Gönderen Konu: Vagabond 20 boyutları  (Okunma sayısı 1856 defa)

Sarp

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 16
  • Ad Soyad: Sarp Mamıkoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1984
Vagabond 20 boyutları
« : Aralık 20, 2020, 03:53:05 ÖS »

Merhaba arkadaşlar,

Geçenlerde incelediğim tekneler arasında Vagabond 20 nin yapımında karar kıldım. Yapım kolaylığı, kabin-kokpit, yelken boyutu, tonaj, teknenin tipi derken genel hatları ile bana en uygun tekneydi. Teknenin 1 tane temel problemi var, kabin yüksekliği.

Düz güverte bir tekne olduğundan kabindeki koltuk seviyesinde otururken başım kirişe dokunuyor, 8cm ek kabin yüksekliğine ihtiyacım var. Tekne planlarından gördüğüm kadarı ile 125x250cm kontraplak limitlerinde tekneyi %7 büyütebiliyorum ve 8cm ek kabin yüksekliğine denk geliyor. Tekne tasarımcısı tekneyi +/-%10 limitlerinde ölçeklendirebilirsiniz dedi. Tabi bu ölçeklendirme boy, en, yükseklik 3 ü bir arada. Böyle bir ölçeklendirme hesaplarıma göre tekneyi 680-700kg bandından, 740-770kg bandına çıkarıyor ki O1 römork sınırlarını geçerim. O1 römork ile tekneyi sadece boy dan ölçeklendirebilir miyim onu düşünüyorum.

Tekne mevcutta 605*228*120cm. Sadece yan panelleri (chine + side) %7 büyüterek tekneyi 605*237*128cm e çıkarabilirim ve tahmini kg artışı 30-40kg bandında. Üretici 1500lb / 700kg (1500lb de 680kg aslında) römork ağırlığı yazmış. Römork ağırlıklarına genelde neler dahildir (yelken donanımı, outboard motor, 12V akü vs)? Belki 680kg ye 12V akü ve outboard dahil ise, 100kg civarı bir frenli römork ile O1 sınıfı altında kalabilirim.

Bu noktada sorum şu: Tekneyi %4 genişletip, %7 yükseltirken, uzunluğunu değiştirmesem performans, denge ve konforu hissedilir ölçüde etkilenir mi? Diğer konu ise zaten mevcut tekne O1 römorkla olabilir mi? 700kg kapasiteli O1 römork 100kg den üzeri ise olmaz gibi duruyor. Teknesini römorkla taşıyan arkadaşların tecrübeleri nedir?

Teşekkürler

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Vagabond 20 boyutları
« Yanıtla #1 : Aralık 21, 2020, 03:37:40 ÖS »
Merhaba arkadaşlar,

Geçenlerde incelediğim tekneler arasında Vagabond 20 nin yapımında karar kıldım. Yapım kolaylığı, kabin-kokpit, yelken boyutu, tonaj, teknenin tipi derken genel hatları ile bana en uygun tekneydi. Teknenin 1 tane temel problemi var, kabin yüksekliği.

Düz güverte bir tekne olduğundan kabindeki koltuk seviyesinde otururken başım kirişe dokunuyor, 8cm ek kabin yüksekliğine ihtiyacım var. Tekne planlarından gördüğüm kadarı ile 125x250cm kontraplak limitlerinde tekneyi %7 büyütebiliyorum ve 8cm ek kabin yüksekliğine denk geliyor. Tekne tasarımcısı tekneyi +/-%10 limitlerinde ölçeklendirebilirsiniz dedi. Tabi bu ölçeklendirme boy, en, yükseklik 3 ü bir arada. Böyle bir ölçeklendirme hesaplarıma göre tekneyi 680-700kg bandından, 740-770kg bandına çıkarıyor ki O1 römork sınırlarını geçerim. O1 römork ile tekneyi sadece boy dan ölçeklendirebilir miyim onu düşünüyorum.

Tekne mevcutta 605*228*120cm. Sadece yan panelleri (chine + side) %7 büyüterek tekneyi 605*237*128cm e çıkarabilirim ve tahmini kg artışı 30-40kg bandında. Üretici 1500lb / 700kg (1500lb de 680kg aslında) römork ağırlığı yazmış. Römork ağırlıklarına genelde neler dahildir (yelken donanımı, outboard motor, 12V akü vs)? Belki 680kg ye 12V akü ve outboard dahil ise, 100kg civarı bir frenli römork ile O1 sınıfı altında kalabilirim.

Bu noktada sorum şu: Tekneyi %4 genişletip, %7 yükseltirken, uzunluğunu değiştirmesem performans, denge ve konforu hissedilir ölçüde etkilenir mi? Diğer konu ise zaten mevcut tekne O1 römorkla olabilir mi? 700kg kapasiteli O1 römork 100kg den üzeri ise olmaz gibi duruyor. Teknesini römorkla taşıyan arkadaşların tecrübeleri nedir?

Teşekkürler

Öncelikle ben şunu sormak istiyorum cevaba göre benimde cevabım şekillenecek.

Tekne römork ile şehirler arası yolarda veya şehhir içinde sıklıklamı taşınacak ? Yani 2 haftada 1 hafta sonları denize indirilip geri getirilecek tarzında mı ?

