Gönderen Konu: Whisstock No:160  (Okunma sayısı 15043 defa)

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Whisstock No:160
« : Ocak 16, 2013, 11:30:47 ÖÖ »

George Amca'dan gelen mail ;)



Design 160 has an estimated build time of about 2500 hours or approximately 9 months. Though she is not the largest of the Easy Build Designs, she is in many ways the flagship of the fleet, embodying everything that we think the new range stands for - fast, simple, modern, economical, quick to build, civilized and above fun to own and sail.

Dizayn 160 yaklaşık 2500 saat yada 9 ay gibi bir yapım süresine sahip, Kolay Yapılan Tasarımların içinde en büyüğü olmamasına rağmen, birçok yönden filonun önde gelen teknesidir. Yeni seri standardımızda hız, basitlik, modernlik, ekonomiklik, hızlı yapım , hepsinden öte, sahip olmak ve yelken yapmanın keyif verdiği gibi düşündüğümüz her özelliği içermektedir.


When we embarked on the EasyBuild Project, Design 160 at 24', was the first boat in the range that we worked on. The guiding principles were that she should have:

Kolay Yapım Tasarım, 24 feetlik  Dizayn 160 bu seride üstünde çalıştığımız ilk tekne, Sahip olmasını düşündüğümüz prensipler aşağıdadır;


Comfortable standing headroom.
Rahat ayakta durulabilen hacim

A civilized interior that would be comfortable and safe both at sea and in harbour.
Hem denizde hem limanda rahat,medeni bir iç tasarım

Plenty of handholds.
Bol miktarda tutamak

A galley that could be used at sea, as well as in harbour.
Limanda ve denizde kullanılabilir bir mutfak

A separate spacious WC compartment.
Geniş ve bağımsız bir WC bölümü

A private fo'c'sle.
Bağımsız .......( ne demek bilmiyorum :D )

Four berths, excluding the settee berths.
Oturma kısımları hariç 4 kişilik yatak

Good visibility out when seated down below.
Aşağıda otururken dahi iyi bir görülebilirlik

Reasonable shallow draft consistent with good stability. Also centreboard option.
Makul alçak kesimli salma, hareketli salma opsiyonu da olacak

Full size cockpit.
Tam boyutlu kokpit

Inboard diesel engine. Also outboard in well option.
İçerde dizel motor. Havuzluk da "kuyu" da opsiyonlu

Fast simple modern rig.
Hızlı basit modern arma




This is aside from the innovative construction from computer cut parts, which is a feature of all the EasyBuild Range of boats, and which we discuss in greater depth in our indiegogo video and also on our website.  35 years after we pioneered epoxy ply construction in the UK, marine plywood has finally come into its own for both production and one-off yachts.  To quote a recent article in a yachting magazine, marine ply is "stronger than steel, lighter than GRP".  And, coincidently, it is a perfect material for home build construction.

Yenilikçi bilgisayar kesimli yapım dan başka ki indiegogo vidosunda ve websitemizde derinliğine incelediğimiz gibi Kolay Yapım serisinin hepsinin ortak özelliğidir bu, Birleşik krallıkda kontra yapım tekniğinde 35 yıllık öncü tecrübemizle, marin kontraplak yat üretiminde uygun hali gelmiştir. Yatçılık magazinindeki son makalede marin kontraplağın "çelikten daha sağlam, CTP(fiber) tekneden daha hafif" olarak bahsedilmiştir.  Ev yapımı içinde , tesadüfen, mükemmel ürün olarak ortaya çıkmıştır.


We are very encouraged that contributors have taken advantage of the reduced early bird prices and by all the positive feedback we have received. We would appreciate your support in any way you see fit.

katılımcıların indirimli fiyatın avantajından ve aldığımız her türlü positif geri dönüşten yaralanmasını teşvik ediyoruz. Uyan her türlü desteğinizi memnuniyetle kabul ederiz.

( Diyor kabaca George Amca,  :D :D












Best Regards,




George

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #1 : Ocak 16, 2013, 12:59:11 ÖS »
  Bunun meali ne?  ;D

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #2 : Ocak 16, 2013, 01:55:26 ÖS »
  Bunun meali ne?  ;D

Çeviri eklendi altlarına ;)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #3 : Ocak 16, 2013, 02:21:46 ÖS »
sor bakalım sedat alabora olunca düzelme acısı kaç dereceymiş.
en son okuduğum bir yazıda en az 120 derece olmalı,180 olursa tadından yenmez diyordu bir tasarımcı amcam :)..180 okyanus için öneriliyordu,okyanus geçişi yapan ufak her teknenin direği en az bir kere suya değermiş :)..

