Denizrehberim Forumu

Denizrehberim Eğitim Merkezi => Tekne Kullanımı ve Seyir => Motorlu Tekne Seyri => Konuyu başlatan: vlkanaydin - Mart 02, 2013, 10:51:00 ÖS

Başlık: Kavitasyon(Oyuklanma) Nedir ?
Gönderen: vlkanaydin - Mart 02, 2013, 10:51:00 ÖS
Pervanelerin tekneleri ileriye götürmelerinin nedeni motor ve sonrasındaki şafttaki güç ve tork tarafından suyun içinde döndürüldükçe,pervane kanatlarının  bir su kanadı gibi davranmasıdır.

Pervane kanatlarının ön yüzleri negatif(Kaldırma kuvveti denir),arka yüzleri pozitif basınç yaratırlar.

Pervane kanatlarının çevresinde oluşan basınç,sıvının ortam koşullarındaki buharlaşma basıncının altına düştüğünde buharlaşma başlar.Ortaya çıkan su buharı kabarcıkları pervane kanatlarının yüzeyinde patlar ve oldukça yüksek sesler çıkararak kanatların yüzeyini oyar.
Sonuç olarak kavitasyon oluşur.
Başlık: Ynt: Kavitasyon(Oyuklanma) Nedir ?
Gönderen: osmanuysal - Mart 03, 2013, 12:09:15 ÖS
Kaviyasyon , suyun belirli hızlar üzerinde herhangi bir metalden daha kesici olmasının sonucudur. Bir nevi su yun pervaneyi ucu sivri ama delemeyen çekiçle dövmüş gibi pervane üzerinde ezikler / oyuklar oluşturmasına denir. Ama bildiğim kadarı ile düşük beygir motorların bunu yapabilmesi çok uzun mevzu , hatta büyük beygirli motorlarda bile uzun mevzu. Bu kavitasyon olayı en çok her turlu su soğutmalı motorun , motor soğutma suyunu içeriye , yani yanma odasına karıştırması sonucunda olur , orda yanma odasında benzinli motorlarda dakikada ortalama 3000 devir, dizellerde ortalama 25000 devir doz konusu , birde tabi ortalama 400 derece yanma sıcaklığı eklenince kavitasyon oluşur ama denizde bu olayı soğudukça sertleşen su yapar. Yani uzun mevzu volkan , bizlerin fazla dert etmesine gerek olmadığı kanısındayım. Tabi tecrübeli dostlarımız bilmediklerimizi anlatacaklardır.