Gönderen Konu: Polyester Yapıştırıcı Kurumuyor Yardım ?  (Okunma sayısı 13884 defa)

tolga3010

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 111
  • Ad Soyad: tolga yılmaz
  • Bulunduğu İl: isparta
  • Doğum Yılı: 06.11.1977
  • Tekne Adı: ( HURİ )
Polyester Yapıştırıcı Kurumuyor Yardım ?
« : Eylül 19, 2012, 12:26:56 ÖS »

arkadaşlar teknenin iç kısmına polyester çalıştım maliyet biraz düşsün diye dış kısmınada epoksi uygulucam dün gece polyesteri uyguladım kızlandırıcı ve sertleştiricisini de uygun miktarlarda kullandım ama kurumuyor üstünde 4-5 saatde kemikleşir diyor
   
     ayrıca çok pis kokuyor dün gece sarhoş yaptı beni kafam falan döndü hepsi bi kenara neden kurumuyor ne yapmalıyım

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.738
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: POLYESTER KURUMUYOR YARDIM
« Yanıtla #1 : Eylül 19, 2012, 12:44:26 ÖS »
oranlarda yalnışlık olmamıstır umarım...hangi markayı kullandıysan varsa internet sayfasına gir olmadı telefonla bilgi al..

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.166
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: POLYESTER KURUMUYOR YARDIM
« Yanıtla #2 : Eylül 19, 2012, 01:36:03 ÖS »
Oranlarda yanlislik olmadiys havalar bu aralar biraz sogudu biraz daha beklemekte fayda var eger hic donmazsa yapcak birsey yok kazinip tekrar uygulama yapimasi gerekecek.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.738
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: POLYESTER KURUMUYOR YARDIM
« Yanıtla #3 : Eylül 19, 2012, 07:52:09 ÖS »
birde polyesterin farklı kullanım çeşitleri var,el yatırması,döküm,püskürtme,enjeksiyon,elyaf sarma,smc-bmc vb...bazı polyesterler sıcak fırınlama vb istiyor..tekne yapımında kullanılan polyester cinsi el yatırması metoduna uygun olanıdır..

SCALICA BOYA - Arda

  • Firma Yetkilisi
  • İleri Rehber
  • ****
  • İleti: 720
  • Ad Soyad: Arda Ç
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 1985
  • Tekne Adı: SCALICA
Ynt: POLYESTER KURUMUYOR YARDIM
« Yanıtla #4 : Eylül 20, 2012, 10:13:41 ÖÖ »
Tolga bey;


hiç bir alanda sertleşme yokmu ? local sertleşmeler var ise oranlarda sıkıntı olmuş olabilir. Polyesteri hazırladığınız kabı atmadıysanız onuda kontrol edin , onun içindeki karışımın donmuş olması lazım.

polyester bildiğim kadarı ile yağ tenekesi gibi ambalajlarda satılır, aldığınız ürünün ağzı kapalımıydı? (daha önceden açılmış vs gibi bir izlenim varmıydı) , tabi şunuda sormak lazım,  ambalaj ürün mü aldınız ?. Küçük bir ihtimal ama , açıktan aldıysanız polyester yerine başka birşey almış olabilirsiniz, yada sertleştiricisi yerine size başka birşey vermiş olabilirler.

Ürünün tam ismi nedir.
Epoksi Reçine - Elyaf - Macun - Boya - Vernik - ve aradığınız diğer kimyasallar....
https://www.youtube.com/results?search_query=scalica+boya

