Gönderen Konu: Şişme Katamaran Projesi  (Okunma sayısı 81080 defa)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #45 : Temmuz 10, 2017, 06:17:42 ÖS »

Yazmayayım diyorum ama, bir haftadır patinaj yapıyoruz, boşa akıntıya kürek çekiyoruz.

Sanırım Türkçe sözlükten "usta" sözcüğünü çıkarmak gerek. Bu sözcük usta geçinenlere on gömlek falan büyük gelir.

Yapılacak iş şu: Alüminyum profilden 2 x 2m gibi bir çerçeve. Ama sabit pencere gibi değil, köşeleri geçmeli, sökülebilir takılabilir bir çerçeve. Ustalık gerektiren yer de geçmeler, işin püf noktası bu.

Çizim var, 3D animasyon var, elimde parça var. Anlatıyorum. Hazır profil olsa alıp kullanacağım, o yok ama alternatif çözümler de öneriyorum.

Sonuçta bir profilin içine mümkün olduğunca tam oturacak başka bir profil kaynatılacak. İşin özü bu.


Bükücü der, kare yapamam. Tamam U olsun. U tam gönyeli olmuyor, makina çarpıyor, açıyor. Tamam mengenede ben düzeltirim. Kaynakçıya soruyorum, bak bu büktüğümüz bu profilin içine girecek. Kaynak olacak, yapabilir misin?

Yaparız abi.

Bak bunun boyu 20 cm, yarısı içeride yarısı dışarıda kalacak, yapabilir misin?

Yaparız abi.

EN derin ne kadar içeri girebilirsin, sorun olur mu?

Olmaz abi, bir şek,lde yaparız.

Eh, 10 tane parça kesildi, büküldü hazırlandı. Hadi bakalım kaynak yapalım.

Bu olmaz abi.

Neden?

Bunun içine kaynak girmez abi.

Ben baştan gösterdim, sordum, yaparız dedin?

Yaparız da, böyle olmaz abi.

Nasıl olacak?

Profili şuradan, şuradan,şuradan yararız yaparız abi.

Yav bütün profili yardın kestin attın, bu sağlam olur mu?

Düzeltiriz abi, kabarma yapmaz...


... ... ...


Belli ki bu iş olmayacak. Tamam, bozuklarımızı atalım, baştan başlayalım. Daha kolayını tasarlayalım.

Peki, erkek yapmayalım. 10 cm dıştan dişi yapalım.

Tamam abi, o çok kolay, sorun yok.

Bükücü, yine kare olmaz, U olur, hatta iki yarım U daha iyi olur.

Olmaz, hem ölçü hem gönye çok kolay şaşar.

Kaynakçı, en iyisi iki L olsun.

Ölçü tutturabilir misin?

Tabi içine koyar yaparım.

L'ler nasıl olsun, üstüne mi kapansın, yarım et kalınlığı eksik mi?

Biri uzun biri kısa olsun, ikisi toplanınca tam olur.

Tamam, kestik, biçtik, büktük, verdik.

Kaynak başladı.

Kaynak yapmadan önce punto yap. Alıştır bak. Tamamsa sonra dikiş yap.

Sorun yok abi.

Nasıl gidiyor?
İyi gidiyor, sorun yok abi, istersen birini soğut bak.

Benim bakmam önemli değil, sen alıp taktığında sorunsuz girip çıkmalı.

Sorun yok abi.

... ... ...

Kaynak bitti. Hepsi soğutuldu. Tek tek denendi.

Hiçbiri girmiyor.

Çekiç, pres, küfür, kahır...

Yok.


Ben de bıraktım geldim.

Yarın gittiğimde büyük olasılık, paramparça / deforme/ laçka  olmuş parçalar, ve "Bak abi hepsi girip çıkıyor" diyen bir "usta".

Hele bir de bunları bir araya getirip çerçeveyi tamamlarsak. Eminim son uçların biri hanyaya bir konyaya bakacak. Salyangoz misali bir çerçeve çıkacak.

Kusura bakmayın, ama işte teknenin son durumu böyle...

