Gönderen Konu: Şişme Katamaran Projesi  (Okunma sayısı 82914 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.316
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #390 : Aralık 14, 2020, 02:00:19 ÖS »

Cura ve IdeaMaker farklı şeyler mi? Bende Raise3D IdeaMaker kurulu.

Orada support kısmını gördüm. Çok kolaymış. Bir tıkla ekliyor. Detay vardır mutlaka ama, başlaması kolay en azından. O tamam.

Bu Brim / Skirt seçeneğini göremedim. O nerededir?

Volkan sen ABS için hangi Template i kullanıyorsun. Ya da bana kullandığını gönderebilir misin? Herhalde o yeterli olur değil mi genel ayarlar için.

Abi dedigim gibi simplfy3d kullansan adrese teslim ayarları veririm sana ama dedigin programlari ben kullanmadigim icin ikisinin ayarlari ayni olmaz.
Benim kullandigimda tüm ayarlar direk olarak bir dosya icine export edilebiliyor. Sende kendi bilgisayarinda import ettigin zaman 10 sn icinde ayarlarima sahip olmus oluyorsun.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #391 : Aralık 15, 2020, 12:12:00 ÖÖ »
Selam Volkan,

Evet simplify kullansam daha kolay olur tabii. şimdilik bu IdeaMaker ile devam edeyim. Çok gerekirse değiştiririm.

Sonuçta ayar parametreleri GCODE'un içinde. Ama onlar da aynı formatta değil. En başta CURA mı, SIMPLIFY mı onu belirtiyor. Sanıırm yazıcı ona göre yorumluyor. Bütün parametrelerin birebir karşılığı var mı emin değilim ama, herhalde vardır. En azından birkaç release sonra aynı parametreleri sağlar.

Hızlıca senin daha önce gönderdiğin GCODE örneklerindeki parametrelere baktım. Birçoğunu CURAya uyarlayabilirim. IdeaMaker Template'in CREATE veya EDIT aşamasındaki ADVANCED SETTINGS tabındaki parametreler senin GCODE içinde gördüğüm parametrelerle aynı. Lafzı farklı.


Bunlara girmeden, benim eski parametrelerle bir baskı daha yaptım.

Supportu ekledim.

Brim / Skirt kullanmadım. Tasarımda bazı değişiklikler yaptım. Footprintin az olmasının yan ekileri dışında mekanik yapı olarak zayıf olduğuna ve aerodinamik olarak bazı istenmeyen sonuçlar yaratabileceğine karar verdim. Hafif olması için öyle yapmıştım. Vazgeçtim. Bu durumda brim /Skirt gerekmeyebilir diye düşündüm.

Oldukça iyi oldu.

Yüzey kalitesi pek harika değil, özellikle sınırlarda, kenarlarda. Ama idare eder.

Asıl takıldığım, geçen baskıda da dikkatimi çekmişti. Ölçüler pek doğru değil. Yani 10mm olması gereken baskı en geniş yerde 9.5mm. En dar yerde 8.5a kadar iniyor.


Yarın parametrelerle oynayıp bir daha denerim.

Resimler az sonra...

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #392 : Aralık 15, 2020, 12:19:34 ÖÖ »
Birkaç resim.





sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 651
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #393 : Aralık 15, 2020, 02:19:05 ÖS »
Selam Volkan,

Evet simplify kullansam daha kolay olur tabii. şimdilik bu IdeaMaker ile devam edeyim. Çok gerekirse değiştiririm.

Sonuçta ayar parametreleri GCODE'un içinde. Ama onlar da aynı formatta değil. En başta CURA mı, SIMPLIFY mı onu belirtiyor. Sanıırm yazıcı ona göre yorumluyor. Bütün parametrelerin birebir karşılığı var mı emin değilim ama, herhalde vardır. En azından birkaç release sonra aynı parametreleri sağlar.

Hızlıca senin daha önce gönderdiğin GCODE örneklerindeki parametrelere baktım. Birçoğunu CURAya uyarlayabilirim. IdeaMaker Template'in CREATE veya EDIT aşamasındaki ADVANCED SETTINGS tabındaki parametreler senin GCODE içinde gördüğüm parametrelerle aynı. Lafzı farklı.


Bunlara girmeden, benim eski parametrelerle bir baskı daha yaptım.

Supportu ekledim.

Brim / Skirt kullanmadım. Tasarımda bazı değişiklikler yaptım. Footprintin az olmasının yan ekileri dışında mekanik yapı olarak zayıf olduğuna ve aerodinamik olarak bazı istenmeyen sonuçlar yaratabileceğine karar verdim. Hafif olması için öyle yapmıştım. Vazgeçtim. Bu durumda brim /Skirt gerekmeyebilir diye düşündüm.

Oldukça iyi oldu.

Yüzey kalitesi pek harika değil, özellikle sınırlarda, kenarlarda. Ama idare eder.

Asıl takıldığım, geçen baskıda da dikkatimi çekmişti. Ölçüler pek doğru değil. Yani 10mm olması gereken baskı en geniş yerde 9.5mm. En dar yerde 8.5a kadar iniyor.


Yarın parametrelerle oynayıp bir daha denerim.

Resimler az sonra...

Abi olculerin parametrelerle alakasi olmamasi lazim.
Iki sebepten olabilir.
1 - Kayislar fazla gevsek olabilir. Bu durumda baskinin yan yuzeyleri de temiz ve duzgun olmaz girintili cikintili olur.
2 - Motorlarin step ayarlari hatali olabilir.

Motorlarin kalibrasyonu kacik sanirim. Benimki de geldiginde oyleydi. Extruder kalibrasyonu iyiydi. Onu kurcalamam gerekmedi. Ancak X, Y, Z kalibrasyonlari kacikti. Yani 100mm git dediginde makine 100mm gitmiyordu.

Kalibrasyon icin oncelikle kumpas( kaliper ) lazim. Dijital olsa daha iyi. Kumpas olmadan kalibrasyonu saglikli yapamazsin.

Once Bir ekseni home'a gondericeksin. Belirli bir noktadan kafanin mesafesini olcuceksin bu Olcuye A diyelim.  Daha sonra Kafayi 100mm ileri goturuceksin makinenin menusundeki move kismindan.
Sonra mesafeyi yeniden olcuceksin. Bu olcu de B diyelim.  B-A 100mm degilse, Makinenin step ayarlari hatali demektir.

Bu durumda makinenin ayarlarina gidicekisn. Motorlarin step settings kismi var. Motorun 1 mm icin kac adim donmesi gerektiginin ayari.  Makinedeki deger 180 adim diyelim. B-A'da 95 olsun.

Simdi, normalde 180 adim ile 100mm gittiginde, 18000 adim atmasi gerekir. Ancak 18000 adim atarak 95 mm gidiyor. Basitce su formul dogru step miktarini bulmak icin isimizi gorur :

Dogru adim miktari = ( 180 x 100 ) / 95

Eger sadece malzeme hafif olsun


G-code g-code'dur abi. Makineler nereden geldigine bakmaz genelde. G-code'da satir basinda dogrudan g-code komutu olmayan birsey varsa ( # $ / () gibi semboller ) zaten g-codeu yorumlayan makine bu satirlari es gecer. Yani bu programlar cogunlukla bir suru comment ekliyor g-code'a


Komutlar daha ziyade printer'dan printer'a farkediyor. Yani Programlar g-code'u printer'a uygun hazirlamak zorunda.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 651
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #394 : Aralık 15, 2020, 02:20:51 ÖS »
Birde eger amacin parcanin hafifligi ise, baski programinin infill ayarlarina bakabilirsin. Yani bu parca icin 5% infil bile fazlasiyla yeterli olacaktir diye dusunuyorum.

