Gönderen Konu: Fiber Teknede Jelkota Zarar Vermeden Dış Boyayı Kazımak?  (Okunma sayısı 30321 defa)

nuri kongur

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 73

Merhaba, okuduğum kadarıyla fiber teknelerde teknenin boyasında en son katmanda jelkota boya pigmentleri katılarak boya yapılıyor. Benim teknemde dış boya o şekilde değil. Anladığım kadarıyla fiberin üstünde jelkot ve jelkotun üstünde boya sürülü. Teknenin eski boyası beyaz fakat tebeşir rengine dönmüş ve bir çok yerind boya kalkmış veya çatlamış. Okuduğum ve izlediğim videolardaki ortak hareket üst boyanın 80 kumluk zımparayla kumlanması. Bunun için devirli eksantrik makina ve beyaz renkte boya zımparası aldım. İlk boyam olduğu için adımlarımı dikkatli atmak istiyorum.  O yüzden:
1) zımpara yaparken jelkota zarar verip vermediğimi nasıl anlarım, en güvenli metod nedir. ?
2) zımpara yaptıktan sonra aseton ile temizlenmesi gerektiği söyleniyor. Boya malzemesi satan yer ise aseton pahalı olduğu için milletin tiner kullandığını söylüyor siz nedersiniz?
3)  akrilik boya atmayı planlıyorum. Boya tabancası kullanacağım. Boyadan önceki astarın bir özelliği olmalı mı?
4) havuzluğa kaydırmazlığıda sağlamak için pütür denen şeyi atabileceğim söylendi. Arabalarda kullanılıyormuş , buradaki lokal tekne boyacıları sorunsuz kullandıklarını söylüyor. Bir kaç uygulamasını gördüm. Siz nedersiniz?
5) zehirli yok gibi birşey. Tamamen sökülüp astarlanıp yenien atılması lazım. Bu sene kendime römork yaptı(ırdı)ğım için her sene karaya almakta sıkıntım yok. Teknomarinden gördüğüm kadarıyla şikayet yok ve fiyatı kıyasla tercih edilir durumda. Alt astardan önce jelkot atmalımıyım, evetse kuruması için ne yapmalıyım. Bir yerde balmumu karıştırılmalı diye okumuştum havayla teması kesmek için detayı anlatan veya kaynağa yönlendiren olursa çok sevinirim.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #1 : Mart 06, 2013, 10:02:39 ÖS »
Nuri Abi Merhabalar.

Kesin olmamakla birlikte jelkotun teknenin en dış tabakası olduğunu biliyorum. Dediğin gibi pigment ekleyip aynı zamanda boya yapılıyor. Teknende bu anlamda bir gaiplik var :( Jelkotun ufak çiziklerde dahi sıkıntı yarattığını birçok yerde okudum. Çünkü polyesterin yapısı osmoza çok yatkın.

Bu sebeple jelkot konusunda daha farklı bir yöntem uygulaman bence daha iyi olabilir.Zımpara yaparken ufakta olsa zarar verme ihtimalin olabilir.

Ben elyaf uygulaması yaparken bazı yerleri tiner ile sildim bir sıkıntı yaşamadım görünürde bir sıkıntı yok. Ancak yinede başkalarının fikirlerine kulak vermekte fayda vardır.

Astar ve boya konusunda ben şunu söylemek isterim tabikide okuduklarıma dayanarak nasıl boya kullanılcaksa astarıda ona uygun olmalı.

Pütürün ne olduğunu bilmediğim için birşey söyleyemeyeceğim.Kaymaz boya değil galiba ?


 
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #2 : Mart 06, 2013, 10:06:09 ÖS »
Ayrıca jelkotunda zımparalanabilir ve zımparalamaz olmak üzere iki çeşiti varmış. Hangi jelkotun kullanıldığını öğrenmek en yararlı şey olacaktır Nuri Abi.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

nuri kongur

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 73
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #3 : Mart 06, 2013, 10:23:42 ÖS »
teşekkürler volkan kardeşim.

