Gönderen Konu: Kavalier 800 chine  (Okunma sayısı 17309 defa)

metin_mehel

  • Uzman Üye
  • Yeni Üye
  • ****
  • İleti: 10
Kavalier 800 chine
« : Eylül 10, 2011, 01:42:43 ÖÖ »

merhaba,
Bu teknenin chine yani ik kenarin birlestigi yerler dikkatimi cekti. Iki kontrplak kenarlarindan 1 adet stringer ile birlestirilmis. Eger iki kontraplak birbirine 90derece olsa sorun yok ancak ozellikle govde kisminda bu aci 90 dan farkli ve profil boyunca degisken. Isleme teknigi nedir acaba?
Tesekkurler.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #1 : Eylül 10, 2011, 02:59:17 ÖÖ »
Merhabalar Metin Bey

Sorunuzu tam olarak anlayamadığımı söylemek isterim.Anlayamadığınız birleşim yerini ve şeklini fotoğraf ile bize belirtirseniz size daha rahat ve doğru bilgiyi verebiliriz.

90 derece olarak bahsettiğiniz kontraplaklar posta kontraplaklarımı ?Yoksa posta ile kaplama kontrplaklarımı?
Söylediğim gibi sorunuzu tam olarak anlayamadım biraz daha detaylandırmanız anlamamıza yardımcı olacaktır.

VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.780
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #2 : Eylül 10, 2011, 07:45:22 ÖS »
ne demek istediğini anladım metin...hiç tekne yapmadım,yapılırken görmedim marangozluğum filanda yok..
sadece şimdi fikir jimnastiği yapıyorum..çeşitli tekne yapım fotograflarından gördüğüm alt destek döşekleri
baş bodoslamaya gelirken ön postalara doğru kavis alarak gidiyor ve baş bodoslamada birleşiyor..bu kavisler belki dış kabuk suntalarının birleşirken birbirine paralel gelip öpüşmesini saglıyordur..
ikinci fikrimde dış kabuk suntalarının birleşme yerlerinin acılı kesimi olabilir..
bu işte tecrübesizlere ustalar genelde sunu öneriyor,yapacagınız planın ufak bir ölcegi ile model çalışması..model çalışırken ne yapılıp yapılmayacagı ,hataları ve eksiklikleri görüp tam planı çalışırken bu hatalara düşmeyip malzeme ve zaman kaybına uğramamak asıl aöaç..

metin_mehel

  • Uzman Üye
  • Yeni Üye
  • ****
  • İleti: 10
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #3 : Eylül 11, 2011, 10:52:07 ÖÖ »
http://www.boatdesign.net/nyd/K800/K800-frames1.png

Buradaki resime bakacak olursaniz, boydan boya uzanan stringer profillerini gorebilirsiniz. Ancak her yerde bu profiller dikdortgen iken sadece chine kisimlarinda yani iki kontraplagin birlestigi koselerede besgen seklini almakta. Dikdortgeni islemek cok kolay ancak besgeni islemek zor. Bu nasil yapiliyor bunu merak ediyorum. Ayrica besgenin acilari surekli degisebilir profil boyunca...

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #4 : Eylül 11, 2011, 04:44:10 ÖS »


Metin Bey merhabalar.Anladığım kadarıyla resimde göstermeye çalıştığım bölümün uygulamasının nasıl yapıldığını sordunuz ve beşgen olduğu için zorlanabileceğimizi söylediniz.Her postada bu şekilde beşgen boşlukların açıları birbirine eşittir.Yani planda eşittir fakat bizim el becerimizle eşitliklerinin değişeceğini söyleyebiliriz :)
Kesim işlemleri hakkında detaylı bilgiyi Yapılmış örneklerde paylaşılan kavalier 800 teknesinden detaylı olarak görebilirsiniz.

Örnek olarak bu resmi göstermek gerekirse  http://picasaweb.google.com/100252575393035001131/Kavalier800DatcaDaYaptGMZYelkenliTekne?gsessionid=CV9i7kRndoXKNHLU8kpkEw#5252987476956280578

sağ taraftaki bahsettiğiniz beşgen chine de bir düz ve bir yan olarak iki çıta kullanılacağını göreceksiniz.

