Denizrehberim Forumu
Kendi Tekneni Kendin Yap => Tekne İnşa Örnekleri => Devam Eden İnşalar => Konuyu başlatan: muratugurlu - Haziran 23, 2019, 09:14:55 ÖÖ
-
Yeniden merhaba. Yaklasik 2 yil once ilk teknemi suya indirdim. Baktim ki denizde olmak harika 2. tekneyi yapmaya karar verdik. Gozlemler, ihtiyaclar, maliyetler, yelkencilerden aldigim tavsiyelerle internetteki mevcut planlari inceledim.
Baslangicta yelkenli mi yoksa motoryat mi arasinda gittim geldim. Gerek salmanin yapimi gerek armanin donatimi gerek marina maliyetleri gerek tasinabilirlik ve ikinci elde satim problemi nedeniyle yelkenden vazgectim. Yazin tatildeki gozlemlerime gore dolasan yelkenliler de pek yelkenini acmiyordu.
Isim geregi maksimum 1 ay izin alabiliyorum. Egeye gitmek zaten yelkenliyle 5 gun felan surmekte. Dolayisiyla karadan gidebilmesi gerekiyordu. Bunun icin de karayollari kanuna da isin icine girdi. Plan ararken de genislik nedeniyle cogu plani elemek zorunda kaldik. Sonucta
bizi idare edebilecek kadar genis, karada gidebilecek kadar dar, ikinci elde satabilecegim kadar fonksiyonel, yapimi bizi yormayacak kadar kolay plani satin aldik. Yaz sonunda basliyoruz...
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3czy3Qzl5otAe7-f53Xgr2r_-cMY4X5SvLdJd3miyjtm5NllkjaCIgysCsVlfYg9nVX1fTrQ662LWRakY86ZEYBiLaqwI91X99rKsGNtQndmIV4qU4pbEvUvnAErQbOKBi3SK4-EjVqqrNx_R8IwWs=w916-h568-no?authuser=0)
-
Volkanim konuyu bi sabitleyiver.
-
Volkanim konuyu bi sabitleyiver.
Başımla beraber <>
Bu arada hayırlı uğurlu,maşallahları bol olsun :tur
Artık bende bu konuyu deniz üzerinde keyifle takip edecegim kismetse :on
-
sanırım volkan dışında konu kimsenin ilgisini çekmemiş.
-
murat bey kaçırmışım başını konunun kolay gelsin güzel bir tekne olacak polyester mi olacak tekne
-
elyaf epoksi kontrplaktan yapacagım ınsallah.
-
önce yaptığınız tekne nasıl bir tekne idi
-
Aynı malzemelerden yaptık abi
-
foto yolluyorum
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3cMdmvNQwKDfXkNi__JHGJCCfxhDEn4ZAFkAk3rRvFqy_7Ecn-XBTyR_RZCfFllkF9VwhaDZxqMvg4PL8OfuZcnX7Ew8OU-tOQnUVHO67YK31JDHAOCKJEZnpralxB3OUlHPDwoACPpvB4ZAKgQnrI=w1366-h562-no?authuser=0)
-
2.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3daUETtP-TRUZqndUhcUTjqNmoTqRpJ6uxFzFjT32tW7PQbxj2fwwjxVKN30lHmmmmqN0NYwwIX_Ho2MzxjHj8uOF6v0J_mdbN5zvSSgxn1YAbgtxxppMRmQ5B6jtpA_mUThEXbKEwk7cBhdf7_4s4=w854-h568-no?authuser=0)
-
Hayırlı olsun. İlk tekne de çok güzel olmuş. Yeni tekne boyu ne kadar kabin vs bilgi verebilir misiniz. Ayrica han gi sistemle yapılacak.
-
Merhaba,
Hayırlı olsun şimdiden diyelim. 1. teknenizi bahcede yapmıştınış ve zevkle takip etmiştim( o zamanlar üye değil idim) hat da yanlış hatırlamıyor isem komşunun bahce duvarını kırıp sokaga cıkarmıştınız. Sizde bu azim oldugu sürece 2. teknenizide başarı ile yapacağınız kanaatindeyim. Başarılar.