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #46 : Temmuz 10, 2017, 09:24:36 ÖS »
Nasıl bir parça bu tarifler tam anlaşılmıyor bir abkant pres ustası açınım boyunu hesaplar. İki L parçayı kaynatır olur gibi şekli bir çizseniz

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #47 : Temmuz 11, 2017, 06:37:49 ÖÖ »
İlk denediğimiz: 100mm x 100mm x 4mm kare profilin içine, abkant ustaya büktürüp yaptırdığımız 90mm x 90mm profili kaynatmak. Burada sorun olan içe geçen parçanın boyunun 200mm olması. Profilin içine kaynak girmiyor. Başta sorduğum halde, sonra olmaz dedi.

İkinci denediğimiz: İki tane L profil kaynatılarak yapılmış 114mm x 114mm x 6mm kare profilin içine 100mm kare profili yerleştirmek. L'ler yine abkantta kesildi. Onların ölçüsünde sorun yok. Kaynakçının istediği gibi kesildi; kaynattı, ama 100mm profil girmiyor.

Bu kadar basit bir iş, bu yapılamayan şey. Hazır profil olsa alıp kullanacağım. Kataloglara bakınca var, ama ellerinde her ölçü yok. ://

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #48 : Temmuz 13, 2017, 08:28:05 ÖÖ »
Yanılmışım.

Bütün baskı ve zorlamalara rağmen, geçme parçalarının hepsi çalışmamış. Altısı çalışmış. İkisini kesip yeniden kaynattı. İkisi ise hiç iflah olmadı, "Abi, iki tane yeni yaptırırı mısın" dedi.

Yaptırdık.

"Bunların ölçüsü mü değişti, bunlar büyük?" dedi.

"Değil" dedim, "aynı ölçü".

"Malzeme  mi farklı?"

"Hayır aynı plakadan"

"Bunlar daha büyük, profil rahat girip çıkıyor"

"Daha kaynak yapmadın :) "

Önce punto kaynak yapıldı. Kontrol ettik. Giriş çıkış tamam.

Sonra dikiş kaynak yapıldı.

Sonuç aynı. Yani yine "çalışmıyor".

Yani kısacası kaynak çekmesi için pay yok. Yani bunu bilen, düşünen, hesaplayan yok.

Yine çekiç, pres, küfür, tekme, tokat.

Zorla iki parça da "çalıştırıldı".

Tabii dediğim gibi, artık langur lungur...

Geçme parçaları ana parçalara kaynaklandı. Bütün parçaları bir araya getirdik. Hayret! son parça yerine oturdu.

Hayret edecek birşey yok, bütün parçalar 5-10 derece oynuyor. Yerlerinde tutmak zor. Yani yarın denizde nasıl bir arada duracaklar artık çok merak ediyorum.

Yutkunduk, gözümüzü kapadık, devam ettik.


Tekerlek mekanizması için 60 x 40 x 2 mm paslanmaz çelik profil aldık. Tekerlek sistemini sabit yapmıştım. Onun hemen yanına hareketli olmasını sağlayacak bir mekanizma tasarladım. Paslanmaz çelikten onları yaptık. Çalışırsa ne ala, çalışmazsa sistem bozulmadan sabit sisteme dönmek mümkün. Önce bir deneme parçası yaptık. Denedik, tamam güzel. Fabrikasyona geçtik. Üç parça daha yapılacak. Profilleri kestik, delikleri açtık; ustanın eşi geldi bu arada:

"Amca burada mı çalışıyorsun, yeni mi girdin işe?" dedi.

Yok dedim, müşteriyim, kendi işimi yapıyorum. Usta kaynak işine geçince ben de 8mm alüminyum çubuktan parçalar kesip mengenede kıvırmaya başladım. Teknenin orasına-burasına kaynatılacak epeyce halka kanca, sap vs olacak. Onları hazırlamaya başladım.

Bunları yaparken benden daha uçuk bir arkadaş geldi. O da birşeyler yaptırmaya çalışıyor. Yelken, tekne derken muhabbet koyulaştı. Usta'dan izin alıp evinde yaptığı "şey" i görmeye gittik.

Detayına girmeyeceğim, gittik, dönüşte baktım, bizim ustanın atölye toplanmış, bizim parçalar kaldırılmış, dükkan kapanmak üzere. Hayrola dedim. Ankarada cenazeleri varmış, işler paydos.

Hafta sonu artık ana iskeleti bir araya getiririm diyordum. Yine kaldı. Pazartesi kalan kaynak işlerini yapacağız. Herhalde Salı - Çarşamba parçaları eve götürürüm.

