Gönderen Konu: Natalie 850 Ahşap Yelken Direği  (Okunma sayısı 6479 defa)

alpayelmas

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 98
  • Ad Soyad: Alpay
  • Bulunduğu İl: ELMAS
Natalie 850 Ahşap Yelken Direği
« : Eylül 25, 2014, 11:21:30 ÖÖ »

Arkadaşlar merhaba;
N850 ile ilgili aşağıdaki linkte ahşap yelken direği çalışmam var . 11 m lik bir yelken direğinin alüminyum dan alınması yerine ahşaptan yapılması konusunda herkeze bir fikir vermesi açısından paylaşıyorum. Ağırlık hesabıma göre Alüminyuma göre daha hafif oluyor.Yelken direğini alüminyumdan alıcak arkadaşlar için MAST HEAD detayı internetten bulduğum bir detay çok işe yarayacaktır sadece ölçeği ile oynamanız yeterli olur 3d bir çizim. Bilgisi olan arkadaşlarımın da direk ile ilgili yorumlarını bekliyorum . Öneri ve görüşlerinizle katkı sağlarsanız memnun olurum . Herkeze selamlar...

https://drive.google.com/file/d/0B5773X9N0pifeVR0VWxndHFfUW8/edit?usp=sharing

alpayelmas

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 98
  • Ad Soyad: Alpay
  • Bulunduğu İl: ELMAS
Ynt: Natalie 850 Ahşap yelken direği
« Yanıtla #1 : Eylül 25, 2014, 02:36:18 ÖS »

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Natalie 850 Ahşap yelken direği
« Yanıtla #2 : Eylül 25, 2014, 10:24:44 ÖS »
Abi çalışmalar için çok teşekkürler. Direk yapım yöntemi olarak hangi yöntemi düşünyorsun ?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

alpayelmas

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 98
  • Ad Soyad: Alpay
  • Bulunduğu İl: ELMAS
Ynt: Natalie 850 Ahşap Yelken Direği
« Yanıtla #3 : Eylül 26, 2014, 12:00:52 ÖÖ »
Volkan Kuş ağzı(birth mouth) yöntemi diye bir yöntem var ahşap yelken direği için en ideali ve en çok kullanılan yöntem gibi görünüyor ama ben kendi yöntemimi kullanıcam :) . Teknoloji okadar gelişkinki freeze uçları ahşabı işlemede çok çeşitli detay ve kesitler çıkarabiliyor. Boy bırlestırme freze ucuyla acılmıs kesıtler epoxyle emınım cok ıyı olucak. yuvarlak dıs kontoruda zımpara ısı az olacak sekılde kabasını onceden budayıp kesıp sona ınce sekıl verme ıslerıyle ugrasıcam.. sonuçta direk için yekpare davranan , hafif ve bir o kadarda sağlam bir şey olmalı en azından birleştirilen ahşap parçaların bir bütünmüş gibi davranması gerekli diye düşünüyorum. Bu yüzden kesidi direk Alüminyum direğin orjinal kesidinden faydalanıp çizimimi yaptım. Ladin ağacı ağırlık olarak alüden daha hafif bu yüzdende direk t kalınlığını arttırabildim yeterli bir direk içi boşluk yakaladıgımda baktım ki direk hala alü. den daha hafif . gurcataları masif dolu, bumba yı da ana yelken direğiyle aynı kesitin oran olarak uygun küçültülmüşüyle çözücem tabı sımdı dusundugum ama çizimde not olarak eklemeyı atladıgım bır sey fark edıyorum. 11 m lik bir direğin boyu muhtemelen 3 - 4 - 5 m gibi kalasların işlenip birleştirilmesiyle elde edilecek bu yuzden ahsapların ek yerlerını boyuna dogrultuda kesınlıkle sasırtmalı yapıcam. bumba zaten 3,50 tek boy yeterli. yapıştırırken içine rulo ile sokusturabılırsem ınce bır cam elyaf epoxy kaplıcam bıraz zor olucak ama rulo buna uygun olur dıye dusunuyorum. dıs yuzeyde ıse 2 kat cam elyaf ve epoxy kapladımmı cok uzun sure benı ıdare eden bır yelken dıregım olur dıye dusunuyorum.  yanlız bu natalie planlarından calısmam gereken bir kısım iş var bunlarda direğin ahsap kısımları harıcınde kalan celık halatlar ve baglantı elemanları. Direk basını internetten sans eserı 3d olarak cok ıyı bır detay buldum autocadde scale  ıle ıstedıgım olcege getırebılıyorum. bunun gıbı parcalarıda paslanmazcıya lazerde hallettırıcem. Sımdı aslında yelken dıregı arma ekıpmanları konusunda bılgılı bır arkadasım bana bumba bağlantı detayını ve gurcata bağlantı detayını yuksek pixelde fotoğraflayabılırse ve natalie 850 nin yelken direği arma paslanmaz ve halat bılgılerınde yardımcı olabılırse Erol abimin marifetli ellerinden cıkan N850 nin çizimlerinde ihtiyaç hasıl olan yelken direği detayı  ve arma donanımlarını full çizer ve lister siteye komple ekleriz boylece detayları milim milim çözülmüş ilk ücretsiz model natalie 850 olur. Amatör yapımcılar içinde iyi bir kaynak tamamlanmış olur...