Saygılarımla...
-
https://drive.google.com/drive/folders/1h69_iU5uutgkRO6ddlM9uFVyY6hl7d-x?usp=sharing (https://drive.google.com/drive/folders/1h69_iU5uutgkRO6ddlM9uFVyY6hl7d-x?usp=sharing)
ilkinin yapım fotografları, depoda yapmıştım. bahçede yapan ersandı. o da şimdi keyfini suruyordur.
-
şimdi hatırladım ankarada göle indirmiş tiniz imrenmiştim o zaman
-
sanırım volkan dışında konu kimsenin ilgisini çekmemiş.
Hele bir postaları kesmeye başla,resimleri koy,laf atmaya başlarız.. :)
Malzeme fiyatları çok uçuk,haberin olsun..
-
https://drive.google.com/drive/folders/1h69_iU5uutgkRO6ddlM9uFVyY6hl7d-x?usp=sharing (https://drive.google.com/drive/folders/1h69_iU5uutgkRO6ddlM9uFVyY6hl7d-x?usp=sharing)
ilkinin yapım fotografları, depoda yapmıştım. bahçede yapan ersandı. o da şimdi keyfini suruyordur.
Meşhur sobanızdan hatırladım Murat bey. O kadar çok forumu okudum ki hafıza yetmiyor. :)
-
servet abi sorma yandık biraz baktım da artık nerelerelerden kısarız bilmem.
-
Murat Hocam
hayırlı olsun şimdiden . planlar paylaşılacak gibiyse isterim .
yaptığım tekne seninkiyle aynı model. dıştan takma makine konusunda tecrübesizim güç /hız değerleri bakıımından
kime sorsam 150 -200 bg den az olmaz diyorken bakıyorum senin makine 30 bg .
ne dersin
-
Kaç beygir takılacagı teknenin agırlıgına, taban yapısına, kaç kişi binecegine baglı. v taban bir tekne düz tabana göre biraz daha fazla beygire ihtiyac duyacaktır. ayrıca tatlı suyun kaldırma kuvveti ve yogunluğu düşük oldugundan güçlü motor isteyecektir. mesela 1000 metre rakımda tatlı suda kullanıyorum performansı daha düşük oluyor. denizde daha iyi gidiyor.
deniz dalgalıysa zaten hızlı gidemiyorum. 3000 devirde yavaş yavas.
aquarivanın tabanı v , teknenin tahmini agırlıgı belirleyecek gibi.
teknenin planı ücretli maalesef paylaşamayacagım.
-
Kaç beygir takılacagı teknenin agırlıgına, taban yapısına, kaç kişi binecegine baglı. v taban bir tekne düz tabana göre biraz daha fazla beygire ihtiyac duyacaktır. ayrıca tatlı suyun kaldırma kuvveti ve yogunluğu düşük oldugundan güçlü motor isteyecektir. mesela 1000 metre rakımda tatlı suda kullanıyorum performansı daha düşük oluyor. denizde daha iyi gidiyor.
deniz dalgalıysa zaten hızlı gidemiyorum. 3000 devirde yavaş yavas.
aquarivanın tabanı v , teknenin tahmini agırlıgı belirleyecek gibi.
teknenin planı ücretli maalesef paylaşamayacagım.
senin teknenin agirligi boyu nedir
insa ettigim tekne yapisal olarak seninkiyle ayni ,
-
5 metre yaklaşık 200 kg
-
5 metre yaklaşık 200 kg
benim tekne de 7.80 ve yaklasik 1500 kg olacak diye hesapliyorum
70-100 bg makine yeterli olacaktir bu hesaba gore
-
yeni yapacagım tekneyle aynı boyda ve agırlıkta olacak ve birkaç kişi 140 hp takmış. benim hesabıma göre 300 devirde saatte 16 km yapıyor ve kmde yarım litre yakıyor.
-
3000 devir olacaktı pardon
-
yeni yapacagım tekneyle aynı boyda ve agırlıkta olacak ve birkaç kişi 140 hp takmış. benim hesabıma göre 300 devirde saatte 16 km yapıyor ve kmde yarım litre yakıyor.