Son tasarımda epeyce köklü değişiklikler var yine. Plastik ile uğraşma işine hemen hemen tamamen son verdim. Yani muza neredeyse hiç dokunmadan, herşeyi alüminyum ile yapıp ikisini bir araya getiriyorum.

Teker sistemi için kullandığım "semer" yapısını genelleştirip alüminyum platform / muz bağlantı yerlerine alüminyum kasnaklar yerleştirdim. Yani her bir muz, üç adet kasnak içinde oturacak. Kasnakları profillere bağlayan kenet sistemi tasarladım, yaptık. Bu biraz ilkel bir sistem oldu. Çok ağır oldu. Bakalım karada nasıl taşıyacağım.

Önceki teker / salma sistemi artık yok. İkisi ayrıldı. Tekerler artık muzlarda. Salmayı tek başına bağlayıp kontrol edebileceğim.

Daha önce de yazdım galiba, aslında yelken olmadığından - uçurtma kullanacağımdan - pek de salma ihtiyacı yok. Şimdi sabit teker sistemini yapınca muzların altında dört adet sabit 25 x 10 cm "salmacık"lar oluşmuş oldu.

Trambolini (alüminyum platform) biraz öne kaydırdım. Dümen artk tam kuyrukta değil, 70 cm kadar içeride. Dümen tam verimli olacak mı bilmiyorum ama, dümen salma gibi de iş görür mü acaba diye düşünmeye başladım. İçerideki dümen artı küçük salmacıklar yeterli olur mu bir denemeye karar verdim. Yetmedi, dümen olarak salmayı kullanırım. Olmadı salmayı yerine koyarım.

Tramboline ağ koymayacağım. Genelde hafif olması için ağ kullanılıyor ama yürümesi oturması zor. Vinil benzeri birşey kullanacağım. Benim yan basamaklardan artanları bir araya getirip yapayım diye düşündüm ama, parçaları kaynatmak pek kolay olmadı.

Brandacı ile konuştum. Malzeme ve profile tutturma yöntemi konusunda anlaştık. Tam ölçü alıp verecektim. Ama bizim iş ertelenince o da kaldı şimdilik.

Eve götürünce resim çekerim diyordum ama, o da kaldı. Bir tasarım resmi koyayım; bir de salonda iki muz resmi eklemeye çalışayım.

Devamı haftaya...

İki resim sığmadı, muzlar bir sonraki nota...

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #49 : Temmuz 13, 2017, 08:32:12 ÖÖ »
Evde de ikinci muzu açtım, yandaki basamakları kestim, çıkardım. Artık yandaki kanalı kullanmayacağım ama, yine hızlıca yapıştırdım, gerekirse ileride kullanabilmek için bıraktım. Şimdi salonda iki muz var. Parçalar da gelseyi, kurulu bir tekne resmi olacaktı.

Bu arada proejeye de havalı bir isim buldum:

KITE - A- MARAN

ya da Türkçesi:

UÇURTMARAN

Yani benim teknenin tipi bu: Uçurtmaran  :)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #50 : Temmuz 14, 2017, 12:43:06 ÖÖ »
Buluşlar ''ihtiyaçtan''dogar. :)
Güzel ülkemiz de,biz amatörler,ya derdimizi anlatamıyoruz,yada 'ustalar' bizi anlamıyor(!)
Eminim projeniz denize inecek.(videolardan izledigim 'deli' birşey :)
Her an çekme kuvveti,yönü degişiyor 'uçurtmananızın'.
İlk yolu açanlar her zaman zahmet çeker,kolay gelsin.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #51 : Temmuz 14, 2017, 08:10:19 ÖÖ »
Tasarım resminde ortalarda bir yerde görülen çingene penbesi renkli istavroz gibi şeyin fotoğrafını ekliyorum. Benim pilot dediğim, uçurtmayı kotrol etmekte kullanacağım parçanın ana iskeleti bu.

Birbirine dik kaynatılmış iki TE. Boş olan, "güverte"de yerde yatay bir borunun üzerinde kayacak. Yani teknenin iki yanına kadar gidip gelebilecek, bir tür araba. Aynı zamanda aşağı yukarı dönebiliyor. Diğer kısa mil TE içinde sağa sola dönebiliyor.

Böylece toplam sistem sağa sola ve aşağı yukarı dönebiliyor, ayrıca gerektiğinde yer değiştirip aşırı yan rüzgarlarda manevra hakimiyeti sağlıyor. Yani bu pilot her an her yönden gelecek kuvvete cevap verebilecek manevrayı yapmak için tasarlanmış.

Kısa milin üzerine priz kolye ile, uçurtma sörfü yapanların kullandıklarına benzer bir kontrol çubuğu bağlayacağım. Orta ip bütün yükü, yani çekme kuvvetini bu kısa mile verecek. Yani tekneyi çekecek. Yan ipler de sağ sol manevra olanağını sağlayacak.

Şu an hepsi teori, daha paraşütü hiç denemedim. Kontrol çubuğunu plastik su borusundan yaptım, ayrı duruyor. Uzatma ipleri bulup paraşütü önce dışarıda yerde deneyeceğim, sonra bu sisteme bağlayacağım.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
... ve nihayet gemi salona geldi
« Yanıtla #52 : Temmuz 18, 2017, 09:03:00 ÖÖ »
Dün sıkı bir çalışma ile kaynak işini bitirdik. Usta tekerlek sisteminin kaynak işini yaparken, ben de 8mm alüminyum çubuktan parçalar kesip mengenede kıvırarak teknenin gövdesine kaynatılacak halkaları yaptım. 18 adet 25mm x 50mm U halka, ve 12 adet 20mm x 20mm U halka. Tabi ölçüler hedeflenen ölçüler, ben elle kıvırınca +/- %25 hata payı olmuştur. Usta daha sonra bu halkaları gerekli yerlere kaynattı.

Dümen kuyruğunu kaynatmaya çalıştık, ince olduğu için eritti, bıraktık.

Hepsini arabaya yükledik. Bolca gerdirme teli, ip, makara, çektirme, D-halka alıp (hiç bir yerde kare - metal toka bulamadım) evin yolunu tuttuk.

Akşam toplam 3 saatte parçaları birleştirip muzlara tutturdum. Hepsi tek başıma. Tabii yorgunluktan öldüm. Resim çektim ama yazı sabaha kaldı. Şimdilik bu kadar yazayım. Daha yapılacak çok iş var ama, arık salonda herkesin görebileceği bir gemi var.

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #53 : Temmuz 18, 2017, 01:35:30 ÖS »
kadir bey iş kendini gösteriyor eline sağlık. Evdekiler ne diyor bu işe  ;D oturacak yer bırakmamışsın salonda

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #54 : Temmuz 18, 2017, 03:55:21 ÖS »
E, işin sonunda denizde gezmek gibi bir ödül var; herkes beklemede. Bizim planlarda henüz dekorasyon faslı yok ama hele bi tekne denize insin, yüzsün, yürüsün, gerisini sonra hallederiz.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #55 : Temmuz 19, 2017, 09:59:10 ÖÖ »
Dün bütün günü bir önceki gece yaptığım ilk kuruluşta karşılaştığım sorun ve zorlukları incelemek ve düzeltmeye çalışmakla geçirdim.

Bir sorun tekerlekler. Tabii bu benim kendi yarattığım / eklediğim bir sorun. Ortada yüksek duran semer kuruluşta epey sorun çıkardı. Onu kolaylaştırmak için birşeyler düşündüm ama, tekerlek var olduğu sürece bu sorunlar olacak.

Asıl uğraştıran ise malum bağlantılar oldu. Eve getirmeden bir bağlantı yapıp tamam oldu demiştik, ama enini boyunu ölçmemiştim. Muzların üzerinde kuruluş yapıp parçaların olması gereken yerde olmadıklarını farkedince aklıma geldi bağlantıları ölçmek. Yani 130cm bir bağlantı varsa, bunu ölçtüğümde 130cm, hadi hadi 131-132 cm gelmeli. Toplam trambolin 200 cm x 220 cm. Ama ölçünce 200 cm x 238 cm geliyor. 200 cm tarafı sabit, o nedenle orada hata olması söz konusu değil, bağlantıların olduğu yerde 18cm fazla var. Bu da parçaların yerine oturmadığı anlamına geliyor.

Parçaları söküp tek tek ölçtüm. 130 cm yerine 136-138, 60 cm yerine 66-68 cm gibi değerler var. Bağlantılar 10cm derinlikte, Görünüşe göre bağlantılarda 4-5 cm boşluk var. Yani hem güvensiz, hem de ölçüleri bozuyor.

