Gönderen Konu: Core foam(Nüve Köpük veya PVC Köpük) konusunda yardım  (Okunma sayısı 2359 defa)

FatihYavas

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 58
  • Ad Soyad: Fatih Yavas
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1975
Core foam(Nüve Köpük veya PVC Köpük) konusunda yardım
« : Aralık 12, 2020, 08:11:00 ÖS »

Herkese merhaba,
İlk 5 mt lik teknemi strip planking(çıta dizme) yöntemi ile tamamladım.
Yeni projem bir Lobster ve 26 Feet boyunda bir tekne olarak planlarını satın aldım.
Teknede şiddetle Core köpük kullanmam önerildiğinden ,bende bu konuda karar verdim ancak bazı sorularım var cevaplayan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim;
1.Teknede kullanılması tavsiye edilen PVC Köpük 80 dansite.Türkiye'de bu özellikte ve özellikle tekne imalatında kullanılmak üzere satış yapan firma varmıdır?
2.PVC köpük nam-ı diğer dakota veya foreks olarak mevcut ancak bu malzemeler yoğunluk olarak uygun değil görünüyor ve yaklaşık dansiteleri 40kg/cm3.
Bu konuda bana fikir verebilecek ,malzeme marka önerisi yapabilecek arkadaşlardan yardımlarını rica ediyorum.
Saygılarımla,
Fatih Yalçın Yavaş

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Core foam(Nüve Köpük veya PVC Köpük) konusunda yardım
« Yanıtla #1 : Aralık 12, 2020, 09:34:36 ÖS »
Dakota'lar genelde konstruksiyon derdi ile degil, tamamen hafif, islenebilirlik ve ortam sartlarina dayaniklilik gozetilerek uretiliyor. Dolayisi ile kimyasi veya kalite kontrolunun teknede kullanmaya uygun oldugunu cok dusunmuyorum. Marin amacli uretilen kopukler hucrelerin buyukluklerinin neredeyse homojen oldugu ve kimyasinin konstruksiyon islerine uygun olarak secildigi malzemeler. Dolayisi ile, yapisal bir noktada dakota'ya guvenmemenizi tavsiye ederim.

Ote yandan, Bir cok kisinin XPS malzemeyi pvc marin kopuk yerine kullanma dusuncesine sahip oldugunu gordum. XPS levhalar sogutma/soguk hava depolarinin zeminlerinde kullaniliyor ve uzerinde tonlarca agirlikta forkliftler surekli olarak yuzlerce kilo yuk tasiyorlar. Yani en azindan arada beton var tabi. Ama neticede yuk bu xps'lere aktariliyor. Ayni kompozitin laciverti.

Yine de eger gercekten kompozitten yapacaksaniz, divinycell sanirim en populer marka. Kendi sitesinde su asagidaki firmanin Turkiye distributoru oldugu yaziyor :

Pontoon Denizcilik
Istasyon Mah. Vatan Cad. Sen Sok.
Ferah Evler Sit. No: 1 Tuzla
Istanbul, Turkey
Tel/Fax: +90 216 446 9406
E-mail: info@thepontoon.net


Diger populer marin pvc foam ise Airex. Onun da sitesinde distributoru asagidaki firma gorunuyor :

Telateks A.S.
Sehit Ilknur Keles Sokak Huseyin Bagdatlioglu Is Merkezi No: 7/15
34742 Kozyatagi Kadikoy / Istanbul

Phone: +90 216 394 32 60

info@metyx.com
Web: www.metyx.com


Benim kisisel gorusum su yonde. Herseyden once, pvc foam'in yaptigi sey, ayni dayanikliligi daha hafife getirmek. Yani tekne pvc core sandvic yapilinca daha saglam oluyor diye birsey yok.

Benim dusunceme gore, 12 metreden kucuk bir teknede pvc'den yapmanin yada kontraplaktan yapmanin arasinda cok da onemli bir agirlik farkinin olmayacagi. Aksine, yakin agirliklarda kontrpalak tekne muhtemelen cok cok daha guclu olacaktir.  12 metreden sonra artik kontraplak kalinligi ve gerekli konstruksiyon katlanarak arttigi icin pvc core sandvic epey agirlik farki yaratabilir.

