Gönderen Konu: BİLGİLENDİRME  (Okunma sayısı 6308 defa)

Hakan Alten

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 19
  • Ad Soyad: Hakan Alten
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1971
BİLGİLENDİRME
« : Mart 08, 2017, 04:48:07 ÖS »

Çok Değerli arkadaşlarım,
Forumun bu bölümündeki konu ve yorumları okudum. Maalesef burada verilen bilgilerin çoğu yanlış yada eksik.
Ben  teknesini kendisi yapan ve liman kaydını da henüz tamamlamış biri olarak, Liman Kaydı konusunda sizleri bilgilendirmek istedim.
Değerli dostlar başlamadan İzmirde ikamet ettiğimi ve çevremdeki 5 ayrı Liman Başkanlığının (Kuşadası, Çeşme,İzmir,Aliağa ve Foça) da bu konuda farklı farklı uygulamaları olduğunu özellikle belirtmek isterim.
Şimdi; arkadaşlar Eğer teknenizi kendiniz yaptınız ve Limana "ÖZEL TEKNE" statüsünde kaydettirmek istiyor iseniz;
1- Kullandığınız bütün malzemenin faturasının asılları,
2- Yapım aşamalarının tespiti için bu aşamalara ilişkin resim-fotoğraf
3- Plan örnekleri ( Bazı liman başkanlığı istemedi.)
4- Yapım sürecini anlatan "Yapım Hikayesi" ( Bunu da Çeşme Liman Başkanlığı istedi)
 Ve en önemli kısmı;
MOTOR...
Sevgili Dostlar aslında bu işin herşeyi işte bu... MOTOR.
Yukarıda dediğim gibi Eğer tekne Özel Tekne olarak kaydedilecekse ki mecburen öyle olacak, Motorun 2.el olması durumunda kayıt işlemi tam manasıyla deveye hendek atlatmaktan zor.
Şöyleki, Eğer motor 2.el ise motorun ana bayiiden kesilmiş faturasını, CE belgesini, buda yetmiyor... :)) CE sadece emisyon için olmayacak Gürültü ve titreşim için de olacak.... Bakın bu özelliklerin hepsini barındıran bir 2.el motor zaten piyasada yok... Yada ben bulamadım.   Bitti sanmayın... Motorun 2. el olması durumunda bütün bu yukarıda saydıklarımın yanında birde Sahiplik Belgesi istiyorlar. Bazı arkadaşlar Sahiplik Belgesinin kaldırıldığını, bazı arkadaşlar da CE istenmediğini yazmış. Sakın haaaa...  Bitti mi? Hayır. Bakın arkadaşlar Bu sahiplik Belgesinin Özel Tekneden ayrılmış olması şartını arıyorlar. ticari tekneden ayrılmış ise bunu da kabul etmiyorlar. Bilin istedim. Ben bulup götürdüğüm en az 15 motoru kabul ettiremedim.
En sonunda Çin malı Quancai motorlardan alıp kayıt yaptırayım dedim. (Firma ismi vermek istemiyorum.) Çok bilinen bir firmanın direkt sahibiyle görüştüm. Sağolsun adamcağız bana" bu malı alma, bunu da kabul etmiyorlar. Daha iki gün önce İzmir Liman Başkanlığında memurla gırtlak gırtlağa geldiğini" anlattı. "Peki ne yapacağız" dedim. "Orijinal Marin sıfır bir motor bakacaksın" dedi. O motorların fiyatları da 16 HP: 25.000 TL.den başlıyor. Olacak iş değil. Son olarak CUMMİNS adı ile satılan motorlara baktım. Onlar da Ticari olarak üretildiğinden uygun değilmiş.Yani 2 elde Marinizasyonun da CE belgesini arıyorlar.
Sonuç olarak bu işin en zor ve en sıkıntılı yanı bu arkadaşlar. Ben İzmir de kayıt yaptıramadım. İstanbul da yaptırdım... Bağlama Kütüğü Yarın elimde olcak. Tabi bu işin bir de maliyeti var.
Amacım kimsenin hevesini kırmak falan değil.Lütfen yanlış anlamayın. Ben 45 yaşındayım ve bugüne kadar yaptığım en zevkli işti bu. Tam 23 ay sürdü. Ama 7,40 teknemi kendim yaptım. Ve Bağlama Kütüğünde 7,40 Özel Yat yazıyor. Mali değeri dışında manevi değerine paha biçilemez. Tek başıma, tek kişinin çakılı çivisi olmadan...
İstediğim ve dileğim kimsenin mağdur olmaması ve bu süreçte yaşanacak olası sorunlara şimdiden hazırlıklı olması. Forum sitesinin alt yapısı izin verse tüm yapım sürecini paylaşmak isterim. Amam maalesef bu mükmün değil. Daha fazla bilgi almak isteyen olursa özelden de görüşebiliriz.
Herkese kolay gelsin.



 

erolerdel

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 160
  • Ad Soyad: Erol ERDEL
  • Tekne Adı: SU
Ynt: BİLGİLENDİRME
« Yanıtla #1 : Mart 08, 2017, 06:26:20 ÖS »
Peki İstanbulda makinayı nasıl kaydettirdiniz, 2. el motormuydu?

