Gönderen Konu: @-650 RÜZO  (Okunma sayısı 183025 defa)

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
@-650 RÜZO
« : Mart 22, 2012, 08:04:02 ÖS »

  Geçtiğimiz yaz başından itibaren yaptığım araştırma ve incelemeler neticesi, önce Pilgrim 590 üzerinde yoğunlaşan çalışmalarım daha sonraları projesini sitemiz de gördüğüm ve Volkan kardeşimizin de yapımıyla uğraştığı @-650 yelkenliye odaklaştı. Burada beni en çok cezbeden @-650 de WC olayının çozümlenmiş olmasıydı. Teferruat gibi görünsede ailece yapılacak orta ve uzun mesafe gezilerde ve koylarda demirleme durumlarında bence WC çok önemli bir sorun. Ben teknemi bitirdiğimde Mordoğan önlerinde ailece balık tutacağım gibi çevre koylara seyirler yapıp gerektiğinde bu koylarda demirlemek, Foça,Urla, Çeşme, sığacık ve hatta Sakız, Midilli gibi adalara seyirler yapmak. Yani kısaca Ege'yi kucaklamak.
   Sonuçta kararımı @-650 üzerinde kesinleştirmemden sonra Autocad çizimlerini yaptırmak benim adıma bir an sorun gibi göründü. Bir sene evvel İstanbul'u bırakıp,fazla tanımadığımız İzmir'in Mordoğan beldesine taşınmamız biz de sanki her şeyi İstanbul'da bırakmışız ve her şeyin çözümü İstanbul'muş gibi bir pisikoloji yaratmıştı. Ama dostların da yardımıyla İzmiri tanımaya başlayınca İzmir'de de her şeyin var olduğunu gördük. Ve nihayet Şubat ayın'da Urla'da autocad çıktılarını aldım. Yalnız burada posta çizimlerini ayrı ayrı yapamadılar ve çizimleri 1/1 ölçekle üst üste çizimler olarak yapabildiler. Ben bu çizimden yağlı kağıda tek tek postaları çizdim ve çizimlerin bitmesiylede 8. postadan paşlayarak postaları oluşturmaya başladım. İşlem sırasını başlangıç olarak şöyle belirledim;  8-7-6-5-2-1-0+ postalardan sonra 9-3-0 kontrplak postalar ve şu anda atölye gibi kullandığım odamda, büyüklüğü nedeniyle montajı çok zor olacağı için en son olarak parçaları hazırlanmış 4 ve 3 nolu postaları   teknenin kurulmasına yakın monte etmek.
      Zaman zaman aklıma takılan soruları sizlerle paylaştığımda, bana çok yardımcı olan başta Volkan
arkadaşım olmak üzere hepinize,bu işe gönül vermiş tüm dostlarıma,arkadaşlarıma teşekkürlerimi iletirim
      Herkese çalışmalarında kolay gelsin diyorum...













vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #1 : Mart 22, 2012, 08:13:24 ÖS »
İbrahim Abi öncelikle canı gönülden kutluyorum. Konuyu sabitleyip resimleride ekledim.

Yanıma arkadaş gelmesi en çok beni mutlu etmiştir çünkü anlamadığım yerlerde danışacak,tartışacak abim oldun çok teşekkür ederim :)

Çalışmalar çok güzel gidiyor aynı hızla ilerliyoruz ve aynı yöntemlerle :)

Hı bu arada benden önce bitirirsen Türkiye'de ilk yapan kişi olursanda fena bozuşuruz :) Müsait olduğum bir zaman seni yavaşlatmak için gelicem :)
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: @-650 RÜZO
« Yanıtla #2 : Mart 22, 2012, 10:05:59 ÖS »
   Her zaman bekliyorum Volkan,seni misafir etmekten mutluluk duyarım. Acele etmeden ağır ağır ilerleyeceğiz bu yolda hep beraber. Aheste giden erişir menzili maksuda.

mehmet şasi

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 404
  • Ad Soyad: mehmet şasi
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1964
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #3 : Mart 23, 2012, 09:47:14 ÖÖ »
tizi reftar olanın payine damen dolanır erişir menzili maksuda aheste giden
her ikinizede kolay gelsin çalışmalrtınızı yakından takip ediyoruz

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #4 : Mart 23, 2012, 12:13:20 ÖS »
İşte budur :D Ben başlayana kadar ikilediniz maşallah :D :D

İbrahim bey canı gönülden kutluyorum

Siz de Volkan'ın tekniğiyle mi yapacaksınız, yani bütün postalar yapısal parça olarak kalacak mı yoksa yan çıtalara kalıp olarak kullanılıp daha sonra sökülecek mi?

Orijinal tasarımda ayna, baş bodoslama ve kabin girişindeki kontra posta hariç diğerleri sadeve kalıp vaziyetine, yani kavalier ya da nataliler gibi tüm postalar yapısal bir bütünlük içinde kaplama kontralarıyla beraber gövdeyi oluşturmuyor.

