Gönderen Konu: 3.5 -5 m Yelkenli Plan Seçimi?  (Okunma sayısı 16331 defa)

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #15 : Şubat 02, 2012, 11:12:37 ÖS »

Haydi hayırlı uğurlu olsun :D

muratyzb

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 24
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #16 : Şubat 02, 2012, 11:25:50 ÖS »
Alıntı
Bu konuda laminasyon yapmanız gerekecek :( Malesef bizlerin kontraplak sıkıntısı çok büyük :( Eğer uygun genişliği yapalayabilirseniz kontralara çapraz çizim yapılabilir diye düşünüyorum ancak bu seferde kontraplağa yazık olabilir. :(

Sizide en kısa zamanda Devam Eden İnşalar bölümümüzde görmekten çok büyük mutluluk duyacağız :) Adalar kafilemiz hızla artmakta :)

İlk izlenimlerime göre dizayn ek yerlerini gizleyecek sekilde planlanmış. Laminasyon yapsam da özellikle vernikli kalacak yerlerde sırıtacak detaylı ve ince bir işçilik gerekecek. Ağaçlar da Avustralya da bulunan cinsten kırmızı sedir, oregon  vb. onların yerine bulduğum alternatifleri değerlendireceğim sanırım.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.314
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #17 : Şubat 03, 2012, 12:31:28 ÖÖ »
Çalışmalarınızı merakla bekliyoruz :)
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

classicboats- M.Cem GÜR

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 123
  • cemgur@classicboats-turkiye.com
    • Classicboats Turkiye
  • Ad Soyad: M.Cem GÜR
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #18 : Şubat 03, 2012, 12:13:12 ÖS »
Sonunda kararımı verdim. Goat island skiff. planları satın aldım. Mail adresime planlar ile birlikte 74 sayfalık bir kılavuzda geldi. Doğal olarak ingilizce. Oldukça ayrıntılı bir kılavuz tam amatörlere göre.  Dikkatlice okuyup çevireceğim ardından 1/10 bir model yapacağım. Bu arada malzeme araştırmasına devam tabii iş güç müsaade ettikçe... Kontraplaklarda bir sorun var planlar 122 x 244 su kontrasına göre çizilmiş. Borda ve tabandaki ek yerleri hep bu ölçüler göz önüne alınarak planlanmış. bizim 170 x220 kontraplaklarla biraz planlamaya ihtiyaç görünüyor. Arkadaşların öneri ve bilgilendirmelerine açığım. Teşekkürler.

Bu konuda laminasyon yapmanız gerekecek :( Malesef bizlerin kontraplak sıkıntısı çok büyük :( Eğer uygun genişliği yapalayabilirseniz kontralara çapraz çizim yapılabilir diye düşünüyorum ancak bu seferde kontraplağa yazık olabilir. :(

Sizide en kısa zamanda Devam Eden İnşalar bölümümüzde görmekten çok büyük mutluluk duyacağız :) Adalar kafilemiz hızla artmakta :)

Amatör tekne yapımcıları,
Yurtdışında kullanılan marin kontra ölçileri ile bizim kullandığımız ölçülerde fark var.
Satın alınan planlarda olan paftaların yerleştirilebilmesi için  "laminasyon" değil "scarfing" yapmak gerekiyor.
İşin türkçesi uygun ölçüyü elde edebilmek için  yerli kontranın ucuna ek yapmak gerekiyor.

Biz bu işleme tersane ağzı ile "parla" yapmak diyoruz.

Uc ucna yapıştırma olamayacağı gibi yapıştırma yüzeyi arttırlmaktadır.
Ölçü kalınlığın 6 ile 8 katı olmalıdır.

 

Uploaded with ImageShack.us
"Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır."

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.314
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #19 : Şubat 03, 2012, 12:17:31 ÖS »
Cem Abi kontrplak yapıştırmada bu yöntemi nasıl kullanabiliriz ki ?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

classicboats- M.Cem GÜR

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 123
  • cemgur@classicboats-turkiye.com
    • Classicboats Turkiye
  • Ad Soyad: M.Cem GÜR
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #20 : Şubat 03, 2012, 12:41:05 ÖS »
Daha iyi anlaşılması için bir kaç fotoğrafla destekliyorum.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

http://www.glacierboats.com/tongass/step7.html



Uploaded with ImageShack.us

İşlemi tabii ki el planyası ile yapıyorsunuz.!!!
"Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır."