akdenizkompozit

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 218
  • Ad Soyad: Akdeniz Kompozit
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1988
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #4 : Mart 06, 2013, 10:55:34 ÖS »
Merhaba, okuduğum kadarıyla fiber teknelerde teknenin boyasında en son katmanda jelkota boya pigmentleri katılarak boya yapılıyor. Benim teknemde dış boya o şekilde değil. Anladığım kadarıyla fiberin üstünde jelkot ve jelkotun üstünde boya sürülü. Teknenin eski boyası beyaz fakat tebeşir rengine dönmüş ve bir çok yerind boya kalkmış veya çatlamış. Okuduğum ve izlediğim videolardaki ortak hareket üst boyanın 80 kumluk zımparayla kumlanması. Bunun için devirli eksantrik makina ve beyaz renkte boya zımparası aldım. İlk boyam olduğu için adımlarımı dikkatli atmak istiyorum.  O yüzden:
1) zımpara yaparken jelkota zarar verip vermediğimi nasıl anlarım, en güvenli metod nedir. ?
2) zımpara yaptıktan sonra aseton ile temizlenmesi gerektiği söyleniyor. Boya malzemesi satan yer ise aseton pahalı olduğu için milletin tiner kullandığını söylüyor siz nedersiniz?
3)  akrilik boya atmayı planlıyorum. Boya tabancası kullanacağım. Boyadan önceki astarın bir özelliği olmalı mı?
4) havuzluğa kaydırmazlığıda sağlamak için pütür denen şeyi atabileceğim söylendi. Arabalarda kullanılıyormuş , buradaki lokal tekne boyacıları sorunsuz kullandıklarını söylüyor. Bir kaç uygulamasını gördüm. Siz nedersiniz?
5) zehirli yok gibi birşey. Tamamen sökülüp astarlanıp yenien atılması lazım. Bu sene kendime römork yaptı(ırdı)ğım için her sene karaya almakta sıkıntım yok. Teknomarinden gördüğüm kadarıyla şikayet yok ve fiyatı kıyasla tercih edilir durumda. Alt astardan önce jelkot atmalımıyım, evetse kuruması için ne yapmalıyım. Bir yerde balmumu karıştırılmalı diye okumuştum havayla teması kesmek için detayı anlatan veya kaynağa yönlendiren olursa çok sevinirim.

1.ince zımpara kullanın  800 lük 1000 lik vb gibi sulu zımparalar(su kullaılarak yapılacak sonra pasta cila)
2.kullanılan tekneyi aseton gerekmez  kalıptan yeni çıkan teknelerin tamirinde aseton kullanın .
3.boyaya uyumlu olmalı diye düşünüyorum fazla bilgim yok
4.olabilir
5.su kesiminin altı genelde darbe gören ve çizilen yerlerdir pek yapmadım ama boyanın tutması için çizdirilmesi gerekli diye düşüyorum
Akdeniz Kompozit
Edremit/Balıkesir
Balıkesir İl Temsilcisi

akdenizkompozit

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 218
  • Ad Soyad: Akdeniz Kompozit
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1988
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #5 : Mart 06, 2013, 10:58:58 ÖS »
Ayrıca jelkotunda zımparalanabilir ve zımparalamaz olmak üzere iki çeşiti varmış. Hangi jelkotun kullanıldığını öğrenmek en yararlı şey olacaktır Nuri Abi.

zımparalanabilir olanlar genellikle kalıptan çıktıktan sonra boyanacak teknelerde kullanılıyor
Akdeniz Kompozit
Edremit/Balıkesir
Balıkesir İl Temsilcisi

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.779
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #6 : Mart 07, 2013, 02:13:58 ÖÖ »
zımpara yaparken devirli herhangi bir makine kullanmayın..elle yapın,göz ve el birliktekliği jelkota zarar vermenizi engelleyecek zaten..
zımpara işiniz bittiğinde sabunlu suyla yıkayıp,iyice durulayın tekneyi..
eger jelkotta derin çizikler varsa bölgeyi zımparalayıp biraz açın,,..sonra macun üstüne jelkot çekin..
jelkotu kurutmak için bildiğim ek bir uygulama yok hava sartları ve ortam sıcaklıgı önemli..
(okuyup mantık süzgecinden geçirdiğim öneriler bunlar yoksa bu işlerle şimdiye kadar bir uğrasım olmamıstır)
http://www.poliya.com.tr/urunler/polijel/jelkot_test_simulatoru/

nuri kongur

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 73
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #7 : Mart 08, 2013, 02:07:32 ÖÖ »
katılımda bulunan herrkese çok teşekkürler

nuri kongur

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 73
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #8 : Mart 10, 2013, 12:45:38 ÖS »
teknenin altından bir kaç görüntü

zehirli boyayı salt eksantrik zımpara ile temizlemek neredeyse imkansız ya da benim eksik yaptığım bir şey. 80 kum zımpara kullanıyorum, makina 400 watt ama özellikle kekemoz kalıntılarında tamamen çaresiz.

