Gönderen Konu: Ozmoz Tedavisi Nasıl Yapılır?  (Okunma sayısı 11116 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ozmoz Tedavisi Nasıl Yapılır?
« : Ağustos 11, 2011, 06:44:37 ÖS »



Tekne karaya çıktıgından sonra zımpara olur ozmoz olan yerler açılır . Tatlı su ile yıkanıp kurutulur. Ozmoz olan yerler epoksi macun yapılır. zımpara yapılır ve iki kat celşit sürülüp zehirli astarı zehirli sürülür.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Ozmoz Tedavisi Nasıl Yapılır?
« Yanıtla #1 : Eylül 17, 2011, 01:39:21 ÖS »
Ozmoz ince bir zardan suyun geçmesidir. Tabii bir olaydır. Teknelerimizi ilgilendiren kısmı ise zarara neden olabilmesidir. Fiberglas teknelerin dış yüzeyleri jelkot denilen bir tabaka ile kaplıdır ve bu tabaka ozmo yolu ile suyu geçirir. Normal koşullarda bu su yolunu bulup gövdeden atılır. Fiberglas içinde inşaat sırasında boşluklar kalması, reçinenin iyi karıştırılmaması, oranlarının doğru yapılmaması gibi nedenlerle gövdeye giren su fiberglas içinde kalmış olan kimyasallarla birleşir ve basınç ile yapıyı zorlar. Genellikle asidik olan bu sıvı molekül büyüklüğü fazla olduğu için dışarı atılamaz. Asidik yapı fiberglası da yıkmaya başlar ve bu sıvılar özellikle cam elyaflarının yanından tüm gövdeye yayılabilir. Bu nedenle tekneciler arasında ozmoz denilen hidroliz gövdeye zarar verir.

Ozmoz önlenmesine ve tedavisine detaylı bakalım:

Önlenmesi için ozmoza karşı jel kot altında klasik reçinelerin dışında su geçirimi daha az olan ve ozmoza neden olmayacak reçineler kullan ılmaya başlanmıştır.

Diğer bir önlem ise teknenin tüm altının epoksi ile kaplanmasıdır. Epoksi jelkota göre daha az geçirimlidir.  Ancak epoksi uygulanmasında dikkatli olmak gerekir. Epoksi tekne hiç suya kavuşmadan yeni iken uygulanabilir. Eğer tekne su ile buluşmuşsa epoksi uygulaması genellikle faydadan çok arar getirebilmektedir. Gövdenin rurbet oranları belirli değerlerin üstünde ise uygulanmamalıdır. Bu nedenle epoksi uygulanmadan önce teknenize ozmoz muayenesi yaptırmanı önerilir.

Ozmoz'un göze görünen belirtisi, gövde üzerinde oluşan çıban benzeri kabarmalardır. Ozmoz olan teknelerde bu belirtiler her zaman olmaz. Ozmo için en doğrusu bu konuda uman olan bir kişiye muayene yaptırmaktır. Gövdede özellikle su kesimine yakın yerlerde çıban benzeri kabartılar varsa bir veya birkaç tanesi patlatılarak içindeki sıvı kontrol edilir. Genellikle sirke kokulu ve asidik yapıda bir sıvıdır. Tekne gövdesinde başka hasar yoksa bu   çıbanlar patlatılır, sağlam zemine inene kadar zımparlanır ve en a 5 kat epoksi ile boyanır. BU delikler daha sonra epoksi macun ile düzeltilir, epoksi macunda cam tozu kullanılması önerilir. Düzeltildikten sonra üstleri yine epoksi boya ile boyanır. Bu tür bir onarım başka noktalarda daha sonra çıbanların çıkmayacağının garantisi değildir.

Ozmoz fiberin derin katlarında da oluşabilir. Bu taktirde teknenin sağlamlığı büyük ölçüde zarar görür. Omo muayenesinde bu tür bir omoz zararından şüphelenilirse, bozulduğuna inanılan bölgelerin açılarak kontrol edilmesi gerekir. Eğer gövde zarar görmüşse tüm bölgenin boşaltılarak epoksi ve dokuma cam elyafı ile onarılması gerekir. Bu durumda teknenin su altı kesimindeki jelkotun tamamen kazınması, bozuk alanların temizlenmesi, teknenin sıcak su ile yıkanması ve kurutulması gerekir. Bu işlem özeldir ve  bu konuda deneyimi ve bilgisi olan kişilerce yapılmalıdır. Aksi taktirde tekne kurusa bile su ile reaksiyona girmiş veya girebilecek kimyasallar fiberde kalacağından tekne tekrar ozmozla karşılaşabilir.  Tekne tamamen kuruduğuna emin olunduktan sonra açılan bölgeler dokuma elyaf ve epoksi ile onarılır, gerekirse yüzey düzgünlüğünü sağlamak için cam tozlu epoksi macun ile düzeltilir ve tekne altı 5 kat epoksi ile boyanır. Bu işlem oldukça maliyetli bir işlemdir ve mutlaka ne yaptığını bilen bir kişiye uman denetiminde yaptırılmalıdır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
31 Yanıt
18976 Gösterim
Son İleti Haziran 21, 2023, 07:25:35 ÖS
Gönderen: cherhem
1 Yanıt
4390 Gösterim
Son İleti Mart 31, 2015, 09:43:04 ÖÖ
Gönderen: mertbese
0 Yanıt
6218 Gösterim
Son İleti Ocak 02, 2017, 12:14:01 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
19 Yanıt
14779 Gösterim
Son İleti Haziran 27, 2017, 07:23:31 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
3976 Gösterim
Son İleti Eylül 03, 2017, 09:06:29 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
7 Yanıt
11710 Gösterim
Son İleti Mart 24, 2021, 04:16:52 ÖS
Gönderen: servet
14 Yanıt
3372 Gösterim
Son İleti Temmuz 22, 2020, 09:33:37 ÖÖ
Gönderen: khbilen
0 Yanıt
3615 Gösterim
Son İleti Ağustos 12, 2021, 03:02:07 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
113 Gösterim
Son İleti Nisan 08, 2024, 11:12:11 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin