Denizrehberim Forumu
Kendi Tekneni Kendin Yap => Soru-Cevap => Konuyu başlatan: Sunay Gönenden - Aralık 01, 2013, 06:54:30 ÖS
-
Tekne inşasında iki kat ince elyaf ( mesela 250 gr/m2) yerine, bir kat kalın elyaf (mesela 500 gr/m2) kullanılması sağlamlık açısından fark eder mi?
-
tek kat 500 gr/m2, 2 x 250 gr/m2 ye göre çok fazla epoksi yer. İki katta bir kat enine ikinci kat boylamasına atılacağı için daha sağlam olur.
-
Bence epoxyi ne kadar yediğinin bir önemi yok. Aradaki fark toplamda % 20 kadar , denenmiştir. Epoxudende önemlisi 500 grlık elyafa macun çekerken çok sıkıntı yaşanıyor ve işçiliğinizi zorluyor çünkü örgü aralıkları büyük olduğu için epoxyden sonra gözenekli bir yapı çıkarıyor. Ben pilgrimde , karinaları bordalara kadar önce 500 gr sonra üstüne ilk kat kurumadan çapraz 250 atacağım inşallah.
-
Ben tek kat kalın elyaf atmanın daha kolay olacağını düşünüyorum.
Ayrıca, elyaf örgü şeklinde olduğuna göre iki kat kullanıldıgı durumda önce enine sonra boyuna atılması farkediyor mu?
-
Tek kat atmak tabiki daha kolay olur abi ama 500 grlık atınca sonradan uğraştırır seni , yani en azından ben çok uğraştım. Bu arada örgü olsa dahi elyaf şöyle bir durum var abi , enine olan lifler 1 metre veya 1,20 metre kadar boyda ama dikine olan lifler yüzmetreye kadar gidiyor. Çapraz uygulamada borda-karina-borda ikinci katta ise pupa pruvayı atkılamış oluyorsun. Bu kadar detaylı düşünmeye gerek varmı , tabi bu tartışılır ama profesyonel imalatçılar uygulamayı böyle yapıyorlarki galiba bir bildikleri var.
-
Tek kat atmak tabiki daha kolay olur abi ama 500 grlık atınca sonradan uğraştırır seni , yani en azından ben çok uğraştım. Bu arada örgü olsa dahi elyaf şöyle bir durum var abi , enine olan lifler 1 metre veya 1,20 metre kadar boyda ama dikine olan lifler yüzmetreye kadar gidiyor. Çapraz uygulamada borda-karina-borda ikinci katta ise pupa pruvayı atkılamış oluyorsun. Bu kadar detaylı düşünmeye gerek varmı , tabi bu tartışılır ama profesyonel imalatçılar uygulamayı böyle yapıyorlarki galiba bir bildikleri var.
Haklısın, teşekkürler.
-
Peki, yazdığın sıra önemli mi?
-
Yat tasarım kitaplarında gördüğüm kadarı ile abi blok cisimlerle çarpışmada kalın elyafın , sivri cisimlerle çarpışmada ince elyafın etkili olduğu , suyun tekne üzerinde oluşturacağı kuvvetlerin ince elyaf dokuma üzerinde daha az direnç oluşturarak akacağı (su değil abi kuvvetten bahsediyorlar) anlatılıyorlar. Demek ki imalatçılarda bunu önemsiyorlar , son katta ince elyafın borda karina borda hattında çapraz şekilde atıldığını görmüşlüğüm var abi.
-
Bence epoxyi ne kadar yediğinin bir önemi yok. Aradaki fark toplamda % 20 kadar , denenmiştir. Epoxudende önemlisi 500 grlık elyafa macun çekerken çok sıkıntı yaşanıyor ve işçiliğinizi zorluyor çünkü örgü aralıkları büyük olduğu için epoxyden sonra gözenekli bir yapı çıkarıyor. Ben pilgrimde , karinaları bordalara kadar önce 500 gr sonra üstüne ilk kat kurumadan çapraz 250 atacağım inşallah.
EN SON DIŞTA KALAN TARAFA KORTEL DENEDİNİZMİ ???
-
İkinci kat elyaf birinciden ne kadar zaman sonra atılmalıdır ki birinciden sonra zımparaya gerek kalmasın ?
-
İkinci kat elyaf birinciden ne kadar zaman sonra atılmalıdır ki birinciden sonra zımparaya gerek kalmasın ?
Birinci kat tam kürlenmeden ikinci katı atarsanız hem zımparaya gerek kalmaz hem de epoksi sarfınız daha az olur.
-
İkinci kat elyaf birinciden ne kadar zaman sonra atılmalıdır ki birinciden sonra zımparaya gerek kalmasın ?
Birinci kat tam kürlenmeden ikinci katı atarsanız hem zımparaya gerek kalmaz hem de epoksi sarfınız daha az olur.
Süre olarak birinci kat bittikten ne kadar zaman sonra ikinci kata başlayıp en geç ne kadar zamanda bitirilmeli?
-
İkinci kat elyaf birinciden ne kadar zaman sonra atılmalıdır ki birinciden sonra zımparaya gerek kalmasın ?
Birinci kat tam kürlenmeden ikinci katı atarsanız hem zımparaya gerek kalmaz hem de epoksi sarfınız daha az olur.
Burada 2. kat ne zaman atılmalı?
Süre olarak birinci kat bittikten ne kadar zaman sonra ikinci kata başlayıp en geç ne kadar zamanda bitirilmeli?
Arda beyin epoksisi
Kullanım süresi: 20-25 dk
Tam kuruma: 12-14 saat
Tam kürlenme: 7gün
Burada 2. kat ne zaman atılmalı?
-
Beklemeniz gerekmiyor, hemen üzerine ikinci katı atabilisiniz. İlk kat yaş olduğu için ikinci katı hemen ıslatıyor zaten.
-
Bence epoxyi ne kadar yediğinin bir önemi yok. Aradaki fark toplamda % 20 kadar , denenmiştir. Epoxudende önemlisi 500 grlık elyafa macun çekerken çok sıkıntı yaşanıyor ve işçiliğinizi zorluyor çünkü örgü aralıkları büyük olduğu için epoxyden sonra gözenekli bir yapı çıkarıyor. Ben pilgrimde , karinaları bordalara kadar önce 500 gr sonra üstüne ilk kat kurumadan çapraz 250 atacağım inşallah.
EN SON DIŞTA KALAN TARAFA KORTEL DENEDİNİZMİ ???
kortel polyester fiber tekne dökerken yapılan bir uygulamadır...kontra epoksi teknelerde macun çekmek standartır..
-
Bence epoxyi ne kadar yediğinin bir önemi yok. Aradaki fark toplamda % 20 kadar , denenmiştir. Epoxudende önemlisi 500 grlık elyafa macun çekerken çok sıkıntı yaşanıyor ve işçiliğinizi zorluyor çünkü örgü aralıkları büyük olduğu için epoxyden sonra gözenekli bir yapı çıkarıyor. Ben pilgrimde , karinaları bordalara kadar önce 500 gr sonra üstüne ilk kat kurumadan çapraz 250 atacağım inşallah.
EN SON DIŞTA KALAN TARAFA KORTEL DENEDİNİZMİ ???
kortel polyester fiber tekne dökerken yapılan bir uygulamadır...kontra epoksi teknelerde macun çekmek standartır..
Desene epoksi ile yapmak baya zahmetli
o zaman marin polyesteri ile 500 örgüyü 2 keçe arasına koyup sandeviç tarzı yada dikişli elyafla yaparım daha zahmetsiz ve daha sağlam olur