Gönderen Konu: Küpeşte Çıtası Hakkında Sorum  (Okunma sayısı 4038 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.315
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Küpeşte Çıtası Hakkında Sorum
« : Haziran 16, 2016, 11:57:11 ÖS »

Teknenin küpeştesine aşağıdaki resim gibi küpeşte çıtası geçmeyi planlıyoruz. Pratik ulaşılabilirlik açısından 1,5 x 4 lük kereste temin edebiliyorum ve bunları 1,5 bilemediniz 2 metrelik hallerde teknenin yanına götürebilirim.

1,5 cmlik çıtalararı bildiğimiz yöntemler ile lamine etmem zor olur.Bildiğiniz lamine yöntemi varmı ? bu 1.sorum.
2.sorum ise lamine etmeyip 2 metre veya 1,5 metre olarak uç uca eklesem problem olurmu ? Sonuçta hem dekoratif olacak hemde bir sınır vazifesi görecek iki kabuğu bir arada tutma görevi olacak.

Ayrıca bunları tekneye sabitleme yöntemi nedir ? Epoksi yapıştırıcı + paslanmaz vidamıdır ? Vida ise kaç cmde bir atılması uygun olur ?Tavsiyeleriniz nedir ?

VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Küpeşte Çıtası Hakkında Sorum
« Yanıtla #1 : Haziran 17, 2016, 08:25:09 ÖÖ »
Küpeşte çıtalarının bir görevi birleşmeyi görüntüden kaldırmaktır, diğeri ise bağlanıldığında çarpmaları ilk karşılayan olmaktır, bu nedenle gerekitğinde kolaylıkla değiştirilebilmelidir. Bir çok teknede bir alüminyum ray üzerine geçirildiğini gördüm. Birleşme yerine ray monte ediliyor ve ahşapta raya uygun kanal açılarak raya takılıyor. Ray yelkenli teknelerin ana yelken rayına benziyor, ahşaplar ana yelken arabası profilinde frezede işleyip baştan veya kıçtan sürerek takılıyor, bu nedenle boyları önemli değil, birbirine değdikleri yer de genellikle 90 derece düz kesilmiş oluyor. Hatta bir kısmında parçaların birbirinden bağımsız olduğu açıkça belli olan yuvarlamalar var. Tamamına yakıı aynı boyda sadece baştaki vedya kıçtaki tekne boyuna uydurmak için  kısa kesiliyor. Kimi  raylar ahşabın altından profil şeklinde 1-2 cm dışarı çıkıyor, kimi ise ahşap tarafından  örtülüyor. Bir şekilde hasar alırsa hasar alanı söküp yerine yenisini takabiliyorsunuz.  Rayı civata ile bağlamanızı ve bağlantıda su geçirmezliği sağlamak için mastik kullanmanızı öneririm.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.315
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Küpeşte Çıtası Hakkında Sorum
« Yanıtla #2 : Haziran 17, 2016, 09:41:28 ÖÖ »
Küpeşte çıtalarının bir görevi birleşmeyi görüntüden kaldırmaktır, diğeri ise bağlanıldığında çarpmaları ilk karşılayan olmaktır, bu nedenle gerekitğinde kolaylıkla değiştirilebilmelidir. Bir çok teknede bir alüminyum ray üzerine geçirildiğini gördüm. Birleşme yerine ray monte ediliyor ve ahşapta raya uygun kanal açılarak raya takılıyor. Ray yelkenli teknelerin ana yelken rayına benziyor, ahşaplar ana yelken arabası profilinde frezede işleyip baştan veya kıçtan sürerek takılıyor, bu nedenle boyları önemli değil, birbirine değdikleri yer de genellikle 90 derece düz kesilmiş oluyor. Hatta bir kısmında parçaların birbirinden bağımsız olduğu açıkça belli olan yuvarlamalar var. Tamamına yakıı aynı boyda sadece baştaki vedya kıçtaki tekne boyuna uydurmak için  kısa kesiliyor. Kimi  raylar ahşabın altından profil şeklinde 1-2 cm dışarı çıkıyor, kimi ise ahşap tarafından  örtülüyor. Bir şekilde hasar alırsa hasar alanı söküp yerine yenisini takabiliyorsunuz.  Rayı civata ile bağlamanızı ve bağlantıda su geçirmezliği sağlamak için mastik kullanmanızı öneririm.

Ozaman parça parça yapmak benim daha fazla yararima olacak ileride hasar alirsa degistirmem acisindan.

1,5 metrelik citalar kullansam 50 cmde bir 3 adet civata yeterli olur diye dusunuyorum.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

ErsanAkpınar

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 459
  • ersanakpinarr@gmail.com
  • Ad Soyad: ersan akpınar
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: Küpeşte Çıtası Hakkında Sorum
« Yanıtla #3 : Haziran 17, 2016, 09:43:36 ÖÖ »


Volkan hocam bende bir kaç gündür buna çalışıyorum istediğim uzunluklarda istediğim cins ağaç bulamadığım ve taşıma problemi yaşadığım için şu şekilde çözmeyi planlıyorum.
20cm lik bir alanı yapıştırma yöntemine gitmeyi planlıyorum bu uygulamayı stringer çıtalarından tut tekne altında ki Outer Kneel Outer Stem gibi yerle de uygulamayı düşünüyorum.

Playboy Runabout 14'
İnstagram @playboyrunabout

https://goo.gl/photos/NzWfiTrDyQxR5z3J8

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.315
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Küpeşte Çıtası Hakkında Sorum
« Yanıtla #4 : Haziran 17, 2016, 11:08:03 ÖÖ »
Abi bahsettiğin yöntem güzel bir laminasyon yöntemi özellikle stinger çıtaları için tam isabet oluyor,ama benim kullanacağım çıtaların kalınlığı yaklaşık 1,5 cm bu kalınlıkta bu denli yatay eğim vermek çok zor olur hemde sağlıklı olmaz.Dikine eğim verdiğimi düşünsek yine 1,5 cmlik kalınlığa takılıyorum.En ufak esnemede bu kalınlık taşımaz ve birleşim yerlerinden patlar gibime geliyor.

Resimdeki dikey 2 cm yeterli abi bence ama yatay alanın geniş olmasına dikkat etmelisin.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
18 Yanıt
9700 Gösterim
Son İleti Nisan 25, 2012, 09:51:29 ÖS
Gönderen: msceylan
12 Yanıt
7469 Gösterim
Son İleti Ekim 10, 2012, 03:02:02 ÖS
Gönderen: celenoglu
40 Yanıt
18277 Gösterim
Son İleti Kasım 03, 2014, 11:33:58 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
3 Yanıt
4671 Gösterim
Son İleti Mayıs 23, 2014, 10:46:54 ÖS
Gönderen: KARANLIK
8 Yanıt
7294 Gösterim
Son İleti Eylül 01, 2014, 07:40:48 ÖÖ
Gönderen: driftkilla
5 Yanıt
5219 Gösterim
Son İleti Ağustos 10, 2015, 12:23:14 ÖÖ
Gönderen: osurgan
4 Yanıt
2986 Gösterim
Son İleti Nisan 15, 2016, 06:32:41 ÖS
Gönderen: KARANLIK
0 Yanıt
2056 Gösterim
Son İleti Nisan 16, 2016, 02:06:05 ÖS
Gönderen: Eren59
5 Yanıt
4599 Gösterim
Son İleti Nisan 20, 2016, 08:34:09 ÖÖ
Gönderen: Eren59