Ama böyle yapmak daha sağlam gibi,

Natali 700 ile @650 arasında çok kaldım ama kabin yüksekliği, yapım kolaylığı, salmanın aşağı sarkmaması ( Ankara'dayım Römorkla çekeceğim) 650'yi öne çıkardı

Bir de @650 kalender tekne ;D

Hangi salmayı yapacaksınız?

Designer'a mail attım 1-2 kere soracaklarım için cevap vermedi :(
Ne yapalım el yordamıyla çözeceğiz bazı şeyleri

Tekrar hayırlı olsun, görüşmek üzere :D

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #5 : Mart 23, 2012, 01:27:39 ÖS »
    Teşekkür ederim. Evet bende bütün postaları yapısal olarak teknede bırakmayı düşünüyorum, ama orjinal planda belirtilen yapısal postalar dışındaki postalarda epoksi yapıştırıcı kullanmadan sadece vidalama yapmayı düşünüyorum. Bunun sebebi de,bir tamir gerekirse parça değiştirmek gerekirse kolaylık olması açısından. Postaları sökmememin sebebi ise, hani olurda şiddetli bir denizle karşılaşırsak dalgalar boş kontrplağı dövmesin, bu postalar bir direnç sağlasın. Mamafi bunu çizen mimar her halde bunu hesaplamıştır ama genede faydalı olur düşüncesindeyim. salma olarak 12 numaralı resimdeki tekne içinden pimli olan salmayı kullanmak istiyorum. pimin teknenin içinde olması bana biraz daha güven verdi.11 numaralı resmin sağ alt köşesindeki açıklamayı 
blacha stalowa gr 5-6 mm
dural 8-10 mm
sklejka 4 x 8 mm
laminat s sandwicz gr 30-35 mm. tercüme edince,
çelik levha 5-6 mm kalınlığında
Dural 8-10 mm
Kontrplak 4 x 8 mm
s sandviç laminat kalınlığı 30-35 mm. diyor. ben marin kontrasından 30-35 mm laminat veya 10 mm paslanmaz çelik düşünüyorum,ikisinin arasında gidip geliyorum. 35 mm marin kontrplak olursa epoksi elyaf kaplarım. bu çeliğe göre daha hafif olacağındam indirip kaldırması da kolay olur. Bu arada lamine kontrplak olursa alt köşesinde 20 kg kurşun ağırlık var (yine resim 11,sağ alt köşedeki şekil).

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #6 : Mart 23, 2012, 08:37:37 ÖS »
Sayın karayel, postaları vidalamak konusunda bende tereddütler oluştu. Yapısal parça da bütün gövde kompozit bir yapıymış gibi harket ederken, sizin düşündüğünüz sistemde sabit olmayan postaların gerektiğinde sökülebileceğinden bahsediyorsunuz. Önce mantıklı geldi neticede ekstra destek sağlar elbette ama zaman içinde esnemeden dolayı vidalarda gevşemeler olursa, çünkü epoksiyle yapıştırılmış gibi kompozit bir yapı oluşturmayacak,Oynayan vidalar dışarıdan epoksi kaplama altında sıkıntılara neden olmaz mı?

Benim anladığım söylediklerinizden bu ama farklı birşey se ona diyecek bir şeyim yok.

Bence dizayner ona göre çizmiştir. Zaten okyanus geçmek için çizilmemiş bu tekneler. Ama Nazarov'un dizaynları sanki daha sağlam gibi, neticede karadenize göre yapıyordur.

Postaları yapıda komple bırakmak, yada Nazarov dizaynlarındaki gibi kontra/tahta takviyeli postalar yapabilirim ben de, yada içime sinmiyorsa kontra kalınlığını biraz fazla tutup, ek yerlerine takviye stinger geçebiliriz

Salma metal saç düşünüyorum, ama römork çeker ağırlığı da önemli benim için 750 kg toplam olacak. Yollarda uğraşmak istemiyorum. Bu yüzden saçtan yapmaktan vazgeçtim @650'yi

Planlarına o kadar baktım ki teknenin, her nekadar nataliler kadar estetik gelmese de , benim için daha yapmadan canlı birşey oldu, o yüzden kalender diyoruz :D

Kalender tabiri dizaynırından dolayı Servet bey'e ait. Adam ne de olsa "çam" kullanıyor çoğu yerde :D :D