Ayrica, pvc core'dan gercek anlamda fayda saglamak icin infuzyon sart. El yatirmasi ile yapacaginiz laminasyon hem recine bakimindan fazla zengin olacagi icin dayaniklilik/agirlik bakimindan verimsiz olacak. Bu da pvc core kullanmis olmanin anlamina balta vuruyor.  PVC core > laminasyon yapistirmasinin son derece iyi olmamasi ( el yatirmasi ile son derece iyi olamaz ) da ayrica yapisal olarak zayif bir malzeme elde etmeniz demek.  Eger infuzyon yapabilecekseniz o zaman pvc core'dan gercek anlamda yararlanabilirsiniz. Eger el yatirmasi laminasyon dusunuyorsaniz bence maceraya girmeyip, plan mumkun goruyorsa kontraplaktan devam edin derim. Kontraplak yapisal olarak yeterince guclu ve yeterince guclu olmak icin fiber laminasyonuna ihtiyac duymuyor. Fiber laminasyonu ile de cok az bir agirlik farkina oldukca guclu hale geliyor ve her turlu amator veya el yatirmasindan kaynakli hatayi problemi de tolere edebilir.


Yine de pvc core dusunurseniz siddetle infuzyonu degerlendirmeniz ve infuzyon masraflarini da hesaba katmanizi tavsiye ederim. Infuzyon yapilamayacak birsey degil.  Teoride de pratikte de basit bir uygulama. Ancak deneyim istiyor. Yani asil kabugu yapmadan once daha kucuk malzemeler uzerinde deneyim kazanmaniz yarariniza olur diye dusunuyorum.

FatihYavas

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 58
  • Ad Soyad: Fatih Yavas
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Core foam(Nüve Köpük veya PVC Köpük) konusunda yardım
« Yanıtla #2 : Aralık 12, 2020, 10:25:02 ÖS »
Dakota'lar genelde konstruksiyon derdi ile degil, tamamen hafif, islenebilirlik ve ortam sartlarina dayaniklilik gozetilerek uretiliyor. Dolayisi ile kimyasi veya kalite kontrolunun teknede kullanmaya uygun oldugunu cok dusunmuyorum. Marin amacli uretilen kopukler hucrelerin buyukluklerinin neredeyse homojen oldugu ve kimyasinin konstruksiyon islerine uygun olarak secildigi malzemeler. Dolayisi ile, yapisal bir noktada dakota'ya guvenmemenizi tavsiye ederim.

Ote yandan, Bir cok kisinin XPS malzemeyi pvc marin kopuk yerine kullanma dusuncesine sahip oldugunu gordum. XPS levhalar sogutma/soguk hava depolarinin zeminlerinde kullaniliyor ve uzerinde tonlarca agirlikta forkliftler surekli olarak yuzlerce kilo yuk tasiyorlar. Yani en azindan arada beton var tabi. Ama neticede yuk bu xps'lere aktariliyor. Ayni kompozitin laciverti.

Yine de eger gercekten kompozitten yapacaksaniz, divinycell sanirim en populer marka. Kendi sitesinde su asagidaki firmanin Turkiye distributoru oldugu yaziyor :

Pontoon Denizcilik
Istasyon Mah. Vatan Cad. Sen Sok.
Ferah Evler Sit. No: 1 Tuzla
Istanbul, Turkey
Tel/Fax: +90 216 446 9406
E-mail: info@thepontoon.net


Diger populer marin pvc foam ise Airex. Onun da sitesinde distributoru asagidaki firma gorunuyor :

Telateks A.S.
Sehit Ilknur Keles Sokak Huseyin Bagdatlioglu Is Merkezi No: 7/15
34742 Kozyatagi Kadikoy / Istanbul

Phone: +90 216 394 32 60

info@metyx.com
Web: www.metyx.com


Benim kisisel gorusum su yonde. Herseyden once, pvc foam'in yaptigi sey, ayni dayanikliligi daha hafife getirmek. Yani tekne pvc core sandvic yapilinca daha saglam oluyor diye birsey yok.

Benim dusunceme gore, 12 metreden kucuk bir teknede pvc'den yapmanin yada kontraplaktan yapmanin arasinda cok da onemli bir agirlik farkinin olmayacagi. Aksine, yakin agirliklarda kontrpalak tekne muhtemelen cok cok daha guclu olacaktir.  12 metreden sonra artik kontraplak kalinligi ve gerekli konstruksiyon katlanarak arttigi icin pvc core sandvic epey agirlik farki yaratabilir.