140 hp bizim teknede mi 3000 devirde 16 mil yapiyor ve yarim litre yakiyor
-
7.60 mt 1.2 ton planing düz taban tekne için
-
Hocam kolaylıkla başlayıp bitirmenizi dilerim. Yeni seçtiğiniz planın içten takma motor seçeneği var mı ? Yoksa sadece dıştan takma olarak mı tasarlanmış?
Birde yakıt hesabınızdan emin misiniz? 7,80 tekne / 3000rpm / 0,5Lt/Saat . Hocam, iki sene öncesine kadar 7,60 tekne 140hp Jhonson dört zamanlı motorla, yarım gazda (3000 devir civarına denk gelir sanıyorum ama net hatırlayamadım ). Yük ve hava durumuna göre 8-10Lt saatte yakıyorduk diye hatırlıyorum. Hatta süratli gidersek 20lt yi rahat yakıyordu. İki zamanlı büyük makinalar zaten kalp sektesine sebep :) Son olarak hesapladığınız hız deniz mili mi? Kara mili mi?
Sevgilerimle...
Barış
-
Barış bey merhaba
Tekne baştan dıştan takma dizayn edilmiş.
benim hesabıma göre 300 devirde saatte 16 km yapıyor ve kmde yarım litre yakıyor. demişim
yani yanlış anlaşılmasın
16 km/saat hızda kmde 0,5 lt den saatte 8 lt ediyor.
Ben pek mil hesabına alışkın değilim henuz. o yuzden km olarak deger verdim . duz taban tekneler planing yaptıgı için buyuk motorla biraz daha az yakabiliyor.
aynı teknenin 140 hp suzuki ile yakladıgı degerlerden yola çıkarak hesapladım. tabı yapınca gorecegiz.
-
aslında güneş panelli bir tekne istiyorum. belki tecrubem bu konuda artarsa yapabilirim, şimdilik güneş enerjisiyle bahçe sulayabiliyorum sadece...
-
aslında güneş panelli bir tekne istiyorum. belki tecrubem bu konuda artarsa yapabilirim, şimdilik güneş enerjisiyle bahçe sulayabiliyorum sadece...
Pil,panel,motor teknolojisinin biraz daha gelişip,fiyatların ehvenleşmesi lazım..
Çok uzun zaman dilimi almayacak sanırım bu işler,ama yeni teknolojiler her zaman pahalıdır.
Bu konularda teknik bilgim çok kısıtlı..Ama hep şunu düşünmüşümdür elektrikli motorlar çalışırken neden alternatör gibi bir şeyden aynı anda kendi elektriğini üretip depolamıyor/kullanmıyor. :).Mümkün olsa bilim adamları yapardı sanırım,benim aklıma gelen,onlara mı gelmeyecek :).
-
Barış bey merhaba
Tekne baştan dıştan takma dizayn edilmiş.
benim hesabıma göre 300 devirde saatte 16 km yapıyor ve kmde yarım litre yakıyor. demişim
yani yanlış anlaşılmasın
16 km/saat hızda kmde 0,5 lt den saatte 8 lt ediyor.
Ben pek mil hesabına alışkın değilim henuz. o yuzden km olarak deger verdim . duz taban tekneler planing yaptıgı için buyuk motorla biraz daha az yakabiliyor.
aynı teknenin 140 hp suzuki ile yakladıgı degerlerden yola çıkarak hesapladım. tabı yapınca gorecegiz.
motor kaç liradır diye bektım da,140 hp suzuki 66.000...
bu model yerine ,benzer dizaynda deplesman gövdeler var 15 hp motor ile giderler..
bunu yapınca,birde benzin istasyonu kurman lazım :).
tabi biri 5 saat de,biri 1 saat de menziline varır.
-
Bu konularda teknik bilgim çok kısıtlı..Ama hep şunu düşünmüşümdür elektrikli motorlar çalışırken neden alternatör gibi bir şeyden aynı anda kendi elektriğini üretip depolamıyor/kullanmıyor. :).Mümkün olsa bilim adamları yapardı sanırım,benim aklıma gelen,onlara mı gelmeyecek :).
