Ana sayfada yazan ise ;
"Özellikler
Tekne
uzunluğu uzunluğu Teknenin su hattı
genişliği
Draft
Displacement
Basic. Yelkenler
                       ana yelken
                       I
                       fores II
                       genaker
Ağırlık 
Dahili balastRıhtım
sayısı
Malzeme
Sıhhi kabin

749 cm
688 cm
280 cm
35/160 cm 
2100 kg 
13,67 m²
8,72 m²
13,12 m²
30 m²
500 kg
600 kg"

yani benim iyice kafam karıştı  :sar

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #27 : Eylül 03, 2021, 10:31:19 ÖS »
S750 planlarını tam detayı ile incelemediğim için net rakamları veremeceğim ancak s650 den örnek vereyim.




Hareketli salma yapacaksanız salma yaprağının bir ağırlığı oluyor. Salma yaprağını yapma tarzınıza bağlı olarak ;

4 adet 8 mm kontrplak tabakayı lamine edip uc bölümüne 20 kg lık bir ağırlık ilave ediyorsunuz.
8 mm sacdan yapabiliyorsunuz bunun ayrı bir ağırlığı oluyor.
30-35 mm lamine ahşağtan yapabiliyorsunuz. Yine bunun ağırlığı farklı oluyor.

Diyelimki ilk maddeyi yaptınız ve salma yaprağınız 35 kg. Bunu cebe attık.

Şimdi teknenin altında bulunan salma kasasının devamı niteliğinde olan yapıyı yapıyorsunuz.



Bu yapı sac dan oluyor genellikl. Fotoda da göreceğiniz üzere saplamalar ile vs bağlanıyor tekneye. Bu yapınında bir ağırlığı oluyor. Bu sizin imalat çeşidinize,içine balast koyup koymamanıza bağlı olarak değişebiliyor. Siz bu yapıyı sacdan içi boş olarak imal edebilirsiniz,ama içine kurşunda dökebilirsiniz,betonda dökebilirsiniz. Hepsinin ağırlığı farklı. Buda 90 kg olsun diyelim farazi.

Sizin balastınızda 500 kg görünüyor ise 500 - (35+90) = 375 kg ağırlığıda içeriden salma yanlarına sancak ve iskele eşitliğine uyarak yerleştirmeniz gerekiyor.

Aşağıdan yukarıya doğru mümkün olan,yapının gerektirdiği ağırlıkları sağlayıp en son içeride balast olarak bitiriyorsunuz.

Ben teknemi romorka raha kolay alabilmek için alttaki sac eklentiyi yapmadım. İçerideki kasayı büyüttüm ve  salmayı komple tekne içine topladım. Salmanın hareketini tutan civata tekne içine taşınmış oldu . Riskli bir durum ama ben bunu tercih ettim. İç ağırlığıda buna göre daha fazla arttırmam gerekti çünkü o sac parçanın ağırlını sağlayamamış oldum .

Umarım kafanızda biraz canlandırabilmişimdir. <>


VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 56
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #28 : Eylül 05, 2021, 11:46:21 ÖS »
Cok teşekkürler volkan bey. Gerçekten taşlar yerine oturdu. Saygılar

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #29 : Eylül 06, 2021, 07:18:51 ÖÖ »
Ağırlık her zaman doğru bir kelime olmayabilir. Örneğin 1 kg kurşun ile 1 kg beton aynı ağırlıktadır ve tekne içine koyduğunuzda aynı etkiyi yaparlar. Durum salmaya gelince iş biraz değişir. Hacım suyun içinde olduğu için 1 kg beton su içinde kaldırma gücü nedeni ile yaklaşık 1/2 kg gelir, kurşun ise yaklaşık 1 kg gelir. Suyun içine daldırdığınız her 1 litre hacım toplam ağırlığından 1 kg kaybeder. Örneğin tahta yüzer olduğundan, salmanızı tahtadan yaptı iseniz, suya indirdiğinizde safralık görevi görmeyeceği gibi eksi safralık görevi görür.   

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
3123 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:03:18 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3439 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:03:57 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3312 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:04:38 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3252 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:05:07 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3151 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:05:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3178 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:06:14 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3504 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:06:53 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3309 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:08:23 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2953 Gösterim
Son İleti Ekim 09, 2011, 11:24:22 ÖS
Gönderen: vlkanaydin