Gönderen Konu: S750 Model Çalışması  (Okunma sayısı 40794 defa)

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
S750 Model Çalışması
« : Eylül 07, 2013, 10:44:48 ÖS »

Yaklaşık altı aydır nette gezinmeyi bıraktım. Her okuduğum makale yada yapım hikayesi ile karar değiştirmekten, yüzlerce plan üzerinde kafa yorup kendimi o teknede hayal etmekten, Her hayal ile bin parçaya bölünmekten yoruldum. Artık karar vermem gerektiğini kendi kendime telkin ederek bir altı ay geçmiş...

Araştırmalarım sırasında gördüm ki teknede olabildiğince uzun zaman geçirmeyi hatta tekneyi bir ev olarak kullanmayı planlayan biri olarak tekne boyu 12M.den az olmamak kaydı ile 15M. ila 18M.ye kadar bir tekne yapmalıyım ki; zaman içinde kendimi F tipi hücredeymiş hisetmemeliyim. v.s.
 
Ancak hani bir deyiş vardır ya "Aya baktım ay ayaz, kıza baktım kız beyaz, cebe baktım para az, bu kız bize yaramaz." bu misal gelecek için kurduğum onca hayali bir kenara çekip daha fazla denizden uzak kalmamak için  nihayet kararımı verdim ve Wojtech Kaspraz'ın Sztrandek; yuvarlak karinalı-deplasman modeli S750 planını uygulamak için hazırlıklarımı yapmaya başladım. İnşallah model çalışması sonunda fikrimi değiştirmek zorunda kalmam ???

Hazırlıkların yaklaşık bir yıl süreceğini öngörüyorum. Bütçenin oluşturulması, alet edevatın alınması, atölye için yerin yapılması, Bazı tasarımların "örneğin: Salmayı teleskopik olarak çekilebilir yapmayı planlıyorum" modellerinin yapılıp çalıştırılması v.b. gibi.

S750 Yuvarlak karinalı ve deplasman modeli seçildi. S750 yi mimarın tasarladığı şekliyle görebilmek, Hazır şablon kullanılarak hızlı bir şekilde formunu görüp, hatta suya atıp dengesine bakmak amacıyla 1/10 maketini yapmaya başladım. Maket üzerinde yapılmasını düşündüğüm değişiklikleri ayrıca çalışacağım. 1/10 maketin yapılmasına karar verildi.

Maketin yapımını aşama aşama burada paylaşacağım. Böyle bir çalışmayı ilk kez yapacağımdan her türlü öneriye açık bir çalışma olacaktır.

Hazır şablon %116 büyütülerek karelerin 1x1cm olması sağlandı ve yeterince print edildi.



Sonra postalar çift kat mukavva üzerine yapıştırılarak kesildi.



Kesilen postalar simetrileriyle alın alına yapıştırıldı



Postaların baştan ve kıçtan diziliş görünümü





Modelde olsa bir iskele kurulması gerekiyor. İskele yapımına başlandı.



Parçalar uygun ölçülerde kesildi



İskele boyu baştan ve kıçtan 10 ar cm. kalacak şekilde 95 Cm.ye uzatıldı



Posta araları tespit edilerek döşekleri yapıldı



Postalar dizilmeye başlandı



Postaların dizilmesi tamam. Genel görünüşü



Sıra kaplamada yarın bir matbaa bulup giyotinle mukavvaları 1cm. lik şeritlere kestireceğim.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: S750 Maket Çalışması
« Yanıtla #1 : Eylül 07, 2013, 11:18:15 ÖS »
Haydi kolay gelsin :)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: S750 Maket Çalışması
« Yanıtla #2 : Eylül 07, 2013, 11:58:28 ÖS »
kolay gelsin mehmet,benim göz ağrımdı yuvarlak karinalı S750..umarım model çalışması basarılı olur ve yapımına baslarsın..buna 10hp lik içten bir motorda koyabilirsin..modeli tamamen bitirdiğinde,ceyrek yada yarım parmak su borusunun üstüne koy dengede kaldıgı yeri işaretle ve salmaı oraya monte et..sonra suda test edersin..merakla bekliyoruz..