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Natalie 850 Ahşap Yelken Direği
« Yanıtla #4 : Eylül 26, 2014, 12:17:20 ÖÖ »
Volkan Kuş ağzı(birth mouth) yöntemi diye bir yöntem var ahşap yelken direği için en ideali ve en çok kullanılan yöntem gibi görünüyor ama ben kendi yöntemimi kullanıcam :) . Teknoloji okadar gelişkinki freeze uçları ahşabı işlemede çok çeşitli detay ve kesitler çıkarabiliyor. Boy bırlestırme freze ucuyla acılmıs kesıtler epoxyle emınım cok ıyı olucak. yuvarlak dıs kontoruda zımpara ısı az olacak sekılde kabasını onceden budayıp kesıp sona ınce sekıl verme ıslerıyle ugrasıcam.. sonuçta direk için yekpare davranan , hafif ve bir o kadarda sağlam bir şey olmalı en azından birleştirilen ahşap parçaların bir bütünmüş gibi davranması gerekli diye düşünüyorum. Bu yüzden kesidi direk Alüminyum direğin orjinal kesidinden faydalanıp çizimimi yaptım. Ladin ağacı ağırlık olarak alüden daha hafif bu yüzdende direk t kalınlığını arttırabildim yeterli bir direk içi boşluk yakaladıgımda baktım ki direk hala alü. den daha hafif . gurcataları masif dolu, bumba yı da ana yelken direğiyle aynı kesitin oran olarak uygun küçültülmüşüyle çözücem tabı sımdı dusundugum ama çizimde not olarak eklemeyı atladıgım bır sey fark edıyorum. 11 m lik bir direğin boyu muhtemelen 3 - 4 - 5 m gibi kalasların işlenip birleştirilmesiyle elde edilecek bu yuzden ahsapların ek yerlerını boyuna dogrultuda kesınlıkle sasırtmalı yapıcam. bumba zaten 3,50 tek boy yeterli. yapıştırırken içine rulo ile sokusturabılırsem ınce bır cam elyaf epoxy kaplıcam bıraz zor olucak ama rulo buna uygun olur dıye dusunuyorum. dıs yuzeyde ıse 2 kat cam elyaf ve epoxy kapladımmı cok uzun sure benı ıdare eden bır yelken dıregım olur dıye dusunuyorum.  yanlız bu natalie planlarından calısmam gereken bir kısım iş var bunlarda direğin ahsap kısımları harıcınde kalan celık halatlar ve baglantı elemanları. Direk basını internetten sans eserı 3d olarak cok ıyı bır detay buldum autocadde scale  ıle ıstedıgım olcege getırebılıyorum. bunun gıbı parcalarıda paslanmazcıya lazerde hallettırıcem. Sımdı aslında yelken dıregı arma ekıpmanları konusunda bılgılı bır arkadasım bana bumba bağlantı detayını ve gurcata bağlantı detayını yuksek pixelde fotoğraflayabılırse ve natalie 850 nin yelken direği arma paslanmaz ve halat bılgılerınde yardımcı olabılırse Erol abimin marifetli ellerinden cıkan N850 nin çizimlerinde ihtiyaç hasıl olan yelken direği detayı  ve arma donanımlarını full çizer ve lister siteye komple ekleriz boylece detayları milim milim çözülmüş ilk ücretsiz model natalie 850 olur. Amatör yapımcılar içinde iyi bir kaynak tamamlanmış olur...