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #4 : Ocak 16, 2013, 02:23:34 ÖS »
Soralım bakalım ;)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #5 : Ocak 16, 2013, 02:31:49 ÖS »
gövde yuvarlak çeneli sanırım 160. kesim cnc de olacak sanırım..kesim dosyasıda verecekmiymis planla..yoksa alan kagıttan kontraya geçirip ellemi kesecek?

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #6 : Ocak 18, 2013, 07:41:13 ÖS »
sor bakalım sedat alabora olunca düzelme acısı kaç dereceymiş.
en son okuduğum bir yazıda en az 120 derece olmalı,180 olursa tadından yenmez diyordu bir tasarımcı amcam :)..180 okyanus için öneriliyordu,okyanus geçişi yapan ufak her teknenin direği en az bir kere suya değermiş :)..

Şöyle demiş George Amca;

Hi Sedat



If you look at the 160 design page on whisstock.com  and then click "Design Data" at the bottom of the little drawing top left on the page. this will take you to the Design Data for the design.

Eğer whisstock.com'da 160'ın tasarım sayfasına bakıp, sayfanın üst solundaki küçük çizimim altındaki  "Tasarım Data"'larına tıklarsan, tasarımın verilerine ulaşabilirsin.



There is a GZ graph top right on this page.  This is the Stability Curve.

Sayfanın sağında bir GZ grafiği var. Bu stabilite eğrisini vermektedir.


From this you can see that the Angle of Vanishing Stability (AVS) is about 129º.  That is the point where the stability curve goes back down to zero.  So in flat water, if you heeled the boat, she would capsize when she reached 129º angle of heel. 

Buradan Ufuk Stabilite Açısının (USA) (Böyle midir teknik terimi bilmiyorum ? :) ) 129 derece olduğunu görebilirsin. Bu nokta, stabilite eğrisinin tekrar sıfıra dönebildiği noktadır. Yani düz suda tekneyi 129 dereceye kadar yatırırsan tekrar kendini toplayabilir.


In a seaway, stability is different because of the action of the waves and also because of the waves created by the boat itself.  Generally, whne sailing near hull speed there will be a bow wave and a stern wave, with a trough around amidships.  This will tend to reduce the stability somewhat because the hull can "fall" into the trough.


Denizde stabilite denizdeki dalgaların ve teknenin kendi oluşturduğu dalgaların etkisinden dolayı farklıdır. Genelde tekne gövde hızına yakın seyrederken  ,pruva ve kıç dalgası oluşarak teknenin orta kısmını boşaltır. Gövde bu boşluğa düşeceğinden stabilite bir miktar azalır.


However the flat water stability is a good method of judging the actual stability in a seaway and any boat with a flat water AVS point of about 115º or better will tend to have good real stability.  The AVS seldom gets higher than about 130º.


Yine de durgun su stabilitesi gerçek deniz stabilitsinin değerlendirilmesinde iyi bir metoddur. 115 derece ya da daha iyisi  bir USA, gerçekten iyi bir stabilite verme eğilimindedir. USA nadiren 130 derecenin üstüne çıkar.

The calculations are also done without considering the additional stability provided by coachroof coamings, the coachroof itself and the cockpit coamings.

Hesaplamalar yapılırken , kamara girişi, kamaranın kendisi ve kokpitten kaynaklanan ekstra stabilite dikkate alınmamıştır. ( ne demekse :D ?



The other important figures on the curve are the GZ at 30º which is used to calculate the strength of the mast and rigging;  This is because once she heels to 30º, wind will start to spill out of the sails so the boat will tend to come more upright and the force on the mast and rig will diminish.


GZ eğrisinde direk ve armanın dayanımını ölçmede kullanılan  30 dereceye karşılık gelen önemli bir nokta daha vardır. Tekne 30 derce yattığında rüzgar yelkenlerden boşalmaya başlarr, ve tekne daha fazla düzelme eğilimine girer, arma ve direk üzerindeki uygulanan kuvvet azalır.

In a really strong, sudden gust however she may get heeled to more than 30º momentarily and we use the maximum GZ to calculat the maximum force that can be applied by the rig.  On this boat the GZ max is at 65.8º.  This means that the force required to heel her increases until the angle of heel reaches 65.8º and then gets smaller again until she capsizes at 129º.


