Gönderen Konu: Epoksi Yapıştırıcı Kullanarak Elyaf Kaplama  (Okunma sayısı 26155 defa)

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #15 : Kasım 14, 2011, 11:41:38 ÖS »

"1- krom(paslanmaz vida kullanırsan bişi olmaz."

Paslanmaz çelik paslanmamak için oksijene yani havaya ihtiyaç duyar, hava ile ilişkisi kesildiği zaman paslanır. Eğer gerçekten dayanıklı olmasını istiyorsanız hakiki bronz (pirinç değil) veya bakır kullanmanız önerilir. "Üzerine epoksi kaplayacağım" fikri yeterli değildir.

Ahmet abim tam yapışınca sökelim vidaları ; delikleride epoksiyle dolduralım o zaman. ne dersin?

Ertuğrul DURAK

  • Çırak Rehber
  • ****
  • İleti: 235
  • Ad Soyad: Ertuğrul Durak
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1985
  • Tekne Adı: Deniz
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #16 : Kasım 14, 2011, 11:44:47 ÖS »
Ben bunu yapım resimlerinde gördüm çoğusu bu tekniği yapıyor hatta volkanada bahsettim abi ne gerek var sökmeye demişti  :)
Ertuğrul Durak
İstanbul-Beykoz
İstanbul İl Temsilcisi
Hayal edebiliyorsan yapabilirsin!

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #17 : Kasım 14, 2011, 11:49:10 ÖS »
Ahmet abim
hakiki bronzu bulmak en azından bizim için çok zor . bizi iki dakkada kazıklarlar.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #18 : Kasım 15, 2011, 12:40:08 ÖÖ »
Bu konuyu tam olarak kafamda netleştiremedim.Vida,perçin çivi hala tam net karar veremedim dış kaplamada ne yapacağıma.Başlamadan önce çoğu şeye karar vermiş olmak istiyorumki ne istediğimi bilerek gideyim.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #19 : Kasım 15, 2011, 08:03:13 ÖÖ »
abim aşama aşama yapılan işiler ben http.//ismailoruc.blogspot.com  da paylaştım
bunun dışında çok sayıda yapılmış örneklerin öyküleri var.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #20 : Kasım 15, 2011, 12:49:26 ÖS »
Abi ama sende vidalar sonradan sökülmedimi ? Ben sökmeyi düşünmüyorum.Ayrıca vida işini daha tam net oturtamadım
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

SCALICA BOYA - Arda

  • Firma Yetkilisi
  • İleri Rehber
  • ****
  • İleti: 721
  • Ad Soyad: Arda Ç
  • Bulunduğu İl: Sakarya
  • Doğum Yılı: 1985
  • Tekne Adı: SCALICA
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #21 : Kasım 15, 2011, 07:53:44 ÖS »
öncelikle ahşap teknenin epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplanması işleminin amacı ahşabın sudan etkilenmesini engellemek, ve tekneyi daha dayanıklı hale getirmektir(darbelere, çarpmalara vs). epoksi yapıştırıcı tiner içermediğinden tiner buharlaşması olmaz ve bundan dolayı sürüldüğü yüzeye hiçbirşekilde su işlemez.

teknenin ahşap işleri bittikten sonra komple en az 2 kat elyaf kaplanmasını öneririm. yapıştırıcı elyafla birlikte donduktan sonra zırh gibi bir yüzey oluşur. ( önemli not: kontraplakları önceden elyaf kaplayıp sonra teknede kullanma işlemi kesinlikle yapmayınız)

kontraplakları çakarken kalay kaplı çivi kullanabilirsiniz(kesik başlı düz çivi) , ama yinede macun uygulamanız gerekecektir. kuvvetli bir zımba tabancası ile de kontraplakları çakabilirsiniz.