Yine aynı şekilde bu fotodada bahsettiğiniz bölümlerin nasıl birleştiğini görebilirsiniz.

http://picasaweb.google.com/100252575393035001131/Kavalier800DatcaDaYaptGMZYelkenliTekne?gsessionid=CV9i7kRndoXKNHLU8kpkEw#5252989364397341970
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

metin_mehel

  • Uzman Üye
  • Yeni Üye
  • ****
  • İleti: 10
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #5 : Eylül 11, 2011, 04:58:33 ÖS »
Profil boyunca acinin sabit kalmasi bana mumkun degil gibi geliyor. Ornegin kicta iki plaka arasi aci 120 dereceyken bas kisma dogru gittikce bu aci 160 dereceye kadar genisleyebilir gibi geliyor bana. Cunku bas kisma dogru tekne daraliyor.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #6 : Eylül 11, 2011, 05:15:12 ÖS »
Birleştirme yapma işlemini yaptığımız çıtaların çok yüksek esneme payı olduğunu düşünmenizi isterim özellikle esneyebilen ağaçlar seçilir bu işlemler için.Açı eşit derken ise sizin düşündüğünüzden farklı yönden bakarak ben doğrusal açılarının değilde hizasal açılarının eşit olduğunu düşündüm.Dediğiniz gibi açıları değişmekte ve bunlar içinde esneyebilen ağaçlar kullanılmakta.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

metin_mehel

  • Uzman Üye
  • Yeni Üye
  • ****
  • İleti: 10
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #7 : Eylül 11, 2011, 06:35:21 ÖS »
Resimde daha anlasilir olacaka. arka tarafta iki kontra arasindaki aci 120 den basliyor ve one dogru giderken artiyor. Bu iki kontrayi birlestiren tek bir stringer citasi olmali. Ancak aci degisikligi hangi islemle verilebiliyor? Chine log diye geciyor konu...

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #8 : Eylül 11, 2011, 06:48:26 ÖS »
Demek istediğinizi anladım.Fakat bu denli büyük bir tekneyi büyük kontraplak parçalarıyla bir kerede inşa etmeniz zor olacaktır.Bahsettiğiniz konuda asıl işlem postalar ve stinger çıtaların da bitmekte. Çıtaların üstünde gerekli kaplama işlemlerini yaptığınızda o açılar kendiliğinden oluşmakta özel bir çaba harcamanıza gerek yok.Kontrplaklar esneyebilen malzemeler oldukları için cıtanın yarısına bir parça kontrplağı diğer yarısınıda diğer kontrplağı yapıştırarak işleminizi tamamlayabilirsiniz.

http://picasaweb.google.com/100252575393035001131/Kavalier800DatcaDaYaptGMZYelkenliTekne?gsessionid=dxOQX8XUO9xHNkzP-gT89w#5252989975696407234 bu resimdeki gibi.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #9 : Eylül 11, 2011, 06:51:31 ÖS »
Metin Bey bu arada konu arasında belirtiyim Facebook'ta Kendi Uçağını Yapanlar adı altında kurduğunuz grubu gördüm.Tek kelime ile muhteşem :) Eğer öyle bir imkan varsa bana öğretmenizi rica ediyorum. Tabikide nasıl kullanılcağınıda :)
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

