Gönderen Konu: Whisstock No:160  (Okunma sayısı 14994 defa)

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #15 : Ocak 19, 2013, 11:46:19 ÖÖ »

Yelken açısından fazla deneyimim olmadığı için bana sloop arma daha kolay kullanılır geliyor yawl armaya göre. Belkide bilgi azlığımdan öyle geliyordur , tam emin değilim.

Peki bir şey daha soracağım , bu teknelerde verilen displacement ağırlığı teknin toplam ağılığımı oluyor. Ballastı ayrıca vermişler ya o nedenle soruyorum.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.780
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #16 : Ocak 19, 2013, 12:25:43 ÖS »
genelde deplesman verdikleri agırlıgın toplamı oluyor..
yelken konusunda bildiğim ve tecrübem olmadıgı için çok yorum yapmıyacagım..fakat seri üretim yada kişisel üretim teknelerde genellikle sloop arma kullanıldıgını görüyorum..

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #17 : Ocak 19, 2013, 03:41:24 ÖS »
gövde yuvarlak çeneli sanırım 160. kesim cnc de olacak sanırım..kesim dosyasıda verecekmiymis planla..yoksa alan kagıttan kontraya geçirip ellemi kesecek?

Sordum;

Hi Sedat

Yes the all the CNC cutting files will be included.
Evet, tüm CNC kesim dosyaları içerik kapsamında olacak

Also PDF files for each DXF (CNC cutting) file so that you know what the parts should look like.
Aynı zamanda her bir DXF(CNC kesim) dosyası içinde PDF dosyası olacak böylece parçaların neye benzediğini bilebileceksiniz


Also detailed drawings of each part so that you can cut them out by hand if you want to.
Yine, her bir parçanın detaylı çizimleri de olacak eğer isterseniz elle de kesimi yapabileceksiniz



Best regards
George

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #18 : Ocak 19, 2013, 03:55:07 ÖS »
129 iyi bir değer..hareketli salma içinde aynı değer geçerlimiymiş??
ne zaman bitiririm diyor amcam çizimleri..

Bunu da sordum;

Hi Sedat



I haven't done the final calculations yet.  But I would expect the AVS for the centreboard version to be much the same.
Henüz son hesaplamaları yapmadım. Ama Hareketli salma opsiyonunda USA değerinin aynı olacağını bekliyorum.


This is because although the ballast keel is shallower, it is also longer (from fwd end to aft end).  So the average height of the centre of gravity of the ballast is not so very different between the two keels.
Çünkü, sabit salmanın derinliği az olmasına karşın ( teknenin başından kıçına kadar) genişliktedir. Buyüzden iki salma tipinde de salma ağırlık merkezi birbirinden çok farklı olmaz



And the AVS is a function of form stability (the stability of the hull shape) as well as the actual vertical centre of gravity.
Ve USA stabilite formu ( gövde şeklinin stabilitesi)ve aynı zamanda gerçek dikey ağırlık merkezinin bir fonksiyonudur.



If she floats on her datum waterline, she will displace 2180 kg.  That means she would actually weigh 2180 kg.  This allows for personal belongings, gear and equipment, stores (food etc) and so on + full water and fuel tanks, sails, spars. rig etc etc.  + crew.   I would think in trailer condition you should allow about 1500 to 1800 kg, depending on how much stuff you have stowed aboard.
Eğer DWL ye uygun yüzerse deplasmanı 2180 kg. Bunun anlamı gerçekde 2180 kg. çekecek tekne,bunun içerisinde kişisel eşyaların, tüm takım ekipman, yiyecek vs,+dolu su ve yakıt tankları, yelkenler, yedekler arma, mürettabat vs. vs. Römork ortamında, ne kadar malzeme yüklediğine bağlı olarak  1500-1800 kg. çekeceğini düşünüyorum ( Römorka aldığımda ne kadar çekecek, deplasman 2180 kg. diye sormuştum  :D)



Best regards




George

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #19 : Ocak 19, 2013, 05:46:31 ÖS »
Servet 2500 saat işgücü ve 1800kg trailer ağırlığı beni biraz aşıyor, ne dersin :(

ozngms

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 362
  • Ad Soyad: ozan gümüş
  • Bulunduğu İl: Aydın
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #20 : Ocak 19, 2013, 10:18:35 ÖS »
Servet 2500 saat işgücü ve 1800kg trailer ağırlığı beni biraz aşıyor, ne dersin :(

