Gönderen Konu: Fiber teknede bakım sırasında kullanılan zımpara türleri.  (Okunma sayısı 10676 defa)

nuri kongur

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 73


Evet, jelkota zarar vermeden dış boyanın nasıl kazıncağı olayını çözdüm. Haliyle jelkotu nasıl kazıyabileceğimi de. Olay seçilen zımparanın kağıdının hangi amaçla yapıldığında gizli.

 Oto boyacılarda satılan boyar maddesi beyaz olan zımpara kağıtları var, o zımparalarla jelkota zarar vermek için baya bir uğraşmak lazım. birde yapı marketlerde satılan ve milletin zımpara deyince ilk aklına gelen boyar maddesi kiremit kırmızısı olan zımpara kağıtları var. onlarla da  elinize dikkat etmezseniz çok rahat bir şekilde jelkota hasar verebilirsiniz.



 Boyar madde kavramını kimyevi maddelerde özellikle ilaçla ilgili açıklamalarda okudum, ve oradan ödünç aldım. Sanayideki adı başkaysa uygunu ile düzeltiriz.

Boyar maddeden kastım zımpara kağıdına farklı markalarda olsa hakim olan renk. Misal bugün bittiği için sanayiden yine zımpara kağıdı almam gerekti ve bu sefer daha alıcı gözle baktım. Aşağıdakiler marka gözetmeksizin hepsinde amacına göre aynı renk hakim.

1) beyaz: araç boyalarını zımparalamak için kullanılıyor.
2) sarı : kaportaya çekilen macunu zımparalamak için kullanılıyor.
3) mor : plastik malzemeyi zımparalamak için kullanılıyor.
4) kiremit kırmızısı: demirdeki pası zımparalamak için kullanılıyor

Beyazı aldım ve kullandım, kırmızıyıda. Bugün tecrübe etmek için moruda aldım.  Sarıyı macun çektiğimde denemeyi planlıyorum. Kullandığım iki türde de kum numaraları aynı olduğu halde kum yoğunluğu ve dayanıklılığı farklı.

nuri kongur

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 73
Ynt: Fiber teknede bakım sırasında kullanılan zımpara türleri.
« Yanıtla #1 : Nisan 24, 2013, 11:07:21 ÖS »
Bizim buradaki balıkçı barınağında  Tekneleri ağaç olduğu için , el taşlamasına taktıkları demir zımparasıyla toz moz dikkat etmeden zımpara yapıyorlar.  Birde onların tekneleri ekseri 5-7 metre boylarında. Benimki 7.5 ama iki tane gövde olunca 15 metre yapıyor.

 El taşlaması ilk bakışta çok kuvvetli olduğu ve zımpara yapmaktan hiç anlamadığım için bana ürkütücü görünmüştü. Kazara zımpara ile tekneyi delerim diye korkmuştum. Şimdi anladımki devirli bir el taşlaması eksantirik zımparadan daha kolay işimi görürmüş. Zımpara yaparken yüzeyde farklı seviyelerde  aşındırmadan kaçınmanın yolu, olabildiğince büyük çapta zımpara kullanmaktan geçiyor.

Ben ilk zımparamı bir yapı marketten jcb marka almıştım. Zımpara çapı 125 mm ve arkası cırt tabanlı zımpara kullanıyor. Cırt cırtlı olduğu için bir kalıp halde alıp keserek kullanma imkanı yok. Baktım 5 tanesi 10-12 lira zımpara kağıtlarının. Sanayiye bakayım dedim, sanayide boyacının tekine girdim, adam bakıyo bakıyo 125 mm lik kağıt yok, olanlar hep 150 mm lik. 150 mm lik kağıt 1 lira 125 mm lik kağıt 2 lira. Yapı markete gidip 150 mm lik bir makina alayım dedim , oradakilerin tamamı 125 mm dewalt ve bosch dahil. Anlaşılan üretici firmalar ev tipi kullanıcıya ucuz makina pahalı kağıt satmaya karar vermiş dedim kendi kendime ,bilgisayarlarda kullanılan yazıcılar gibi. Neyse aldığımız makinayı iade edip sanayideki hırdavatçılara gittim. Orada da hep iyi markaların profesyonellere yönelik ürünü var. Misal bosch ev tipi 125 mm lik eksantirik zımparası 150 lira, prolara yönelik 150 mm lik makins 400 küsur lira.

Tipler bile çeşit çeşit. Bir göze sağlam gelen iri tipler var, genelde daha hesaplı, birde avuç içine alıp kullanabileceğin önden farklı açılardan tutulabilen saplılar var. Çeşit çeşit. Adam bu kadar seçeneğin arasında hele birde benim gibi acemiyse iyice bunalıyor yani.

Sonra tamamiyle tesadüfen bir tane buldum ve zımpara tabanı değiştirilebiliyor. Hem 125 mm lik tabanı var hem 150 mm lik tabanı.  Satıcı , kullanıcılardan bir şikayet gelmediğini söyleyince aldım. Kullanışlı bir makina. Teknede kullanılınca alttan üstten yandan çok farklı açılardan zımpara yapmak zorunda kalıyor insan. O koca makinalardan bir tane alsaymışım alttan yukarıya doğru yapmak zorunda olduğum işlemlerde hiç farkında olmadığım kaslarımı kullanıp geliştirmek zorunda kalacaktım ve dar yerlere makinayı sokamıcaktım ya da hareket alanım çok kısıtlanacaktı.

Zımpara kağıtları daha sonradan çıktı. Yok delikli, yok boya için beyaz renkli falan...

Onlar bir sonraki gönderide :)

ince999

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
  • teknesi olmıyan deniz sevdalısı
  • Ad Soyad: Hüseyin Durmaz
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 1952
Ynt: Fiber teknede bakım sırasında kullanılan zımpara türleri.
« Yanıtla #2 : Nisan 24, 2013, 11:16:39 ÖS »
Teşekkürler yazmaya devam lütfen  :)
Hüseyin Durmaz

nuri kongur

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 73
Ynt: Fiber teknede bakım sırasında kullanılan zımpara türleri.
« Yanıtla #3 : Nisan 24, 2013, 11:24:52 ÖS »
Teşekkürler yazmaya devam lütfen  :)

Hüseyin bey, durmak yok yola devam :)


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
8 Yanıt
12122 Gösterim
Son İleti Aralık 21, 2011, 03:58:23 ÖS
Gönderen: celenoglu
5 Yanıt
10439 Gösterim
Son İleti Ekim 04, 2012, 06:26:28 ÖS
Gönderen: onurguntav
24 Yanıt
30134 Gösterim
Son İleti Mayıs 26, 2013, 09:01:42 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
12 Yanıt
9052 Gösterim
Son İleti Mayıs 14, 2014, 02:28:09 ÖS
Gönderen: Sunay Gönenden
6 Yanıt
4170 Gösterim
Son İleti Ekim 30, 2017, 03:48:42 ÖS
Gönderen: selim
1 Yanıt
4605 Gösterim
Son İleti Ekim 02, 2017, 09:57:57 ÖS
Gönderen: servet
11 Yanıt
3714 Gösterim
Son İleti Aralık 27, 2019, 01:33:23 ÖS
Gönderen: khbilen
0 Yanıt
1616 Gösterim
Son İleti Haziran 26, 2023, 01:49:15 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
164 Gösterim
Son İleti Mart 13, 2024, 12:13:03 ÖS
Gönderen: vlkanaydin