Gönderen Konu: Teknelerde Elektrik Tesisatı için yardımcı olmak isterim.  (Okunma sayısı 13297 defa)

emreemre16

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9

Arkadaşlar kendi tekneminde elektrik tesisatına yakın zamanda başlıyacağım şuanda malzeme tedarik sürecindeyim. Konuyla yakından ilgileniyorum.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Teknelerde Elektrik Tesisatı için yardımcı olmak isterim.
« Yanıtla #1 : Ekim 10, 2012, 01:26:56 ÖS »
Bu konuda detayli paylasimlarinizi sahsen ben dort gozle bekliyorum. Elektrik semasi,kullanilacak kablolar,nasil baglanti yapilir nerden nasil cekilir en ince detayina kadar bilgilendirirseniz cok sevinirim.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

emreemre16

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
Ynt: Teknelerde Elektrik Tesisatı için yardımcı olmak isterim.
« Yanıtla #2 : Ekim 10, 2012, 03:51:36 ÖS »
Teknelerde ihtiyaçlar doğrultusunda haraket ederek planlama yapmak en doğrusudur. Marin elektrik sistemlerde bağlantı ekipmanlarının belkide en hassan değerlere sahip olan parçası kablolardır. Sırasıyla bunları

1. Bağlantı uçları
2. Anahtarlar
3 Sigorta ve röleler;

  önem sırasına göre listeliyebiliriz. Bu sıralama elektrik tesisatından olusabılıcek (yangın-akü motor-telsiz) hayati önem tasıyan parcaların zarar görebilme ihtimali göz önünde bulundurularak baz alınmıştır.
Bu yüzdendirki eğer bütçeniz imkan veriyorsa kesinlikle marin tipi kablolar bakır kaplamalı bağlantı uçları muhafazalı sigorta ve röleler kullanılmalıdır. Tabiki teknenin kalbi diye biliceğimiz akü de marin tip jel akü olmasında çok büyük yarar vardır.

Bunların aksine bütcemiz yeterli olmadığı durumlarda muhadil ürünlerle beraber kendimizin alabiliceği bazı emniyet unsurlarıyla bir miktar kalite sağlamamız mumkun olabilicektir. Ancak kesinlikle bu uygulamalarda teknenızı günlük en kötü ihtimal ile haftalık genel kontrollerini harfiyen yapmanız büyük önem taşımaktadır. Kesin çözüm değildir, fakat sıtandart türk mantığıyla düşünürsek elde olmayan maddi sebeplerden dolayı bu tür uygulamaları yaparak elektrik tesisatımızı olusturabılırız.

Başlangıç olarak bu kıstasları açıklama gereği duydum vakit buldukça yazmaya devam ediceğim.

emreemre16

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
Ynt: Teknelerde Elektrik Tesisatı için yardımcı olmak isterim.
« Yanıtla #3 : Ekim 10, 2012, 03:56:59 ÖS »
Bir önceki yazımda kalay kaplı bakır kablo ve bağlantı uçları yerine bakır kaplı bağlantı uçları yazarak yanlışlık yapmısım özür dileyerek düzeltiyorum

emreemre16

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
Ynt: Teknelerde Elektrik Tesisatı için yardımcı olmak isterim.
« Yanıtla #4 : Ekim 10, 2012, 04:43:50 ÖS »
Kablo tesisatı

Teknelerimizde elektrik akımımızın bir sınırı olmasından dolayı tesisatın kalitesiyle orantılı kayıplarımız artacaktır. Kullandıgımız kabloların ince olması elektrik akımına daha fazla direnc göstererek (insanın rüzgara karşı yürümesi gib) güç kayıplarına bunun sonucunda sistem araçlarında sorunlar,kablolarda ısınmalar meydana gelecektir.Kabloları cıplak zemin yerine kablo kanalları kullanarak döşemek gerekmektedir. Tesisatın bulunduğu noktalar güneş ısınlarına maruz kalmayacak su ve yağ gibi sıvılara temas etmicek şekilde düzenlenmelidir.Kablolarda soketlerde zamanla oluşabilecek çürüme,pas,küf,oksitlenme gibi sorunlarda yama yapmak yerine parçaların değiştirilmesinde büyük yarar vardır.Kabloları birbirine eklemek için terminal bağlantı uçları kullanılmalıdır. Bükme yöntemi diye tabir edilen şekilde yapılan bağlantılarda sıkça oksitlenme görünmektedir.Buda voltaj kayıplarına vede yangınlara sebebiyet vermektedir.