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #3 : Eylül 08, 2013, 01:57:40 ÖS »
Sağolun teşekkür ederim. Ama bu günün pazar olduğunu farketmemişim giyotin arama işi pazartesiye kaldı  :(

Servet model çalışmasının başarılı olmasını ben de umuyorum. S750 gerçekten güzel bir tekne. Belkide yuvarlak karina tercihim nedeniyle tarafsız bakamıyor olabilirim.  ::)

Kendime neden S750 diye defalarca sordum: ???
- Planı ücretsiz olduğu için mi? Değildi elbet bu boyda bir tekne için yaklaşık 10-15 bin lira veya dolar gibi bir harcamayı göze aldıktan sonra 300-500 dolarlık bir planın ona verilecek ücretin harcayacaklarınızın yanında esamesi bile okunmazdı. Aslına bakarsanız Wojciech Kasprzak'ın planlarının ücretsiz olması, emsal teknelerin ücretli satılan planlarının yanında değerini kesinlikle düşürmüyor. Belki O ve O'nun gibi davranan "designer" ların amatör girişimlere insani yaklaşımı O'nların kişisel ve yaptıkları işin değerlerini daha bir yükselttiğini düşünüyorum. Üstelik! ücretli planları satanların; planlarına kuş kondurmadıkları da bir gerçek. " misâlen; Hartely'le flushdeck 30 feet tekneleri için yaptığım yazışmalarda: adamlar hiçbir detay vermedikleri, sonuç için hiçbir garanti öngörmedikleri gibi; kabuk planı dışında su, elektrik, v.s. gibi plan öngörüleri olmadığını bunun uygulayıcıları ilgilendirdiğini söylediler." yani sattıkları şey sadece kabuk planıydı... Sanırım S650 ve S750 de daha fazlası var öyleyse neden o tip tüccarların ekmeğine yağ süreyim. "İşini ciddiye alan her detayı planlamış ve ihtiyaç duyulduğunda telefonun diğer ucunda olabilen mimarları kasdetmiyorum.". Sonuçta sferik bir ortamda önceden kestirilemiyen binbir problem nedeniyle başarısız olma ihtimali her zaman vardır.

-Öyleyse neden S750? Benim daha büyük düşünmeme rağmen S750 yi tercih etmemin daha farklı "inşaa maliyeti, bakım, onarım, barınma v.s." yada henüz farkedememiş olduğum nedenleri olabilir. Ancak: müşkülpesent olmayıp; önyargılarınızdan, kafanıza taktıklarınızdan uzaklaşarak daha tarafsız baktığınızda S750 nin ihtiyaçlarınızı asgari düzeyde de olsa maksimum verimlilikle karşılayabileceğini farkediyorsunuz.

örneğin:
*** Hijyen alanına ayrılmış bölüm; yani lavabo, tuvalet ve banyo bölümü milyon dolarlık teknelerin ayırabildiklerinden az değil.

*** Mutfak biraz küçük olmakla birlikte yaratıcı fikirlerle "multi function" çok yönlü kullanıma dönük tasarımlarla pekala orta düzeyde ihtiyaçlara cevap verebilir. "Kayıtsız da Özkan Gülkaynak bu konuda harikalar yaratmış."

***Bence bu boyda bir teknede kırk odaya gerek yok. Şurası bir gerçek ki bu boyda bir teknede yaşamak için tek kişi az, üç kişi fazla gelir. Öyleyse salon daha geniş ve fonksiyonel tasarlanarak ön kamaradan vazgeçilebilir. Ön kamara ve havuzluğun altında kalan kısımlar doğru trim edilerek gayet kullanışlı bir atölye, depo veya kiler olarak kullanılabilir.

*** Kabin yüksekliği: inceleyip acaba dediğim, emsallerine bakarak inanılmaz rahatlık ve ferhlık sağlayacak kadar yüksek. Güvertenin yükseltilmesinin içeride sağladığı ferahlığa ilaveten; güvertenin pupa -pruva hattında rüzgara direnç oluşturmayacak bir açıda yükselmesi özellikle orsa gidişlerde gayet başarılı olabileceğini yada en azından engel oluşturmayacağını gösteriyor. Ayrıca küpeştenin açılı kırılması apazdan gelecek rüzgarlara da direnci düşürecek ayrı bir avantaj. Tüm bunların yanısıra Küpeştenin model bütünlüğünü sağlayıcı biçimde yükseltilmesi "fribord" unda yükselmesi anlamına geliyor ve bana yöre yüksek denizlerde ihtiyaç duyabileceğimiz iç hacmini yaratıyor.

