Gönderen Konu: Fiber Tekne Yapımı İçin Malzeme Miktarı Hakkında Yardım Lütfen?  (Okunma sayısı 31688 defa)

inalefe

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 68

Denizli de oturuyorum . Göl ve denizde kullanılacak , balık avı ve ördek-kaz avlarında kullanılacak fiber kayık yapmak istiyorum . Bu işin ticaretini yapmak istiyorum . Denizli ve çevresinde birçok baraj ve göl var . Şimdi işsizim . Uzman arkadaşlardan malzeme miktarlarının ne kadar olacağını öğrenmek istiyorum . 2 yöntem var : 1) Fiber katlarını kalıp üzerine  tek kat atıp yüzeye epoksi sürerek 5 kat halinde , 2) kaç kat  atılacaksa fiberglassları hazırlayıp iç ve dışta 2 kalıp olmak üzere içteki kalıba kalıp ayırıcı sürüp fiberglas katlarını kalıba yerleştiriliyor . Daha sonra epoksi kovayla içine dökülüyor . 2. kalıp içine yerleştiriliyor ve vakumlanıyor . Bu 2 yöntemde gidecek epoksi miktarını öğrenmek istiyorum . Önce 3m - 1.30 m 2 kişilik kayık yapmak istiyorum . malzeme hesabını buna göre yapabilir misiniz ?? LÜTFEN YARDIMCI OLUR MUSUNUZ ???????




servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
inalcıgım cin olmadan adam çarpma yok.! :)
dediğin ikinci yöntem teknik ekipman ve uzmanlık isteyen bir prosestir..vakum yöntemiyle reçine daha istikrarlı ve az sarfiyat yapan bir usuldür..ama yapacagın imalatta ufak bir yanlışlık bütün imalatın çöpe gitmesine sebep olur..
ama bugüne kadar bu işi yapılırken bile görmemis hiç bir fikri olmayan birinin kalkısacagı bir yöntem değildir..senin yapacagın uzmanlık istemeyen yöntem,el yatırması denilen elyafların kalıp içine döseyip rulo ile reçine yedirecegin yöntemdir..bu işte reçine biraz daha fazla gider ama bir ustalıkta gerektirmez..
umarım alınganlık göstermezsin,doğruları yazınca kızıyor insanlar nedense...you tubede bu işe dair filmler var onları izle( frp moulding),sonra ufak bir kalıp içinde el yatırması yöntemini dene..

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
GİRİŞ – CE UYGUNLUK İŞARETİNİN TANITIMI
AMACI
KAPSAMI
TANIMLAMALAR
TASARIM KATEGORİLERİ VE UYGUN MODÜLÜN BELİRLENMESİ

MODÜLLER

GEZİ TEKNESİNİN TASARIM VE İNŞASI İÇİN TEMEL GÜVENLİK GEREKLERİ

ÜRETİCİNİN HAZIRLAYACAĞI TEKNİK DOSYA
YAZILI UYGUNLUK BEYANI

İLGİLİ STANDARTLAR
GİRİŞ – CE UYGUNLUK İŞARETİNİN TANITIMI
Avrupa’da Roma Anlaşması ile başlayan Ortak Pazar uygulama isteği, daha sonra GATT ve WTD anlaşmaları ile gelişmiş, ticarette teknik engellerin kaldırılarak Avrupa Topluluğu üye ülkeleri pazarında ürün ve hizmetlerin serbest dolaşımının sağlanması amacı ile 7 Mayıs 1985 tarihinde “Yeni Yaklaşım Direktifleri” kavramı içersinde, pazara sunulacak ürün ve hizmetler için sağlık, güvenlik, çevre ve tüketicinin korunması koşulları esas alınarak hazırlanan yönetmelikler ile “Teknik Uyumlaştırma ve Standardizasyon” sağlanması amaçlanmıştır. Bu yönetmeliklerden biri de GEZİ TEKNELERİ YÖNETMELİĞİ’dir.

CE uygunluk işareti bir ürünün ya da ürün gurubunun güvenlik, sağlık, çevre ve tüketicinin korunması açısından sahip olması gerekli asgari koşulları “Yeni Yaklaşım Direktiflerine” uygun olarak sağladığını gösteren, AB pazarında ürünün serbest dolaşımını sağlayan, Fransızca “Confirmité Européenne” ifadesinin kısaltılmış şekli olup ilgili ürün üzerine etiket veya damgalamak suretiyle iliştirilen bir işarettir.
  Ülkemizde Gümrük Birliği Anlaşması olarak bilinen Türkiye ile Avrupa Birliği arasında 6 Mart 1995 tarihinde imzalanan ve 1 Ocak 1996 tarihinde yürürlüğe girmiş olan 1/95 sayılı ortaklık konseyi kararının 8-11. Maddeleri kapsamında Türkiye’de Avrupa Birliği’nin standardizasyon, ölçüm, kalibrasyon, akreditasyon, test ve belgelendirme konularındaki AB Teknik mevzuatının 2001 yılına kadar uyumlaştırılması şartı getirilmişti. 29.06.2001 tarihinde yasalaşan    “Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun” ile de Türkiye’nin uyum süreci başlamış oldu. Bu kanun yürürlüğe giriş tarihi olan 11 Ocak 2002 den itibaren de ürünlere ait yönetmelikler sırasıyla yayınlanmaya başlamıştır.

  Gezi Tekneleri Yönetmeliğinin AB’da yürürlüğe giriş tarihi 16.06.1996, geçiş dönemi için son tarih 16.06.1998 olup, bu tarihten itibaren AB pazarına sunulan yönetmelik kapsamındaki ürünlerde CE uygunluk işareti bulunma zorunluluğu başladı. Türkiye’den gezi teknesi ithal eden Avrupalı bazı firmalar bu ürünlere CE uygunluk işaretini kendileri alıyorlardı.

  GEZİ TEKNELERİ YÖNETMELİĞİ 2 Nisan 2002 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girmiştir. Yönetmelikliğin yürülüğe girdiği tarihten itibaren 1 yıl olan geçiş süresinin tamamlanmasından sonra (2 Nisan 2003 de), yönetmelik kapsamındaki ürünlerin CE uygunluk işareti olmadan yalnızca AB ülkelerinde değil iç pazarda da satışı mümkün değildir.CE uygunluk işareti alma çalışmalarınızı kuruluşumuzun işbirliği ile yürütebilirsininz.

2. GEZİ TEKNELERİ YÖNETMELİĞİ’NİN AMACI

  Gezi teknesi, kısmen tamamlanmış gezi teknesi ve gezi teknesi aksamı olarak kullanılan, ayrı ve/veya gezi teknesine monte edilmiş bileşenlerin tasarımı ve yapımı için temel güvenlik gereklerini belirlemek, tekne ve bileşenlerinin bu gereklere uygun olarak piyasaya arz edilmelerini sağlamak üzere, CE uygunluk işaretlemesiyle bunlara ilişkin piyasa gözetimi ve denetimine yönelik usül ve esasları düzenlemektir. 

KAPSAM
GEZİ TEKNELERİ YÖNETMELİĞİ tam boyu 2,5m. ile 24m. arasında olan gezinti teknelerini, yarı bitmiş gezi teknelerini ve bu teknelerin bileşenleri olan ;

http://www.kascert.com/goster.aspx?metin_id=817

inalefe

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 68
alınganlık yapmam . 1. yöntemde gidecek epoksi miktarı ne kadar olur . maliyeti aklıma yatarsa bir tane yapacağım . antalyada fiber  tekne yapan bir firmada çalışmayı ve imalatını öğrenmek istiyorum. antalyada konyaaltında fiber tekne imalatı yapan firma bilen var mı ? ben şu an sadece araştırma yapıyorum.. sadece elle yatırma yönteminde gidecek epoksi miktarını öğrenmek istiyorum

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
4 metrelik bir tekne için ortalama elyaf ıslatma için 10-15 kg arası gidebilir. Tabiki kaç kat atacağınıza bağlı 4 kat için bu miktar 30-40 kg ma çıkar bence. Rakamlar tahmindir.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

classicboats- M.Cem GÜR

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 123
  • cemgur@classicboats-turkiye.com
    • Classicboats Turkiye
  • Ad Soyad: M.Cem GÜR
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1955
Konuya teknik olarak girmek istemiyorum.

Sinirleniyorum. >:( Ben ıhtiyar bir adamım  ;)

Ama neden fiber tekne? Neden artık sağlığa ne kadar zarar verdiği bilinen daha açık söylemek gerekirse kanserojen polyester?

Sonra neden hem polyester hem epoksi uygulaması.

Neden ahşap epoksi gibi harika malzemeler varken bu saçma seçim?
"Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır."

akdenizkompozit

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 218
  • Ad Soyad: Akdeniz Kompozit
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1988
sakın polyester yemeyin kanserojendir
Akdeniz Kompozit
Edremit/Balıkesir
Balıkesir İl Temsilcisi

inalefe

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 68
4 metrelik bir tekne için ortalama elyaf ıslatma için 10-15 kg arası gidebilir. Tabiki kaç kat atacağınıza bağlı 4 kat için bu miktar 30-40 kg ma çıkar bence. Rakamlar tahmindir.
çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
YAT İMALATINDA KULLANILAN CTP MALZEME VE
İMALAT YÖNTEMLERİ
BÖLÜM I: El Yatırma Yöntemi


msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Abicim seni forumun döküman sorumlusu ilan ediyorum ya ;D ;D

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: FİBER TEKNE YAPIMI İÇİN MALZEME MİKTARI HAKKINDA YARDIM LÜTFEN
« Yanıtla #10 : Mart 31, 2012, 11:59:38 ÖS »
Servet Abi boyle yaptikca sahsen ben utaniyorum aslinda bizlerin bu tip dokumanlari haril haril bulup okuyup ogrenmemiz gerekiyor ancak hep usengeclik hep usengeclik..
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
4 Yanıt
7036 Gösterim
Son İleti Ekim 01, 2011, 03:16:35 ÖÖ
Gönderen: izci04
8 Yanıt
11607 Gösterim
Son İleti Eylül 12, 2011, 10:03:27 ÖS
Gönderen: Gökalp Yağcı
49 Yanıt
52776 Gösterim
Son İleti Nisan 27, 2017, 03:43:44 ÖS
Gönderen: samet03
39 Yanıt
46937 Gösterim
Son İleti Ekim 11, 2013, 04:05:33 ÖS
Gönderen: aksamcinet
11 Yanıt
9820 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2013, 09:13:33 ÖS
Gönderen: servet
3 Yanıt
6163 Gösterim
Son İleti Kasım 07, 2013, 10:50:26 ÖÖ
Gönderen: tcgberk
4 Yanıt
3495 Gösterim
Son İleti Eylül 11, 2015, 09:54:50 ÖS
Gönderen: mkamilgok
1 Yanıt
2667 Gösterim
Son İleti Mayıs 19, 2019, 08:01:49 ÖS
Gönderen: servet
6 Yanıt
2072 Gösterim
Son İleti Temmuz 10, 2020, 12:08:47 ÖÖ
Gönderen: KARANLIK