Akü

Sıklıkla kullanılan ve günlük yaşantımızda kara taşıtlarında kullanılmak üzere üretilmiş olan kurşun asitli aküler deniz şartlarına uygun olmadığından performansları bir hayli düşüktür. Şarj ve deşarj esnasında oluşturduğu tehlikeli gaz sonucu zararı büyüktür.
Marin tipi aküler kara taşıtları akülerin aksine daha dayanıklı 55 derecelik eğimlerde dahi performansı yüksektir. Bu akülerde oluşacak gazlar için hava kanalı kullanılmıstır.
Marin akülerinin en iyisi jel akülerdir. Gaz sorunu olmayan diğer akülere göre fiyatı biraz daha yüksek olan bu akülerde uzun şarj tutma özellikleri en önemli özelliğidir.Teknelerde çift akü sistemi yaygındır. Bunun sebebi bir akü motor çalıştırmak için kullanılırken diğeri tekne donanımsal elektiriği için kullanılır. İki aküyü aynı anda alternatörden veya şarj çihazıyla şarj ederek kullanılması mümkündür.
İki akü kullanılmak istendiği durumlarda akü izalatörü ve akü birleştiricisi kullanmalıdır. Akü kapasitesi, teknenin donanımsal akım gücünün minimum %10 kadar fazlası olması gerekmektedir. Örn. Saatte 50 ah tüketimi olan bir teknenin min. 55/60 ah akü kullanması gibi.

İhtiyaçlarınızı karşılayabilecek bilgiler verdiysem ne mutlu bana. Yazmaya devam ediceğim

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Teknelerde Elektrik Tesisatı için yardımcı olmak isterim.
« Yanıtla #5 : Ekim 10, 2012, 05:04:35 ÖS »
Ihtiyaclari karsilamak ne demek sahane olmus ellerinize saglik :) Hem Bursa'liymissiniz yasadim vallahi :)
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

emreemre16

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
Ynt: Teknelerde Elektrik Tesisatı için yardımcı olmak isterim.
« Yanıtla #6 : Ekim 10, 2012, 05:07:07 ÖS »
Bildiğim kadarıyla anlatmaya calısıyorum ama daha bilmediğim daha çok sey olduguna emınım umarım bende buradan ihtiyaçlarımı karşılarım Volkan bey


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
7566 Gösterim
Son İleti Eylül 22, 2011, 12:17:59 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
4 Yanıt
10134 Gösterim
Son İleti Şubat 25, 2013, 11:12:58 ÖS
Gönderen: mehmet şasi
1 Yanıt
3586 Gösterim
Son İleti Aralık 16, 2011, 10:51:41 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
8 Yanıt
7018 Gösterim
Son İleti Ağustos 25, 2013, 10:46:28 ÖÖ
Gönderen: msceylan
3 Yanıt
3517 Gösterim
Son İleti Mart 11, 2014, 10:19:54 ÖS
Gönderen: FrazyRocher
2 Yanıt
3780 Gösterim
Son İleti Mart 25, 2015, 11:50:15 ÖS
Gönderen: ümit subat
2 Yanıt
4495 Gösterim
Son İleti Temmuz 27, 2015, 07:02:07 ÖS
Gönderen: sezar01
4 Yanıt
4239 Gösterim
Son İleti Temmuz 30, 2019, 12:21:22 ÖÖ
Gönderen: ssb
0 Yanıt
1473 Gösterim
Son İleti Eylül 25, 2020, 11:19:06 ÖÖ
Gönderen: myıldızz