Sedat abi düzenli vakit ayırsanız 2500 saat 15-20 ay arası bir sürenizi alır diye düşünüyorum .Yanılıyormuyum ?
Ben bu macera ne kadar sürede sonlanır bilmiyorum ama mc31 projesi için 3-4 yılı gözden çıkardım..Azıcık cesaret :D :D
no:160 çok güzel bir tekne ..Benim gibi gözleri karartıp bu işe girmelisiniz :)
YAPIM MACERAMIZI TAKİP ETMEK İÇİN www.facebook.com/RBMC31

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #21 : Ocak 19, 2013, 11:11:12 ÖS »
   Günde 8 saat çalışma (c.tesi tam gün) ayda 208 saatten 2500 saat 12 ay; haftalık 40 saat çalışma (c.tesi-pazar tatil) 16 ay eder. Emekli işi keyfi çalışma 30 ay  ;D ;D ;D

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.780
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #22 : Ocak 19, 2013, 11:18:12 ÖS »
   Günde 8 saat çalışma (c.tesi tam gün) ayda 208 saatten 2500 saat 12 ay; haftalık 40 saat çalışma (c.tesi-pazar tatil) 16 ay eder. Emekli işi keyfi çalışma 30 ay  ;D ;D ;D
bu işte bir yalnışlık var (şairler yalnızlık var diyorda) :)
7.5 metre tekne 30 ay sürmez titanikmi yapıyoruz yahu? :)

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #23 : Ocak 19, 2013, 11:30:31 ÖS »
Abi bunlar Türkün gücü hafife alarak verilmiş rakamlar.  :) :) :)

Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim , no 123 planını aldım bakalım , gelsin birde öyle bakalım. Galiba kuzey biter bitmez başlayacağım buna. Sonu hayrola.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #24 : Ocak 19, 2013, 11:33:20 ÖS »
whisstock'u zengin ettiniz zengin :D :D Adam sayenizde projesini bitircek :D Birde Türk'lere barbar derler hadi ordan :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #25 : Ocak 19, 2013, 11:33:47 ÖS »
Çok zekiyiz buldukmu hiç affetmeyiz sadece okadar :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #26 : Ocak 20, 2013, 12:04:34 ÖÖ »
Arkasına yazarım söz DENİZREHBERİM SAĞOLSUN diye  :) :)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #27 : Ocak 20, 2013, 12:11:10 ÖÖ »
Arkasına yazarım söz DENİZREHBERİM SAĞOLSUN diye  :) :)

Yok abi niye öyle yazasın ellerim sağolsun yaz en güzeli :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #28 : Ocak 25, 2013, 11:28:39 ÖÖ »
Corç Amcaya sormuştum;


 Bizim kanunlarımızda 1500-1800 römork ağırlığı fazla, 1250 kg' mı frenli dingillerle çekebiliriz , No:158 ve No: 159 den ne haber ne zaman biter, ön çizimleri var mı? diye

 Henüz çalışmalara başlamamış, İstersem onunla da ilgilenebilirmiş 160 dan sonra

159 2000 saatte, 158 1400 saatte bitirilebiliyormuş


Daha sonra iç dizaynlarının en azından taslağı var mı diye sordum, cevap bekliyorum


cihan35

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 137
  • Ad Soyad: cihan pehlivan
  • Bulunduğu İl: izmir
  • Doğum Yılı: 1972
  • Tekne Adı: henüz yok
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #29 : Şubat 03, 2013, 03:09:25 ÖÖ »
   Günde 8 saat çalışma (c.tesi tam gün) ayda 208 saatten 2500 saat 12 ay; haftalık 40 saat çalışma (c.tesi-pazar tatil) 16 ay eder. Emekli işi keyfi çalışma 30 ay  ;D ;D ;D
bu işte bir yalnışlık var (şairler yalnızlık var diyorda) :)
7.5 metre tekne 30 ay sürmez titanikmi yapıyoruz yahu? :)

abi şu televizyonda çıkan karı koca da 8.70 tekneyi kaç sene de bitirmişler bi hatırlasana ,ayrıca o kavalier 800 ü yapan abiler .... fotolarda seneler yatıyordu orada.bide buna bizim acemiliğimiz de eklenince ... ALLAH yorulmadan ve sıkılmadan yapıp bitirmeyi ardında da keyfini sürmeyi nasip etsin inş.
cep numaralarım 0532 7488775 tcel - 0531 6408251 vdfon


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
171 Yanıt
56292 Gösterim
Son İleti Mart 02, 2013, 11:52:20 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
8 Yanıt
4162 Gösterim
Son İleti Mayıs 02, 2016, 11:18:43 ÖÖ
Gönderen: ErsanAkpınar