Gönderen Konu: Sztrandek 750 - Balıkesir  (Okunma sayısı 2304 defa)

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 15
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Sztrandek 750 - Balıkesir
« : Temmuz 06, 2021, 02:52:07 ÖS »

Arkadaşlar. Herkese selam ve saygılar. 02.07.2021 itibari ile sztrandek 750 inşasına başlamış bulunmaktayım. maalesef cad olarak indirdiğim planlar ile ofset tablosundaki değerler bazı postalarda birbirini tutmamakta idi. önce cad çizimlerini ofset tablosundaki değerlere göre çizdim ve bu çizimlerden faydalanarak lazer kesim yaptırdığım 8mm marin kontraplak parçalarını 3 kat lamine ederek postaların inşasına başladım. görüş ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.       

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.166
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750
« Yanıtla #1 : Temmuz 08, 2021, 05:33:24 ÖS »
Selamlar aramıza hoşgeldiniz ve hızlı geldiniz  <>

Çalışmalarınız çok profesyonel görünüyor. Şimdi yeniden tekne yapacak olsam aynen sizin yaptığınız şekilde başlarım. Tebrik ediyorum.
Konuyu sabitleyeyim ve takibe alayım  :halay
Ayrıca Balıkesir'in neresinde yapılıyor acaba bu tekne ?
Tekrar kolay gelsinn.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 544
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #2 : Temmuz 09, 2021, 08:57:37 ÖÖ »
Selam. sessizce izleyeyim dedim ama daha yolun başındayken de bir öneride bulunmadan edemedim. Ted Brewe amcanın öngörülerine göre DWL/BMax oranı ortalaması 2,7 olmalıymış. Bir çok denemelerimde de bunu doğruladığımı ifade edeyim. Bunun altındaki değerlerde tekne tıknaz, karınlı; üstündeki değerlerde ince, narin oluyor. Bu durumda S750 konusundaki değerlendirmem de posta aralarının %10 eşit açılarak yapılmasının daha uygun olduğu yönünde.
Dilerseniz Balast/Deplasman dengesini aynı kılmak adına salmayı da boydan %10 uzun yapabilirsiniz.
Yelken alanın artırılmasına bence gerek yok. Sonuçta bir çoğumuzun amatör ve tecrübesiz olduğu varsayılırsa güvenlik açısından bir kaç metrekare az yelken taşımanın daha çok faydası olacaktır.
Sonuçta karar sizin... Kolay gelsin.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

Rüyalarımın prensesi: https://i.hizliresim.com/lOZ5mk.png

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 15
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #3 : Temmuz 11, 2021, 07:20:27 ÖS »
 Volkan bey balikesir burhaniye de yapıyoruz. Yapmaya çalışıyoruz. Oğlum ve yeğenimin yardımları ile. Bayram tatilinde postalarin laminasyon işlemlerini tamamlamayı planlıyoruz.
Mehmet bey size de önerileriniz için teşekkür ederim ancak amatör bir yapım olduğu ve bu konuda başkaca da deneyimimiz olmadığı için plan dışına çıkma konusunda tereddüt içindeyim. O yüzden plana göre yapmayı planlıyorum. Zaten 7.50 boy yeterli gelecektir bizim için. Teşekkürler

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 15
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #4 : Temmuz 21, 2021, 03:52:29 ÖS »
Postalari yapmaya devam. Dumenimizin kursununu da döktük.

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 15
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #5 : Temmuz 24, 2021, 12:26:36 ÖÖ »
En büyük postamiz 3 numarayı lamine etmeye basladik

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.166
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #6 : Temmuz 24, 2021, 10:05:45 ÖÖ »
Bu kesim dosyalarını siz mi hazırladınız bu şekilde parçalı olarak ?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

mertbese

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 354
  • Ad Soyad: Mert BEŞE
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: ŞAKA
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #7 : Temmuz 24, 2021, 08:13:04 ÖS »
Hoş geldiniz, şimdiden hayırlı uğurlu olsun diyelim :)

Ben de cnc kesim için ne kadar maliyete katlandığınızı merak ettim  :fiyu  :)

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 15
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #8 : Temmuz 24, 2021, 10:19:40 ÖS »
Evet volkan bey dogrudur. Autocad çizimleri mevcut isteyen arkadaşlarla paylaşabilirim. Ama tümünü özellikle küçük kismini lamine ettikten sonra paylaşayım ki bir hata var ise diğer arkadaşlarda aynı hataya düşmesin.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.166
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #9 : Temmuz 24, 2021, 11:55:12 ÖS »
Evet volkan bey dogrudur. Autocad çizimleri mevcut isteyen arkadaşlarla paylaşabilirim. Ama tümünü özellikle küçük kismini lamine ettikten sonra paylaşayım ki bir hata var ise diğer arkadaşlarda aynı hataya düşmesin.

Tebrikler gerçekten çok başarılı bir iş  :onay

Peki ek yerleri üst üste binmesin diye 2 ayrı çizim dosyası mı oluşturdunuz ?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 15
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #10 : Temmuz 25, 2021, 12:39:31 ÖÖ »
Evet volkan bey dogrudur. 2 kat değil 3 kat yapıyoruz. O yüzden 3 ayrı çizim mevcut her posta için.

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 15
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #11 : Ağustos 18, 2021, 01:02:38 ÖS »
Arkadaşlar s750 nin salma, harici balast ve dahili balast konusunda fikir verebilecek var mi

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 544
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #12 : Ağustos 19, 2021, 08:37:05 ÖS »
Arkadaşlar s750 nin salma, harici balast ve dahili balast konusunda fikir verebilecek var mi

Hangi salma tipini kullanacağınıza karar verdiniz mi?