Eğer benden önce yollayan olmaz ise yarın Mudanya'ya gitme ihtimalim var güzel fotolar çekip ben yollamış olurum abi uygun bir tekneden fotoğrafları.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

alpayelmas

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 98
  • Ad Soyad: Alpay
  • Bulunduğu İl: ELMAS
Ynt: Natalie 850 Ahşap Yelken Direği
« Yanıtla #5 : Eylül 26, 2014, 11:18:12 ÖÖ »
Tesekkurler volkan soyle yelken ve dıregının her detayından bol bol resımler beklıyorum kolay gelsın sımdıden...

Bora Ekemen

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 14
  • Ad Soyad: Bora Ekemen
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1953
Ynt: Natalie 850 Ahşap Yelken Direği
« Yanıtla #6 : Eylül 26, 2014, 01:14:16 ÖS »
Alpay bey kolay gelsin.Teknemde 9,30 mt lik(kamara üstü) aliminyum direk bulunuyor.Direği, bumbayı ve gurcatayı yerli bir firmadan temin ettim.Diğer bağlantı parçalarını kendim yaptım(usta marifetiyle)Kaynak olarak selden mast kataloğundan faydalandım.Makaralar delrin aksam paslanmaz(3,16).Teller hasköyden (8 mm)norsmen ve lifting yine üretici tornacıdan o da hasköyde.Adresler konusunda yardımcı olabilirim(hala çalışıyorlarsa)Anten,silyon,gurcata lambası tesisatınıda oğlum yaptı.Yaklaşık 10000 tl(2011) gibi bir masraf olmuştu furling dahil.Ağaç konusu,tekneyi yaptığımız yerde yapmayı düşündük fakat daha yorucu ve ustalık iş isteyen vede maliyeti çok değiştirmeyecekti aliminyumda karar kıldık.Tekrar kolay gelsin.

alpayelmas

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 98
  • Ad Soyad: Alpay
  • Bulunduğu İl: ELMAS
Ynt: Natalie 850 Ahşap Yelken Direği
« Yanıtla #7 : Eylül 26, 2014, 01:36:21 ÖS »
Bora bey bilgiler için çok teşekkür ederim. bende nette dolaşırken asagıda lınk verdıgım bazı detaylara denk geldım. lınk assagıda
selamlar.
https://yadi.sk/d/dpj5CrYSbg7RX


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
13 Yanıt
12206 Gösterim
Son İleti Mayıs 01, 2015, 05:58:32 ÖS
Gönderen: celenoglu
18 Yanıt
8241 Gösterim
Son İleti Kasım 07, 2013, 11:16:17 ÖÖ
Gönderen: tcgberk
4 Yanıt
10738 Gösterim
Son İleti Eylül 04, 2016, 07:23:16 ÖS
Gönderen: torvan
3 Yanıt
4761 Gösterim
Son İleti Eylül 25, 2014, 02:32:00 ÖS
Gönderen: alpayelmas
2 Yanıt
5946 Gösterim
Son İleti Nisan 28, 2015, 10:23:08 ÖÖ
Gönderen: izci04
5 Yanıt
5734 Gösterim
Son İleti Eylül 01, 2015, 04:37:03 ÖS
Gönderen: Ahmet OKUR
19 Yanıt
10886 Gösterim
Son İleti Eylül 29, 2021, 05:19:09 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
31 Yanıt
16517 Gösterim
Son İleti Temmuz 05, 2018, 06:38:50 ÖS
Gönderen: TolgaS
1 Yanıt
5626 Gösterim
Son İleti Temmuz 10, 2017, 11:58:13 ÖÖ
Gönderen: msceylan