metin_mehel

  • Uzman Üye
  • Yeni Üye
  • ****
  • İleti: 10
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #10 : Eylül 11, 2011, 09:59:28 ÖS »
Yukaridaki tekne kendi tasarimim. 720 cm booyunda bir tekne. Chine kisimlarini en kotu kalinlastirilmis epoksi ile fillet vererek yapacagim. Ancak cok guvendigim bir metod degil. Ben tam olarak anlatmak istedigimi anlatamadigimi dusunmekteyim. Bir de soyle anlatmayi deneyeyim, 3boyutlu tasarim programlarini bilirseniz, sweep,loft gibi komutlar vardir, 1 trajectory veya path tanimlanir birde o cizgiyi takip edecek olan profil. Soyle dusunelim, 2 kontraplagin kesisim noktasi path olsun yani takip edilecek yol olsun. En arkadaki postaya da 2 kenari bahsettigimiz kontraplaklar olan bir dortgen cizelim. simdi bu dortgeni profil olarak dusunelim ve chine boyunca sweep-loft vs. yapalim. Bizim basta belirledigimiz profim bir yerden sonra kontraplaklardan uzaklasacak yani onlara degmeyecek.
Ucak konusuna gelince, ben makine muhendisiyim. Gunduz fabrikada calisiyorum, 4 sene once tekne tasarim ve yapimina merak saldim. Salma yelken tasarimina girince isin icine ayrodinamik girdi, onunla ilgili kitaplar aldim, bu arada ruzgar enerjisi ile de ilgileniyorum. Belirli bir bilgi seviyesine ulastiktan sonra da neden ucak yapamayalim dedim. Yani tekne malzemeleriyle rahatlikla ucak yapilabilir. Ilk olarak ta ground efect ile calisan ucaklar var, yerden 1-2 m yukseklikte ucuyorlar, yurtdisinda ucak olarak degerlendirilmiyor burada da sorun cikartmazlar diye dusunuyorum. Suanda 5.8m boyunda yine kendi tasarimim olan bir katamaran yapiyorum. Onu ucak projemde de kullanmayi planliyorum.

metin_mehel

  • Uzman Üye
  • Yeni Üye
  • ****
  • İleti: 10
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #11 : Eylül 11, 2011, 10:26:22 ÖS »
http://www.flickr.com/photos/95997769@N00/3506241155/in/set-72157617843762766
Bu fotografta demek istedigim isleme var. Yani o stringerin iki tarafi da acili ve sondan basa dogru degisken.

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #12 : Eylül 11, 2011, 10:31:05 ÖS »
Malesef ki tasarım programları ile ilgili bir bilgim yok yani bilgim var fakat kullanmayı bilmiyorum.
Katamaran yapımınızın detaylarını 'Yapılmış Örnekler' bölümünde görmeyi çok isteriz.
Uçak konusu müthiş bir konu eğer ki amatör olarak kullanılabilir ve yapılabilirse bende denemek ve katılmak isterim.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

metin_mehel

  • Uzman Üye
  • Yeni Üye
  • ****
  • İleti: 10
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #13 : Eylül 11, 2011, 11:09:20 ÖS »
Suan katamarana odaklandim ama yapmak isteyen olursa hesaplamalarla ilgili bilgileri paylasabilirim.

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.780
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: cavalier800 chine
« Yanıtla #14 : Eylül 12, 2011, 09:46:44 ÖS »
merhaba metin,
postalarda kullandığın agaç kaç santim? biraz zayıf gibi geldi 7 metre için..
verdiğim linkteki fotografları bir incele mühendissen bizden iyi yorum yapar ve algılarsın,kolay gelsin diyorum..


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
2 Yanıt
4853 Gösterim
Son İleti Ocak 18, 2012, 07:56:36 ÖÖ
Gönderen: sinan seyir
14 Yanıt
8460 Gösterim
Son İleti Mart 18, 2013, 02:03:11 ÖS
Gönderen: kmc
11 Yanıt
5297 Gösterim
Son İleti Aralık 14, 2014, 10:32:32 ÖS
Gönderen: Kaptan Reşat
181 Yanıt
52728 Gösterim
Son İleti Eylül 27, 2019, 06:51:50 ÖS
Gönderen: Kaptan Reşat
1 Yanıt
4155 Gösterim
Son İleti Mayıs 19, 2016, 06:56:51 ÖS
Gönderen: celenoglu
11 Yanıt
6134 Gösterim
Son İleti Ocak 06, 2017, 11:00:51 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
9 Yanıt
3759 Gösterim
Son İleti Ekim 07, 2017, 12:03:30 ÖS
Gönderen: selim
1 Yanıt
2370 Gösterim
Son İleti Mayıs 20, 2019, 09:48:20 ÖÖ
Gönderen: KARANLIK
19 Yanıt
3691 Gösterim
Son İleti Mayıs 10, 2023, 01:05:50 ÖS
Gönderen: Volkan Oksuz