Gönderen Konu: Pligrim590 detayli bilgi  (Okunma sayısı 4914 defa)

derinmavi

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: harun üstünel
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1971
Pligrim590 detayli bilgi
« : Ekim 02, 2015, 09:13:41 ÖS »

Merhaba arkadaslar,aranizda bu tekneyi yapanlar maliyeti ve teknenin arti eksi lerini yazabilirmi.kac m2 elyaf kac kg epoksi kullanmak gerekli armasi ne kadar tutar salma agirligi kac kg gibi bilgilere ihtiyacim var.Ayrica yelken performansi nasil 18knot 22 knot arasi camadansiz 5 ila 6 mil gidermi.

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Pligrim590 detayli bilgi
« Yanıtla #1 : Ekim 02, 2015, 09:54:37 ÖS »
18-22 knot hangi yelkenlide olursanız olun camadan vurulması gereken bir  rüzgar hızıdır. Bu boyda bir teknede 5-6 knot hız yapmak mümkündür ama hangi rüzgar açısında olursa olsun, teknenin hakimiyetini kaybetmeniz kaçınılmazdır.

Malzeme bilgileri için

http://www.boatdesign.net/nyd/P590/   sayfasına bakabilirsiniz. "P590-specifications.doc" belgesi malzeme konusunda oldukça detaylı bilgi veriyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Pligrim590 detayli bilgi
« Yanıtla #2 : Ekim 03, 2015, 09:49:15 ÖÖ »
Aramizda da pilgrim yapan bir abimiz var orda girdikce en azindan yapim asamasindaki net bilgileri verecektir.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

derinmavi

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: harun üstünel
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1971
Ynt: Pligrim590 detayli bilgi
« Yanıtla #3 : Ekim 06, 2015, 12:59:02 ÖS »
Camadanla ilgili olarak verilen bilgiler:bir yerde  1.camadan 15 knot derken diğeri 18 knot diyebiliyor.Benim bir çok acık deniz seyirlerim oldu eğitimleri üst seviye arkadaşlarla yaptığımız seyirlerde 20 ila 24 knot larda camadan vurmadık kullandığımız teknelerin en küçüğü 36 en büyüğü 47 ft di,kontrol kaybı gibi herhangi bir olumsuzluk yaşamadık.alt seviye veya orta seviye yelkencilerin 18 knot larda 1.camadanı vurmaları gerekir kurallar genelde en güvenilir yöntemlere göre yazılır.Örneğin fırtına eğitimi için kıbrıs dan gelirken 48 knot lık bir havayanın üzerine gittik ana yelken kapalı cenovamız neredeyse mendil kadardı.Camadan veya yelken seyirleri yelkencinin bilgisi havanın durumuna göre değişebilir.Benim asıl öğrenmek istediğim tekneyi yapmış ve kullanan arkaşların tecrübeleriydi.Teknelerin hızları genelde boylarıyla orantılı olurlar,örneğin 6 mt peformans yada yarış teknesi 6knot üstüne çıkabilirken 6mt sıradan bir tekne 6knot hıza ulaşamaz.pligrimin hızını bu yüzden merak ediyorum.Maliyet olarak pligrim e benzer tekne yapan arkadaşlar da maliyet bilgileri verirlerse bu da bana biraz fikir vermiş olacaktır.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Pligrim590 detayli bilgi
« Yanıtla #4 : Ekim 06, 2015, 10:06:45 ÖS »
Camadanla ilgili olarak verilen bilgiler:bir yerde  1.camadan 15 knot derken diğeri 18 knot diyebiliyor.Benim bir çok acık deniz seyirlerim oldu eğitimleri üst seviye arkadaşlarla yaptığımız seyirlerde 20 ila 24 knot larda camadan vurmadık kullandığımız teknelerin en küçüğü 36 en büyüğü 47 ft di,kontrol kaybı gibi herhangi bir olumsuzluk yaşamadık.alt seviye veya orta seviye yelkencilerin 18 knot larda 1.camadanı vurmaları gerekir kurallar genelde en güvenilir yöntemlere göre yazılır.Örneğin fırtına eğitimi için kıbrıs dan gelirken 48 knot lık bir havayanın üzerine gittik ana yelken kapalı cenovamız neredeyse mendil kadardı.Camadan veya yelken seyirleri yelkencinin bilgisi havanın durumuna göre değişebilir.Benim asıl öğrenmek istediğim tekneyi yapmış ve kullanan arkaşların tecrübeleriydi.Teknelerin hızları genelde boylarıyla orantılı olurlar,örneğin 6 mt peformans yada yarış teknesi 6knot üstüne çıkabilirken 6mt sıradan bir tekne 6knot hıza ulaşamaz.pligrimin hızını bu yüzden merak ediyorum.Maliyet olarak pligrim e benzer tekne yapan arkadaşlar da maliyet bilgileri verirlerse bu da bana biraz fikir vermiş olacaktır.

Pilgrim e benzer bir tekne yapmiş/yapmakta olan bir kisi olarak bu teknenin maliyetini kabaca ve orta sinif bir sey yaptigimizi varsayarak 9-10 bin tl diyebilirim. Tabikide bu aklinizda fikir olusmasi acisindan soyluyorum. Vinc koyarsiniz maliyet artar veya yelkenleri kendiniz dikersiniz,paslanmazlarini benim givi hurdacilardan bulup bir sekilde yaparsiniz maliyetiniz azalir,
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

derinmavi

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: harun üstünel
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1971
Ynt: Pligrim590 detayli bilgi
« Yanıtla #5 : Ekim 07, 2015, 01:21:19 ÖS »
Benim yaptığım hesaplamalarda tekne,arma,yelken dahil aşağı yukarı 10-12 bin gibi rakamlar çıkıyor.emin olmak istedim.teşekkür ederim.

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pligrim590 detayli bilgi
« Yanıtla #6 : Ekim 09, 2015, 10:46:05 ÖS »
Hocam öncelikle merhaba. Ben bu tekneden inşa etmeye çalışıyorum. Henüz bitmediği için seyir hakkında bir şey söyleyemeyeceğim ancak inşa için detay verebilirim. Tabi buda benim yoğurt yiyişime göre olur ancak.

Kısaca malzemelere gelirsek

-- Kontra 3 plaka 10 mm postalar için.
-- Kontra 11 plaka 8 mm kaplamalar için
-- Elyaf 250 gr lık 50 metre
-- Elyaf 500 gr lık 11 metre
-- Epoksi 30 kg yapıştırıcı
-- Epoksi laminasyon reçinesi 6 kg
-- Epoksi macun 50 kg
-- Epoksi astar 15 kg
-- Akrilik boy 10 kg
-- Muhtelif ahşap 0,5 m3
-- Epoksi tiner 2 lt
-- Zımpara 100 lerce
-- Fırça 20 adet kadar 3 numara
-- Boya rulosu küçük 20 adet kadar

Donanım ve arma hariç hemen hemen bunları kullandım. Teknenin son hali fotoğraflarda mevcut. Elimde bitirmek için yeterli malzemeden var zannımca.

derinmavi

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: harun üstünel
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1971
Ynt: Pligrim590 detayli bilgi
« Yanıtla #7 : Ekim 13, 2015, 12:03:40 ÖS »
Osman arkadaşım,kolay gelsin bayağı yol almışsınız.Postaları plandaki gibi 30*60 planyadan geçirilmiş ahşaptan yapmak istiyorum.kaplamarı 8mm yerine 10mm,elyaf tek kat 350gr düşünüyorum.benim hesaplamama görede 11-12 plaka çıkıyor.45m2 gibi bir alan 350gr dan 16kg epoksi ayrıca diğer yapıştırmalar içinde 5- kg yeterli gibi geldi.direk ve bumba furlıng fiyatları çok yüksek olduğu için kendim yapmayı düşünüyorum.bu şekilde maliyet de düşmüş olacak.balast için ne kadar ağırlık kullanıcaksınınız ben balast ağırlığını bulamadım.salma ölcülere göre yapılırsa ağırlığı demir özkütlesinden hesaplanıyor.fakat balast ağırlığını bulamadım.en çok bu bilgiye ihtiyacım var.