Yoksa römork sezon başı ve sezon sonu olmak üzere senede iki kere çok trafiğe girmeden yerel yerlerde mi kullanılacak ?

yoksa
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

Sarp

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 16
  • Ad Soyad: Sarp Mamıkoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: Vagabond 20 boyutları
« Yanıtla #2 : Aralık 23, 2020, 02:30:09 ÖÖ »
Römork yılda max 3-4 defa kullanılacaktı aslında ancak salmalı tekne sahibi birkaç kişiden duyduğum salma kutusunun çok çabuk kekamozla dolabildiği, temizliğinin ve boyasının zor olduğu yönünde. Zaten tekneyi büyüteceğim için sabit salma ve O2 römorka geçeceğim gibi. Bu noktada aklıma takılan soru ise ağaç seçimi.

Tasarımcı orjinal planlarda okoume önermiş, meranti de olabilir diyor, ancak 2 ağaç ta tropik bölgelerden (muhtemelen sürdürülebilir olmayan yollardan) geliyor. Tekne yapacağım diye yağmur ormanına zarar vermek istemem. Ancak tasarımcı birch (huş) ağacını önermiyor, çabuk çürüyor demiş. İnternetten bulabildiğim kadarı ile aslında okoume de dayanıklı bir ağaç gibi durmuyor. Okoume huş tan daha dayanıklıdır, daha geç çürür, daha sağlamdır şeklinde tecrübesi/kaynağı olan bir arkadaş var mı?

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Vagabond 20 boyutları
« Yanıtla #3 : Aralık 23, 2020, 12:06:14 ÖS »
     Sarı çam kullan, yerli olmasada ithalini her yerde bulabilirsin. Bulabilirsen, omurgada meşe, gürgen, kayın kullan, bulamazsan orada da sarı çam kullan, biz de öyle yapmıştık. Sabit salma yaparsan romork kullanman çok zor, benim tekneyi bakıma çıkartırken vincin kasasında zor taşıyorlar, mümkun olduğunca en uygun yere hemen indiriyoruz.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Vagabond 20 boyutları
« Yanıtla #4 : Aralık 23, 2020, 12:07:00 ÖS »
Römork yılda max 3-4 defa kullanılacaktı aslında ancak salmalı tekne sahibi birkaç kişiden duyduğum salma kutusunun çok çabuk kekamozla dolabildiği, temizliğinin ve boyasının zor olduğu yönünde. Zaten tekneyi büyüteceğim için sabit salma ve O2 römorka geçeceğim gibi. Bu noktada aklıma takılan soru ise ağaç seçimi.

Tasarımcı orjinal planlarda okoume önermiş, meranti de olabilir diyor, ancak 2 ağaç ta tropik bölgelerden (muhtemelen sürdürülebilir olmayan yollardan) geliyor. Tekne yapacağım diye yağmur ormanına zarar vermek istemem. Ancak tasarımcı birch (huş) ağacını önermiyor, çabuk çürüyor demiş. İnternetten bulabildiğim kadarı ile aslında okoume de dayanıklı bir ağaç gibi durmuyor. Okoume huş tan daha dayanıklıdır, daha geç çürür, daha sağlamdır şeklinde tecrübesi/kaynağı olan bir arkadaş var mı?

 Benim teknemde hareketli salma. Suda 2 yılını geçirdi. Herhangi sıkışma problemi yaşamadım. Ben normalden 1 cm daha geniş yapmıştım kasasını.
 Ayrıca kasanın üstünde açılıp kapanabilir bir yapı yaptım. Problem esnasında müdahale edebileyim diye.

Tekne yapımcıları bulundukları bölgelerin lokal ağaçlarını tavsiye ediyorlar genellikle . Rus planları da bol bol çam içerir mesela.
Biz en çok ve ekonomik olarak kayın kontrplaklara erişebiliyoruz. Loyd sertifikasına dikkat ederseniz yıllarca problem yaşamazsınız. Burada tüm kontrplaklar ile yapılmış örnekler var. Ülkemiz için tek diyebileceğim kontrplakların üzerinde Loyd sertifikası olması. Bu damga ile direk denize elverişlilik şartlarını sağlamış oluyor. Ben bir örneğini koymuştum resim olarak ama arayıp bulmam gerekiyor biraz zaman alabilir.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
10 Yanıt
10520 Gösterim
Son İleti Mart 10, 2012, 10:25:42 ÖS
Gönderen: slverstar
11 Yanıt
6710 Gösterim
Son İleti Eylül 21, 2013, 01:44:36 ÖS
Gönderen: hcyazar
13 Yanıt
8916 Gösterim
Son İleti Kasım 01, 2013, 11:21:35 ÖÖ
Gönderen: tcgberk
4 Yanıt
10656 Gösterim
Son İleti Eylül 04, 2016, 07:23:16 ÖS
Gönderen: torvan
1 Yanıt
4626 Gösterim
Son İleti Kasım 12, 2014, 11:49:43 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
16 Yanıt
3273 Gösterim
Son İleti Ocak 03, 2021, 02:30:46 ÖS
Gönderen: mali.ozdemir