Gerçekten ani ve kuvveti bir fırtınada, tekne anlık olarak 30 dereceden fazla yatabilir, armaya yüklenilen maksimum gücü bulmak için GZ eğrisindeki maksimum noktayı kullanırız. Bu teknede Maksimum GZ 65,8 derecedir. Yani 65,8 dereceye kadar gövdeyi yatıracak güç gerekir ki bu 129 derece yatmasına göre oldukça azdır.


Both the GZ 30º and GZ max are good figures for a boat of this size, which means that she will be powerful and stable under normal sailing conditions.

Bu boyuttaki bir tekne için gerek GZ 30, gerekse GZ maxımum değerleri iyi değerlerdir. Bunun anlamı normal yelken durumları altında teknenin oldukça güçlü ve stabil olmasını sağlamaktadır.



Hope this helps.

Umarım yardımcı olmuştur.




To answer your question very simply:  The turnover angle is 129º

Sonuçta sorunun cevabı oldukça basit. Geri dönme açısı 129 derece


These are theoretical calculations of course.  They can be proved by doing a stability test on the real boat (which is not so very complicated to do).  Whenever I have done these (and I have done several on different designs), the real figure has been very close to the calculated figure.

Bunlar teorik değerle elbette, gerçek tekne de bu stabilite testleri yapılıp kanıtlanılabilir ( ki yapması çok da karışık değildir) Bunları yapar yapmaz ( diğer birkaç tasarımda da yapacağım), gerçek değerlerin hesaplanan değerlere çok yakın çıkacağını düşünüyorum.


Best regards
İyi dileklerimle,



George

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #7 : Ocak 18, 2013, 07:42:27 ÖS »
Hani fena açıklayıcı bilgiler yazmıyor değil :D :D

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #8 : Ocak 18, 2013, 07:51:35 ÖS »
gövde yuvarlak çeneli sanırım 160. kesim cnc de olacak sanırım..kesim dosyasıda verecekmiymis planla..yoksa alan kagıttan kontraya geçirip ellemi kesecek?

Attım maili cevap, bekliyorum. Diyecek ki sonunda siteyi adam gibi okuyun ondan sonra sorun :D :D

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #9 : Ocak 18, 2013, 07:57:13 ÖS »
129 iyi bir değer..hareketli salma içinde aynı değer geçerlimiymiş??
ne zaman bitiririm diyor amcam çizimleri..

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #10 : Ocak 18, 2013, 08:37:52 ÖS »
hareketli salma opsiyonlu diyor, muhtemelen o değişikliği yaptığında yeni hesap yapacak, en son nisan mayıs gibi temel bileşenler ortaya çıkar demişdi

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #11 : Ocak 18, 2013, 08:47:28 ÖS »
Sordum hareketli salmada da aynı değerler korunacak mı diye, Hareketli salma ile römork yelkenli olarak ne civarda ağırlığı olur diye fikrini de sordum ;)

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #12 : Ocak 18, 2013, 08:55:12 ÖS »
Hem Sedat sana hemde Servet abi burda iken ona sorayim istedim. Bende 123 (7 metre) ile 012 (6 metre) arasında kaldım. Aslında tekne tipi tam benim istediğim gibi , yeni daha modern dizayanları pek sevmiyordum aslında. Bu tekne planlarını ilk gördüğüm an aklıma takılmışlardı. Sedat'ın seçmiş olduğu 160 aslında çok iyi ama bana biraz daha ufak ve daha klasik bir tarz hitab ediyor? Sizin fikirleriniz nedir?

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.782
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #13 : Ocak 18, 2013, 09:36:00 ÖS »
ikisininde yelken tipleri farklı,avantaj dezavantajlarını araştırmak lazım..kaç kişi çıkacaksın denize? bütcen ne kadar?uzun gezilermi,kısa gezilermi? günlük acılacaksan 1 veya2 kişi ile 6 metre iyidir.. ama yaptınmı 5 sene nikahlı kendi imalatın sana 1 metrede az fark değil,konfor acısından :)..karar senin osman ,gönlün hangisini istiyorsa..

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: Whisstock No:160
« Yanıtla #14 : Ocak 19, 2013, 09:16:14 ÖÖ »
Yani ne desek şimdi :D, 160 olmasa 012 yapardım 1 feet fark var ama 160 çok ferah  ;) İki kişi olsaydık 123 de fena olmazdı :) Yani Servet'in dediği gibi bu karar tek başına ( ve uzun sürede :D :D) alınabiliyor


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
171 Yanıt
56473 Gösterim
Son İleti Mart 02, 2013, 11:52:20 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
8 Yanıt
4196 Gösterim
Son İleti Mayıs 02, 2016, 11:18:43 ÖÖ
Gönderen: ErsanAkpınar