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pligrim590 detayli bilgi
« Yanıtla #8 : Ekim 14, 2015, 03:05:08 ÖS »
Osman arkadaşım,kolay gelsin bayağı yol almışsınız.Postaları plandaki gibi 30*60 planyadan geçirilmiş ahşaptan yapmak istiyorum.kaplamarı 8mm yerine 10mm,elyaf tek kat 350gr düşünüyorum.benim hesaplamama görede 11-12 plaka çıkıyor.45m2 gibi bir alan 350gr dan 16kg epoksi ayrıca diğer yapıştırmalar içinde 5- kg yeterli gibi geldi.direk ve bumba furlıng fiyatları çok yüksek olduğu için kendim yapmayı düşünüyorum.bu şekilde maliyet de düşmüş olacak.balast için ne kadar ağırlık kullanıcaksınınız ben balast ağırlığını bulamadım.salma ölcülere göre yapılırsa ağırlığı demir özkütlesinden hesaplanıyor.fakat balast ağırlığını bulamadım.en çok bu bilgiye ihtiyacım var.

Hocam iyi günler , bir kaç yurt dışı menşeili forum sitelerinde bu teknenin yapılışı ile ilgili bilgileri okudum , balast için önerilen ağırlık 160 km civarı lakin bu ağırlıktan salma ağırlığını çıkarmanız lazım. Basitçe örnekler isek , eğer çelik bir salma kullanırsanız ve ağırlığı 100 kg olur ise geriye 60 kg balast kalıyor.

Kullanılacak malzemelere gelince , dediğim gibi her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır. Size tek önerebileceğim ; boşu boşuna kontraplak kalınlığını arttırıp elyaf ve epoksiden tasarruf yoluna gitmeyiniz. Ben karinaya 500 gr tek kat , üstüne 250 gr tek kat , bordaya ise 250 gr çift kat elyaf attım. Şimdi geldiğim aşamada sorarsanız keşke her yüzeye 1 kat daha 250 gr elyaf atsa imişim diyorum.

derinmavi

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: harun üstünel
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1971
Ynt: Pligrim590 detayli bilgi
« Yanıtla #9 : Ekim 14, 2015, 05:24:20 ÖS »
Osman arkadaşım,kolay gelsin bayağı yol almışsınız.Postaları plandaki gibi 30*60 planyadan geçirilmiş ahşaptan yapmak istiyorum.kaplamarı 8mm yerine 10mm,elyaf tek kat 350gr düşünüyorum.benim hesaplamama görede 11-12 plaka çıkıyor.45m2 gibi bir alan 350gr dan 16kg epoksi ayrıca diğer yapıştırmalar içinde 5- kg yeterli gibi geldi.direk ve bumba furlıng fiyatları çok yüksek olduğu için kendim yapmayı düşünüyorum.bu şekilde maliyet de düşmüş olacak.balast için ne kadar ağırlık kullanıcaksınınız ben balast ağırlığını bulamadım.salma ölcülere göre yapılırsa ağırlığı demir özkütlesinden hesaplanıyor.fakat balast ağırlığını bulamadım.en çok bu bilgiye ihtiyacım var.

Hocam iyi günler , bir kaç yurt dışı menşeili forum sitelerinde bu teknenin yapılışı ile ilgili bilgileri okudum , balast için önerilen ağırlık 160 km civarı lakin bu ağırlıktan salma ağırlığını çıkarmanız lazım. Basitçe örnekler isek , eğer çelik bir salma kullanırsanız ve ağırlığı 100 kg olur ise geriye 60 kg balast kalıyor.

Kullanılacak malzemelere gelince , dediğim gibi her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır. Size tek önerebileceğim ; boşu boşuna kontraplak kalınlığını arttırıp elyaf ve epoksiden tasarruf yoluna gitmeyiniz. Ben karinaya 500 gr tek kat , üstüne 250 gr tek kat , bordaya ise 250 gr çift kat elyaf attım. Şimdi geldiğim aşamada sorarsanız keşke her yüzeye 1 kat daha 250 gr elyaf atsa imişim diyorum.
Osman arkadaşım o zaman 8mm kontra 250gr elyaf her bölgeye yeterli gelirmi diyorsunuz.önemli olan epoksi elyaf yani.balast için 100kg kullanıp,sabit salma için 80kg ile dengeli olur.

