Gönderen Konu: Motor Elektriği  (Okunma sayısı 4845 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.316
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Motor Elektriği
« : Eylül 23, 2011, 02:31:36 ÖÖ »



Bir akü grubuna (motor grubu) bağlı marş motoru ile motorun dönmesi sağlanır. Marş motorları kısa sürede büyük miktarda akım çektikleri için, motor paneli üzerindeki anahtar ile sigortalandırılmaz. Bunun yerine marş motoruna giden akım daha güçlü bir röle veya selenoid grubu ile yönlendirilir. Çoğunlukla marş motoru da direk ele ktrik ile döndürülmez, marş motoru üzerinde yerleştirilmiş marş otomatiği ile devreye girer. Elektriksel olarak akım alan otomatik, mekanik olarak bir dişli grubunu döndürür ve volanı döndürür.
Denize çıkan her tekne sahibinin, motor paneli üstündeki anahtar çalışmıyorsa eğer, marş otomatiği üzerindeki kutup başlarını kısa devre ederek çalıştırmayı biliyor olması gerekir!
Motorun dönmesiyle alternatör de döner ve akü gruplarını şarj eder.
Motor panelinde şarj, hararet ve yağ basıncının takibini sağlayan göstergeler ve sesli alarmlar bulunur. Motor bloğu üzerinde bulunan müşirler sayesinde motor içinde dönen suyun sıcaklığı ve yağ basıncı takip edilir.
Aynı şekilde alternatörün dönmesiyle şarjın devamlılığını gösteren alarmlar da mevcuttur.
Benzinli motorlardan farklı olarak dizel makineler bir kez çalıştıktan sonra, elektrik akımına ihtiyaç duymazlar. Motor elektriği kesilse bile makine çalışmaya devam eder. Ancak, motor göstergesi ve paneli üzerindeki ikazlar, alarmlar ve sayaçların hepsi 12V elektrikle çalışır. Bu sebeple motorla giderken motor grubu akünün akımının kesilmesi tercih edilmez.
Dizel bir makinede motor bir kez döndüğü zaman, mazot pompasını döndürerek, enjektörler vasıtasıyla silindirlerin içine yakıt akışını sağlar. Pistonlar vasıtasıyla yakıtı sıkıştıran ve patlatan bir sistemle çalışan dizel makineler, çok hassas olarak ayarlanmış bir zamanlama ile patlayan pistonlarla yakıt sisteminin koordine çalışması ile kolay kolay stop etmez.
Marin makinelerde genelde, motor anahtardan stop edilmez, ayrı bir stop butonu vardır. Mazot akışını keserek motorun stop etmesi sağlanır.
Bazı dizel makinelerde, özellikle soğuk havalarda mazotun daha kolay yanması için, çalıştırmadan önce bir ısıtma sistemi devreye sokulabilir. Yüksek akım elektrik çeken bujiler sayesinde motorun çalışması kolaylaştırılmış olur, bu sisteme ısıtma bujileri denir.


VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
3 Yanıt
19342 Gösterim
Son İleti Ekim 20, 2016, 10:48:22 ÖS
Gönderen: akdenizkompozit
0 Yanıt
7620 Gösterim
Son İleti Eylül 03, 2011, 12:02:50 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
30 Yanıt
23670 Gösterim
Son İleti Ağustos 10, 2020, 12:19:06 ÖÖ
Gönderen: KARANLIK
0 Yanıt
5707 Gösterim
Son İleti Kasım 29, 2011, 01:01:05 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3941 Gösterim
Son İleti Kasım 30, 2011, 12:32:55 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
14 Yanıt
16278 Gösterim
Son İleti Temmuz 12, 2022, 11:39:41 ÖS
Gönderen: servet
22 Yanıt
31149 Gösterim
Son İleti Haziran 23, 2014, 02:25:02 ÖS
Gönderen: hacegan
15 Yanıt
12725 Gösterim
Son İleti Mart 21, 2015, 12:19:28 ÖS
Gönderen: H@K@N
3 Yanıt
2893 Gösterim
Son İleti Şubat 11, 2021, 10:03:52 ÖS
Gönderen: Irkın Çubuk