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.314
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #21 : Şubat 03, 2012, 12:49:55 ÖS »
Cem abi bunu kendim için soruyorum genellikle 6 veya 8 mm lik kontraplak kullanıcağım için bu kalınlıklar bu işlemi yapmak için yeterli kalınlıkmı ?
 
Ve yapıştırma(birleştirme) işlemini yaptıktan yeterli dayanıklılığı sağlayabilirmi bu kalınlıklar?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

classicboats- M.Cem GÜR

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 123
  • cemgur@classicboats-turkiye.com
    • Classicboats Turkiye
  • Ad Soyad: M.Cem GÜR
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #22 : Şubat 03, 2012, 01:08:51 ÖS »
Her kalınlıkta kontra yapıştırmada hatta uzun boy 4-10 metre tiriz çıtası yapmakta da da kullanılır.
Sağlamlık konusunda endişe etmeye gerek yok .Çünkü uluslararsı yapıştırma uygulaması olara kabul edilmiş ....

Yani uygulama hem kontralara hem de masiflere uygulanabilir.

Verdiğim link ingilizce gerçi ama uygulama açık seçik anlatılmış.

"Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır."

Ertuğrul DURAK

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 235
  • Ad Soyad: Ertuğrul Durak
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1985
  • Tekne Adı: Deniz
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #23 : Şubat 03, 2012, 01:15:56 ÖS »
Bunu hep merak etmişimdir cesaret edip soramıyordum. uc uca yapışıyo ve elyaf epoksi onu tutuyo yav bu epoksi ne kuvvetli bişeymiş diyordum Cem bey sağolsun aydınlattı bizi
Ertuğrul Durak
İstanbul-Beykoz
İstanbul İl Temsilcisi
Hayal edebiliyorsan yapabilirsin!

muratyzb

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 24
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #24 : Şubat 03, 2012, 01:59:58 ÖS »
Orjinal planda kontraplakları uc uca getirip üzerine 5 cmlik çıta yapıştırmış. Tabii bu çıtayı da başka bir maksatla da kullanmış. Ben scarfing yapacağım becerebilirsem. Malum ilk tekne deneyimim. Cem Gür bey, çok teşekkürler. Bu aydınlatıcı bilgiler çok işime yaradı. Plan seçiminde de sizin yorumunuz etkili oldu doğrusu. Cem bey doktorları kahvede yolda misafirlikte derdini anlatanlar gibi olacak ama planda kullanılmasını tavsiye ettikleri western red cedar, Paulownia, oregon, hope pine, spar oregon gibi ahşapların yerine kolay bulunur kaliteli ahşap önerileriniz olursa çok sevinirim. İncelemek isterseniz planı mailinize gönderebilirim. Teşekkürler.

classicboats- M.Cem GÜR

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 123
  • cemgur@classicboats-turkiye.com
    • Classicboats Turkiye
  • Ad Soyad: M.Cem GÜR
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #25 : Şubat 03, 2012, 05:27:19 ÖS »
Orjinal planda kontraplakları uc uca getirip üzerine 5 cmlik çıta yapıştırmış. Tabii bu çıtayı da başka bir maksatla da kullanmış. Ben scarfing yapacağım becerebilirsem. Malum ilk tekne deneyimim. Cem Gür bey, çok teşekkürler. Bu aydınlatıcı bilgiler çok işime yaradı. Plan seçiminde de sizin yorumunuz etkili oldu doğrusu. Cem bey doktorları kahvede yolda misafirlikte derdini anlatanlar gibi olacak ama planda kullanılmasını tavsiye ettikleri western red cedar, Paulownia, oregon, hope pine, spar oregon gibi ahşapların yerine kolay bulunur kaliteli ahşap önerileriniz olursa çok sevinirim. İncelemek isterseniz planı mailinize gönderebilirim. Teşekkürler.
:)
Pavlonya ülkemizde plantasyonlarda yetiştiriliyor. Hızlı büyüyen uzun elyaflı hafif ve fakat çok dayanıklı bir ağaç. Ne yazık ki daha teknelerde kullanan olmadı. Öünkü br aklı evvel bu ağacı piyasaya Çin kavağı olarak lanse etti.
Ve evet Çinde Pavlonyadan inşa edilmiş 600-700 yıldır ayakta duran evler var.
Planda Oregon grubunun tamamını bizim sarı çam ve Göknar fazlasıyla karşılar.
Ama benim size önerim marin kontraları EKOL marka almanız ve masif olarak kullanacağınız bütün ağaçları da MEŞE olarak kullanmanız. Direk ve küreklerde ise bulabilirseniz Ladin olmaz ise Göknar kullanmanız.
"Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır."