önemli not: tüm çakma işlemlerini elyaf kaplama yapmadan önce bitirin. elyaf kaplama yaptıktan sonra çivi yada vida kaplama üzerinden sokmayın.

bu uygulamalarda epoksi macun kullanınız.

bizim ürünlerimizle teknenizi çok uygun fiyata çıkartabilirsiniz rahat olun :D
Epoksi Reçine - Elyaf - Macun - Boya - Vernik - ve aradığınız diğer kimyasallar....
https://www.youtube.com/results?search_query=scalica+boya

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #22 : Kasım 15, 2011, 08:01:45 ÖS »
Hocam şöyle güzel fiyatlar verinde hakkaten amatöründe beli doğrulsun. Bu sitede şuan rahat 5-6 tekne yapımına başlanacak.
Kabaca ben,Ertuğrul abi, atamer abi, ilker abi,Ersin bey var hatırladıklarım bunlar.
Litre fiyatı olarak ne veriyorsunuz ? Sertleştirici vs hepsi tam ? Ayrıca sizin sayfadaki fiyatlarıda düzenleyelim eğer word exel vs gibi dosya var ise onu bana mail atın direk o halde koyayım.Bu konu baya önemli.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #23 : Kasım 15, 2011, 08:06:17 ÖS »
Suyun en önemli  özelliği şu veya bu şekilde herşeyin için geçebilmesidir. Gövdeye yapılan her bağlantı muhtemel bir su girişidir. Epoksi suyun girişini engeller ancak tam izolatör değidir. Jel kot kadar olmasa da ozmoz oluşur. Yani su tekne ahşabına bir şekilde ulaşır. Ahşapları birleştirmede kullanılan çivi, vida, tel ile dikme gibi metodların amacı aslında birleştirmeyi sağlamaktır. İş sadece epoksiye bırakılacak olsaydı, işkence veya misina veya pamuk ipliği gibi daha basit bağlantılar kullanılırdı. bu nedenle planlarda belirtilen metodlar dışında bir uygulama yapacaksanız dayanıklılığını mutlaka soruşturun.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

classicboats- M.Cem GÜR

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 123
  • cemgur@classicboats-turkiye.com
    • Classicboats Turkiye
  • Ad Soyad: M.Cem GÜR
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #24 : Kasım 15, 2011, 10:53:42 ÖS »
Bu konuyu tam olarak kafamda netleştiremedim.Vida,perçin çivi hala tam net karar veremedim dış kaplamada ne yapacağıma.Başlamadan önce çoğu şeye karar vermiş olmak istiyorumki ne istediğimi bilerek gideyim.
Anladığım kadarı ile elinde bir plan var. Veya bir planı gözüne kestirdin.
Yapmaya başlayacaksın ama yöntemler konusunda kafan karışık.

Yardımcı olabilirim belki. Net sorular sor.
"Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır."

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #25 : Kasım 15, 2011, 11:13:40 ÖS »
Bu konuyu tam olarak kafamda netleştiremedim.Vida,perçin çivi hala tam net karar veremedim dış kaplamada ne yapacağıma.Başlamadan önce çoğu şeye karar vermiş olmak istiyorumki ne istediğimi bilerek gideyim.
Anladığım kadarı ile elinde bir plan var. Veya bir planı gözüne kestirdin.
Yapmaya başlayacaksın ama yöntemler konusunda kafan karışık.
Yardımcı olabilirim belki. Net sorular sor.

Elimde sitedede olan S-650 nin basılı şekilde ve eksiksiz planları mevcut.

Kafam şu yönde karışık.Maliyeti mümkün olduğunca düşürme gayretindeyim.Bir amacımda düşük bütçe ile bu işin olabileceğini hem kendime hem bu işe başlamaya korkan kişilere biraz olsun gösterebilmek.O yüzden bazı kesintilere gitmek zorundayım.
Bu kesintilerden biride posta yapımında ve kabuk kontraplak kaplamada epoksi ile yapıştırmaktan ziyade bu işlemi vida,perçin çivi vs gibi opsiyonlarla halletmek istemem.
Kafa karışıklığım bu konuda başlıyor.Hangi opsiyonun daha sağlıklı olabileceğine karar veremedim.Bu işi maliyetini düşünürken kaba saba ne olursa olsun diyede düşünmek istemiyorum sonuçta insanlara bir şekilde örnek olabilir.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