Duvar kalinligi ve infill miktari ile oynayarak agirlik/dayaniklilik dengesini kurabilirsin.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #395 : Aralık 17, 2020, 02:10:57 ÖS »
Ben Cura kullanıyorum diyorum ya, Cura'nın özel bir versiyonu olan İdeaMaker kullanıyormuşum. Neyse benzer şeyler sanırım. Dün ayarları epey karıştırdım. Hatta oturdum Volkan'ın gcode örneğinden parametrelere bakıp bakıp karşılıklarını bulup yazıp benzer bir şablon oluşturmaya çalıştım.

Derken başka hazır bazı şablonlar olduğunu gördüm. Benim kullandığım şablonun pek de doğru olmadığını anladım. Güzel bir şablon buldum bastım.

İki yanlış yaptım. Birincisi, support gerekmemesi için parçayı döndürüp basıyordum. unuttum. boş yere 8 mm support bastı her yere.

İkincisi de brim/skirt yerine raft basıyormuş otomatik. Ben seçeneği ON ettim ama alt seçeneklerine bakmamıştım. Kalın sağlam neredeyse parçadan büyük bir raft bastı.

Ama baskı kalitesi çojk iyi oldu. Oldukça temiz çıktı. support detayları gayet temiz net eksiksiz ve düzgündü.

Support kıdmı oldukça kolay, elle çekince hemen kolayca çıktı. Ama raft kısmını ayırayım derken oarça kırıldı.

iki ders: birincisi raft basmayacaksın. ikincisi de sağlamlığına pek güvenmeyeceksin.

Raft seçeneğini brim ile değiştirdim. bugün vaktim olursa bir baskı daha deneri . ama sanırım artık doğru parametreleri buldum. bu standart. şablon. daha kalitelisi ve daha hızlısı için iki ayrı şablon. daha var. ileride denerim.

Kırılmadan önce çektiğim birkaç resim.






sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 651
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #396 : Aralık 17, 2020, 05:24:34 ÖS »
Raft ancak printbed duzgun degilse faydali. Benim printbed hafif carpikti. Tam ortasi yarim mm kadar gocuktu. Bu sebeple de ilk tabakalar kabus oluyordu. Sonra cam kestirdim. Artik ilk tabakar mis gibi cikiyor. Brim de malzemenin zemine tutunmasi icin yeterli geliyor gayet.  Raft malzeme israfindan baska birsey degil  :ofof

Saglamlik konusunda ipucu. Abs her ne kadar yuksek isilara dayanan bir plastik olsa da, isi degisimlerinden cabuk etkilenip carpilabiliyor.

Yani print sirasinda atiyorum klimayi actin. Print'in yarisina kadar icerisi 17 dereceydi. yarisindan sonra 25 derece oldu. Bu ortam sicakligi degisimi malzemenin iki yarisinda isil gerilim farkina sebep olacak ve ortalarinda bir yerde stresli kisimlar olusacaktir. Bu da buralari oldukca zayif ve kirilgan yapar.

En pratik cozum, printer'i kapali bir alanda calistirmak ve printbed'i print baslamadan 5dk kadar once gerekli isiya ayarlamak. Boylece printbed'in olusturdugu isi icerideki ortam isisini yaklasik ayni miktarda tutacagindan, butun print boyunca baski hep benzer bir isiya maruz kalacagi icin termal gerilimleri azaltacaktir.

Zaten 3d print parcalarin katman birlesimi kadar onemli olan bir diger sorunu da termal gerilimler. Yani nozzle'un dolastigi bolgeler surekli yuksek sicakliga maruz kalip hemen ardindan da sogumaya zorlaniyor. Bu da butun parcanin her yerinde hali hazirda bir miktar termal gerilim'e sebep oluyor. Yani molekuller olmasi gerektigi duzende degil de, daha uyumsuz kaynasiyor.

Parcayi saglamlastirmak icin yapabileceginiz ikinci yontem de annealing / stres alma islemi. Bir cok malzemeye bunu yapabilirsiniz. Islem kisaca malzemeyi son derece yavas bir sekilde yuksek bir sicakliga kadar isitip, sonra da oldukca yavas sekilde sogutmak. Boylece malzemenin tamamindaki isi kaynakli gerilimler ortadan kalkiyor.

Her malzemenin uygun annealing isisi farkli tabi.  Normalde hassas isi kontrolu ile yapilmasi gerekir. ancak evde normal mutfak firininda da yapabilirsiniz. Plastik malzemeler icin en uygunu, cam gecis sicakligi denen sicakligin hemen altinda tavlamak.

Pla ve petg icin 3 - 4 parcada uyguladim. Pla icin 50 derece, petg icin 75 derece benim icin uygun gorundu.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #397 : Aralık 17, 2020, 10:29:08 ÖS »
Şu an gözlemlediğim sağlamlık sorunu katmanlararası birleşim konusu. Burada katman dediğim baskı katmanları değil de tasarımda oluşan katmanlar. Bir şekilde bu katman sınırları çok belirgin ve ayrılmaya meyilli oluyor. En büyük zayıflık buralarda.

Bugün epeyce çok ve çeşitli deneyler yaptım. oldukça yararlı oldu diyebilirim.

Dün FB TTB TR sayfalarında biri yspışma konusu ile ilgili olarak yazıcı ile gdlen mavi renkli valibalı TTB kağıdını cama yapıştırdığını ve camı da metal tabla üzerine koyduğunu yazmıştı.

Gerçi lateks sorunsuz yapışma sağlıyor ama ben önce yapıştırıcı sür sonra temiizlemeye çalış rutininden sıkılmış arayışlara başlamış ve dün streç filmle denemeler yapmıştım.

Bugün camı söktüm. Metal tabla üstündeki mavi yapışkan kağıdı söktüm, cama yapıştırdım. camı geri taktım.

Hiç bir yapıştırıcı ya da ara madde sürmeden 5 6 farklı baskı yaptım. Hepsi sorunsuz tamamlandı. Hepsinde sadece brim var.

0.3 mm kalınlığında kelebek kanadı bastım. sorunsuz yapıştı. sökmesi çok daha zor oldu.

Kanat kaburgası ana parça ve flapı da öyle bastım. önemli
 sorun yımö özet olarak resmi ekte.



Sam Lighter

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 96
  • Ad Soyad: Sami ÇAKMAK
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1975
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #398 : Aralık 23, 2020, 05:48:22 ÖÖ »
İzmirli Kadir bey;

Gece gece görünce sizin şişme katamaran geldi aklıma. Daha önce konuşuldugu için buraya linkini bırakıyorum. Borulardan gercek tekne yapıyorlar. Bir fikir vermek için değerlendirilebilinir. Saygılarımla...


khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #399 : Aralık 23, 2020, 09:33:34 ÖÖ »
Muzlar patlak diye anlattığım günlerde çeşitli alternatifler konuşmuştuk; bir alternatif de HDPE borulardı.

Piyasada satılan hali ile borular bana gerekenden çok fazla daha kalın, ve sonuç olarak da çok ağır.

HDPE tekne yapan firmalar var, kalıptan çıkıyor tekne.

PAN'ı arayıp konuştum. Basit silindirik uzun tüp yapıp yapamayacaklarını sordum. Önce tabi yaparız dediler. SOnra ne oldu anlamadım, ya baştan yanlış anlamışlardı, ya da sonra bir nedenden vazgeçtiler -  bilemiyorum,  yapamayız dediler.

FIRAT Boru'ya yazdım, bana böyle boru ama incesinden bi parçacık yapar mısınız diye, cevap bile vermediler.

Burası Türkiye.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 651
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #400 : Aralık 23, 2020, 04:17:44 ÖS »
Muzlar patlak diye anlattığım günlerde çeşitli alternatifler konuşmuştuk; bir alternatif de HDPE borulardı.

Piyasada satılan hali ile borular bana gerekenden çok fazla daha kalın, ve sonuç olarak da çok ağır.