Bütün bağlantıları söküp her bağlantı noktasında gerçek derinliği ölçtüm ve 10cm'ye getirmeye çalıştım. Gece 11:00 olduğunda 130cm yi 130.5 cm'ye, 60cmyi ise 61cm ye kadar getirebildim. Toplam 222 cm gibi oldu. Eh bu kadarına şükür deyip yattım.

Bugün gerdirme tellerine başlayacağım. Parçaların doğru yerleri kesinleştikçe hem muz hem kasnaklarda cırt bant ile sabitleme yapacağım, tüm parçaları da tellerle çapraz bağlayacağım. Ondan sonra da sıra dümen, salma ve teker gibi hareketli parçaların bağlanması ve hareketinin sağlanmasına gelecek...

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #56 : Temmuz 20, 2017, 04:33:46 ÖÖ »
Selam, bütün mesajları okuyacak vaktim olmadığından genel göz atıp fikirlerimi yazmak istedim.

Öncelikle xps üzerine elyaftan sanırım vazgeçmişsiniz. İyi ki de vazgeçmişsiniz. Xps çok da iyi bir çekirdek malzemesi değil.
En son aluminyum iskeletinizi gördüm. Çok ölçüp biçmedim ama benim mantık çerçevem huzursuz oldu.

Ben olsaydım nasıl yapardım'ı anlatıp elimden gelirse destek olmak isterim.

Öncelikle Bu proje için bence en uygun malzeme kontraplak olurdu.
150 liralık bir dekupaj testere ve biraz elyaf reçine ile hiç bir ustaya ihtiyacım olmazdı. Muhtemelen biri 12, diğeri 9mm,
muhtemelen de 3mm 1 plaka, toplamda 3 kontraplakla da bütün işi hallederdim. elimde de incik boncuk için bir sürü kontraplak kalırdı. biraz da ekstra güçlendirme için uygun ağaçlardan bir iki çıta gerekirdi.

Bişeyler çiziktirdim. çizimde genişlik kabaca 230cm. Biraz fazlaca malzeme kullandım. bu haliyle kabaca 70kg'lik malzeme oluyor. 3  parça filan yapıp 4 paslanmaz cıvatayla birleştirip ayırabilirsin.  gereğinden fazla da sağlam olur sanırım.
daha hafif olsun diye düşünürsen biraz daha konstrüksiyon mantığında çalışıp hafifletilebilir. zannımca 40kg'lere düşer. ama daha hafif olmaz diye düşünüyorum kontraplakla.

Aluminyuma gelince. Aluminyum özellikle "Marin grade" olarak sınıflandırılır. Aksi halde deniz tuzu aluminyum için aşırı koroziftir. çok kısa zamanda çürüyüverir. Marin grade aluminyumlar 5000 serisi diye hatırlıyorum. Eğer kullandığın aluminyumlar bu seri değilse muhtemelen çok dayanmayacaktır.

Malzeme ne kadar ince olursa olsun, tig kaynağı ile ustanın kaynatabilmesi gerekirdi. sıkıntılı işler usta işleri :) Usta adam metre kullanmaz diye bağıran ustanın yaptığı kaldırım 3 senedir ayak bileği kası yapmama sebep :)

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 925
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #57 : Temmuz 20, 2017, 07:03:20 ÖÖ »
Sessiz Sakin Adaş Hemşerim, harika yorumun için teşekkürler.

Hani içimden at şunların hepsini baştan başla düşüncesi geçmedi değil yani, o kadar.

Ama yaşlandıkça biraz sabırsız - ya da tembel mi demeli - olmuşum galiba. Epoksi işi gözümde çok büyüdü, öyle hava kalmasın; bir kat - bir kat daha, macun, cila işi ile uğraşmak fazla zaman alacak ve beni üzecek diye düşündüm. Kestirmeden hızlıca birşey ortaya çıkarmak niyetinde olduğum için alüminyuma döndüm. Hemen bu yaz binip gideceğim yani :)

Neeerde öyle gidip de 5000 serisi ver deyip alüminyum almak. Ben 2024 arıyorum ama, satanlar gülüyorlar. Birkaç firma ürettiğini iddia ediyor, onlara sordum, cevap veren bile olmadı. Piyasada en baba alüminyum 6082, o da sertlik anlamında. Ve de sadece boru profiller için. Kalanı (lama ve çubuklar hariç) külliyen 606X, yani neredeyse en yumuşak ve sıradan dekoratif alüminyum.