Dahili balast için daha önce aklıma gelmediğine hayıflandığım bir yöntemi  " mermer tozu ve polyester karışımı döküm "öneririm. Komple tabana uygularsanız içeride omurgadan kaynaklanan ve sintine suyunun akışını zorlaştıran yüksekliği de halletmiş olursunuz. Kürlenmenin sonuna doğru keçe elyafla da kaplarsanız tadından yenmez olur. :)

Yanlış hatırlamıyorsam ince mermer tozunun tenekesi 30-35 kilo; polyesterin tenekesi 18 kilo gibi geliyordu. Ayrıca bir yoğurt kabını kalıp kullanarak sintine pompası için su toplama çukuru oluşturmanız da mümkün olur.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

Rüyalarımın prensesi: https://i.hizliresim.com/lOZ5mk.png

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.166
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #13 : Ağustos 19, 2021, 11:46:17 ÖS »
Arkadaşlar s750 nin salma, harici balast ve dahili balast konusunda fikir verebilecek var mi

Hangi salma tipini kullanacağınıza karar verdiniz mi?

Dahili balast için daha önce aklıma gelmediğine hayıflandığım bir yöntemi  " mermer tozu ve polyester karışımı döküm "öneririm. Komple tabana uygularsanız içeride omurgadan kaynaklanan ve sintine suyunun akışını zorlaştıran yüksekliği de halletmiş olursunuz. Kürlenmenin sonuna doğru keçe elyafla da kaplarsanız tadından yenmez olur. :)

Yanlış hatırlamıyorsam ince mermer tozunun tenekesi 30-35 kilo; polyesterin tenekesi 18 kilo gibi geliyordu. Ayrıca bir yoğurt kabını kalıp kullanarak sintine pompası için su toplama çukuru oluşturmanız da mümkün olur.


Abi biliyosun ben bu yönetemi uyguladım.

2 teneke polyester + 2 çuval (40 kg) dan mermer tozunu karıştırıp omurgaya döktüm. Yaklaşık 120 kg ağırlık ekledim. Olumlu yanlarıda var olumsuz yanlarıda var.

Bu 2 teneke ve 2 çuvalı bir kerede uygulayamadık. Uygulaması zor bir işlem. Polyester zaten çalışması başlı başına zor bir malzeme.
5 lt lik su şişesini kesip ölçü olarak kullanmış,10 lt lik pet şişeye hazırlamıştık. Mermer tozu ile polyesteri iyice karıştırmak gerekiyor homojen bir dağılım olması için. İyice karıştırınca bu sefer hava kabarcığı çok oluyor .O kabarcıkların gitmesini beklesiniz bu seferde polyester donmaya başlıyor. Kabarcıklı döktüğünüz zamanda çatlamalar başlıyor.  Polyester+mermer tozu oranını iyi ayarlamakta önemli. Az koyarsanız 1 tenekeye 40 kg'mı yediremiyorsunuz. Çok koydunuz mu da yapı çok katı oluyor. Döküm olmuyor,iyi yayılmıyor ve çok kırılgan oluyor.
Su hattı altında çalışıldığı için oranın ısısı düşük oluyor. Buda polyesterin çok çok geç kürlenmesine sebep oluyor.
Yoğurt kabı fikrini ilk katı döktükten sonra akıl ettiğim için sintine su toplama kısmını biz yapamadık,yani çok sığ oldu.İlk aşamada akıl edebilseydik çok güzel olurdu.
  Teknenin tam sancak iskele hattında terazide olması lazım. Bir tarafa yatıklık varsa o polyester ne yapıp ne edip oraya doğru sızıyor. Biz su üzerinde döküm yaptık. Allahın sevgili kullarıymışız hava patlamamış döküm yaptığımız zaman ve dümdüz döküm kürlenmiş.


İyi yanlarına gelirsek yapılabilecek en ekonomik çözümlerden biri. Ben bu şekilde 120 kg ağırlık yakaladım. 4 adet 6 kg lık parke taşı koydum etti 146 kg. 10 sağ 10 sol olmak üzere 5 kg lık parke taşları ilede toplam 246 kg. Hareketli salmayıda 30-40 kg olarak alırsak 300 kg'mı buldum sayılır.  Demirle,kurşunla bunu sağlamaya kalksam ocağıma incir ağacı dikilmiş olurdu.
Teknede yaklaşık 5-6 cm kalınlığında boylu boyunca yeni bir omurgam oldu. Bu döküm öyle bir yayıldıki hem sintineyi düzleştirdi hemde tüm girintilere girerek monoblok bir yapı oluşturdu. İçeride fazladan bir sağlamlık katmış oldu.

Yani sonuç olarak tam arada kaldığım bir yöntem. Olumlu veya olumsuz tarafı ağır basmıyor . Döküm aralarına inşaat demiri vs gibi ağırlıkta koymak mantıklı olabilir. Polyestere gömülü olacağı için bir sorun olcağını sanmam.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.166
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #14 : Ağustos 19, 2021, 11:47:44 ÖS »
Bu arada mermer tozunuda polyester satan dükkanlarda bulabilirsiniz. Adı da yanlış hatırlamıyorsam kalsit olarak geçiyor.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
2500 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:03:18 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2832 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:03:57 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2650 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:04:38 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2677 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:05:07 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2547 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:05:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2563 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:06:14 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2879 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:06:53 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2635 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:07:51 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2750 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:08:23 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin