Gönderen Konu: Çıktık küçük bir tura  (Okunma sayısı 10584 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Çıktık küçük bir tura
« Yanıtla #30 : Mart 28, 2016, 09:18:37 ÖS »

Direği nasıl çıkardınız yaa :D Zamanında yerleştirirken nasıl zorlanmıştık.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

mertbese

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 354
  • Ad Soyad: Mert BEŞE
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: ŞAKA
Ynt: Çıktık küçük bir tura
« Yanıtla #31 : Mart 28, 2016, 09:57:40 ÖS »
Üretici firmaya mail attım, bakalım ne zaman cevap verecekler? Ya da verecekler mi? Volkan, direk o kadar kolay çıktı ki anlatamam. Bizim hatamız yüksek bir yer kullanmayışımız olmuş. Teknenin bağlı olduğu yer güverte hizasından yukarıda. Direği kaldırırken doğrudan karaya doğru kaldırdım, orada bekleyen arkadaşların tam kucaklarına gitti. Hiç tahmin etmemiştim bu kadar kolay olacağını :)

Bu arada gerekli kontrolleri yaptıktan sonra galiba tüm karinayı epoksi reçine ile doyuracağım. Epoksinin akmaması için üstübeç, fiber tozu, cam elyaf tozu gibi maddeler yeterli oluyor mu?


servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.780
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Çıktık küçük bir tura
« Yanıtla #32 : Mart 28, 2016, 11:06:25 ÖS »
Üretici firmaya mail attım, bakalım ne zaman cevap verecekler? Ya da verecekler mi? Volkan, direk o kadar kolay çıktı ki anlatamam. Bizim hatamız yüksek bir yer kullanmayışımız olmuş. Teknenin bağlı olduğu yer güverte hizasından yukarıda. Direği kaldırırken doğrudan karaya doğru kaldırdım, orada bekleyen arkadaşların tam kucaklarına gitti. Hiç tahmin etmemiştim bu kadar kolay olacağını :)

Bu arada gerekli kontrolleri yaptıktan sonra galiba tüm karinayı epoksi reçine ile doyuracağım. Epoksinin akmaması için üstübeç, fiber tozu, cam elyaf tozu gibi maddeler yeterli oluyor mu?



Bu iş için üretilmiş epoksi bariyerler var,içine birşey katmaya gerek yok..

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Çıktık küçük bir tura
« Yanıtla #33 : Mart 29, 2016, 12:08:10 ÖÖ »
Üretici firmaya mail attım, bakalım ne zaman cevap verecekler? Ya da verecekler mi? Volkan, direk o kadar kolay çıktı ki anlatamam. Bizim hatamız yüksek bir yer kullanmayışımız olmuş. Teknenin bağlı olduğu yer güverte hizasından yukarıda. Direği kaldırırken doğrudan karaya doğru kaldırdım, orada bekleyen arkadaşların tam kucaklarına gitti. Hiç tahmin etmemiştim bu kadar kolay olacağını :)

Bu arada gerekli kontrolleri yaptıktan sonra galiba tüm karinayı epoksi reçine ile doyuracağım. Epoksinin akmaması için üstübeç, fiber tozu, cam elyaf tozu gibi maddeler yeterli oluyor mu?



Eee o direği nasıl tuttular yahu ? Baya ağır birşey di o hatırladığım kadarıyla 4 kişi zar zor kaldırmıştık teknenin üstüne :D Valla çok sevindim kolay olduysa inşallah tekrar yerine koymasıda bir okadar kolay olur :D Yardım lazım olursa Bursa'da olursam gelirim.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

mertbese

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 354
  • Ad Soyad: Mert BEŞE
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: ŞAKA
Ynt: Çıktık küçük bir tura
« Yanıtla #34 : Mart 29, 2016, 09:33:54 ÖÖ »
Sağolasın Volkan. Servet Abi, marka model var mı bildiğin? Elastik epoksi ara kat gibi ürünler mi mesela?

mertbese

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 354
  • Ad Soyad: Mert BEŞE
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: ŞAKA
Ynt: Çıktık küçük bir tura
« Yanıtla #35 : Mart 29, 2016, 05:13:29 ÖS »
İş planı belli oldu: (Servet Abi'ye çok teşekkür ederim  :) )

Su kesimi üstü:

1) Güverte üzerindeki pas lekeleri de oksalik asit veya türevleri ile temizlenecek.
2) Ağaç aksamlar zımparalanacak, verniklenecek.
3) Pasta-cila yapılacak.
4) Arma halatları değiştirilecek.