Sunay Gönenden

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 572
  • Ad Soyad: Sunay Gönenden
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1948
Ynt: BİLGİLENDİRME
« Yanıtla #2 : Mart 08, 2017, 07:08:15 ÖS »
Cummins neden olmuyor anlamadım. Benimki Cummins motor, bir sorunla karşılaşmadan kaydettirdim. Her Liman Başkanlığı farklı uygulama yapıyor.
Ne mutlu Türküm diyene.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: BİLGİLENDİRME
« Yanıtla #3 : Mart 08, 2017, 07:21:06 ÖS »
Sahiplik belgesi yıllar önce tekneler icin cikarildi. Baglama kütügü olmayan tekneler bir kereye mahsus muhtarlardan sahiplik belgesi aldi ve tekneler kayit edildi.Bir yanlis anlasilma olmus sanirsam bu kaldirilan sahiplik belgesi tekneler icin motor icin degildi.

Diger bir yanlis anlasilma ise CE belgesinde.Yine bizim CE belgesi aranmiyor dememizdeki amaç tekneler icin. Tekneler icin kayit edilirken CE belgesi aranmaz,istenmez.Yani amatör yapımdan bahsediyorum. Makine icin zaten CE belgesi olmak zorunda.

Siz daha da zor bir surecle 2.el motor kaydettirmeye ugrasmissiniz Allah bol sabır vermis size.Normalde 0 tekneye 2.el motor kayit etmiyorlardi makine sahibi siz olsaniz dahi.

Bu yanlis anlasilmayi duzeltmek istedim.

Limandan limana uygulamalar keyfi olarak degisiyor.Bu gozler amatör teknenin kayit edilmeyecegini soyleyen liman baskanlari gordu :) Bu konularda tecrubeli yerler gic zorluk cikarmadan,sizide ugrastirmadan size yardimci olarak kayit ediyorlar.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Hakan Alten

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 19
  • Ad Soyad: Hakan Alten
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1971
Ynt: BİLGİLENDİRME
« Yanıtla #4 : Ekim 05, 2017, 11:17:44 ÖÖ »
Volkan Kardeşim;
Hemen hepimizin bu işe 1. giriş sebebinin maliyet olduğunu düşünürsek, amatör sıfır tekneye sıfır motor takma konusunun çok akıl karı olduğunu söylemek çok zor. Çünkü sizinde çok iyi bildiğiniz gibi bugün Liman Başkanlıklarının kabul ettiği ve benimki gibi 7 metrenin üzerindeki teknelere uygun sıfır bir motorun fiyatı 25-30 bin TL. civarında. Benim 7,40 tekneyi motor,şanzıman,şaft ,pervane vs dahil 31,500 gibi bir rakama mal ettiğim göz önüne alındığımızda, tekne fiyatına motor fikri akılcı da değil hiç şüphesiz.
Ben tekneme 47 HP bir YANMAR taktım.Arkasında 2,5/1 PRM Şanzıman var.Şanzımanı 0 aldım. Motorun Emisyon CE'si vardı. Ancak Çeşme ve Kuşadası Limanları Titreşim CE'sini de istedi. Yada motorun Limanda kayıtlı "Özel Tekneden" çıkma "Sahiplik Belgesini" istediler.Yukarıda da dediğim gibi istedikleri özelliklerde zaten 2.el bir motor yok. Ama sonuçta  kraldan fazla kralcı memurları bir şekilde aşıp, teknemin liman kaydını yaptırmayı başardım. Ha düşündüğüm ve planladığımdan biraz daha maliyetli oldu ama olsun önemli olan sonuç benim için. Sonuçta liman kaydı olmayan bir tekne kimin ne işine yarar ki...
Sunay Bey;
Cummis markasıyla üretilen motorların Ticari Lisans ile üretiliyor olması nedeniyle Özel Teknelere kaydının mümkün olmadığı söylendi.Hem Satıcı Bayiiler hem de liman Başkanlıklarınca. Sizde bir sorun çıkmadı ise bu o Liman Başkanlığındaki memurun inisiyatifidir diye düşünüyorum. Dedik ya her yerde farklı uygulamalar var.
Erol Beyin sorusuna yukarıda cevap verdim sanırım. Ancak şunu da çok iyi biliyorum ki, benim İzmirde yaşadığım sorunların pek çoğunu diğer il ve Liman Başkanlıklarının bölgelerinde yaşanmıyor. Her liman başkanı ve çalışanının bu konudaki görüş ve uygulaması farklı farklı.Biri şu belgeyi gerekli görürken, diğeri için o belge çok önemsiz olabiliyor. Benim yaşadığım da aynen buydu bu şüreçte. Kendimin de 20 yıllık Devlet Memuru olduğunu düşünürsek, biraz da bürokrasideki tecrübemizi kullandık diyebiliriz.
Hepinize sevgi ve saygılarımı sunuyorum... Sağlıcakla kalın...