Denizrehberim Forumu
Kendi Tekneni Kendin Yap => Tekne Yapım Rehberi => Konuyu başlatan: vlkanaydin - Eylül 23, 2011, 01:41:54 ÖÖ
-
'Marin Kontrplaklar' tekne yapımı için üretilmiş özel kontraplaklardır.Bunun en önemli sebebi ağaç kalitesinin normal kontrplaklardan farklı olmasıdır.Okume, huş ve köknar marin kontrplak için en sık tercih edilen ağaçlardır.Ülkemizde bugün her türlü uygun kontrplağı rahatlıkla bulabiliriz.
Ülkemizde 1700x2200 ölçüsünde tabaka daha yaygın bulunmaktadır ancak ithal kontrplaklar, 1200x2400 ölçüsünde olabilmektedir. Birde bildiğiniz üzere kontrplakların kalınlıkları vardır.Ülkemizde 4,6,8,10,12,15 ve 20 mm kalınlıklarında kontrplaklar bulunabilmekte.
4mm kontrplak genelde üç katlıdır. Üç katın aynı kalınlıkta olması kalite göstergesidir. Kalın bir iç katın üzerine basılmış ince iki kat tercih edilmemelidir.
6 mm için 4 kat, 10 mm için 5 kat ve 12 mm için 7 kat ya da fazlası tercih edilmelidir.Ağaç kalitesinde iç katların kalitesi nasıl ise dış katlarında kalitesi aynı oranda olmalıdır.Katların ek yerleri ise boşluk içermemelidir.
Kontrplaklar imal edilirken katları yapıştırmak için reçineler kullanılır.Bu reçineler kontrplakları suya ve neme dayanıklı hale getirir.
İyi bir kontrplağı anlamanın yolu bir parçasını kaynatmaktır.Eğer kaynatıldığında katlar ayrılıyorsa o malzemeden vazgeçmeniz gerekecektir.
Kontrplak tabakalar, yerden biraz yükselmesini sağlayacak bir ızgara üzerine üst üste istiflenebilir. Eğilip bükülmemesine dikkat etmelidir.
-
Merhaba,
İşyerimin arka bahçesinde 9*3,3 mt lik bir katamaran yapmaya başladım. 6 mm yerli dedikleri marin kontraplak aldım. Benim sorunum, kontraplakları bükerken kırılmaları. İlk 2 kontrayı çap=90cm olacak şekilde sorunsuz bir şekilde büktüm. Ondan sonraki 4 plaka kontraplağım ortalardan bir yerlerden kırıldı. Kontra kalitesi, uygunluğu, tipi hakkında bilgim yok. Fotoğraflar çektim ancak siteye nasıl ekleyeceğimi bilmiyorum. Acaba kontraplaklarım mı yanlış, çok dar mı bükmeye çalışıyorum, yöntemim mi yanlış? Yardım edebilecek arkadaşların yorumlarını rica ediyorum. Şimdiden teşekkürler. Özkan.
-
Fotografları Volkana mail at o yüklesin. Yapmak istediğin şeyi böylece görmüş oluruz ve ona göre yorum yaparız. 6 mm marin esnektir kırılmaması lazım.
-
İbrahim Bey Merhaba,
İlginiz için teşekkür ederim.
Resimleri admin@denizrehberim.com adresine Volkan Bey dikkatine mail attım.
-
çok dar yerlerde bükülecek parcayı buharda bekleterek yumusatsan..
-
Biraz önce teknenin (başlangıç haldeki tekne demek istiyorum) yanına gittim, " neden kırıyorum?" diye kendime sordum tekrar. Bir şey farkettim. Bükme çapım 90 cm , kontra kalınlığı 6 mm. Sanırım bu, teorik olarak OK. Ancak, bükmenin genelinde uniform bir yuvarlak değil de, ortasında çok darlık oluşuyor. Şimdi gidip, o darlığı azaltıcak, metalden bir kalıp / ayak / şablon yapayım diyorum. Sonucu burada paylaşırım. Resim eklemeyi hala bilmiyorum. :)
-
Resminizi konunun altindaki cevapla butonuna tiklayarak acilan yeni pencerede en asagida ekler + sekmesine tiklarsaniz acilan yerlere resim yukleyebilirsiniz. Ayrica forumumuzda Imageshack ile Resim yukleme diye bir konu basligi var onda da detayli bir sekilde anlattim. Suan telefonumdan baglandigim icin link veremiyorum kusuruma bakmayin lutfen.