Su kesimi altı:

1) Raspa ile kabaran yerler kaldırılacak.
2) Tekne tatlı su ile bir kaç defa yıkanıp kuruması beklenecek.
3) Kalkan yerlere kalın zımpara yapılarak diş açılacak.
4) Kalkan yerlere elyaf+epoksi+epoksi macun uygulaması yapılacak.
5) Tüm karina zımparalanacak ve aseton ile temizlenecek.
6) Epoksi primer koruyucu sürülecek.
7) Zımpara yapılacak
8) Zehirli astar+zehirli boya sürülecek.






 

navy55

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 27
  • Ad Soyad: Yılmaz SAA
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1979
Ynt: Çıktık küçük bir tura
« Yanıtla #36 : Mart 29, 2016, 06:16:22 ÖS »
pasta cila işini zehirliden sonraya bırak bence, onun haricinde çok güzel bir çalışma planı. kolay gelsin.

celenoglu

  • Kıdemli Üye
  • İleri Rehber
  • *
  • İleti: 650
    • Tekne Yat Sörveyi, Ozmoz muayenesi ve onarımı, danışmanlık, arma ayarı
  • Ad Soyad: Ahmet Çelenoğlu
  • Bulunduğu İl: İstanbul
Ynt: Çıktık küçük bir tura
« Yanıtla #37 : Mart 30, 2016, 04:26:38 ÖS »
Kalkan tabakalar dolgu gibi görünüyor, elyaf yok gibi, büyük olasılıla macundur. yüzeyi iyice temizledikten sonra zımpara arkasından epoksi macun öneririm. elyaf yapılması kadar derine inilecekse, 500 g gibi kalın elyaf yerine bulabildiğiniz en ince dokuma elyafı kullanmanızı öneririm. Epoksi iyi bi yapışırıcıdır ama kalın dokuma elyaf ve epoksi yerçekimie kaşı koyamıyor ve özellikle kenarlar tutunurken ortaları gövdeden ayrılıyor ve şekilde donuyor yani onarım sağlam olmuyor, ince elyaf ve epoksi tabakası daha iyi tutunuyor, sadece daha fazla kat atmanız gerekecek.

Teknenin altını komple epoksi kaplamanızı önermem, epoksi suyun içeri girişini engellediği gibi çıkışını da engeller. Altını epoksi kaplayacaksanız önerim, jelkotu tamamen kaldırıp, usulüne  uygun yıkama kurutma yaptıktan sonra epoksi uygulamanızdır. Bu da iyi havalarda asgari 6 hafta karada durmak ve ciddi emek harcamak demektir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
tel:543 494 71 71

mertbese

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 354
  • Ad Soyad: Mert BEŞE
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: ŞAKA
Ynt: Çıktık küçük bir tura
« Yanıtla #38 : Nisan 11, 2016, 09:51:37 ÖÖ »
Merhaba,

2 haftadır yazamıyordum... Son durum şu:

Teknenin salma kısmında jelkot üzerine 1 kat ince keçe elyaf ve 1 kat macun atılmış. Temizledikçe ortaya çıktı. Tahminimce tesviye amaçlı bir düzeltme mahiyetinde yapılmış. Firma maile cevap vermedi, telefonla soracağım. İyi haber şu; jelkot sağlam...

Teknenin en son halinden beri epeyce temizlik yaptık. Alt kısmını iyice temizledik. Zehirli boya neredeyse tamamen kalktı. Jelkota kadar dikkatlice indik. Sonra salma kısmında açılan yerleri macunladık. Bir yandan da güvertedeki pas lekelerini cif ile temizledim. Pas lekelerinin de nereden geldiğini öğrendik: Canavar parçacıkları... 1-2 kere biz ortalıkta yokken etraftaki teknelerin üzerlerinde canavarla puntel kesimi yapılmış. Pislikler bizim kayıkta. Hem yapıştı hem pas yaptı. Sonuç; 4 saat temizlik.

