Gönderen Konu: Bateau Runabout 16 - 5 mt Sürat Teknesi Yapımı  (Okunma sayısı 80496 defa)

muratugurlu

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Rehber
  • *
  • İleti: 231
  • Ad Soyad: murat ugurlu
  • Bulunduğu İl: Bolu
  • Doğum Yılı: 83
  • Tekne Adı: KARAYEL GM
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #30 : Kasım 29, 2016, 01:43:57 ÖS »

Ortam genelde 10 derece civarı oluyor.  kullandığım sertleştirici soğuk havalar için üretilmiş olandan. 5 derecenın altında epoksi uygulamıyorum. sıcaklığa göre ortamı ısıtmak için sobayı kullanıyorum. şimdiye kadar yaptıklarımda bir problem olmadı.
Karanliga kufredecegine kalk da bir mum yak

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #31 : Kasım 29, 2016, 09:56:42 ÖS »
Temiz titiz çalışmaları takip etmek bir hayli keyifli oluyor :)
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

muratugurlu

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Rehber
  • *
  • İleti: 231
  • Ad Soyad: murat ugurlu
  • Bulunduğu İl: Bolu
  • Doğum Yılı: 83
  • Tekne Adı: KARAYEL GM
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #32 : Aralık 01, 2016, 09:46:14 ÖÖ »
Tesekkurler volkan. Bugun yapilanlar;
Alt taban parcasi kesildi. Kenarlari en rendesi ile alindi. Zimparayla duzeltildi ve omurga ustune deneme amacli yerlestirildi. Parcalarla uyumunu gordugumde heyecanim daha da artti. Es parcanin olusturulmasi icin yine iki plaka birlestirildi. Kesim ve dikim icin kurumasini bekliyorum. Saygilar...
Karanliga kufredecegine kalk da bir mum yak

muratugurlu

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Rehber
  • *
  • İleti: 231
  • Ad Soyad: murat ugurlu
  • Bulunduğu İl: Bolu
  • Doğum Yılı: 83
  • Tekne Adı: KARAYEL GM
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #33 : Aralık 04, 2016, 11:13:19 ÖS »
Alt parcanin ikincisi ilki kalip kullanilarak kopyalama freze ucu ile kesildi. Dik yapistir tekniginde de anlatildigi gibi kenardan 1.5 cm mesafede cizgi cekilerek 1.5 mm tel gececek sekilde delindi. Iki parca omurga ustunde deneme amacli yerlestirildi. Bundan sonraki asama stringer citalarini yerlestirmek. 
Karanliga kufredecegine kalk da bir mum yak

muratugurlu

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Rehber
  • *
  • İleti: 231
  • Ad Soyad: murat ugurlu
  • Bulunduğu İl: Bolu
  • Doğum Yılı: 83
  • Tekne Adı: KARAYEL GM
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #34 : Aralık 05, 2016, 10:10:46 ÖS »
Stringer citalari yerlestirildi.
Karanliga kufredecegine kalk da bir mum yak

muratugurlu

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Rehber
  • *
  • İleti: 231
  • Ad Soyad: murat ugurlu
  • Bulunduğu İl: Bolu
  • Doğum Yılı: 83
  • Tekne Adı: KARAYEL GM
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #35 : Aralık 05, 2016, 10:17:18 ÖS »
Bu arada planda iki yerde hata var. Projeyi uygulamak isteyenler benimle irtibata gecebilir.
Karanliga kufredecegine kalk da bir mum yak

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #36 : Aralık 05, 2016, 11:49:19 ÖS »
kopyalama freze ucu? ne menem bir şeydir,ne iş'e yarar? anlatsan cok duyuyorum ama gercekten fonksiyonunu bilmiyorum..

muratugurlu

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Rehber
  • *
  • İleti: 231
  • Ad Soyad: murat ugurlu
  • Bulunduğu İl: Bolu
  • Doğum Yılı: 83
  • Tekne Adı: KARAYEL GM
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #37 : Aralık 06, 2016, 08:37:33 ÖÖ »
altında bir adet rulman var. kalıp olarak  kullanacagım parçayı alta koyup rulman olan kısma denk getiriyorum.rulman kenarlarıyla bıçaklar aynı hatta oldugu için ustteki parça alttakinin aynısı olmakta. kenar alma ucu diye de geçiyor.
Karanliga kufredecegine kalk da bir mum yak

muratugurlu

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Rehber
  • *
  • İleti: 231
  • Ad Soyad: murat ugurlu
  • Bulunduğu İl: Bolu
  • Doğum Yılı: 83
  • Tekne Adı: KARAYEL GM
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #38 : Aralık 26, 2016, 11:31:20 ÖÖ »
Teknenin alt kismi pruvada birlestirildi. Belki de su ana kadar en cok zorlandigim yerdi. On kisimda inanilmaz gerginlik olustu. Sanirim okume plywood kullanmadigim icin oldu. Yaptigim is icime sinmedi .ben de birkac arastirmadan sonra  ic kismina gavurlarin kerf dedigi 3 mm derinliginde daire tester ile paralel kanallar actim. Onunla ilgili fotografi bir sonraki iletimde eklicem. Allahtan gerginlik azaldi. Moralim duzeldi tekrar calismaya basladim.
Karanliga kufredecegine kalk da bir mum yak

