Gönderen Konu: Pilgrim 590 Tekne Yapımı-Osman Okan Uysal  (Okunma sayısı 103750 defa)

Sunay Gönenden

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 572
  • Ad Soyad: Sunay Gönenden
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1948
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #60 : Şubat 19, 2014, 06:55:11 ÖS »

Sağol Volkan, demek ki dekupaja devam.
Ne mutlu Türküm diyene.

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #61 : Şubat 20, 2014, 08:59:22 ÖÖ »
Sağol Volkan, demek ki dekupaja devam.

Dekupaj candır abi , boşver daire testereyi , amatör kullanım için değil o alet , dalgınlığa gelmez vallahi.

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #62 : Şubat 20, 2014, 09:01:05 ÖÖ »
Serdar Kansoy abi , ilgin için teşekkür ederim. Vallahi ölmezde kalırsak benim tekneden sonra bir karavan projem olacak. O zamana daha çok var ama sana başvuruda bulunurum abi.

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #63 : Şubat 20, 2014, 11:18:16 ÖÖ »
Bu arada arkadaşlar geçen senede çeşitli platformlarda dillendirmiştim ama tam olarak bir cevap bulamadım , edindiğim çeşitli bilgiler sonucunda teknenin kaplaması (ki bende en önemli kısmı budur) ile ilgili şu sıralamaya ulaştım. Sizlerde fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Birde Volkan forumumuzda bir bölüm açsak , bu teknik işlerin ve genel olarak sıralamaların nasıl olacağını anlatan, birkaç resim falanda koyarız , hariçten çalışma yaparak ne dersin bu konuda?

Kaplama ;

1- Kontra plak kaplama

1-1- Kaba zımpara temizliği/zımparayı uzaktan görüp şöyle bir beğenmek  :D (girinti ve çıkıntıların alınması , tutkal vs. gibi artıkların temizlenmesi)

1-2- Yüzey temizliği (aseton , epoksi tiner , olmadı ıslak bez ile)

2- Emprenye uygulama (Hazır boya tipi , ısıl işleme ihtiyaç duymayan kimyasal emprenye)

2-1- Tercihen 20 c ve üzeri sıcaklıklar tercih edilmeli bir kat olacak şekilde yeterli uygulanmalı.

2-2- Emprenyenin çabuk buharlaşmasına dikkat edilmeli.

2-3- Emprenye kuruyana kadar güneşten korunmalı.

3- Epoksi + Elyaf uygulaması.

3-1- Kaplama yapılacak elyaflar kesilip hazırlanıp prova için kontra üzerine serilmesi ve akabinden dikkatlice geri toplanarak hazırda bekletme işlemi yapmak. (Kaç kat yapacak isek hepsini bir yapmak.)

3-2- Epoksi karışımı ile elyaf kaplanacak yüzeyi boyamak. (Kontranın elyaf ile yapışma yüzeyinin epoksi emmesi için. Çeşitli uygulamalarda zaman içinde elyafın kontrandan ayrıldığı , kontranın son katını sıyırdığı dahi gözlemlenmiş. Artı fayda elyaf ve kontra arasındaki hava boşluklarının çok aza indirgenmiş olması.)

3-3- Epoksi (3-1- sıra uygulama sonrası) kurumadan elyafların serimi yapılıp epoksi ile iyice doyurmak. Var ise hava boşluklarının alınması ve akabinde bir süre bekleyip var ise ikinci ve üçüncü kat elyafların serim işlemini aynı anda yapmak ve yine epoksi ile doyurmak. (Bu işlemin hepsini bir yapmak kompozit yapının tüm bileşenlerinin tek yapıda mümkün olduğunca çok birleşmesini sağlamak)

3-4- Kontra+Epoksi+Elyaf kombinasyonunda genellikle epoksi süzülmesi/akması yaşanır , bunun önüne mümkün olduğunca çok geçmek için bu işleri yüksek hava sıcaklıklarında yapmak ve laminasyonda kullanılan reçineye yeter miktarda mikrofiber eklemek. (Bu aşamadaki mikrofiber miktarı 3A+2B+1 mikrofiber olarak yeterli diye okumuştum. Fazlası zarar + Azıda faydayı azaltır.)