Teknenin alt kısmına zehirli astarı da vurduk. Önümüzdeki hafta sonu boyayı sürüp indireceğiz kısmetse.

Selamlar,


mertbese

  • İleri Üye
  • ***
  • İleti: 354
  • Ad Soyad: Mert BEŞE
  • Bulunduğu İl: İzmir
  • Doğum Yılı: 1989
  • Tekne Adı: ŞAKA
Ynt: Çıktık küçük bir tura
« Yanıtla #39 : Nisan 25, 2016, 09:59:40 ÖÖ »
ŞAKA SUYA İNDİ...

Hafta sonu oldukça yoğun ve yorucu geçti. Cumartesi sabah erkenden gidip 3 kat zehirli sürdük. Astarı sürerken çok zorlanmıştık ama zehirli sürme işi oldukça kolay oldu. Bu arada barınak yönetimi işi bıraktı, ortaklık bomboş vaziyette. Daha 2 hafta önce de 2 tane motor çalındı. Bizim de ne zamandır aklımızda olan iş; motoru brakete saplamalar ile sabitlemekti. Motoru alırken içinden bu iş için gerekli tüm malzemeler de gelmişti. Braketi deldik ve karşılıklı vida somun ile motoru sağlamlaştırdık. Çalmak isterlerse baya terlemeleri lazım...

Şu barınak yönetimi işi tam bir mafya işi. 3-5 tane balıkçı zorla kooperatife kendilerini seçtiriyor, bağlı teknelerden bir güzel paraları alıyor-makbuz falan hak getire- ve karşılığında senin motorunu çalmıyor! Eğer çalma-çırpma, yolsuzluk işinde anlaşmazlık çıkarsa(biri daha çok biri daha az cebe indiriyorsa) birbirlerini şikayet ediyorlar ve yönetimden düşüyorlar, tıpkı son yönetimde ve ondan önceki yönetimlerde olduğu gibi. Son bırakan yönetim mahkemeye verilecekmiş, bakalım yedikleri paralar ne olacak?

Zehirli kurusun diye beklerken çapanın paslanan zincir ile bağlantılarını söktüm, yenilerini taktım. İçeriyi biraz düzenlemeye çalıştım. Römorkun bir tekeri patlaktı, kompresörle tekeri  de şişirdik. Daha sonra da traktörle sağ salim suya indirdik. ŞAKA'nın suya olan hasreti sona erdi. Bana mı öyle geldi bilmiyorum ama kayık suda süzülmeye başladı. Dalgada artık daha çok yalpalıyor, ağırlaşmış epey demek ki... Pazar günü de havuzluğun temizliğine devam ettik. Şu pas lekeleri öldürdü beni. Kaymaz bölgelerden pas lekelerini çıkarmak tam bir zulüm. Neyse birileri yeniden demir kesene kadar temiz kalacak kayık! :)




   


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
24 Yanıt
13989 Gösterim
Son İleti Şubat 23, 2014, 11:37:16 ÖS
Gönderen: yaşar kaptan
0 Yanıt
3730 Gösterim
Son İleti Ekim 06, 2011, 09:47:03 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
3838 Gösterim
Son İleti Kasım 08, 2011, 12:09:20 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
4657 Gösterim
Son İleti Kasım 24, 2011, 02:24:35 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
5 Yanıt
8225 Gösterim
Son İleti Şubat 21, 2012, 03:34:24 ÖS
Gönderen: timuşin
7 Yanıt
5588 Gösterim
Son İleti Ocak 16, 2014, 02:02:36 ÖS
Gönderen: Ercanuyar
1 Yanıt
4418 Gösterim
Son İleti Temmuz 08, 2012, 10:30:50 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
4 Yanıt
3331 Gösterim
Son İleti Ağustos 21, 2013, 09:06:01 ÖS
Gönderen: Mert Efe Ceylan
11 Yanıt
7872 Gösterim
Son İleti Kasım 23, 2013, 11:25:06 ÖÖ
Gönderen: merd