*** Arma büyüklüğü de insanı yormayacak, tekbaşına abranacak büyüklükte. Gerçi ben teknemi hep Kotra armalı hayal etmiştim. Wojciech amcaya ulaşabilme çabalarım sonuçsuz kaldığına göre bu isteğimi daha deneyimli ve bilgili denizcilerle istişare edip değerlendirmem gerekecek. Çünkü yelken alanının bir civadra ile öne doğru artırlması yelkenlerin kuvvet merkezinin öne gelmesi demek oluyor. Bu da hem ıskaça nın hemde salma nın yerinin değişmesi demek. Bu konuda teknik yardım ihtiyacım olacak ve her türlü yardım teklifini minnettarlıkla karşılarım.

*** Taşınabilir boyutlarda olması da tercih sebebim için diğer bir neden. Bildiğiniz gibi S750 nin kemere hattı uzunluğu "280 cm" bu da ihtiyaç duyulması halinde römorkla dikkat çekmeden çekilebilmesi demek. Çift dingilli bir römorkla zorlanmadan taşınabileceği ve bakım, onarım ve kışlama yeri ihtiyacı için marinalara mahkum olmayacağımı öngörüyorum.

Ne bileyim daha binlerce neden sayılıp dökülebilir. belki de binlerce itiraz cümleleri kurulabilir. Ama endaze planlarına her baktığımda azgın dalgalar karşısında cesur, mücadeleye hazır, pes etmeyecek; bana güven diye gözümün içine bakan bir tekne görüyordum. Ve bu güzel kızın denize duyduğu özleme daha fazla kayıtsız kalamıyacağımı, O nun da içinin deniz özlemiyle nasıl yandığını, arkamı dönüp gidemiyeceğimi farkettim diyelim. Böylece ikimize de bir şans vermeye karar verdim dostlar. Bize şans dileyin  :D
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #4 : Eylül 08, 2013, 08:08:19 ÖS »
Bizde bol şans diliyoruz o zaman :)

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #5 : Eylül 09, 2013, 02:05:55 ÖÖ »
İmkansızlık, mecburiyet adı her ne olursa olsun insanı yeni çareler bulmaya itiyor. Bu gün pazar ve ben giyotin için beklemeye almıştım kendimi... Öğleye kadar TV falan oyalandım vakit birtürlü geçmek bilmiyor. Anlaşıldı bu iş başa düştü yine dedim ve bir kesme kalıbı hazırladım. Başladım kesmeye



Yaklaşık bir saat sonra tamam



Omurgaya ve bordalarda şiyer hattına ilk kaplamalar kondu



Ve nihayet su hattına kadar iskele ve sancak bordalar tamamlandı.



Harç bitti yapı paydos misali hızlı yapıştırıcı bitti devamı artık yarına. :( Keşke birazcık elyaf  ve macun olsaydı
o aşamaları da tecrübe etmiş olurdum. Neyse...
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #6 : Eylül 09, 2013, 09:38:53 ÖÖ »
Elinize sağlık  :) Normalde kullanmayı düşündüğünüz kaplama malzemesi nedir?, ne kalınlıkta kullanacaksınız? Modele göre 10 cm fazla geniş olmazmı bükme açısından

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #7 : Eylül 09, 2013, 10:13:08 ÖÖ »
Teşekkür ederim Sedat bey. Aslında 1 cm. kalınlığı model ölçeğine göre düşünmemiştim. bu kalınlıkta bile özellikle kıç tarafta bükmekte zorlandım. Asıl inşaa için tam kesinleştirmedim henüz ama ilk kat için kara çam veya köknar sanırım 2,5cmX3,5cm gibi olacak aslında çıta enini bakır çivi veya vida belirleyecek artık hangi boy bulunabilirse, diğer katlarda duruma uygun bir tür veya doğrudan kontrplak olabilir.

Evet ilk kat kaplama bitti. şimdi sıra 45 derce açılı ikinci ve üçüncü kat kaplamalarda  mukavva yerine karton düşünüyorum.






M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

mertbese

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 354
  • Ad Soyad: Mert BEŞE
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: ŞAKA
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #8 : Eylül 09, 2013, 10:35:05 ÖÖ »
Normalde bu tip kaplama için bu uzunlukta kontraplak bulunabiliyor mu ? Yoksa ek yaparak  mı gidiliyor ? Bir de 2. katı ne şekilde yapacaksınız acaba ?