Pilde 10kw guc var. pilden enerjiyi alip motoru suren elektronik cihaz %97 verimle calisiyor. yani icinden gecen elektrigin %3'unu direncler sebebiyle isinarak harciyor.
Kaldi 9.7kw.
Eger motor cok kaliteli ve yapacagi ise en uygun motorsa, en uygun devirlerde kullaniliyorsa, %95 verimle calisiyor.
Kaldi 9.215kw.
Motorun baska hicbirseye enerji harcamadigini, sadece alternatoru cevirdigini varsayalim. Hic bir alternator %100 verimle calisamaz. Yine isi kayiplari, surtunme kayiplari vs derken, en iyi jeneratorler bile, kendisine verilen guc'un %90'indan fazlasini elektrige ceviremiyor.
Jenerator uretti 8.29kw.
Henuz bu sistemde bizim isimize yarayan bir cikti yok. motoru alternatoru cevirmekten baska birsey icin kullanmadik. Cunku alternatorun icindeki miknatislanma ve bobinlerindeki direnc sebebi ile motora uyguladigi bir kuvvet var. 9.215kw guc ile tam ona uygun bir jenerator zaten o kadar enerji ister cevirmeye.
Daha bitmedi.
bu jeneratorun urettigi elektrigi depolamamiz gerekli. depolamasak bile, kullanacagimiz yere nakletmemiz yada bir sekilde, jeneratorun urettigi voltaji, isimize uygun hale getirmemiz gerek. Yine motor surucu yada pil sarj edici gibi cihazlar, iclerindeki direnc sebebi ile iclerinden gecen elektrigin bir kismini isiya ceviriyor. Sansliysak %95 verimle calissinlar.
Kaldi 7.87kw.
Kontrol cihazlarini kullanmazsak, kontrolsuz yukler karsisindaki kayiplar cok daha fazla olur. yani onlar guc harcamasina ragmen faydali.
10kw > kontrol cihazi > elektrik motoru > alternator/jenerator > kontrol cihazi > 7.87kw.
7.87kw ile pil sarj edebiliriz yada yeniden bir elektrik motoru surerek baska seyler yapabiliriz. Bizim bu durumdaki tek kazancimiz butun bu kayiplar sonucu olusan isi. Isinmanin en verimsiz ve pahali yollarindan birisi.
Bildigimiz evrendeki her enerji donusumunde mutlaka bir miktar isi ortaya cikiyor. Bu sebeple birbirini besleyen enerji donguleri yapmak pek mumkun degil. denkleme mutlaka disardan enerji takviyesi gerekiyor.
-
Bu konularda teknik bilgim çok kısıtlı..Ama hep şunu düşünmüşümdür elektrikli motorlar çalışırken neden alternatör gibi bir şeyden aynı anda kendi elektriğini üretip depolamıyor/kullanmıyor. :).Mümkün olsa bilim adamları yapardı sanırım,benim aklıma gelen,onlara mı gelmeyecek :).
Pilde 10kw guc var. pilden enerjiyi alip motoru suren elektronik cihaz %97 verimle calisiyor. yani icinden gecen elektrigin %3'unu direncler sebebiyle isinarak harciyor.
Kaldi 9.7kw.
Eger motor cok kaliteli ve yapacagi ise en uygun motorsa, en uygun devirlerde kullaniliyorsa, %95 verimle calisiyor.
Kaldi 9.215kw.
Motorun baska hicbirseye enerji harcamadigini, sadece alternatoru cevirdigini varsayalim. Hic bir alternator %100 verimle calisamaz. Yine isi kayiplari, surtunme kayiplari vs derken, en iyi jeneratorler bile, kendisine verilen guc'un %90'indan fazlasini elektrige ceviremiyor.
Jenerator uretti 8.29kw.