Ayrica, pvc core'dan gercek anlamda fayda saglamak icin infuzyon sart. El yatirmasi ile yapacaginiz laminasyon hem recine bakimindan fazla zengin olacagi icin dayaniklilik/agirlik bakimindan verimsiz olacak. Bu da pvc core kullanmis olmanin anlamina balta vuruyor.  PVC core > laminasyon yapistirmasinin son derece iyi olmamasi ( el yatirmasi ile son derece iyi olamaz ) da ayrica yapisal olarak zayif bir malzeme elde etmeniz demek.  Eger infuzyon yapabilecekseniz o zaman pvc core'dan gercek anlamda yararlanabilirsiniz. Eger el yatirmasi laminasyon dusunuyorsaniz bence maceraya girmeyip, plan mumkun goruyorsa kontraplaktan devam edin derim. Kontraplak yapisal olarak yeterince guclu ve yeterince guclu olmak icin fiber laminasyonuna ihtiyac duymuyor. Fiber laminasyonu ile de cok az bir agirlik farkina oldukca guclu hale geliyor ve her turlu amator veya el yatirmasindan kaynakli hatayi problemi de tolere edebilir.


Yine de pvc core dusunurseniz siddetle infuzyonu degerlendirmeniz ve infuzyon masraflarini da hesaba katmanizi tavsiye ederim. Infuzyon yapilamayacak birsey degil.  Teoride de pratikte de basit bir uygulama. Ancak deneyim istiyor. Yani asil kabugu yapmadan once daha kucuk malzemeler uzerinde deneyim kazanmaniz yarariniza olur diye dusunuyorum.
Öncelikle bu detaylı anlatımlarınız ve tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim.
İlk 5mt tekne deneyimim biraz sabırsızlık biraz da deneyimsizliklerimden dolayı çokta istediğim gibi olmadı.
Ancak şuan 2.tekne için daha başarılı olacağımı düşünerek tekrar hazırım.
İlk teknemde strip planking yöntemi ve laminasyon konusunda yaşadığım sıkıntılar,oluşan baloncukların tamiri vs çok yormuştu.
Özellikle laminasyon ve strip planking veya plywood esnemelerini pvc foam ile karşılaştırdığımda ki ayrıca planı çizen mühendisin önerisiyle pvc foam üzerinde karar vermek üzereydim.
Divinycell ile ilgili Pantoon den. firmasını aramıştım.Ancak halihazırda stok tutmadıklarını ve sipariş üzerine getirebileceklerini söylediler.Bu şekilde bir çalışmanın da extra çok maaliyetli olacağı aşikar.
Tekne planında 3 farklı metod ile yapım planlanmış şekilde.Foam ,strip ve plywood planking.
Mühendis ayrıca foam ve diğer inşa seçenekleri arasında tekne ağırlık farklarını da belirtmiş.
Tekne foam olduğunda hull yaklaşık 318 kg iken plywood ve strip ile yapılacak bir inşa sonucunda ise hull yaklaşık150 kg kadar extra bir ağırlığa sahip olacağını belirtiyor.Teknede kullanılacak motorun 200HP dizel gibi bir güçte olduğu düşünülünce aradaki malzeme farkı sonrası olabilecek 150 kg 'lık fark aslında çok değil.Hull dışında diğer güverte,Chine , bulkhead ,hardtop v.b
inşalarda da foam kullanımı tavsiye ediliyor.
Halihazırda şuan çok karışık ve kararsız kaldım.
Ayrıca Foam için yaklaşık 20 adet bulkhead gerekli iken diğer inşa yöntemlerinde bu sayı 10.
Xps konunu ben de düşünmüştüm ancak çok karşı çıkan olduğunu gördüm.
Bu şartlarda siz olsanız hangisinde ,ne şekilde karar verirdiniz?
Saygılarımla tekrar teşekkür ederim.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Core foam(Nüve Köpük veya PVC Köpük) konusunda yardım
« Yanıtla #3 : Aralık 12, 2020, 11:08:29 ÖS »
Ben sizin yerinizde olsam her turlu yoluma kontraplakla devam ederdim. PVC kopuk benim icin ulasmasi kolay bir malzeme. Ancak yine de, profesyonelce uretim yapilamayacaksa zor ve dayaniksiz bir sonuc elde edecegimden korkarim. Yani, denize de hafif bir teknedense saglam bir tekneyle cikmayi tercih edecegimden dolayi her turlu oyum kontraplaktan yana.