classicboats- M.Cem GÜR

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 123
  • cemgur@classicboats-turkiye.com
    • Classicboats Turkiye
  • Ad Soyad: M.Cem GÜR
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #26 : Kasım 16, 2011, 01:11:19 ÖS »
"Maliyeti mümkün olduğunca düşürme gayretindeyim".....
....."Bu kesintilerden biride posta yapımında ve kabuk kontraplak kaplamada epoksi ile yapıştırmaktan ziyade bu işlemi vida,perçin çivi vs gibi opsiyonlarla halletmek istemem.Kafa karışıklığım bu konuda başlıyor.Hangi opsiyonun daha sağlıklı olabileceğine karar veremedim."


Seçtiğin model konusunda her hangi bir yorum yapmayacağım.

Ancak bir tekne yaparken maliyeti olabildiğince aşağı çekmenin tek yolu planda verilen veya yapılması istenen dışına çıkarak düşük kalite malzeme kullanmaktır. Bu tip planlar ve diğer bedelli planlarda tasarımcı altına imza attığı tasarımının bekası ve güvenilirliği için optimum kalitede malzeme önerir.

Yine seçtiğin model açısından inşa tekniği epoksi yapıştırma esasına göre tasarımlanmış bir tekne. Postaların yapımında ve bordanın karinanın kontra kaplamasında epoksi dışında kullanacağın "diğer" birleştiriciler tasarımın ruhuna aykırı olacak ve nihayetinde tasarımda öngörülen "sağlamlık" kriterine erişememiş olacaksın.

Evet, postaları oluştururken bildiğin galvaniz çivi veya S/S vida kullanabilirisin. Borda kaplamada skarfing yapmadan kontraları uyarına ağız ağıza monte edebilir ve bunları da postalara yine çivi vida vs ile bağlayabilirisin. Kimse de seni bunu yaptığın için eleştirmez.
Nasılsa tekne kabuğu tamamlandığında güverte bina ve kabuk hep bir arada epoksi ve elyaf ile sarılacak diye düşünebilirsin.
Doğrudur da. Ama atlanan, dış kabuğu oluşturup formunu veren ve ayakta tutan iskelet ne yazık ki istenen sağlamlığı sağlamayacaktır.

En önemli HATASI, gerçek hayatta, teknenin denizde yapmaya çalışacağı burulma hareketlerine karşı ÇOK ZAYIF olacağıdır.

Tabii bir de kendi deneyimime dayanarak şunun altını çizmekte fayda görüyorum. Kaçındığın epoksi sarfiyatı bedelinden çok daha fazlasını kullanmayı düşündüğün çivi vida ve perçinde harcayacaksın.  Örnek : 7 metrelik klasik kaplama son yaptığımız teknede tekne sahibi öyle istedi diye silikon bronz vidalar ile sadece kaplamayı yaptık. Harcanan vida adedi 3.000 ( Yazı ile üçbin)

Nacizane tavsiyem epoksi yapıştırma tekniğinden taviz vermemek. Ancak iyi ve kaliteli olduğu kadar makul fiyatlı bir epoksi ile çalışmandır.

"Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır."

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #27 : Kasım 16, 2011, 01:49:16 ÖS »
Alıntı
Ama atlanan, dış kabuğu oluşturup formunu veren ve ayakta tutan iskelet ne yazık ki istenen sağlamlığı sağlamayacaktır.
En önemli HATASI, gerçek hayatta, teknenin denizde yapmaya çalışacağı burulma hareketlerine karşı ÇOK ZAYIF olacağıdır.

Bunu biraz daha açabilirmisin Cem Abi ?

Birde postalarda kullanacağım vida ile birleştirme methodu sağlamlık açısından bana epoksiye göre nasıl dezavantajlar getirir ? Maliyet tabikide önemli ancak ucuza mal ettikten sonra teknemin suya indirildiğinde ilk dalgada dağılmasınıda istemem.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

classicboats- M.Cem GÜR

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Üye
  • *
  • İleti: 123
  • cemgur@classicboats-turkiye.com
    • Classicboats Turkiye
  • Ad Soyad: M.Cem GÜR
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #28 : Kasım 16, 2011, 02:43:48 ÖS »
Bilindiği üzere tekneler üç boyutta ve aynı zamanda uzay içinde inşa edilirler. Yani arabalar evler binalar gibi sadece 3 boyut olsa da sferik bir yapıya sahiptirler. Gerçek hayatta da yani denizde de bu sferik ortam içinde devinirler. 360 derecenin her yönüne.....
Bir teknede en büyük stres, burulma / torsyon hareketidir.Gözünüzün önüne getirmeniz için sıkılan bir çamaşırın iki ucundan ters yönlere döndürüldüğünü düşünün.
Burulma hareketi sert havalarda ve ağır denizlerde çokça kendini gösterir.
Tekne inşa sisteminin vazgeçilmez öğelerinden biri olan boyuna tülani=stinger=crocheta=curcata dediğimiz eğrileri teknenin başından kıçına kadar bağlayan bir, iki veya üç hat da işte bu burulma temayülünü en aza indirmek için kullanılır.
Şiyer hattında bulunan iç ve dış kuşakları da tülani gibi değerlendirmek gerekir.

Modern tekne yapım sistemlerinde en sağlıklı yapı yumurta viyolü sistemi olup burulma hereketini neredeyse sıfıra indirir.



Yumurta sistemi dışında inşa edilen teknelerde de her bir parça bir diğerini "kilitleyecek" şekilde ve bir bütün olarak homojen yapı elde etmek üzerine tasarlanır. Yani omurga- bodoslama- ayna- eğriler- tulaniler - kaplama - yarım kemereler- kamara duvarları - tavanı- vs... aynı yapı taşı ile Epoksi.bir araya getirilir yani kilitlenir. Bu yapı taşı arasına konacak yabancı malzeme bütün yapının da en zayıf halkası olacaktır.
"Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır."

murat can

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 14
Epoksi yapıştırıcı kullanarak elyaf kaplama
« Yanıtla #29 : Ocak 16, 2012, 05:51:44 ÖS »

  Selamlar,

 epoksi ile elyaf kaplama 2 tür,
 1-kuru sistem: önce elyafı yayarsınız, bantlarsınız sonra
 epoksiyi azar azar döküp bir spatula ile yayarsınız
 2-ıslak sistem: önce epoksi sürülür sonra
 birkaç kişi kenarlarından gerdirerek elyafı yüzeye çarşaf gibi
 yatırır...

 her iki yöntemde de 2. kat elyaflama için , yüzey
 daha kurumadan 2. kata başlanır , yoksa yüzeyi zımparalayıp düzeltmeniz gerekir
 lütfen kulaktan dolma bilgilerle bilgi dağıtmayın...
 glen-L adlı porejecinin yayını internette mevcut...
http://www.glen-l.com/submethd.html

 geçende ahşap için eniyisi çam diye yazılar okudum , lütfen yanlış bilgiler vermeyin...
 kafanıza göre yapın daha iyi, yarım doktor adam öldürür derler.

selamlar
 
 


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
13 Yanıt
16011 Gösterim
Son İleti Ağustos 24, 2015, 12:02:49 ÖS
Gönderen: servet
0 Yanıt
4558 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:17:31 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
5003 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:18:16 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
4557 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:18:51 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
5499 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:21:13 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
18 Yanıt
13709 Gösterim
Son İleti Ekim 23, 2017, 02:15:25 ÖS
Gönderen: metehan.pelister
24 Yanıt
22338 Gösterim
Son İleti Nisan 03, 2015, 09:32:39 ÖS
Gönderen: bucalıfikret
21 Yanıt
11545 Gösterim
Son İleti Temmuz 31, 2016, 01:22:33 ÖS
Gönderen: servet
3 Yanıt
2238 Gösterim
Son İleti Temmuz 28, 2020, 01:43:18 ÖS
Gönderen: khbilen