Bir arkadaş eloksal yaptır dedi suya girmeden, ne derece korur bilmiyorum.

Kontrplak kullanmayı ben de düşünmüştüm ama, tasarım oldukça farklı idi tabi. Senin tekne harika görünüyor. Bir sonraki model de öyle olsun dedim artık kendime.

duae

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
  • Ad Soyad: Dua Eski
  • Bulunduğu İl: Urla
  • Doğum Yılı: 1965
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #58 : Temmuz 20, 2017, 11:37:20 ÖÖ »
Merhaba,
Böyle bir trimaranda yapabilirsiniz..

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #59 : Temmuz 20, 2017, 12:39:25 ÖS »
Sessiz Sakin Adaş Hemşerim, harika yorumun için teşekkürler.

Hani içimden at şunların hepsini baştan başla düşüncesi geçmedi değil yani, o kadar.

Ama yaşlandıkça biraz sabırsız - ya da tembel mi demeli - olmuşum galiba. Epoksi işi gözümde çok büyüdü, öyle hava kalmasın; bir kat - bir kat daha, macun, cila işi ile uğraşmak fazla zaman alacak ve beni üzecek diye düşündüm. Kestirmeden hızlıca birşey ortaya çıkarmak niyetinde olduğum için alüminyuma döndüm. Hemen bu yaz binip gideceğim yani :)

Neeerde öyle gidip de 5000 serisi ver deyip alüminyum almak. Ben 2024 arıyorum ama, satanlar gülüyorlar. Birkaç firma ürettiğini iddia ediyor, onlara sordum, cevap veren bile olmadı. Piyasada en baba alüminyum 6082, o da sertlik anlamında. Ve de sadece boru profiller için. Kalanı (lama ve çubuklar hariç) külliyen 606X, yani neredeyse en yumuşak ve sıradan dekoratif alüminyum.

Bir arkadaş eloksal yaptır dedi suya girmeden, ne derece korur bilmiyorum.

Kontrplak kullanmayı ben de düşünmüştüm ama, tasarım oldukça farklı idi tabi. Senin tekne harika görünüyor. Bir sonraki model de öyle olsun dedim artık kendime.

:) olur öyle şeyler.
Epoksi fiber konusunda gözünüzü korkutmuşlar biraz. o kadar da kompleks bir iş değil. Hatta basit de sayılır. bir iki noktaya dikkat edip uygun eldiven filan takarsanız genelde basit bir işlemdir.

Bana geri dönüşüm aluminyumu 7075 diye satmaya kalkan oldu.
Üzerinde fabrika damgası 6061 olan ürünü " ne bileyim ben alaşımı ne.
Aluminyum işte alcaksan al diye azarlayanı oldu.
Rulmancı rulmanın kodunu vermezsen ne sattığını söyleyemez bile.
Ağaçcı kontraplak diye ince mdf levhaları gösterir.
Hırdavatçı sorduğun el aletini hiç duymamıştır falan.
Türkiyenin güzide sorunu. Herkes satıyor :) Satışta bile işe emek koymayı sevmeyen bir milletiz ne yazıkki.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
28505 Gösterim
Son İleti Temmuz 20, 2017, 12:50:32 ÖS
Gönderen: sessizsakin
401 Yanıt
157783 Gösterim
Son İleti Ocak 13, 2016, 11:20:58 ÖÖ
Gönderen: huseyinyurt41
11 Yanıt
9087 Gösterim
Son İleti Ağustos 02, 2014, 05:34:56 ÖS
Gönderen: cenkguney
3 Yanıt
6731 Gösterim
Son İleti Ekim 29, 2014, 11:44:48 ÖS
Gönderen: murat alemdar
4 Yanıt
3495 Gösterim
Son İleti Ocak 22, 2017, 02:19:15 ÖÖ
Gönderen: Xxx
6 Yanıt
5947 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2017, 01:49:31 ÖS
Gönderen: ümit gökay
2 Yanıt
6054 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
3657 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 11:01:11 ÖÖ
Gönderen: msceylan
10 Yanıt
6410 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2017, 01:37:46 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin