Gönderen Konu: Sztrandek 750 - Balıkesir  (Okunma sayısı 19501 defa)

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 56
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #45 : Ocak 24, 2023, 04:38:51 ÖS »

Cevaplayan ve ilgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. elyaf olarak 300 gr/m2 kullanıyorum. Sztrandek in orijinal planında su kesiti altı için 600 gr/m2, su üstü kesiti için 300 gr/m2 demektedir. Ben tamamına 600 gr/m2 iki kat halinde sarmayı planlıyorum. Hali ile zaten ikinci kattan önce zımpara yapacaktım. Bu arada Volkan Bey; daha önce flap zımpara kullanmamıştım. Bana çok mantıklı geldi. Teşekkür ediyorum. hava boşluğu kalan ve dönemediğim köşelerde flap zımpara kullanarak tekrar elyaf epoksi işlemi yapacağım. ancak açık havada yapıyor olmamız bayağı zahmetli oluyor.  :h

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #46 : Ocak 24, 2023, 09:03:02 ÖS »
Cevaplayan ve ilgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. elyaf olarak 300 gr/m2 kullanıyorum. Sztrandek in orijinal planında su kesiti altı için 600 gr/m2, su üstü kesiti için 300 gr/m2 demektedir. Ben tamamına 600 gr/m2 iki kat halinde sarmayı planlıyorum. Hali ile zaten ikinci kattan önce zımpara yapacaktım. Bu arada Volkan Bey; daha önce flap zımpara kullanmamıştım. Bana çok mantıklı geldi. Teşekkür ediyorum. hava boşluğu kalan ve dönemediğim köşelerde flap zımpara kullanarak tekrar elyaf epoksi işlemi yapacağım. ancak açık havada yapıyor olmamız bayağı zahmetli oluyor.  :h

Eklemeyi unutmuşum ;
Tüm zımpara işlerinde maske kullanıyoruz ama spiral ile flap devirli makine olduğu ve cam elyaf zımparalandığı için çok daha fazla parça kaldırıyor havaya. Maske,göz,burun korumasına biraz daha dikkat etmek gerekiyor.  :on
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 56
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #47 : Ocak 24, 2023, 11:38:27 ÖS »
Cok tesekkurler volkan bey. Özellikle dikkat edeceğim

serdarcik

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 291
  • Ad Soyad: serdar SAYIN
  • Bulunduğu İl: antalya/alanya
  • Doğum Yılı: 1983
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #48 : Ocak 26, 2023, 09:36:09 ÖS »
Planda degisiklik yaptinizmi acaba.
Bu yelkenlinin genisligine dokunmadan uzunlugunu 8.00 yada 8.50 ye cikarsak sorun yasanirmi.
Bu konuda bilgisi yada yorumu olan varmi.
serdar sayin
Alanya/antalya

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 56
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #49 : Ocak 27, 2023, 02:07:37 ÖS »
hayır. plana son derece sadık kalmaya çalışıyoruz. planda değişiklik yapılarak boy ve eni artırılabilir mi o konuda hiçbir fikrim ya da bilgim maalesef yok. ancak bu boyda bir tekneyi yapmak bile zahmetli ve masraflı bir durum. ayrıca ben, sztrandek 750 nin iç mobilyaları ve yerleşimi konusunda iyi kafa yorulursa son derece yeterli ve ergonomik bir tekne olacağını düşünüyorum. hatta motorunu dahi içeriye almayı ve içten takma koymayı düşünüyorum.

serdarcik

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 291
  • Ad Soyad: serdar SAYIN
  • Bulunduğu İl: antalya/alanya
  • Doğum Yılı: 1983
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #50 : Ocak 27, 2023, 09:51:42 ÖS »
Ilgiyle izliyorum. Bende birazcik niyetlenir gibiyim ama ne zaman baslarim bilmiyorum
serdar sayin
Alanya/antalya

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #51 : Ocak 28, 2023, 05:59:13 ÖÖ »
Planda değişiklik yapmanız önerilmez. Büyütme veya küçültme konusunda başvurulacak yer planı çizendir ama planı çizenler de genelde konuya sıcak bakmazlar. Ölçüleri büyütmek iç tasarımda da önemli değişiklikler gerektirir. İç bölmelerin bir kısmı perdedir yani teknenin bütünlüğünü korurlar ve yerleri hassasiyetle seçilmiştir.  Her ne kadar bizde kontraplak ölçüleri yurt dışındaki ölçülerden farklı olsa da planı çizen kendi ölçülerini esas alarak planı çizer ve kaplamalar gereksiz ekler olmaksızın tabakalardan bütün olarak çıkarılmaya gayret edilir. Kısaca boyutların seçiminde birden çok kriter dikkate alınır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

serdarcik

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 291
  • Ad Soyad: serdar SAYIN
  • Bulunduğu İl: antalya/alanya
  • Doğum Yılı: 1983
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #52 : Ocak 28, 2023, 11:55:47 ÖÖ »
Posta aralarini 75cm yerine 80 cm yapsak yada 85 cm yapsak posta aralarinda 5 yada 10 cm bir buyutmeyle 1 metre gibi uzatma yapilsa sorun olurmu acaba.
Postalarda degisiklik yapmadan posta aralarini acmayi dusundum.
Bu arada postalar icin ahsap, sabit postalar icin kontraplak aldim.
En kisa zamanda baslayacagim insallah.
serdar sayin
Alanya/antalya