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #9 : Eylül 09, 2013, 12:37:42 ÖS »
Normalde bu tip kaplama için bu uzunlukta kontraplak bulunabiliyor mu ? Yoksa ek yaparak  mı gidiliyor ? Bir de 2. katı ne şekilde yapacaksınız acaba ?

Selam; Türkiyede satılan kontraplakların ölçüsü 170x220 bazı imalatçılarda da 125x250 bulunabiliyor. 2. kat bu dizilime göre 45 derce açılı 3. kat ise ikinci kata göre 90 derce açılı olarak kaplama bitecek. :)
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

mertbese

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 354
  • Ad Soyad: Mert BEŞE
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: ŞAKA
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #10 : Eylül 09, 2013, 01:05:26 ÖS »
Normalde bu tip kaplama için bu uzunlukta kontraplak bulunabiliyor mu ? Yoksa ek yaparak  mı gidiliyor ? Bir de 2. katı ne şekilde yapacaksınız acaba ?

Selam; Türkiyede satılan kontraplakların ölçüsü 170x220 bazı imalatçılarda da 125x250 bulunabiliyor. 2. kat bu dizilime göre 45 derce açılı 3. kat ise ikinci kata göre 90 derce açılı olarak kaplama bitecek. :)

Anladım. Peki kontra kalınlıkları ne olacak ? 3 kat biraz kalınlaştırmaz mı ?

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #11 : Eylül 09, 2013, 01:26:29 ÖS »
Bu tarz kaplama için tavsiye edilen kontra kalınlığı 4mm veya maxsimum 6mm.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

mertbese

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 354
  • Ad Soyad: Mert BEŞE
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: ŞAKA
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #12 : Eylül 09, 2013, 01:36:12 ÖS »
Bu tarz kaplama için tavsiye edilen kontra kalınlığı 4mm ve maxsimum 6mm.

Mehmet Abi çok sağlam olacak bu şekilde :) Peki ağırlık ne kadar etkilenir acaba ?

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #13 : Eylül 09, 2013, 01:55:21 ÖS »
Ağırlık ahşabına göre mesela çam 550 Kg/M3 civarı kontrada aşağı yukarı 650 Kg/M3 civarı mesela 1/10 ölçeğindeki bu modeli 50x70 tam bir mukavva kapladı yani 3500 cm2 buradan gerçek boyutunun 35M2 yüzey kaplaması olduğunu benim düşündüğüm kalınlığında 3,5 cm olduğu düşünülürse 1,22M3 ağaca tekabül ediyor. diğer mobilya,posta v.s. için çarpı iki desek 2,5M3 veya 3M3 buda yaklaşık 1,5Ton yaparki bu teknenin öngörülen deplasmanı 3,5Ton olduğuna göre Arma, Su, Yakıt, Gıda, Yolcu vs. için 2Ton kalıyor. :D Sayende hesabı bende görmüş oldum
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

mertbese

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 354
  • Ad Soyad: Mert BEŞE
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: ŞAKA
Ynt: S750 Model Çalışması
« Yanıtla #14 : Eylül 09, 2013, 02:04:13 ÖS »
Kaplama işçiliği çok fazla olacak ama :)


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
4126 Gösterim
Son İleti Nisan 14, 2012, 06:56:24 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
3 Yanıt
6222 Gösterim
Son İleti Eylül 25, 2019, 02:39:10 ÖS
Gönderen: Beyaz.Larus
4 Yanıt
3754 Gösterim
Son İleti Mart 29, 2013, 02:06:00 ÖS
Gönderen: Heinekener
1 Yanıt
5833 Gösterim
Son İleti Mayıs 24, 2013, 09:22:41 ÖÖ
Gönderen: acar_41
7 Yanıt
5033 Gösterim
Son İleti Ağustos 13, 2013, 04:21:00 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
11 Yanıt
10766 Gösterim
Son İleti Kasım 21, 2013, 10:26:49 ÖS
Gönderen: osmanuysal
1 Yanıt
3813 Gösterim
Son İleti Aralık 15, 2014, 11:32:23 ÖS
Gönderen: ErsanAkpınar
5 Yanıt
2709 Gösterim
Son İleti Temmuz 11, 2020, 06:41:44 ÖS
Gönderen: SCALICA BOYA - Arda
4 Yanıt
1987 Gösterim
Son İleti Şubat 23, 2022, 11:41:40 ÖÖ
Gönderen: volkanserezli