Ha, marin sertifikali/kaliteli kontraplak bulmak Turkiye'de yine bir is. Ancak yine iyi kalite kontraplak temini mumkun ve Amator hatalari cok daha iyi tolere eden bir malzeme. Yarismayi dusunmuyorsaniz, 150kg agirlik farkini 200hp bir motorla pek hissetmezsiniz diye dusunuyorum.

Ben sahsen xps'yi kritik olmayan yerlerde kullanmayi dusunebilirim. Ne bileyim, hardtop super dayanikli olmasa da yada dayanikliligi kesin garanti olmasa da olur gibi. kritik yerlerde ( genel govde ) cok dusunmem. Zira guvenlik herseyden once gelmeli ve xps yapisal amacli gelistirilmis bir malzeme degil. Cahil usta misali Bu da kopuk dememek lazim. Yine de hala, kritik olmayan yerlerde saglam kabuk yapimi icin dusunulebilir ve onemli bir agirlik tasarrufu saglanabilir.

Strip planking Yeterince iyi bir iscilik olmadikca kontraplak kadar saglam sonuc vermeyecektir. Ustelik gerekli olan iscilik de cok fazla olacaktir. Strip planking de bir tercih meselesi. Eger tecrubem de var buradan devam edeyim derseniz bence o da olur. Ancak strip planking yine de kontraplaktan daha basarili bir laminasyon gerektiriyor.
Cunku kontraplakta laminasyon bir miktar dayaniklilik katsa da, asil amaci su yalitimi ve asinma direnci.  Strip planking de, citalar tek bir yonde aktigindan teknenin diger yonlerdeki yuku dagitmasi zorlasiyor. Bunun icin de fiber laminasyonunu bu yonlerde yuku tartacak sekilde yapmak ve bunu da iyi bir iscilikle cikarmak gerek. Cunku Teknenin onemli bir miktar dayanikliligi da fiber laminasyonundan geliyor ( kontraplagin aksine ).


FatihYavas

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 58
  • Ad Soyad: Fatih Yavas
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Core foam(Nüve Köpük veya PVC Köpük) konusunda yardım
« Yanıtla #4 : Aralık 13, 2020, 10:39:58 ÖÖ »
Ben sizin yerinizde olsam her turlu yoluma kontraplakla devam ederdim. PVC kopuk benim icin ulasmasi kolay bir malzeme. Ancak yine de, profesyonelce uretim yapilamayacaksa zor ve dayaniksiz bir sonuc elde edecegimden korkarim. Yani, denize de hafif bir teknedense saglam bir tekneyle cikmayi tercih edecegimden dolayi her turlu oyum kontraplaktan yana.

Ha, marin sertifikali/kaliteli kontraplak bulmak Turkiye'de yine bir is. Ancak yine iyi kalite kontraplak temini mumkun ve Amator hatalari cok daha iyi tolere eden bir malzeme. Yarismayi dusunmuyorsaniz, 150kg agirlik farkini 200hp bir motorla pek hissetmezsiniz diye dusunuyorum.

Ben sahsen xps'yi kritik olmayan yerlerde kullanmayi dusunebilirim. Ne bileyim, hardtop super dayanikli olmasa da yada dayanikliligi kesin garanti olmasa da olur gibi. kritik yerlerde ( genel govde ) cok dusunmem. Zira guvenlik herseyden once gelmeli ve xps yapisal amacli gelistirilmis bir malzeme degil. Cahil usta misali Bu da kopuk dememek lazim. Yine de hala, kritik olmayan yerlerde saglam kabuk yapimi icin dusunulebilir ve onemli bir agirlik tasarrufu saglanabilir.