bende 3m in

bu ürününü kullandım. koçtaştan 10 liraya aldım. üzerinde fibere de uygun yazıyordu.
burada aldığım ürünün aynısı var
http://www.denlorstools.com/home/dt1/page_31380_872/3m_03171_4_rust_and_paint_stripper_for_drill.html
tetikten devir ayarlı matkabım var ve bir yer hariç, onuda resmen sınırı anlamak için kendim kaşındım,rahatlıkla temizledim. kekemoz kalıntıları ve saça benzer şeyleri zehirli boya ile çok hızlı ve dertsiz bir şekilde alıyor. bir tanesi ile gövdenin tekinin 3 birini kabaca bitirdim. yani kekemoz saç ve zehirlinin büyük kısmı gitti.
şöyle bir durumda var

zehirli boya yer yer kraker gibi soyularak dökülüyor ve altındaki zemin resimde görüldüğü gibi. ortak fikir daha önceki boya atımlarında zemin iyi hazırlanmadan atılmış.
sizde fikrinizi belirtirseniz çok sevinirim.

zımpara sonrasını makinanın pili bittiği için çekemedim.
bu arada fiyat araştırmalarım sırasında sanayideki nalburların yapı marketlerden hem daha kaliteli ürün hemde daha hesaplı fiyata satıldığını gördüm.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #9 : Mart 10, 2013, 12:51:51 ÖS »
Nuri Abi bencede zeminin kraker gibi soyulması boyama kurallarına uyulmayıp aynı zamanda zemininde iyi hazırlanmadığını üstünkörüne yakın bir yöntemle yapıldığını gösterir.

Buralarını diğer yerlerle aynı seviyeye getirmek için nasıl bir yöntem düşünüyorsun Nuri Abi?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

nuri kongur

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 73
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #10 : Mart 10, 2013, 04:14:53 ÖS »
Volkan kardeşim, henüz karinenin tamamını soyup ne olduğunu görmedim ama zımpara şu an için akla gelen ilk çözüm. Sen nedersin?

nuri kongur

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 73
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #11 : Mart 10, 2013, 10:55:58 ÖS »
zehirliyi kazırken, video




vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #12 : Mart 10, 2013, 11:38:32 ÖS »
Nuri Abi sen tekneyi değilde tekne sana kafayı kazıtıyomuş gibi görünüyor videolarda :D
Spatula biraz kuvvetsiz gibi galiba abi farklı nasıl birşey yapabilirsin ki biraz düşünelim.

VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #13 : Mart 10, 2013, 11:39:32 ÖS »
Aynı seviye konusundada bende seninle aynı şeyi düşünüyorum abi.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

nuri kongur

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 73
Ynt: Fiber teknede jelkota zarar vermeden dış boyayı kazımak?
« Yanıtla #14 : Mart 11, 2013, 03:18:11 ÖS »
Nuri Abi sen tekneyi değilde tekne sana kafayı kazıtıyomuş gibi görünüyor videolarda :D
Spatula biraz kuvvetsiz gibi galiba abi farklı nasıl birşey yapabilirsin ki biraz düşünelim.
spatulanın kuvvetsizliği değil o , cehaletin verdiği kendine güvensizliğin güçsüzlüğü   ;) . olaya çok yabancı olduğum için zarar vermeyeyim korkusuyla hafif hafif bastırıyorum. 3 m in ürünü çok işime yaradı teknenin bir karinesinin 3 te 2 sini kabaca bitirdim. yani biten yerlerde ara ara zehirli kalıntısı var ama kekemoz kalıntısı ve o saça benzer şey yok.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
3 Yanıt
17979 Gösterim
Son İleti Mayıs 26, 2019, 09:14:29 ÖS
Gönderen: volkanserezli
1 Yanıt
15205 Gösterim
Son İleti Eylül 14, 2011, 12:53:37 ÖS
Gönderen: Saffet-UYAR Marina
0 Yanıt
10227 Gösterim
Son İleti Ağustos 27, 2011, 12:32:33 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
49 Yanıt
53099 Gösterim
Son İleti Nisan 27, 2017, 03:43:44 ÖS
Gönderen: samet03
1 Yanıt
7323 Gösterim
Son İleti Ocak 14, 2012, 01:02:57 ÖÖ
Gönderen: gkhanaydin
4 Yanıt
11875 Gösterim
Son İleti Temmuz 06, 2017, 11:27:10 ÖÖ
Gönderen: celenoglu
3 Yanıt
10363 Gösterim
Son İleti Temmuz 17, 2014, 11:54:00 ÖÖ
Gönderen: kerem_2501
3 Yanıt
10820 Gösterim
Son İleti Nisan 24, 2013, 11:24:52 ÖS
Gönderen: nuri kongur
0 Yanıt
284 Gösterim
Son İleti Aralık 11, 2023, 09:30:07 ÖS
Gönderen: vlkanaydin