HDPE tekne yapan firmalar var, kalıptan çıkıyor tekne.

PAN'ı arayıp konuştum. Basit silindirik uzun tüp yapıp yapamayacaklarını sordum. Önce tabi yaparız dediler. SOnra ne oldu anlamadım, ya baştan yanlış anlamışlardı, ya da sonra bir nedenden vazgeçtiler -  bilemiyorum,  yapamayız dediler.

FIRAT Boru'ya yazdım, bana böyle boru ama incesinden bi parçacık yapar mısınız diye, cevap bile vermediler.

Burası Türkiye.

her turlu kalip gerek. Tek bir urun icin kalip cok maliyetli olur.


khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #401 : Aralık 23, 2020, 04:44:00 ÖS »
Bir tek benim için diye düşünmeyecek işte.

Bi dinlese, anlasa, düşünse; işlerin muhtemelen kesat olduğu bugünlerde (çok az marjinal bir yatırımla) yeni bir ürün, yeni bir pazar olanağı diye düşünse; örneğin muz piyasasına girip "patlamayan muzlar" yapmayı düşünse herhalde davranışları farklı olur. Bu muzların işçilik ve tasarım maliyeti sıfıra yakın (mesela FIRAT için, eski kalıbın az incesi), neredeyse sırf hammadde maliyetine, çok daha kaliteli ve uzun ömürlü olurdu.

Ha business olarak işine gelir gelmez, bilemem...

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 651
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #402 : Aralık 24, 2020, 06:09:15 ÖS »
Bir tek benim için diye düşünmeyecek işte.

Bi dinlese, anlasa, düşünse; işlerin muhtemelen kesat olduğu bugünlerde (çok az marjinal bir yatırımla) yeni bir ürün, yeni bir pazar olanağı diye düşünse; örneğin muz piyasasına girip "patlamayan muzlar" yapmayı düşünse herhalde davranışları farklı olur. Bu muzların işçilik ve tasarım maliyeti sıfıra yakın (mesela FIRAT için, eski kalıbın az incesi), neredeyse sırf hammadde maliyetine, çok daha kaliteli ve uzun ömürlü olurdu.

Ha business olarak işine gelir gelmez, bilemem...

Firat gibi bir fabrikanin cok ilgilenecegi bir is degil. Firat gibi firmalarin is plani belli. Capli bir boru uretimi icin cok buyuk ekstruzyon hatlari gerek. Makinenin tek bir urunu basarken harcayacagi isi ve elektrik az olsa da, uygun isiya cikmasi icin gerekli enerji cok fazla. Yani buyuk fabrikalar, isiyla calisan makineleri ac kapa yapmayi sevmezler. Mumkunse bir makineyi actilar mi, haftalarca belki aylarca kapatmak istemezler. Bu durumda da siparisin bu kadar sure boyunca makineyi besleyecek kadar cok olmasi gerekir.

Sana alternatif fikir vereyim.  Buyuk su bidonlari ureten firmalara bak. Bu tarz urunlerin iki tur uretim sekli vardir. bir sisirme kalip, bir de rotasyon kalip. Sisirme kalip ile cok uzun urunler bastiramazsin. muhtemelen 2 metrenin uzerinde imkani olan bulman zor olur. Ama rotasyon kalibi ile 4 - 5 metrelik urun cikartabilenler olacaktir. Rotasyon kalip maliyeti de diger yontemlerin kaliplarina gore cok dusuk.

Yani rotasyon ile buyuk urun doken firmalari bulabilirsen, onlar ilgilenebilir. Sayende hdpe muz isine girebilirler. Ben bi ara rotasyon kalibi da yapmistim. Piyasada rotasyon isi yapanlarin cogu da cok teknik bir bilgiye sahip degil. Yine de urunler kurtariyor. Cok yogun bir seri uretim yontemi olmadigindan kucuk hacimli islere uygundur.