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pligrim590 detayli bilgi
« Yanıtla #10 : Ekim 14, 2015, 09:17:38 ÖS »
Hocam 8 mm Kontra yeterli ancak Elyaf teknenin altına 250 gr 3 kat yanlarına 250 gr 2 kat atarsanız makul olur diyebilirim. Elyaf kontradan daha önemli. Daha önce tekne yapma deneyiminiz varmı bilmiyorum ama ben Adanadayım buyrun gelin tekneye bakalım.

SCALICA BOYA - Arda

  • Firma Yetkilisi
  • İleri Rehber
  • ****
  • İleti: 721
  • Ad Soyad: Arda Ç
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 1985
  • Tekne Adı: SCALICA
Epoksi Reçine - Elyaf - Macun - Boya - Vernik - ve aradığınız diğer kimyasallar....
https://www.youtube.com/results?search_query=scalica+boya

derinmavi

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
  • Ad Soyad: harun üstünel
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1971
Ynt: Pligrim590 detayli bilgi
« Yanıtla #12 : Ekim 15, 2015, 12:18:52 ÖS »
Hocam 8 mm Kontra yeterli ancak Elyaf teknenin altına 250 gr 3 kat yanlarına 250 gr 2 kat atarsanız makul olur diyebilirim. Elyaf kontradan daha önemli. Daha önce tekne yapma deneyiminiz varmı bilmiyorum ama ben Adanadayım buyrun gelin tekneye bakalım.

Daha önce dayımla hartley 18 yapmıştık kabuk için bir kalıp yapıp 4 kat 250 gr elyaf yapmıştık çok sağlam olmuştu üst kısımları kontradan devam etmiştik.ben 8 yada 10 mm kontra tekkat 359 gr yapıcam.bir yerde okumuştum kavalier için plancısı elyaf kaplanmasada olur demiş.bence 350 gr tek kat yeterlidir.davetiniz için teşekkür ederim ben istanbul dayım bir gün ayarlayabilirsem gelerim belki.

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pligrim590 detayli bilgi
« Yanıtla #13 : Ekim 16, 2015, 09:12:09 ÖÖ »
Hocam 8 mm Kontra yeterli ancak Elyaf teknenin altına 250 gr 3 kat yanlarına 250 gr 2 kat atarsanız makul olur diyebilirim. Elyaf kontradan daha önemli. Daha önce tekne yapma deneyiminiz varmı bilmiyorum ama ben Adanadayım buyrun gelin tekneye bakalım.

Daha önce dayımla hartley 18 yapmıştık kabuk için bir kalıp yapıp 4 kat 250 gr elyaf yapmıştık çok sağlam olmuştu üst kısımları kontradan devam etmiştik.ben 8 yada 10 mm kontra tekkat 359 gr yapıcam.bir yerde okumuştum kavalier için plancısı elyaf kaplanmasada olur demiş.bence 350 gr tek kat yeterlidir.davetiniz için teşekkür ederim ben istanbul dayım bir gün ayarlayabilirsem gelerim belki.

Size biran önce inşaaya başlamanız dileğimi iletiyorum o zaman.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
1 Yanıt
5449 Gösterim
Son İleti Eylül 28, 2011, 11:54:29 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
38 Yanıt
21944 Gösterim
Son İleti Mayıs 29, 2012, 10:16:52 ÖS
Gönderen: mesutozkan
1 Yanıt
4190 Gösterim
Son İleti Temmuz 07, 2013, 06:23:57 ÖS
Gönderen: serdarcik
2 Yanıt
4087 Gösterim
Son İleti Şubat 18, 2014, 01:53:25 ÖS
Gönderen: ehitay
2 Yanıt
3148 Gösterim
Son İleti Ekim 11, 2015, 04:05:29 ÖS
Gönderen: Aykut_Sarıdal
7 Yanıt
7833 Gösterim
Son İleti Aralık 15, 2017, 12:22:01 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3560 Gösterim
Son İleti Ağustos 05, 2016, 08:57:01 ÖS
Gönderen: karmanyola
6 Yanıt
4491 Gösterim
Son İleti Mart 28, 2017, 09:27:47 ÖS
Gönderen: Cemm33
4 Yanıt
3317 Gösterim
Son İleti Haziran 18, 2017, 12:02:11 ÖÖ
Gönderen: poseidon556