Gönderen Konu: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650  (Okunma sayısı 3273 defa)

Sarp

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 16
  • Ad Soyad: Sarp Mamıkoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1984
Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« : Aralık 28, 2020, 11:15:54 ÖÖ »

Merhaba Arkadaşlar,

Vagabond 20 nin %7 yi ölçeklendirilmiş cad planlarını bitirdim. Kontraplaklar & CNC kesim sipariş için hazır, ancak son dakika kararımı tekrar gözden geçirmek istedim.

Tekne yapım seçiminde hayaller 8-10m 4-6 kişilik bir tekne yapabilmekti. 3 yıl civarı zaman alacağından ve müsait yer bulamadığımdan hedeflerimi küçülte küçülte 4-5m dinghy ye kadar düşmüş, ardından 5.5m ye kamaralı tekneler keşfedip 6 ve en son 6.5m ye çıkmıştım. Yapmak istediğim Vagabond 20 stich & glue tekniği ile yapıldığından, stringer çıtaları yada ufak gövde panelleri ile değil, boylu boyunca gövde panelleri ile yapılıyor, dolayısı ile 6-8 ay gibi bir sürede tamamlayabileceğimi düşünüyorum.Tekne aynı zamanda hafifte, römork kütlesi 700kg (%7 ölçeklendirme ile yaklaşık 800kg olacak), O2 römorkla portatif özelliği var. Ancak benim için yapım süresinden sonra en önemli 2. konuda başarısız. Kabin yüksekliği sadece 120cm max, içeride 2 büklüm dizlerimiz üzerinde hareket edeceğiz, oturunca 1.80m bir insanın kafası tavana ancak değmiyor.

Dolayısı ile S 650 nin planlarına tekrar bakıp iç geçirdim 145cm (opsiyonla 170cm) kabin yüksekliği var. Ancak 1500kg tekne olduğundan her araba/römork ile çekemeyeceğim. Bu teknenin en önemli problemi ise yapım süresi, 1 yıldan kısa bir zamanda yapılamaz gibi duruyor. Mevcut durumda bir atölye kiraladım ve daha fazla zaman/kiralık atölye benim için bir risk. Ancak kabin yüksekliği de benim için önemli. Sizce postaları ve genel yüzey plakalarını CNC de kestirsem, S 650 yi 1 yılda bitirme ihtimalim nedir (haftada 20 saat ortalama çalışma süresi diyelim, toplam 1000 adam saat)?

Teşekkürler

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #1 : Aralık 28, 2020, 02:59:19 ÖS »
    Postaların ve kaplamaların kesilmesi önemli bir zaman almıyor ki, zamandan tasarruf sağlasın. Min. 20 dereceye ısıtılacak bir kapalı alanın olmadıkça S650 yi o sürede bitiremezsin. Bu şartlar sağlanmış bir ortamda bir yıl içinde  bitirmek için işten anlayan iki kişi ve iki yardımcı gerekir. Sanırım daha evvel de yazdım, biz, alet , araç,gereç kullanma konusunda amatör olmayan iki kişi, açık ortamda üç senede suya indirilir duruma getirebildik. Bu arada çok hızlı bir çalışmanız olamayacak, özellikle kış şartlarında epoksinin kürlenmesi, macunlanması, macunun kuruması,  defalarca zımpara, hataların düzeltilmesi  zamanınızı alacak. Tekne gövdesinin bitmesiyle iş bitmeyecek,  elektrik tesisatı ( ki bu çok önemli, bir hata emeğinizi ve paranızı bir anda yok edebilir)  su tesisatları, arma donanımın yapılmasınıda bu zamana ilave etmeniz gerekir. Şimdiye kadar yapılan ve yapılmakta olan S650 lerin içinde en hızlı bitireni Kumluca da Yavuz Daruga oldu, kışın sera içinde çalıştılar, iki kisiydiler,  o da bir buçuk seneden fazla sürdü.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #2 : Aralık 28, 2020, 04:33:23 ÖS »
    Postaların ve kaplamaların kesilmesi önemli bir zaman almıyor ki, zamandan tasarruf sağlasın. Min. 20 dereceye ısıtılacak bir kapalı alanın olmadıkça S650 yi o sürede bitiremezsin. Bu şartlar sağlanmış bir ortamda bir yıl içinde  bitirmek için işten anlayan iki kişi ve iki yardımcı gerekir. Sanırım daha evvel de yazdım, biz, alet , araç,gereç kullanma konusunda amatör olmayan iki kişi, açık ortamda üç senede suya indirilir duruma getirebildik. Bu arada çok hızlı bir çalışmanız olamayacak, özellikle kış şartlarında epoksinin kürlenmesi, macunlanması, macunun kuruması,  defalarca zımpara, hataların düzeltilmesi  zamanınızı alacak. Tekne gövdesinin bitmesiyle iş bitmeyecek,  elektrik tesisatı ( ki bu çok önemli, bir hata emeğinizi ve paranızı bir anda yok edebilir)  su tesisatları, arma donanımın yapılmasınıda bu zamana ilave etmeniz gerekir. Şimdiye kadar yapılan ve yapılmakta olan S650 lerin içinde en hızlı bitireni Kumluca da Yavuz Daruga oldu, kışın sera içinde çalıştılar, iki kisiydiler,  o da bir buçuk seneden fazla sürdü.