Henuz bu sistemde bizim isimize yarayan bir cikti yok. motoru alternatoru cevirmekten baska birsey icin kullanmadik. Cunku alternatorun icindeki miknatislanma ve bobinlerindeki direnc sebebi ile motora uyguladigi bir kuvvet var. 9.215kw guc ile tam ona uygun bir jenerator zaten o kadar enerji ister cevirmeye.
Daha bitmedi.
bu jeneratorun urettigi elektrigi depolamamiz gerekli. depolamasak bile, kullanacagimiz yere nakletmemiz yada bir sekilde, jeneratorun urettigi voltaji, isimize uygun hale getirmemiz gerek. Yine motor surucu yada pil sarj edici gibi cihazlar, iclerindeki direnc sebebi ile iclerinden gecen elektrigin bir kismini isiya ceviriyor. Sansliysak %95 verimle calissinlar.
Kaldi 7.87kw.
Kontrol cihazlarini kullanmazsak, kontrolsuz yukler karsisindaki kayiplar cok daha fazla olur. yani onlar guc harcamasina ragmen faydali.
10kw > kontrol cihazi > elektrik motoru > alternator/jenerator > kontrol cihazi > 7.87kw.
7.87kw ile pil sarj edebiliriz yada yeniden bir elektrik motoru surerek baska seyler yapabiliriz. Bizim bu durumdaki tek kazancimiz butun bu kayiplar sonucu olusan isi. Isinmanin en verimsiz ve pahali yollarindan birisi.
Bildigimiz evrendeki her enerji donusumunde mutlaka bir miktar isi ortaya cikiyor. Bu sebeple birbirini besleyen enerji donguleri yapmak pek mumkun degil. denkleme mutlaka disardan enerji takviyesi gerekiyor.
Merhaba;
Basit bir kaç ekleme yapmak isterim. Girdi ile cıktı arasındaki fark zaman ile + geçiyor ise teorik olarak mümkündür. Buda ne motoru veya ne jeneratörü olduğunun bir önemi olmayıp % 100 giriş %101 çıkış ve güç verebilecek bir sistem ile olabilir. Sadece şu ana dek deep space (çok uzak ve çok uzun zaman alacak derin uzay anlamında) araştırmaları için İyon motoru yapmaya çalışıyorlar. Motora giriş sabit olup zaman ile hızı ve ivmelenmesi artmaktadır. ama teorem ve deneyseldir. Sürtünme ve kayıplar olduğu müddetçe ne yazik ki mümkün değildir.
-
Barış bey merhaba
Tekne baştan dıştan takma dizayn edilmiş.
benim hesabıma göre 300 devirde saatte 16 km yapıyor ve kmde yarım litre yakıyor. demişim
yani yanlış anlaşılmasın
16 km/saat hızda kmde 0,5 lt den saatte 8 lt ediyor.
Ben pek mil hesabına alışkın değilim henuz. o yuzden km olarak deger verdim . duz taban tekneler planing yaptıgı için buyuk motorla biraz daha az yakabiliyor.
aynı teknenin 140 hp suzuki ile yakladıgı degerlerden yola çıkarak hesapladım. tabı yapınca gorecegiz.
Murat hocam kusura bakmayın. Bende bir yandan tekne planı inceliyordum. kafa karışıp gitmiş. Hesap doğru. Planinge geçildiğinde gerçekten sarfiyat düşüyor. Bu arada Servet hocamın dediğine de katılmamak elde değil. Bizde de çeşitli dıştan takma motorlu tekneler oldu. Ama artık yakıttan yaka silktik. Fiyatları deseniz uçtu gitti. Geçen baktım 140Hp yamahalar 70binTL civarı. Artık içten motorlu yada yelkenli tekne bakıyoruz. Gerçi bu durum biraz zevk ve kullanım amacına da bağlı. Mesela sürat yapmak isteniyorsa, balık tutulacak meralara hızla gidip dönülmek amaçlanıyorsa vs. dıştan takma ideal seçenek. Biz denizde uzun süre geçirmeyi , uzun seyir yapmayı sevdiğimiz için diğer seçeneğe yöneldik. Yeni planınızda ki tekne gerçekten güzel. içten motorlu planı olsaydı seçenekler arasına hemen alırdım ;D
Son olarak forumda ki, elektrikli tahrik sistemleri üzerine yazılanları zevkle okuyorum. Her tür elektrikli araca özel merakım olsa da, denizde bizler için henüz erken diye düşünüyorum. Hem altyapımız zayıf(şarj vs) hem ülke içinde ilk yatırım maliyetlerimiz yüksek.