Konuya muz'larin piyasasindan bahsederek girip, kafandaki plani anlatip, 3 boyutlu model de saglayabilecegini soylersen bence mutlaka ilgilenen birini bulabilirsin. 3 boyutlu modelin step formatinda olmasi gerekebilir sanirim. STL'den uretimciler pek anlamaz.

Not: rotasyon yonteminde urun kabuk kalinligi uretim esnasinda degisebiliyor. Yani kaliba 2kg plastik koyarsan atiyorum 2mm kabuk olusuyorsa, 4kg plastik koyarsan 4mm kabuk elde ediliyor gibi. Dolayisi ile, oldukca esnek bir yontem.

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 651
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #403 : Aralık 24, 2020, 06:41:04 ÖS »


Rotasyon kaliplari celikten de uretilebiliyor. Dolayisi ile malzemesi, imalati, isciligi ucuz. Bir muz'un buyuk oranda silindir oldugu dusunulurse, kalibini yapmak oldukca kolay olacaktir.

khbilen

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 926
  • Ad Soyad: Kadir Haldenbilen
  • Bulunduğu İl: Denizli / İzmir
  • Doğum Yılı: 1955
  • Tekne Adı: Albatros
Ynt: Şişme Katamaran Projesi
« Yanıtla #404 : Aralık 24, 2020, 10:35:18 ÖS »
Sami Bey'in gönderdiği videoda sadece muz kısmı yok; teknenin tamamının üretimi söz konusu. Hepsi aynı fabrika mı emin değilim ama teknenin diğer parçaları da olabildiğince ekstrüzyon ile yapılıyor. Tabi hepsi ayrı kalıp hatta belki ayrı üretim hattı demek ama söylemek istediğim ürünün tamamına bir bütün olarak bakıyorlar. Tabii pazar büyük görünüyor, bizde olmayabilir ya da öyle görünmeyebilir ama bu işe kafasını koyacak bir kişi pazarı yeni baştan tanımlayabilir, ona göre yeni ürüne talep yaratılabilir  ve üretim verimli hale gelebilir.


Rotasyon kalıp konusunu bir araştırayım. gerçi burada kalıbı. yapımı değil kullanımı konusu ön pla da ya; üniversiteden mezun olacağımız son dönem (1978) derslerden birinin bitirme projesi olarak bir Hassas Kalıp Fabrikası "yapmıştık". o dönem çok moda idi. ağır sanayi hamlesinin başlaması için bu konu çok gerekli idi. Erbakan hergün bir ovada 1 milyon dolarlık fabrika temeli atıyor, bir hafta kadar sonra da CHP milletvekilleri onun attığı temeli araba bagajına koyup meclise getiriyorlardı.  o nedenle kalıp konusunu severim. tabi şimdi konumuz kalıp değil, kalıpla üretilen son ürün...


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
28758 Gösterim
Son İleti Temmuz 20, 2017, 12:50:32 ÖS
Gönderen: sessizsakin
401 Yanıt
160501 Gösterim
Son İleti Ocak 13, 2016, 11:20:58 ÖÖ
Gönderen: huseyinyurt41
11 Yanıt
9274 Gösterim
Son İleti Ağustos 02, 2014, 05:34:56 ÖS
Gönderen: cenkguney
3 Yanıt
6807 Gösterim
Son İleti Ekim 29, 2014, 11:44:48 ÖS
Gönderen: murat alemdar
4 Yanıt
3544 Gösterim
Son İleti Ocak 22, 2017, 02:19:15 ÖÖ
Gönderen: Xxx
6 Yanıt
6021 Gösterim
Son İleti Ocak 28, 2017, 01:49:31 ÖS
Gönderen: ümit gökay
2 Yanıt
6153 Gösterim
Son İleti Eylül 15, 2017, 12:03:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
3705 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 11:01:11 ÖÖ
Gönderen: msceylan
10 Yanıt
6488 Gösterim
Son İleti Kasım 17, 2017, 01:37:46 ÖÖ
Gönderen: sessizsakin