Bu sureler benim kulagima oldukca uzun ve korkunc geliyor. Yani bir veya iki kisi ile gunler icinde ahsap fiber karisimi bir cok model yapmis/yaptirmisligim var. Elbette tekne daha titiz ve saglam iscilik gerektiriyor. Yine de 5 - 6 metre teknelerin nasil olup da yapiminin bir yildan uzun surebildigini aklim almiyor. Tam olarak neyi kaciriyorum acaba? Bu sureler tamamen amatorlukten mi kaynaklaniyor? Yoksa benim goremedigim seyler mi var.

Yani, malzemeleri cnc de kestikten sonra bir araya getirmek ve yapistirmak birkac haftada yapilabilir diye dusunuyorum.  hersey cnc ile cozulemeyecegine gore, bazi isler de el yordami ile birkac hafta daha sursun. Bana gore kabugu bir araya getirmek 2 aydan uzun surmemeli.

Bunun uzerine zimpara, macun, elyaf da 2 ay daha surse hadi 4 ay. Finans sorun degilse diger donanimlarin da 2 ay icerisinde tamamlanmamasi icin bir sebep goremiyorum.


Epoksinin kurlenmesi ve ortam isi/nem kontrolunu saymiyorum. Yine de, adam ilk bahar'a kadar beklese, sonbahara kadar bitirebilir gibi geliyor bana.

Ancak hemen her teknenin konusu gectiginde yillardan bahsedildigine gore belli ki goremedigim seyler oldugu da kesin.

Yani ben 12 metrelik bir tekne hayalleri icerisindeyim. Benim de tamamlamam 10 yildan fazla mi surer bu durumda  ://

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #3 : Aralık 28, 2020, 04:48:19 ÖS »
     Biz, mayıs başı-ekim ortası arasında, emekli olduğumuz için sürekli mesai harcayarak, iki teknik insan olarak üç yılda anca suya inebilir hale getirdik, bir yılda yapacak varsa çıksın yapsın

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #4 : Aralık 28, 2020, 06:01:55 ÖS »
     Biz, mayıs başı-ekim ortası arasında, emekli olduğumuz için sürekli mesai harcayarak, iki teknik insan olarak üç yılda anca suya inebilir hale getirdik, bir yılda yapacak varsa çıksın yapsın

Amacim olayi kucumsemek yada saygisizlik degil. Herkesin bilgisi deneyimi baskadir. Ben hic girismedigim bir alanda fikir yurutuyorum. Siz ise yapmissiniz. Deneyimlerinize dayanarak neden bu kadar uzun surdugunu aciklayabilirsiniz belki diye dusundum sadece. Tabi aciklamak siz zorunda degilsiniz. Ben birseyleri kacirdigima eminim. Sadece neyi kacirdigimi bilemiyorum. Soruyu sormamdaki tek sebep ogrenme anlama cabasi.

XX

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 80
  • Ad Soyad: hasan ilbay
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1985
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #5 : Aralık 28, 2020, 08:04:51 ÖS »
Bende tekne yapımına girişenlerdenim, bu yaz ortasında başladım daha yolun çok başındayım. oldukça yavaş ilerledim havalar soğuyunca bıraktım, bir ara elimi kesince bir ay kadar ara vermiştim. 1.Tek başına çalışma 2. Amatörlük 3. Ekipman yetersizliği. Benim açımdan işin uzamasının nedeni.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #6 : Aralık 28, 2020, 08:38:19 ÖS »
    Burada tekne yapıp bitirip suya indirenlere, yapımına devam edenlere baktığımızda, ya bizim gibi ağaç altında bahçesinde veya arsada, evinin salonunda yada garajında imalat yaptıklarını görüyoruz. Burada amatörlük, iş bilmemek, alet - makina kullanıminda acemilikten ziyade imalata uygun optimum  bir ortamın bulunmaması. Örneğin ben ve beraber çalıştığımız arkaşım birer amatör değiliz, ben meslek lisesi mezunu, mühendislik terk, atölye sahibi olup emekli olmuş bir kişiyim, arkadaşımda öyle. Ama biz bir amatör yapımcıydık, zira çalışma şartlarımız amatördü. Zeytin ağaçlarının altında bir arsa da, elektrik yok, 60,70 metreden çekilen seyyar kablolarla alınan enerji, çalışma tezgahı yok, yatar testere (daire testere) makinası yok, şerit testere yok, planya makinası yok, kalınlık makinası yok. Peki ne var? Bir matkap, bir şarjlı matkap, bir dekupaj testere, bir  zımpara makinası,bir kaç iskarpila, birkaç törpü. Bu koşullarda yapılan bir işle, atölye şartlarında yapılan bir imalatı bir tutamazsınız. Atölye şartlarında beş dakikada doğradığınız bir tabaka kontrplağı, dekopaj testere ile yarım saatte anca kesebilirsiniz, onuda daire testere mk. gibi düzgün kesemezsin, birde o kestiğin parçaları törpüleyip düzeltmek, yerine alıştırmakla uğraşırsınız. İşte bu nedenlerle atölye şartlarındaki üretimle, amatör şartlardaki üretimi mukayese edip zaman belirleyemezsiniz. Bir tekne yapmak için atölye kurmak ekonomik olmayacağı gibi, bir atölyede bu işleri yapmanında kira gibi maddi bir boyutu olacaktır.   

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #7 : Aralık 28, 2020, 09:25:51 ÖS »
Ben henüz ciddi boyutta bir işe kalkışmadım ama ben olsam en başta alete yatırım yapardım.

Ne demişler? Alet işlern el övünür.

Tabii işin mali boyutu var her zaman ama, bu yatırımı yapmamanın da belki hemen görünmeyen maliyeti var.

Geciken proje pahalı projedir.

Almayıp sonraya bıraksanız, malzeme zamlanır, değişirn bulunmaz vs.

Alıp koysanız akar kokar ıslanır çürür vs.

Her ikisi de ek maliyet.

Geciktikçe yaptıklarınız da zarar görmeye başlar. Tekrar yaparsınız. Yine ek zaman ve maliyet.

İşin kalite boyutu malum zaten. iş tekrarını da azaltır.

Bu nedenle minimumları iyi belirleyip mümkün olduğunca alet almakta ya da belki kısmen dışarıda yaptırmakta yarar var.

En kötü ihtimalle iş bitiminde elinizde iyi bir avadanlık kalır. zaten bu iş yaptım bitti olmaz hiçbir zaman. aksine daha başka aletleri bile alırsınız zamanla.

Olmadı ikinci elde satarsınız. artık ne ederse.

Benim çekindiğim nokta sabırsız ve aceleci olmam. tutkalın kurumasını bile bekleyemiyorum. olmuştur deyip başlıyorum ellemeye orasından burasından.

zımpara macun fobimi tekrarlamama gerek yok. onların olmayacağı yöntemler malzemeler arıyorum.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #8 : Aralık 28, 2020, 10:00:42 ÖS »
      Kadir bey, Sonunda elinizde bir avadanlık kalır dediğiniz makına parkı bu gün 20 - 25  bin tl lik makinalar, eğer tekneyi bitirdikten sonra başka tekneler yapmayacaksanız veya marangozluğa, mobilya imalatı vb niyetiniz yoksa maliyetinizi ciddi arttıracak ve bir ışınize yaramayacaktir. Yani bir adet fiber tekne yapmak için kalıp hazırlama malıyeti gibi birşey. Ayrıca burada amatör tekne yapacakların çoğunun bunları koyacakları yerleri bile yok.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #9 : Aralık 28, 2020, 10:29:40 ÖS »
Elbette herkesin merakı, yapısı, bakışı, düşüncesi farklıdır da; kendisi evde tekne yapmayı göze alan kişinin ben genelde birçok şeyi kendisinin yapmaya meraklı/meyilli birisi olduğunu düşünürüm. Belki tabi deniz tutkusu çok çok baskındır, tekneyi yapıp gidecektir başka birşey yapmayacaktır, onu bilemem de - göze alabilmek için en azından elinden birşeyler geliyor olması, hani nasıl derler - çekiç tutmayı bilmesi lazım.

Bu da zaman içinde ufak tefek alet /avadanlık oluşturması demek bence. Tekne yapmak da başlı başına bir iş. Toplam maliyeti ne olursa olsun büyük birşey. Bunun içinde bir miktar teknoloji yatırımı olması bence doğal karşılanmalı.

Ben ikinci tekne yapmasam da, mobilyacılık yapmasam da evde herzaman alet kullanack birşey buluyorum. Gönye testere almıştım. Çok fazla işime yaramıyor. Daire testere daha yararlı olacak. Evet pahalı. Eski bir el testeresi vardı, daire. Şimdi onu tezgaha dönüştürmeye çalışıyorum.

CNC iş yükünün çoğunu alınca şerit testereye çok fazla ihtiyaç kalmayacaktır ama  yine de biraz soruşturdum, ikinci el falan. Zaten bizim kasapta görmüştüm, kasaplar hayvan doğramak için şerit testere kullanmaya başlamış, makinalar kıymete binmiş.

Volkan tekneyi suya indirdi, gitti kaynak makinası aldı. 3d yazıcıda teknenin ufak tefek parçalarını basıyor.

Tamam, Karadenizli ustalar bir keserle taka yapıyorlar ama bizler için bir matkap bir dekupaj testeresi yeterli değil. Bence yani...

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #10 : Aralık 28, 2020, 11:42:46 ÖS »
Ben keşke o hevesli,istekli mesajlarımı bulabilip burada yayınlasam.

Bende tam olarak sizin gittiğiniz yoldan gittim. Atölye kiraladım. Hatta İbrahim abi, Mehmet Köstekçi abi ,İsmail Oruç abi, Arda abi vs ziyaretime geldiler onlar o atölyeyi bilirler.

6-7 ayda kabuğu bitiririm gözü ile bakıyordum. Sonra römork'a alıp kendi garajımıza götürüm gibi bir planım vardı. Ancak malesef yanlış hatırlamıyorsam 2 seneye yakın atölyede kalmak zorunda kaldım.  Allahtan kirası çok komik bir rakamdı da çok etkilemedi.

Konudan çok sapmadan soruya cevap vermem gerekirse.
S-650 için postalar + kontraplak kaplama + elyaf epoksi kaplama + macun zımpara işlemleri + boya  için tek kişi çok disiplinli çalışma ile ;

Sıkılsanızda, patlasanızda, hasta da olsanız vs hiç durmadan her gün belli bir saat ayırarak ( Min 5-6 saat) çalışma temposuyla çalışmaktan bahsediyorum 1 yılda bitirilebilir. Ancak sadece yukarıda yazdığım işlemler bitirilir. Elinizde bir kabuğunuz olur.  Bunun fazlası malesef bence imkansız.

Mesela şu örneği vereyim ,

Zincirlik dolabı + camların açılması + pleksiglass işlemleri + kamara giriş kısmının inşası + iki yana ahşap tutamaklar eklenmesi + direk dibinin düz satıh yapılması ve organize edilmesi.

Size detaya girmeden şuan aklıma gelen güverte üzerinde yapmanız gereken bazı işlemler listesi yazdım.  Bu yazdığım işlemler inciği cinciği ile en az 1 ay zaman alır.

Zincirlik dolabının içine kontrplak alıştır,kes sonra onları epoksi reçine ile yapıştır. O gün iş orası için bitti.
 Eğer işlemi dün gece yaptıysan en az 24 saat geçmesi gerek ertesi gün akşamüstü gel kontrplak birleşim yerlerini tesviye et temizle ve boşlukları macun ile doldur. O gün için yine iş bitti.
 Ertesi gün akşamüstü gel uygun boyutta elyaf kes yerine alıştır,epoksi reçine hazırlayıp elyaf laminasyonu yap. O gün iş bitti.

 Bu sefer 2 gün kürlenmesini bekle mecburen. Sonra gel zımpara yap macun çek. Yine 1-1.5 gün bekledin macun zımpara yapılacak kadar kürleşsin. Süre bitince gel tekrar zımpara yap yoklama macunu çek. 1-1.5 gün daha bekle.
 En son gün geldiğinde eğer elyaf laminasyon işlemini ve macun işlemini güzel yaptıysan,temiz işçilik çıkardıysan şanslısındır,2 aşama ile zımpara ve boya aşamasına gelmişsindir ve zımpara yapıp temizliğini yapıp boya atarsın.

Bu yazdığım süreç sadece zincirlik dolabını yapmak için. Kaba taslak 1 haftamızı aldı. Tabi zincirlik dolabını yaparken o sürede başka işleride yapabiliyoruz ama genel süreci anlatabilmek için örnek verdim.

Bu sebeple sakın yanlış anlamayın niyetim kesinlikle ''yapamazsıncı'' olmak değil.

Sadece sizi ekonomik , mental kayıplardan korumak ve olası bir takım arkadaşımızı kaybetmemek için yazıyorum. Siz işinizi bitiremeyip belki problem yaşadığınızda bu hepimizi üzer.

Ayrıca tekne yapımında sadece bu tip kimyasal ve mekanik sorunlarla değil mental sorunlarlada karşılaşacaksınız. Sürekli atölyeye gidip çalışmak istemeyecek canınız bir yerden sonra. Eşinizin dostunuzun yanında olmak isticeksiniz vs vs.

Sonuç olarak S-650 için, çok kaba kabuk olarak , işin %30'u olarak , 1 Yıl süre yeterli mi derseniz aşırı disiplinli ve kendinizi bu işe kanalize ederek çalışma ile evet derim. Ama fazlasını yapmak bana göre imkansız.

 

VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #11 : Aralık 29, 2020, 12:36:22 ÖÖ »
   Volkanın hesabı mantıklı ve bizim de yapım süresine (çalışma ayı olarak) uyuyor; yani doğru hesap. Ortalama söylersek amatör şartlarda 15 - 18 ay ve günlük 6 saatin altına düşmeden, bazı günler 8,9 hatta 10 saat çalışarak bu zaman süresinde suya indirilebilecek duruma gelir.
    Sarp'ın durumuna baktığımızda, 20 saat/hafta diyor bu da 3 saat/gün demek oluyor ki bu da bizim hesabı bile tutmuyor. 3 saat/gün çalışmayla,  bizim hesaba düz mantıkla baktığımızda 30 - 36 ay ediyor. Reel olarak baktığımızda ise o 3 saatin en az yarım saati hazırlık aşamasıyla geçer kalır 2 buçuk saat. Genede, iyimser bakarak 3 yıl. Kira meselesi, çevreden gelebilecek şikayetler ( atölyenin konumunu bilmiyorum, apartman altı, mahalle arası olarak düşünüyorum ve çalışma saatlerini de mesai sonrası 18-21 olarak düşünerek) malzemelerdeki fiyat artışları risklerini göz önünde tutup, yılmadan, vaz geçmeden inatla bunların üzerine gidebilecek cesaretle işe girişilebilir.
    Sitede ve diğer platformlarda yazdıklarımda ilk defa bu kadar negatif olduğumu belirteyim. Amatör yapımcı arkadaşlara her zaman destek ve cesaret verici oldum fakat Sarpın durumuna çok olumlu bakamıyorum. Öngörülen zamana göre, Tekne büyük ve zaman az.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #12 : Aralık 29, 2020, 01:43:15 ÖÖ »
Yanitlar icin tesekkur ederim. Gercekten aydinlatici oldu.

Zira bahsettiginiz sartlarda, amator yapimci icin yaptiginiz hesap son derece dogru gorunuyor. Hele ki ahsap ve elyaf isinde daha once hatiri sayilir deneyimi olmayan birisi icin belki sizin hesaplari minimum kabul etmek bile gerekebilir.

Bu sartlarda ben amator sayilmiyorum. Benim kafa da orada karisiyormus demekki sureler bakimindan.

Sarp

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 16
  • Ad Soyad: Sarp Mamıkoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #13 : Ocak 01, 2021, 07:21:42 ÖS »
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Vagabond 20 ile (V21 diyeceğim) devam etme kararı aldım. Cad lerin çizimi bitti, pazartesi kesilecek, aklıma gelen her parçayı kontrada bir yerlere sıkıştırdım. Stringer çıta kullanmaması, dik/yapıştır yöntemi, teknenin nispeten daha hafif oluşu, elyaf üzeri peel/ply kumaş atıp zımparayı azaltma, mümkünse önceden parçaları kuruda yerine alıştırıp tek seferde mümkün olduğunca çok plakayı yapıştırma (wet on wet) vs yöntemleri ile V21 i 1 yıldan kısa sürede bitirmeye çalışacağım. En kötü kabin içi kaplama kozmetik vs gibi ince detay işlerini artık denize bırakacağım.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Vagabond 20 vs Sztrandek S 650
« Yanıtla #14 : Ocak 01, 2021, 08:02:47 ÖS »
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Vagabond 20 ile (V21 diyeceğim) devam etme kararı aldım. Cad lerin çizimi bitti, pazartesi kesilecek, aklıma gelen her parçayı kontrada bir yerlere sıkıştırdım. Stringer çıta kullanmaması, dik/yapıştır yöntemi, teknenin nispeten daha hafif oluşu, elyaf üzeri peel/ply kumaş atıp zımparayı azaltma, mümkünse önceden parçaları kuruda yerine alıştırıp tek seferde mümkün olduğunca çok plakayı yapıştırma (wet on wet) vs yöntemleri ile V21 i 1 yıldan kısa sürede bitirmeye çalışacağım. En kötü kabin içi kaplama kozmetik vs gibi ince detay işlerini artık denize bırakacağım.

Peel ply'i el yatirmasi ile uygulayan pek yok. Ancak kesinlikle zimpara isini minimuma indirecegi gibi sonuc kaliteyi de artiracaktir. fazlalik recineyi almanizi saglayacagindan recine/elyaf orani da normal el yatirmasindan  cok daha iyi olacaktir.

Umarim tez zamanda sonuclari gorebiliriz  ^-^
Kolay gelsin.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
10 Yanıt
10520 Gösterim
Son İleti Mart 10, 2012, 10:25:42 ÖS
Gönderen: slverstar
0 Yanıt
4810 Gösterim
Son İleti Kasım 18, 2011, 01:56:56 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
10 Yanıt
8606 Gösterim
Son İleti Aralık 26, 2012, 10:45:18 ÖS
Gönderen: servet
11 Yanıt
6710 Gösterim
Son İleti Eylül 21, 2013, 01:44:36 ÖS
Gönderen: hcyazar
13 Yanıt
8916 Gösterim
Son İleti Kasım 01, 2013, 11:21:35 ÖÖ
Gönderen: tcgberk
47 Yanıt
27150 Gösterim
Son İleti Nisan 02, 2021, 02:12:54 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
17 Yanıt
8101 Gösterim
Son İleti Kasım 13, 2014, 09:23:11 ÖS
Gönderen: ares0077
1 Yanıt
4625 Gösterim
Son İleti Kasım 12, 2014, 11:49:43 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
4 Yanıt
1855 Gösterim
Son İleti Aralık 23, 2020, 12:07:00 ÖS
Gönderen: vlkanaydin