muratyzb

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 24
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #26 : Şubat 03, 2012, 11:18:37 ÖS »
Alıntı
Pavlonya ülkemizde plantasyonlarda yetiştiriliyor. Hızlı büyüyen uzun elyaflı hafif ve fakat çok dayanıklı bir ağaç. Ne yazık ki daha teknelerde kullanan olmadı. Öünkü br aklı evvel bu ağacı piyasaya Çin kavağı olarak lanse etti.
Ve evet Çinde Pavlonyadan inşa edilmiş 600-700 yıldır ayakta duran evler var.
Planda Oregon grubunun tamamını bizim sarı çam ve Göknar fazlasıyla karşılar.
Ama benim size önerim marin kontraları EKOL marka almanız ve masif olarak kullanacağınız bütün ağaçları da MEŞE olarak kullanmanız. Direk ve küreklerde ise bulabilirseniz Ladin olmaz ise Göknar kullanmanız.

Çok teşekkürler... Önerileriniz doğrultusunda ahşapları kullanacağım. Saygılar...

Sunay Gönenden

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 572
  • Ad Soyad: Sunay Gönenden
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1948
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #27 : Nisan 04, 2012, 12:03:17 ÖS »
Murat Bey kolay gelsin,
Yapım aşamasına geçtiniz mi? Ben de aynı tekne konusunda plan siparişi vermeyi düşünüyorum. Kesin karar vermeden önce
teknenin tüm olçülerini mail adresime gönderebilir misiniz?
Selamlarımla.
Ne mutlu Türküm diyene.

muratyzb

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 24
Ynt: 3.5 -5 m yelkenli plan seçimi
« Yanıtla #28 : Nisan 05, 2012, 08:20:39 ÖS »
Merhaba,
GİS hafif ve hızlı bir tekne. Uzunluk 4.75 cm Eni en geniş yerinde 1.50cm. Borda yüksekliği 65cm Ağırlığı 70 kg deniyor planda ama genelde hafif ağaçlar önermişler. Ben her amatör gibi daha sağlam olsun diye biraz daha ağır ve sağlam ahşaplarla çalıştım tahminen 10 kg daha ağır olacak. Planla birlikte 78 sayfalık bir açıklama da gönderiliyor. Yapımı amatöre uygun ama kullanması beni biraz korkuttu. 70 kg dar uzun bir teknede 10.5 m2 yelken alanı ustalık ister gibi geliyor. Kolay gelsin.

zubeyir35

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
  • Ad Soyad: zzz
  • Bulunduğu İl: muğla
  • Doğum Yılı: 1980
Ynt: 3.5 -5 m Yelkenli Plan Seçimi?
« Yanıtla #29 : Aralık 16, 2015, 10:51:46 ÖS »
Merhabalar , sonlandı mı acaba projeniz? Proje ve açıklamaları yazının başında çeviririm demişsiniz mümkün oldu mu? Proje maliyeti, ahşap maliyeti vs nedir? Çok soru sordum bağışlayın saygılar selamlar...


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
17 Yanıt
22530 Gösterim
Son İleti Şubat 02, 2016, 05:14:50 ÖS
Gönderen: Sunay Gönenden
3 Yanıt
10367 Gösterim
Son İleti Temmuz 17, 2014, 11:54:00 ÖÖ
Gönderen: kerem_2501
12 Yanıt
7115 Gösterim
Son İleti Ağustos 29, 2013, 11:45:39 ÖS
Gönderen: msceylan
1 Yanıt
7163 Gösterim
Son İleti Ekim 17, 2013, 04:13:33 ÖS
Gönderen: msceylan
10 Yanıt
38752 Gösterim
Son İleti Haziran 20, 2014, 10:26:25 ÖS
Gönderen: maviufuklar
6 Yanıt
7888 Gösterim
Son İleti Temmuz 21, 2014, 12:22:59 ÖS
Gönderen: orko
12 Yanıt
7933 Gösterim
Son İleti Nisan 14, 2018, 08:43:48 ÖS
Gönderen: celenoglu
Renk Seçimi?

Başlatan erdoğan kaptan « 1 2 » Tekne Tamir ve Restorasyon

16 Yanıt
6399 Gösterim
Son İleti Nisan 06, 2015, 02:24:38 ÖS
Gönderen: H@K@N
4 Yanıt
2981 Gösterim
Son İleti Temmuz 11, 2016, 03:56:49 ÖS
Gönderen: onur77