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #39 : Aralık 26, 2016, 02:45:29 ÖS »
Bu gibi gerilim olan kısımlarda kontrayı ısıtmak iyi sonuç verir biraz da buharda tutmak gerekir

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #40 : Aralık 26, 2016, 08:39:42 ÖS »
Sıcak su ve buhar bu tip zorlanmalarda çok işe yarar. Ben 40 x 20 cm lik bir parçaya kettle da ısıttığım sıcak su ise ''s'' şeklini vermiştim aynı siizn zorlandığınız bölüm için.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.778
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #41 : Aralık 27, 2016, 12:01:52 ÖÖ »
21mm kupeşte kontrplaklarını forma göre esnetebilmek icin 3 gun sıcak su dökup agırlık uygulaması yaptım :)

muratugurlu

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Rehber
  • *
  • İleti: 231
  • Ad Soyad: murat ugurlu
  • Bulunduğu İl: Bolu
  • Doğum Yılı: 83
  • Tekne Adı: KARAYEL GM
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #42 : Ocak 11, 2017, 03:35:00 ÖS »
Yan parcanin kesimi tamamlandi . Alistirma yapilarak olculer kontrol edildi. Kic kismina yakin egimli kaplama olacagi icin parca sokulerek ic kismina kanal acmayi planliyorum. Hazir sokmusken diger yan parcanin da kesimini yapicam. Atolye sicakligi 3 derece. Geceleri daha da indigi icin epoksi ile ilgili islemleri erteledim. 10 derecenin altinda saklamasi onerilmedigi icin epoksi setimi eve goturdum. Sanirim subat sonuna dogru havalar biraz isininca epoksi yapicam.o zamana kadar hoscakalin...
Karanliga kufredecegine kalk da bir mum yak

muratugurlu

  • Kıdemli Üye
  • Çırak Rehber
  • *
  • İleti: 231
  • Ad Soyad: murat ugurlu
  • Bulunduğu İl: Bolu
  • Doğum Yılı: 83
  • Tekne Adı: KARAYEL GM
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #43 : Ocak 11, 2017, 10:08:30 ÖS »
Ustadlarıma bir sorum olacak:
ben elyaf alırken planda 300 gr +/-45 derece biaksiyal kumaş yazmasına ragmen 300 gr seçeneginde +/-90 derece biaksiyal kumas bulabildigim için +/-90 derecelik olandan aldım. çunkü diger seçenek 500 gr /m2 idi. simdi kafama takılıyor acaba +/-45 derece mi alsaydım diye (500 gr daha kalın) . Henuz epoksi kaplamadıgım için hala şansım var. değiştir derseniz değiştirebilirim.
Karanliga kufredecegine kalk da bir mum yak

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.304
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: BATEAU RUNABOUT 16 - 5MT SURAT TEKNESİ YAPIMI
« Yanıtla #44 : Ocak 12, 2017, 12:02:35 ÖÖ »
Ustadlarıma bir sorum olacak:
ben elyaf alırken planda 300 gr +/-45 derece biaksiyal kumaş yazmasına ragmen 300 gr seçeneginde +/-90 derece biaksiyal kumas bulabildigim için +/-90 derecelik olandan aldım. çunkü diger seçenek 500 gr /m2 idi. simdi kafama takılıyor acaba +/-45 derece mi alsaydım diye (500 gr daha kalın) . Henuz epoksi kaplamadıgım için hala şansım var. değiştir derseniz değiştirebilirim.

Planda muhtemelen planın ait olduğu ülkenin şartları dikkate alındığından öyle yazılmıştır. Yani o ülkede bahsedilen elyaf piyasada daha yaygın ve kolay bulunabilirdir. Elyafın teknede görevi bellidir.  45-90 derecelerde tabikide fark vardır ancak bizim şartlarımızda tölere edilmeyecek farklılıklar değildir. Ben 500 gr kullandım inanın çok fazla epoksi sarfiyatı oluyor. 300 gr iyi bir tercih. İçinizin rahat olması için iki kat 300 gr fazlasıyla yeterli olacaktır.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
9226 Gösterim
Son İleti Ağustos 29, 2011, 03:43:54 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
22 Yanıt
20136 Gösterim
Son İleti Haziran 27, 2013, 02:38:17 ÖÖ
Gönderen: akdenizkompozit
2 Yanıt
6155 Gösterim
Son İleti Nisan 13, 2015, 09:25:26 ÖS
Gönderen: muhammetkrkrt
3 Yanıt
8211 Gösterim
Son İleti Mayıs 02, 2015, 11:24:11 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
422 Yanıt
118256 Gösterim
Son İleti Aralık 24, 2020, 11:48:37 ÖS
Gönderen: tamer01
3 Yanıt
4766 Gösterim
Son İleti Ekim 20, 2014, 11:56:51 ÖS
Gönderen: alperserkan01
2 Yanıt
5132 Gösterim
Son İleti Aralık 04, 2019, 08:25:58 ÖÖ
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
2590 Gösterim
Son İleti Aralık 22, 2020, 01:56:53 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
3 Yanıt
1632 Gösterim
Son İleti Mayıs 02, 2021, 10:55:27 ÖS
Gönderen: vlkanaydin