Strip planking Yeterince iyi bir iscilik olmadikca kontraplak kadar saglam sonuc vermeyecektir. Ustelik gerekli olan iscilik de cok fazla olacaktir. Strip planking de bir tercih meselesi. Eger tecrubem de var buradan devam edeyim derseniz bence o da olur. Ancak strip planking yine de kontraplaktan daha basarili bir laminasyon gerektiriyor.
Cunku kontraplakta laminasyon bir miktar dayaniklilik katsa da, asil amaci su yalitimi ve asinma direnci.  Strip planking de, citalar tek bir yonde aktigindan teknenin diger yonlerdeki yuku dagitmasi zorlasiyor. Bunun icin de fiber laminasyonunu bu yonlerde yuku tartacak sekilde yapmak ve bunu da iyi bir iscilikle cikarmak gerek. Cunku Teknenin onemli bir miktar dayanikliligi da fiber laminasyonundan geliyor ( kontraplagin aksine ).
Cok teaekkur ederimSanırım kontreplak kullanarak inşa edecegim.😀

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Core foam(Nüve Köpük veya PVC Köpük) konusunda yardım
« Yanıtla #5 : Aralık 13, 2020, 01:13:58 ÖS »
Araya çok küçük bir bilgi notu gireyim. Genelde tersi olur ama bu iyi. olumlu.

Yazın katamaranın platformuna yapacağım sandviç panel için aldığım 4mm kayın kontrplaklar MARIN damgalı idi. İnanmamıştım ama öyle imiş.

Paneller denize girdi çıktı bir hadftadır da şakır şakır yağmurun altında. En küçük bir açılma atma yamulma yok.

Dahası kontrplak nüveli elyaf lama yapıyorum diye yazmıştım kendi sayfamda. U şeklinde bükebilmek için 5 10 defa iyice ıslatmıştım. Yetmedi. elyaf epoksi yapmadan çıplak hali ile onları da yağmurda bıraktım. Islanıp ıslanıp kuruyorlar. en ufak bozulma yok. Bornova'da bir keresteciden almıştım. ilgilenene isim verebilirim.

FatihYavas

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 58
  • Ad Soyad: Fatih Yavas
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Core foam(Nüve Köpük veya PVC Köpük) konusunda yardım
« Yanıtla #6 : Aralık 13, 2020, 02:10:15 ÖS »
Araya çok küçük bir bilgi notu gireyim. Genelde tersi olur ama bu iyi. olumlu.

Yazın katamaranın platformuna yapacağım sandviç panel için aldığım 4mm kayın kontrplaklar MARIN damgalı idi. İnanmamıştım ama öyle imiş.

Paneller denize girdi çıktı bir hadftadır da şakır şakır yağmurun altında. En küçük bir açılma atma yamulma yok.

Dahası kontrplak nüveli elyaf lama yapıyorum diye yazmıştım kendi sayfamda. U şeklinde bükebilmek için 5 10 defa iyice ıslatmıştım. Yetmedi. elyaf epoksi yapmadan çıplak hali ile onları da yağmurda bıraktım. Islanıp ıslanıp kuruyorlar. en ufak bozulma yok. Bornova'da bir keresteciden almıştım. ilgilenene isim verebilirim.
Bilgi icin cok tsk.Keresteci bilgilerini paylasırmisiniz?
Saygilarimla,

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Core foam(Nüve Köpük veya PVC Köpük) konusunda yardım
« Yanıtla #7 : Aralık 13, 2020, 02:45:57 ÖS »

Metin Sarıoğlu Orman Ürünleri

Bornova İzmir



https://www.sariogluorman.com.tr/


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
6 Yanıt
6190 Gösterim
Son İleti Nisan 23, 2012, 01:08:01 ÖÖ
Gönderen: aslankaya35
0 Yanıt
5758 Gösterim
Son İleti Kasım 24, 2012, 09:55:02 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
9 Yanıt
5342 Gösterim
Son İleti Şubat 24, 2014, 11:23:44 ÖS
Gönderen: ozancirpan
3 Yanıt
7889 Gösterim
Son İleti Kasım 23, 2014, 08:06:28 ÖS
Gönderen: volkanserezli
7 Yanıt
4087 Gösterim
Son İleti Aralık 25, 2015, 08:55:56 ÖS
Gönderen: lodosum
13 Yanıt
7011 Gösterim
Son İleti Şubat 21, 2016, 12:05:22 ÖÖ
Gönderen: SCALICA BOYA - Arda
3 Yanıt
3106 Gösterim
Son İleti Ocak 29, 2019, 09:34:13 ÖS
Gönderen: volkanserezli
2 Yanıt
2108 Gösterim
Son İleti Mayıs 08, 2019, 09:45:03 ÖÖ
Gönderen: yalova77
1 Yanıt
928 Gösterim
Son İleti Nisan 05, 2022, 12:40:15 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin