Gönderen Konu: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA  (Okunma sayısı 113887 defa)

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.779
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #360 : Kasım 15, 2017, 09:52:58 ÖS »

Salma-safra agırlıkları teknenin deplasmanı,seyir amaçına göre (kıyı,açık deniz,okyanus) %20-%45 lere varan oran da degişiyor tasarımlar da..S650 kıyı teknesi olarak tasarlanmış sanırım.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #361 : Kasım 15, 2017, 10:08:01 ÖS »
     S650 kıyı teknesidir.

selim

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 117
  • Ad Soyad: selim ozdil
  • Bulunduğu İl: mugla
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #362 : Kasım 15, 2017, 10:41:48 ÖS »
Eğer doğru anlamışsam, İbrahim bey 280 kg ağırlığı devrime direnci için bilgisi ve tecrübesi ile ÇOK ETKİN bir şekilde kullanmış. Kullandığı ağırlığın merkezinin ortada olduğunu farzedersek kabaca yüzme merkezine mesafesi 50+20=70 cm (0.7m), moment kolu olarak da 0.70 x 280 = 196 kg-m yapar.

Ağırlığı teknenin içinde TABANA koyacaksak yüzme merkezine mümkün olabilecek en fazla mesafe kabaca 20 cm (0.2m) olabilir, dolayısı ile eşdeğer moment kolu için ağırlık 196 / 0.2 = 980 kg çıkar.

Bir başka deyişle İbrahim bey tekne içinde TABANA 980 kg KOYMUŞ diyebiliriz.

Fazla gibi gözükse de isabetli de olmuş çünkü teknesi biraz ağır. Yine ben tasarımcının yalancısıyım, resimde tekne ağırlığına 350 kg demiş, İbrahim beyin teknesi 535 kg çıkıyor.

Sanıyorum bu fark epoksi kaplama ve macundan geliyor. Ben resimlerde epoksi kaplama göremedim, sedece ek yerlerinde var gibi gözüküyor, ama biryerde yazıyor da ben görememiş veya anlamamış olabilirim. Yanlış anlamayın, yanlış bir şey diye söylemedim, ben de bu tekneyi yapsam epoksi camyünü kaplardım.
Macuna gelince, ben hiç sevmem ama nedense modelci arkadaşlarda da bu böyle idi, macun kullanmayı çok seviyorlar.

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #363 : Kasım 15, 2017, 10:57:10 ÖS »
sonuca yaklaşıyorum salma kutusu çevresine maxsimum 150 kg ağırlık 4 m tekne için modelin sayfasını açamadım direk boyuna bakmak için  320 kg kadar ağırlık salma kutusu iki yanında 5 mm sac hareketli salma ile birlikte yetecek gibi görünüyor selim bey salma kutunun arka tarafına ağırlıkları yaymak yerine baş tarafa direk hizasının ön kısmına ağırlık koyulmuş görünüyor resimde 

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #364 : Kasım 15, 2017, 11:12:47 ÖS »
Sakalım var isterseniz foto atabilirim,ben neden dinlenmiyorum yahu  :gk
Salma yaklasik 30 kg kadar oluyor.250-300 kg araliginda esit sekilde agirligi salma kasasi yanlarina su hatti altina esit sekilde yerlestirecegiz.Bizim teknemizdeki olay bu sekilde cozulucek. Agirlikla ilgili bukadar detay hesap yapmayi dogru bulmuyorum. 60 amper akü 18 kg 120 amper akü 32 kg.atiyorumki ben iki tane 60 amper koydum,İbrahim abi iki tane 120 amper koydu. Bu bile tekne agirligina dogrudan etki edebilecekken kg hesabi yapmak saçma geliyor.
Bu teknenin genisligi 2,5 metre ve en geniş yerinde adeta trimatan etkisi yaratabilecek kadar çeneli bir tekne.Kısa tombul şisman bir tekne. Bir tarafa dogru batirmak icin önce çeneyi sonrada yaklasik 60-70 cm dümdüz çıkan bordanin gücüne karşi gelmeniz lazim.

Benim kendi tekneme yapcagım islem su abi.

benim hareketli salmam yaklasik 30-35 kg geliyor.Bu agirligi 300 kg a tamamlayacak sekilde salma kasasinin en önunden baslayarak 3 nolu postaya dogru sancak ve iskele olarak esit sekilde cokta baski olusturmayacak sekilde yayacağım.Zaten tekneyi suya attigimda denemelerim sonucunda agirlik eklemesi-cikarmasi yapmayi dusunuyorum.