Mehmet Köstekçi

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 577
  • costek@gmail.com
  • Ad Soyad: Mehmet Köstekçi
  • Bulunduğu İl: Mersin
  • Doğum Yılı: 1957
  • Tekne Adı: Olacak inşallah
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #53 : Ocak 28, 2023, 02:40:28 ÖS »
Planda degisiklik yaptinizmi acaba.
Bu yelkenlinin genisligine dokunmadan uzunlugunu 8.00 yada 8.50 ye cikarsak sorun yasanirmi.
Bu konuda bilgisi yada yorumu olan varmi.
Milyon kere de hatırlatsak olmuyor malesef. Nerdeyse akla gelecek her soru yada konu burada defalarca soruldu ve konuşuldu-cevaplandı. Geçmiş konuları okumak aklınızdaki soruya cevap bulmanın ötesinde ufkunuzu hayal edemiyeceğiniz kadar genişletir. S750 konusunda tarafımdan yazılmış onlarca yazı var göz gezdirin tüm cevapları bulacaksınız. Örneğin burdan başlayın...

Ynt: Planları Büyütme ya da Küçültme Parametreleri!
Tabloyu çalışır şekilde yeniledim. İlgilenen arkadaşların dikkatine. Yapılacak tek şey ilgilendiğiniz plandaki "en, boy, derinlik v.s. verileri " mevcut değerler " sütununa yazmak ve sadece büyütme oranı sütunundaki kırmızı yazılı hücreye büyütme yada küçültme oranını girmek sonuçları değerlendirmek bu kadar. Bu tabloya göre büyütme ya da küçültme mevcut bir teknenin sınıf özelliklerini koruyarak yeniden boyutlandırılmasını sağlıyor. Kolay gelsin...

Aslına bakarsanız defalarca dile getirdiğim gibi S750 nin en-boy oranına gör ideal hakkı LWL 756, LOA 840 tır. Yani Ted Brewer amcanın tezine ve benim eklediğim büyütme parametrelerine göre de posta aralarını %10 eşit açmak suretiyle boy vrmenin teknenin boyuna dengesine olumlu katkıda bulunacağı tabiidir.
M.Köstekçi
---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

https://photos.app.goo.gl/YspPZu46Kf2jCvU28

serdarcik

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 291
  • Ad Soyad: serdar SAYIN
  • Bulunduğu İl: antalya/alanya
  • Doğum Yılı: 1983
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #54 : Ocak 30, 2023, 03:45:26 ÖS »


Aslına bakarsanız defalarca dile getirdiğim gibi S750 nin en-boy oranına gör ideal hakkı LWL 756, LOA 840 tır. Yani Ted Brewer amcanın tezine ve benim eklediğim büyütme parametrelerine göre de posta aralarını %10 eşit açmak suretiyle boy vermenin teknenin boyuna dengesine olumlu katkıda bulunacağı tabiidir.


forumu ılk kuruldugu gunden beri aktif olarak takip ediyorum. aslında yukardaki cümleyi biyerde okudugumu biliyordum ama emin olamıyordum. aradıgım cevap tamda buydu.
tesekkurler
serdar sayin
Alanya/antalya

eminuygarcelik

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 56
  • Ad Soyad: emin uygar çelik
  • Bulunduğu İl: balıkesir
  • Doğum Yılı: 1977
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #55 : Şubat 06, 2023, 12:05:16 ÖÖ »


Aslına bakarsanız defalarca dile getirdiğim gibi S750 nin en-boy oranına gör ideal hakkı LWL 756, LOA 840 tır. Yani Ted Brewer amcanın tezine ve benim eklediğim büyütme parametrelerine göre de posta aralarını %10 eşit açmak suretiyle boy vermenin teknenin boyuna dengesine olumlu katkıda bulunacağı tabiidir.


forumu ılk kuruldugu gunden beri aktif olarak takip ediyorum. aslında yukardaki cümleyi biyerde okudugumu biliyordum ama emin olamıyordum. aradıgım cevap tamda buydu.
tesekkurler
Şimdi şöyle bir durum da var. Planı tasarlayan kişinin ölçülerini her seferinde referans almanız da gerekiyor. Örnek vermem gerekirse teknenin üst kısmında yer alan sunroof türevi kapağı ve onun gireceği yuvayı ve kamara giriş kapısını ben autocadde 1 haftadır tasarlamaya çalışıyorum. Cnc de kestirmeyi düşündüğüm için. Siz böyle yapmayabilirsiniz o ayrı bir durum ama çizen kişinin çizim ve ölçülerini her aşamada referans almanız gerekiyor. Örneğin teknenin lumbozlarinda, hatchinde, motor kuyusunda, mutfak tezgahında vb. Siz ölçüleri değiştirdiğiniz zaman da referans alabileceğiniz ölçüleri hepsini yeni baştan hedaplamaniz ve hatta cad dosyası olarak çalışıyorsanız yeni bastan cizmeniz gerekebilir

serdarcik

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 291
  • Ad Soyad: serdar SAYIN
  • Bulunduğu İl: antalya/alanya
  • Doğum Yılı: 1983
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #56 : Şubat 08, 2023, 01:55:06 ÖS »
ben aslında sadece teknenin dinamiğini bozmamaya calışıyorum. yoksa motor biraz uzakta kalmış, mutfak tezgahı biraz buyutmek gerekmiş... bunlar sonradan bile düzeltilebilecek seyler  oldugu dusuncesindeyim. sonucta geleneksel tekne yapan ustalar genelde plansız yaparlar. tekne bitmeden teknenin uzunlugu konusunda bile net bi ölçüleri yoktur.
serdar sayin
Alanya/antalya

serdarcik

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 291
  • Ad Soyad: serdar SAYIN
  • Bulunduğu İl: antalya/alanya
  • Doğum Yılı: 1983
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #57 : Şubat 08, 2023, 02:04:53 ÖS »
birde direk konusunda arastırma yaptınızmı. ben biraz piyasayı yokladım, bize uyacak uzunlukta aluminyum direk yok. olanlarda 12 metre ve üstü. yani 3 metresi çöpe gidecek.
acaba ahsap direk yapabilecek kabiliyettemiyim diye kendimi yokluyorum  ;D ;D
serdar sayin
Alanya/antalya

sessizsakin

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 644
  • Ad Soyad: Kadir
  • Bulunduğu İl: Varna
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #58 : Şubat 10, 2023, 01:25:56 ÖÖ »
ben aslında sadece teknenin dinamiğini bozmamaya calışıyorum. yoksa motor biraz uzakta kalmış, mutfak tezgahı biraz buyutmek gerekmiş... bunlar sonradan bile düzeltilebilecek seyler  oldugu dusuncesindeyim. sonucta geleneksel tekne yapan ustalar genelde plansız yaparlar. tekne bitmeden teknenin uzunlugu konusunda bile net bi ölçüleri yoktur.

Geleneksel ustalar arasinda cok yetenekli ve bilgilileri olsa bile buyuk cogunlugu ne yazikki konusuna cok da hakim degil. Gunumuzde ilim irfan bu derece ilerlemisken ozellikle geleneksel bir tekneyi canlandirmiyorsaniz ( ki o zaman bile ) isin tekniginden cok uzaklasmamak lazim.

Cogu geleneksel tekne yaptiktan sonra "suya atalim bakalim olmus mu" teknigine dayaniyor :). Baktiniz bir tarafi agir basiyor, su tankini yarim metre ote yana tasiyarak dengeleniyor.

Yapisal bir tasarimi buyutup kucultmek kolay is degildir. Bir cok matematige dayanir. Yapi elemanlarini ayri ayri degerlendirmek, bununla beraber butun tasarimi uc boyutlu bir kutle olarak yine degerlendirmek gerekir. Bir citanin sadece boyunu uzatirsaniz, yapisal dayanikliligi ciddi sekilde dusurursunuz. Citanin enini boyunu da artirmalisiniz. Ama hangi yonde ne kadar artiracaginiz da toplam govde tasariminin 3 boyutlu formunun dayanikliligina bakar. En iyi sartlarda, boyunu uzattiginiz oranda citalarin enini boyunu, yuzey kaplamasinin kalinligini artirmalisiniz. Fakat cogu zaman en iyi sartlar nadiren is gorur.

Ben olsam yapisal degisiklige kesinlikle gitmezdim. Onun yerine elimdeki tasarimi daha verimli kullanmanin yollarini arar, olmuyorsa farkli bir tasarima yonelirdim.







serdarcik

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 291
  • Ad Soyad: serdar SAYIN
  • Bulunduğu İl: antalya/alanya
  • Doğum Yılı: 1983
Ynt: Sztrandek 750 - Balıkesir
« Yanıtla #59 : Şubat 11, 2023, 06:16:43 ÖS »
postaları 8 nolu posta haric tamamladım, onuda yapmıstım ama cizimde hata yaptıgımı strınger cıtalarının geleceği yerleri acarken farkettim, buradan sonra baska bi plana yonelmem zor.
hani bi söz varya ''herkesin teknesi kendisine 1 metre kucuktur''
acaba birgun keske 1 metre uzatsaydım dermiyim? onun için sayın mehmet köstekçiyi dinleyip uzatma yapmayı dusunuyorum.
serdar sayin
Alanya/antalya


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
3123 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:03:18 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3439 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:03:57 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3312 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:04:38 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3252 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:05:07 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3151 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:05:40 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3178 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:06:14 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3504 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:06:53 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3309 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2011, 12:08:23 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
2953 Gösterim
Son İleti Ekim 09, 2011, 11:24:22 ÖS
Gönderen: vlkanaydin