3-5- Zımpara ile tanışmak  :D , kaynaşmak , hatta aşık olmak  :D , ve ondan nefret etmeye başlamak  :D ama kopamamak. (Bildiğiniz zımpara yapmak. Tercihen orta düzey bir zımpara kullanmak , bu zımparadaki amaç birşeyleri eritmek değil yüzeyi aşındırarak bir sonraki uygulama için tutunma katsayısını arttırmak. Her zımpara sonrası ortaya çıkacak tozları yıkama dahil temizlemek.

4- Epoksi astar boya uygulaması.

4-1- Çift kompenentli epoksi astar boya hazırlanması ve yağlı boya ile aynı mantıkta uygulanması. (Burada dikkat edilecek husus , astarın az miktarlarda hazırlanması ve çabuk uygulanması , her yeni astar hazırlanmasında karışım hazırlanan kabın ve uygulama fırçasının değiştirilmesi. Ben birkaç kez üşengeçlikten bu hususu atladım ve eski kap ve fırça üzerinde kalan donmuş veya donmaya yüz tutmuş astarın uygulandığı yüzeyden kuruma sonrasında dahi plastik misali sıyrılması şeklinde gördüm.)

4-2- Epoksi astar boya ; macun için alt yapının iyileştirilmesi , laminasyonun geçirgenliğinin , gözle görülemeyen kusurlarının azaltılması, laminasyon ile macunun tutunma katsayısının arttırılması faydaları gözetilerek tavsiye edilmiştir. Uygulama zorunluluğu yoktur.

5- Epoksi macun uygulaması.

5-1- Macun karışımının uygulama yapmaya yetecek miktarda hazırlanması , tercihen standart bir kalınlık elde etmek için ve kompozit yapının gözeneklerinin düzgün kapanması (macun yırtılması olmadan) için 2 mm'lik kalınlık ve 2 cm'lik enlerde , yeterli uzunluklarda plastik şeritleri klavuz olarak kullanmak. Örneğin ben duşakabinlerde kullanılan pencerelerdeki plastiklerden kestirdim şeritleri.

5-2- İlk kat macun sonrası zımpara , yoklama macun , zımpara , yoklama macun , zımpara......  :D sonsuza kadar gider bu iş , tavsiyem mükemmelliyetçi , simetri hastası , detaycı , kuşkucu yanlarınızı bastırın , AMAN BE BOŞVERCİ yanınızı ön plana çıkarın  :D (zımparaya bu aşamada sadece kaba hatalarınızı almak ve yüzey şeklinizi vermek için başvurun , bir sonraki aşamada kaymak gibi yüzey elde edeceğiz zaten.)

6- Boyaya hazırlık ve boya yapmak.

6-1- Epoksi astar boya ile tek kat komple boya yapmak. Ardından eski defterleri karıştırıp zımparaya olan aşkınızı yeniden hatırlamak. (Bu aşamada sağlam zımpara çekin , hatta alttan macunun yer yer yeniden görünmesinden de endişe etmeyin.) Zımpara sonrası yeni bir kat astar boya yapmak , kurumasını bekleyip bir kat daha yapmak.

6-2- Eğer fabrikasyon bir imalata yakın yüzey elde etmek istiyorsanız , son kat astar işleminden sonra , aranızdaki bütün sorunların ayrılıktan kaynaklandığını düşünüp , onunla evlenirseniz bütün sorunların biteceğini düşünerek zımpara ile nikahlanmak  :D , önce orta kalınlıkta bir zımpara ile tüm yapıyı zımparalayın , sonra kademe kademe zımpara kalınlığını düşürün (zımparalarda sistem terstir zımparanın sayısı yükseldikçe kalınlığı düşer / bu ters yapı sizede birşey anımsattımı acaba  :D ) Tavsiyem 0 numara zımparaya kadar gidin.