Ayrica ben de teknemin dis kismini 6 mm kontraplak ile kapladim baya hasir nesir oldum. Cap bana biraz kucuk geldi ama bu bilgiler plandami mevcut yoksa siz kendinizmi tasarladiniz?
-
4 Ad resim ekliyorum, bir yorum - çözüm çıkar umuduyla.
-
Anlayabildiğim kadarıyla kotrplağı yekpare olarak bükmeye çaışıyorsun. Çap küçük geldiğinden üst kat kaplamalarda kırılmalara neden oluyor. Benim nacizane önerim, öncelikle sunta vb gibi ucuz malzemelerden kalıp hazırlayıp stingerlerle bunları birleştirerek teknenin öncelikle bir kalıbını çıkartarak kes yapıştır yöntemiyle tekneyi parçalı olarak monte ettikten ve elyaf epoksi kaplamasını müteakip gövdeyi kalıptan çıkarman olaktır. Daha sonra teknenin iç donanımları ve küpeştesini tamamlar boyasını atarsın.
-
En azından dik&yapıştır tekniğine göre, 4 parçadan yapsanız daha iyi olur. Ya da ibrahim beyin dediği gibi, çıtalar üzerine giydirerek. Bu çapta tek parça 6 mm. kontraplağı ıslatmadan/buhar vermeden eğmek zor gibi. Buharlı ütüyü deneyebilirsiniz
-
Çap 6 mm kontraplak için dahi çok iddalı bir açı fotoğraflardan görüldüğü kadarı ile. Bence projenizi en baştan gözden geçirin. 4 mm i dahi bu denli oynatmak sıkıntı olabilir. İbrahim abinin bahsettiği gibi farklı bir inşa tarzına geçmeniz bence daha isabetli olur.
-
Anlayabildiğim kadarıyla kotrplağı yekpare olarak bükmeye çaışıyorsun. Çap küçük geldiğinden üst kat kaplamalarda kırılmalara neden oluyor. Benim nacizane önerim, öncelikle sunta vb gibi ucuz malzemelerden kalıp hazırlayıp stingerlerle bunları birleştirerek teknenin öncelikle bir kalıbını çıkartarak kes yapıştır yöntemiyle tekneyi parçalı olarak monte ettikten ve elyaf epoksi kaplamasını müteakip gövdeyi kalıptan çıkarman olaktır. Daha sonra teknenin iç donanımları ve küpeştesini tamamlar boyasını atarsın.
Mesajlar ve oneriler icin Tesekkur ederim. hepsini dusunecegim, dikkate alacagim. daha yolun basindayim. ogrenecegim.
-
Özkan paylaşımların güzel olmuş , daha fazla isteriz kardeşim , emeğine sağlık bu arada.
-
Özkan paylaşımların güzel olmuş , daha fazla isteriz kardeşim , emeğine sağlık bu arada.
Epey fotoyu imageshack taki sayfama yukledim. Imalatin basindan itibaren gelismeler orada var. Forumun acemisiyim daha Osman kardesim, bilenler yol gosterirse sevinirim.
-
Özkan Abi devam eden inşalara yeni bir bölüm açalım ayrı bir konu olsun :) Böyle bir güzellik yeni bir başlığı fazlasıyla hakediyor.
-
Siz nasil uygun gorurseniz.
Benim hosuma gider elbet.
Motivasyonum da artar..
Bari artik daha fazla ve detayli foto cekeyim.
-
Özkan Abi bana tekne ile ilgili bilgiler verebilirsen konuyu detaylı olarak hemen açayım.
Katamaran Boyu? Tasarımı sana mı ait ? ve koyduysanız tekne ismi ?
-
Tekne yapımında okume mi , egzotik kontrplak mı tercih edilmelidir? Neden?