Selam ve saygılarımla...
Barış
-
oh be iste boyle...konu soyle canlansın daha postaları kesmeden servet abi yorum yapsın. sessızsakin abimiz bildiklerini anlatsın...
tek tek cavap vermeye çalışayım
barış hocam benım iznım fazla yok maalesef. o yuzden boyle bir plan sectik zaman kısıtlı oldugu için.
servet abı motorların fiyatları ve benzin masrafı konusunda haklısınız. ama romorklu oldugu için vermeyecegımız marına kirası ve odemeyecegımız otel parası ile dizelle aradaki farkı kapatırız diye düşünüyoruz.
sessizsakin abımız gunes panellerini böyle uzun sureli seyirler için değil de koydan koya 2 gunde bir felan geçeceğimiz için düşünmeye başladım. bahçedeki 12 v panelimle gunde 2 ton su çekiyorum kuyudan bu beni umitlendirdi.
sevgili sam lıghter umarım yaptıgım 20. tekneme o motoru koymak için uzun bir ömrum olur.
-
Murat abi maşallah instagram dan dagörüyorum ahşap kulübede yapıyorsun galiba bu ne üretkenlik maşallah. <>
İnsan bir tekne yapmış olunca ikincisine ''akil insan'' gibi bakıyor valla en ince detayına kadar projeksiyonunu yapabiliyor sende de tam onu görüyorum. <>
-
Tesekkurler volkancim. Ben ureterek mutlu oluyorum. Aslina yaptigim kamelyayi tekneyi insaa ederken dinlenmek icin de yaptik. Artik hayatimizin bir parcasi oldu bu proje.
Tabi tum bu malzemeleri tasiyabilecegimiz bir romorka ihtiyac duyduk. Onu da yaptik. Seyrinize efenim...
-
On tarafi cekmeceli dizayn etmistim boylece 6 metreye kadar kalaslari tasiyabiliyorum. Gerci bunlar 4 mt.
-
güzel iş çıkartıyorsun.
-
gerçekten harika görünüyor
römorkun aks dingil aksamını nereden ve kaça aldınız?
nereden bulabilirim
römorkun maliyeti nedir
-
Tesekkurler
Dingil alko marka. 800 tl civariydi.
Internetten aldim sorunsuz geldi. Torsiyonlu oldugu icin yaya ihtiyac duymadim. Kaplin de alko marka.
Toplamda 3000 civari gitti. Ama hazir markalara gore daha iyi.
Taban olculeriyle rahatlikla standart osbyi tasiyabiliyor. Toplamda 750 kg yuk cekebiliyor. Cekmece sistemiyle uzun yukler sorun degil.
-
Karlarin erimesini beklerken tersanenin insasinda kullanacagim kemerleri imal ettim. Mart nisan gibi atolyeyi yapip kesimlere basliyoruz...
-
Derinden,derinden :) Kolay gelsin..Fotograf yanıltıcı olabilir,derinliği ne teknenin? Bayagı derin gibi ..
-
Servet abi bunlar atolyenin kemerleri tekneye daha baslayamadim.
-
Atolye isleri tamamlanmak uzere
Yakinda kesimlere basliyoruz...
-
Atolye isleri tamamlanmak uzere
Yakinda kesimlere basliyoruz...
2 tekne 1 karavan..
İnsan imreniyor <>
-
Murat abi instagramda takip ediyorum maşallah hiç durmuyorsun. Tekneyi ters çevirip içine dahi başladın. :tur Merak edenleri haberdar etmiş olalım böylelikle.
-
Volkancim selamlar,
Buraya fazla fotograf koyamiyorum tekrar boyutlandirmasi falan baya ugrastiriyor. Sakin bir nobet denk gelirse yuklerim. Simdilik bununla idare edin.