6-3- Artık boya yapabilirsiniz. :D Boyayı hangi tip olursa olsun kesinlikle süzgeçten geçirin , bu iş için hazır kağıt süzgeçler var. Boya öncesi etrafı iyice temizleyin , hatta çalıştığınız atelyenin yerlerini ıslatın. Unutmayın boyada ne kadar çok kat o kadar dayanıklılık demek. Hatta ilk kat boyayı attıktan sonra bir kaç gün bekleyip ince bir zımpara (0 numara yani) yapıp yeniden ara katların kurumasına müsaade ederek devam edebilirsiniz.


Yukarıda yazanlara alternatif en samimi fikir ve en samimi düşüncelerinizi duymak isterim. Tabi bu aşamalar şart gibi algılanmasın , benim okuduğum yazılarda hep tavsiyeler niteliğinde idi.

karavan

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 63
  • Ad Soyad: Serdar Kansoy
  • Bulunduğu İl: antalya
  • Doğum Yılı: 1953
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #64 : Şubat 20, 2014, 02:09:38 ÖS »
Serdar Kansoy abi , ilgin için teşekkür ederim. Vallahi ölmezde kalırsak benim tekneden sonra bir karavan projem olacak. O zamana daha çok var ama sana başvuruda bulunurum abi.

Ne demek osman kardeşim, her ne zaman istersen ben bilgi ve tecrübelerimi herkesle paylaşmaya hazırım.Kolay gelsin....

daruga01

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 565
  • Ad Soyad: Yavuz Daruga
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1972
  • Tekne Adı: NAZDAL AS
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #65 : Şubat 21, 2014, 08:06:03 ÖÖ »
Tam kontaplak bitip elyafa geçmek üzere iken harika bilgiler. Sağol kardeşim. :))

daruga01

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 565
  • Ad Soyad: Yavuz Daruga
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1972
  • Tekne Adı: NAZDAL AS
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #66 : Şubat 21, 2014, 10:23:05 ÖÖ »
Hemşerim zımparam kırıldı. Yeni alacam ne alayım tavsiyen nedir.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #67 : Şubat 21, 2014, 10:39:53 ÖÖ »
Tam kontaplak bitip elyafa geçmek üzere iken harika bilgiler. Sağol kardeşim. :))

Abi siz enerji için ne içiyosunuz bana da göndersenize :D Hayır böyle uyuşturucu falan almıyosunuz dimi abi :D :D Bir sabah kalkıp tekneyi suda görücem diye çok korkuyorum valla :D :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #68 : Şubat 21, 2014, 12:03:40 ÖS »
sen uyu ben 750 yi suya indirdim :D

M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

daruga01

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 565
  • Ad Soyad: Yavuz Daruga
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1972
  • Tekne Adı: NAZDAL AS
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #69 : Şubat 21, 2014, 12:17:08 ÖS »
Tam kontaplak bitip elyafa geçmek üzere iken harika bilgiler. Sağol kardeşim. :))

Abi siz enerji için ne içiyosunuz bana da göndersenize :D Hayır böyle uyuşturucu falan almıyosunuz dimi abi :D :D Bir sabah kalkıp tekneyi suda görücem diye çok korkuyorum valla :D :D
Adanalılar böyledir Volkan :))

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #70 : Şubat 22, 2014, 12:30:00 ÖS »
Hemşerim zımparam kırıldı. Yeni alacam ne alayım tavsiyen nedir.

Yavuz vallahi ben ; hem tank zımpara , hem eksantrik zımpara hemde şu dikdörtgen olanlardan kullanıyorum. Sen teknenin eyaf macun falan işlerini yapacaksan önceliğin şu dikdörtgen olanlardan olabilir. Marka olarak einhel önerebilirim , hem ucuz hem dayanıklı. Orta şeker suyla çalışmayada geliyor , daha çarpılmadık çok şükür.

daruga01

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 565
  • Ad Soyad: Yavuz Daruga
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1972
  • Tekne Adı: NAZDAL AS
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #71 : Şubat 23, 2014, 07:20:04 ÖÖ »
Mehmet abi suda harika duruyor ama, değil mi ? :D :D

daruga01

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 565
  • Ad Soyad: Yavuz Daruga
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1972
  • Tekne Adı: NAZDAL AS
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #72 : Şubat 23, 2014, 07:21:11 ÖÖ »
Hemşerim zımparam kırıldı. Yeni alacam ne alayım tavsiyen nedir.

Yavuz vallahi ben ; hem tank zımpara , hem eksantrik zımpara hemde şu dikdörtgen olanlardan kullanıyorum. Sen teknenin eyaf macun falan işlerini yapacaksan önceliğin şu dikdörtgen olanlardan olabilir. Marka olarak einhel önerebilirim , hem ucuz hem dayanıklı. Orta şeker suyla çalışmayada geliyor , daha çarpılmadık çok şükür.
Okan sen zımpara yaparken suda mı döküyorsun. Neden kardeş.

osmanuysal

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.028
  • Sevme dünya beni , seviyorum seni...
  • Ad Soyad: Osman Okan Uysal
  • Bulunduğu İl: adana
  • Doğum Yılı: 1979
  • Tekne Adı: TURNA
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #73 : Şubat 23, 2014, 09:19:35 ÖS »
Hemşerim zımparam kırıldı. Yeni alacam ne alayım tavsiyen nedir.

Yavuz vallahi ben ; hem tank zımpara , hem eksantrik zımpara hemde şu dikdörtgen olanlardan kullanıyorum. Sen teknenin eyaf macun falan işlerini yapacaksan önceliğin şu dikdörtgen olanlardan olabilir. Marka olarak einhel önerebilirim , hem ucuz hem dayanıklı. Orta şeker suyla çalışmayada geliyor , daha çarpılmadık çok şükür.
Okan sen zımpara yaparken suda mı döküyorsun. Neden kardeş.

Macunu zımparalarken toz çok çıkıyor ve bu tozlar özellikle ince zımparalar esnasında zımparayı işlevsiz kılıyor , ben araba kaportacılarının kullandığı su zımparalarından kullandım , bunları kullanırken onlarda su ile kullanıyorlar , böylece daha iyi çalışma oluyor.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Pilgrim 590-Osman Okan Uysal
« Yanıtla #74 : Şubat 24, 2014, 10:59:12 ÖS »
Abi hiç foto paylaşmıyosun :(
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
19 Yanıt
26475 Gösterim
Son İleti Ekim 05, 2016, 10:01:10 ÖS
Gönderen: Mustafa Umut Sarac
8 Yanıt
11606 Gösterim
Son İleti Eylül 12, 2011, 10:03:27 ÖS
Gönderen: Gökalp Yağcı
5 Yanıt
9811 Gösterim
Son İleti Mart 13, 2012, 09:36:34 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
5 Yanıt
7879 Gösterim
Son İleti Mart 13, 2012, 09:49:17 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
6457 Gösterim
Son İleti Mart 13, 2012, 09:50:50 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
111 Yanıt
63003 Gösterim
Son İleti Nisan 02, 2014, 10:09:57 ÖÖ
Gönderen: andersen
54 Yanıt
30484 Gösterim
Son İleti Mart 08, 2024, 08:59:27 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
11 Yanıt
7113 Gösterim
Son İleti Ekim 30, 2016, 03:34:14 ÖS
Gönderen: yarışçı yelkenci
0 Yanıt
2182 Gösterim
Son İleti Mayıs 10, 2019, 05:05:47 ÖÖ
Gönderen: Tolga Hakan