tolga3010

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 111
  • Ad Soyad: tolga yılmaz
  • Bulunduğu İl: isparta
  • Doğum Yılı: 06.11.1977
  • Tekne Adı: ( HURİ )
Ynt: POLYESTER KURUMUYOR YARDIM
« Yanıtla #5 : Eylül 21, 2012, 01:22:15 ÖÖ »
polyesteri tenekeyle verdier ben almadım ama tartarak vereim dedier boya tenekesine tartarak açıkta aldım yanız polyesteri vuralı 72 saat oldu yeni yeni kemikleşme oluşuyor tahminimce ben sertleştiricide oranı yanlış kullandım ayrıca çok pis kokuyor sarhoş etti beni başım falan döndü baya bi kendime gelemedim. markası ney bilmiyorum aldıgım yere de gidemedim daha izinli günümde gidip konuşucam

akdenizkompozit

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 218
  • Ad Soyad: Akdeniz Kompozit
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1988
Ynt: POLYESTER KURUMUYOR YARDIM
« Yanıtla #6 : Eylül 21, 2012, 04:56:23 ÖS »
kardeşim sertleşmez tabii içerinin havasını değiştirmen lazım gaz birikmiş fan yardımıyla havayı değiştir sertleşecektir  ;D
Akdeniz Kompozit
Edremit/Balıkesir
Balıkesir İl Temsilcisi

akdenizkompozit

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 218
  • Ad Soyad: Akdeniz Kompozit
  • Bulunduğu İl: Balıkesir
  • Doğum Yılı: 1988
Ynt: POLYESTER KURUMUYOR YARDIM
« Yanıtla #7 : Eylül 21, 2012, 04:57:44 ÖS »
teknenin içine ısıtıcı tut bi kaç dakika reaksiyona girsin
Akdeniz Kompozit
Edremit/Balıkesir
Balıkesir İl Temsilcisi

volkantura

  • Kıdemli Üye
  • Yeni Rehber
  • *
  • İleti: 57
  • Ad Soyad: Volkan TURA
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1964
Ynt: POLYESTER KURUMUYOR YARDIM
« Yanıtla #8 : Eylül 22, 2012, 12:38:32 ÖS »
Polyester'i kobalt ile pembe-mor bir hale getirmelisiniz. Bundan sonra da içine eğer fazla mek koyarsanız polyesteri bozarsınız. Bende çabuk donsun diye gereğinden fazla mek koyduğumda aynı tepkiyle karşılaşmıştım. Bileşimler reaksiyona girecek yeterli ester bulamayınca reaksion yarım kalıyor. Teknenin içindeki hava sirkülasyonu olmasa bile doğru oranlarda uygulandığında donma oluyor. Ama ortam sıcaklığı da önemli. Donma olduğunda yapışkan bir yüzey elde edebilirsiniz. Böyle bir durum ile karşılaşırsanız parafinli jel coat uygulaması yapmanızı tavsiye ederim.

Saygılar.
Volkan TURA
Bursa


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
22959 Gösterim
Son İleti Eylül 18, 2012, 01:58:30 ÖÖ
Gönderen: tolga3010
13 Yanıt
13568 Gösterim
Son İleti Ağustos 24, 2015, 12:02:49 ÖS
Gönderen: servet
4 Yanıt
8298 Gösterim
Son İleti Mayıs 09, 2017, 04:13:04 ÖS
Gönderen: celenoglu
8 Yanıt
8138 Gösterim
Son İleti Ekim 08, 2012, 06:56:27 ÖS
Gönderen: volkantura
18 Yanıt
11878 Gösterim
Son İleti Ekim 23, 2017, 02:15:25 ÖS
Gönderen: metehan.pelister
8 Yanıt
25396 Gösterim
Son İleti Nisan 21, 2013, 12:19:06 ÖÖ
Gönderen: ozngms
2 Yanıt
5034 Gösterim
Son İleti Nisan 22, 2013, 11:18:33 ÖS
Gönderen: nuri kongur
16 Yanıt
12744 Gösterim
Son İleti Nisan 23, 2015, 07:01:31 ÖS
Gönderen: bkgorkey
11 Yanıt
3309 Gösterim
Son İleti Nisan 30, 2018, 01:33:03 ÖS
Gönderen: cemhob