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #7 : Mart 23, 2012, 10:32:08 ÖS »
       Sayın Ceylan; yorumlarınız, katkılarınız için teşekkür ederim. Zaten fikir paylaşımı için burada değilmiyiz. Bu vidalama meselesi kesin kararım değil, bir düşünce. Beraberce tartışarak doğruyu bulacağız, kirişleri postalara vidalamak ile yapıştırmak arasında gidip geliyordum aslında. Bu yorumunuz gerçekten yararlı oldu. o zaman şöyle desek kirişlerle postaları epoksiyle yapıştırıp birer de takviye vida atsak. Bir başka düşünce olarak 8-6-4 postaları kalıptan sonra çıkartıp 9-3 ana postalar arasında 7 ve 5 postaları bırakırsak kamara kısmında 130 cm arayla posta atmış oluruz ki kirişlerin ve kontrplakların da vereceği dirençle yeterli sağlamlık sağlanmış olur, ne dersiniz.
        Salmaya gelince, yaklaşık enlemesine yarım tabaka 10 mm sac ; onun ağırlığını hesaplayabiliriz aslında. Ama daha hafif olsun dersen 35 mm lamine kontrplakta yapılabilir.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #8 : Mart 23, 2012, 10:49:54 ÖS »
İbrahim abi salma konusunda benim düşüncelerimi biliyorsun. Ben kontraplak lamine içi 100+ kilo beton üzeri elyaf epoksi düşünüyorum. Hareketli salma. Bu konuda ayrılığa düşücez yanılmıyorsam. Ayrıca epoksi yapıştırması yaptıktan sonra ince bir vida iyi gider diye düşünüyorum.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #9 : Mart 23, 2012, 10:59:35 ÖS »
Düzgün yapılmış bir epoksi yapıştırma ile vidalamaya gerek kalmaz bence ama kafanıza takılıyorsa yapın gitsin. Epoksi postalarla, kontrayı birleştiren yer içerden mastik çeker gibi epoksi macun ile doldurulurken (radius) macunun kalınlığı en az kontra kalınlığı kadar olsun radius yapılan kısmın genişliği de en az kullanılan kontranın  4 katı olacak şekilde olmalı diyor kitaplar.

Postaları birer atlayarak da olabilir bence :D

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #10 : Mart 23, 2012, 11:03:31 ÖS »
Abi epoksi ziyanlığı yaşıyacağım zaten herleyi yapabilirim.

Almadan önce İsmail Abi'yi arayayım bir danışayım dedim. Abi 2 teneke alıyorum 18 kg dan dedim. Aslanım kendine gel ne yapıyorsun dedi :D 1 Tenekede karar kıldık ki o bile çok gelecek yanılmıyorsam :D İç dış komple epoksilicem :D

Elyafıda 500 gr/m2 aldım 100 metre kat kat geçerim artık herşeyi elyaflarım :D :D
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #11 : Mart 23, 2012, 11:22:55 ÖS »
Dizayner 200gr 2 kat diyor ;D O kadar posta kattın içine elyafı da kat kat yaparsın artık ;D
Ben kuma/römorka  çekeceğim için altı birkaç kat fazla yapacağım, en az 300gr düşünüyorum

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #12 : Mart 23, 2012, 11:23:30 ÖS »
Mehmet Abi ayrıca hala maliyet konusunda tartışıyormuyuz :D

Şuana kadar

Çıtalara postalar için 120 TL harcadım

Malzeme Zart Zurt İçin 150 TL harcadım

Epoksi 54 TL + 185 TL

Elyaf 262 tl = 500 gr/m2

Diğer ağaçlar için de 200 Tl desek :D

Kontraplak içinde 500 Lira diyorum 6 mm 50 tlden 10 plaka. Ama bunu tahmini söylüyorum daha ucuz veya pahalı olabilir.


Kabuk Maliyeti = 1471 TL

donanım için 2000 Tl diyorum herşey için

Motor içinde 2000 Tl diyorum

Toplam maliyet

5471 TL Olarak çıkıyor. ki donanımı belki 1000 liraya çekebilirim. Yelkenleri vs yaptırcağımı düşünürsek.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #13 : Mart 23, 2012, 11:25:25 ÖS »
Dizayner 200gr 2 kat diyor ;D O kadar posta kattın içine elyafı da kat kat yaparsın artık ;D
Ben kuma/römorka  çekeceğim için altı birkaç kat fazla yapacağım, en az 300gr düşünüyorum

Abi Mehmet Ünsalan Abilerin kavalierinde dizayner hiç elyaf kullanmasanız olur demiş :D Onlar 300 gr 4 kat atmışlar :D

Biz Türk'üz abi bize belli olmaz. Bide ben biraz hor kullanırım tekneyi hakkını veririm yani o rüzgar estimi Allah ne verdiyse ondan imkanımız varken yapalım ki güvenli binelim. Hee ağır olur performans düşer falan filan belki doğrudur ama performans benim için 2. plan.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: @-650 RÜZO 35
« Yanıtla #14 : Mart 23, 2012, 11:26:50 ÖS »
Sen motor dahil 10000 bende motor hariç 10000 diyorum.
Donanımda neler var?
Mutfak/wc nekadar tutar.
Motorlu ırgat düşünüyor musun?
Vinçler olacak mı, kaç tane?
Elektronik ne düzeyde?