Sen biraz daha farkli yaptigin icin abi sen bence teknenin altinda kalan tüm agirligi hesaplayip bir koseye yaz.Onu kendi guvenecegik bir rakama 300 den az 400 den fazla olmamak sartiyla icten agirlik koyarak tamamla.Benim yaptigim arastirmalardan,gordugum yapilmis teknelerden soyleyebilecegim bu sekilde
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #365 : Kasım 15, 2017, 11:27:10 ÖS »
     Hareketli salmanın ucunda 20 cm. çapında kurşun ağırlık var. Bu çap biraz daha büyütülerek ağırlık bir miktar arttırılabilir. Bu ağırlığın omurgaya mesafesini hatırlamıyorum, resimlerde ölçü vardır. Selim bey bu durumun moment etkisini hesaplayacaktır, ona göre de salma yuvası ağırlığı da göz önüne alınıp iç balast tekrar hesaplanır. Hesapları ben yapamıyorum, zira matamatik özürlüyüm. Öyle olmasam mühendislik mektebini yarım bırakmayacaktım  :// .

servet

  • Kıdemli Üye
  • Onursal Rehber
  • *
  • İleti: 2.779
  • Tekne Adı: avanti
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #366 : Kasım 15, 2017, 11:35:50 ÖS »

Macuna gelince, ben hiç sevmem ama nedense modelci arkadaşlarda da bu böyle idi, macun kullanmayı çok seviyorlar.

Macuna yaklaşımınız sanki kozmotik,olsa da olur,olmasa da olur tarzın da..
Sanırım bütün tekne yapanların en nefret ettigi,en uğrastırıcı,en zor,en pis kısmı macun.
Eger gerektigine inanmasalar,kendi yapıp,kullanacakları tekneyi macunlamazlardı..
Ama gövdeye gelecek sürtünme,ufak tefek çarpmalar da tekneyi ilk koruyacak kısım macundur.tabiki kozmotik kısmı da göz ardı edilmez..

selim

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 117
  • Ad Soyad: selim ozdil
  • Bulunduğu İl: mugla
  • Doğum Yılı: 1955
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #367 : Kasım 16, 2017, 04:23:37 ÖS »
Bugün herhalde herkese karşı gelme günüm, ben Servet beyin ve Volkan beyin düşüncelerine katılmıyorum.

Macun konusunda uzun bir yazı yazmıştım, burada bulabilirsiniz.
http://www.denizrehberim.com/teknede-macun-uygulamasi-celik-macun-t1853.0.html

"Kg hesabı yapmak saçma geliyor" ifadesine gelince,

Güncel akü örneğinden gider isek, 32 kg'lık bu aküyü, teknenin içinde biryere koyarsanız, ağırlık ile ilgili önemli bir konu oluşmaz ama 8 metre boyundaki direğin tepesine koymaya niyetlenirseniz, ağırlık ile ilgili ÖNEMLİ bir konu oluşur ve kg hesabı yapmadan oluşan bu önemli konuyu çözemezsiniz.

Eğer bu örneğe, "direğin tepesine de akü mü konur" diye bir yorum yaparsanız veya "böyle saçma sapan bir örnek mi olur" diye düşünürseniz, konuya doğru olmayan bir bakış açınız var demektir.

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #368 : Kasım 16, 2017, 04:42:47 ÖS »
   Özellikle denge söz konusu olunca, ağırlık önemli bir unsur. Evet, S650 ağır ve iri bir tekne ama aküyü koyarken bile denge unsurunu gözetmek gerek.

Tombik Cat

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 70
  • Ad Soyad: A. Selçuk YILDIRIM
  • Bulunduğu İl: İZMİR
  • Doğum Yılı: 18.11.1954
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #369 : Kasım 16, 2017, 08:04:27 ÖS »
Değerli Arkadaşlar,
Macun yüzeyde düzeltilemeyen kusurları kapatmak için kullanılır. Düzeltilemeyen derken her türlü işlemden sonra yapılabilecek her türlü düzeltme işleminden sonra sürülür. Yüzey üzerinde elle yoklama yapıldığında hissedilecek bir eğrilik olmamalıdır. Dolgu amaçlı kullanılan macunlar esnektir. Adları da dolgu macunu değil dolgu malzemesidir. Son kat olarak kullanılan macunlar çok ince sürülürler. Sürüldüğü yüzeyle beraber esneyebilmeleri için İNCE SÜRÜLMELİDİR. Oto kaportacılarına gidip te seyrederseniz ellerinde şalome, çok pürüzlü yüzeyleri ısıtıp çekiçleyerek düzeltirler. Gerekirse hasarlı parçayı kesip yerine düzgün parça uydururlar. Mümkün olduğunca az macunlama yada hiç macunlamama (bazen bir kat kaç astar boya atma ve daha sonra su zımparası ince bir macunlama yerine geçmektedir) en uygun işlem olacaktır.  Kontraplak üstüne son işlemleri yapıp zımparalama bittikten sonra yapıştırılan cam tülü ya da kumaş üstüne ya çok ince macun çekilebiliyorsa çekilmeli (cam ipliklere zarar vermemesi için zımparalama çok az olmalıdır) yada yüzey gerilimi yüksek (yüzeye atıldığında çok düzgün bir satıh olarak kalacak) bir boyayla (bu konuyu boya firmalarıyla konuşmalı) boyayıp işlemi tamamlamalıdır diye düşünüyorum. Bu son kat boya eğer yapışma özelliği yüksekse jelkot ta olabilir. Bunun araştırılması yapılmalıdır.
Denge konusunun ise ayrıca tartışılması gereklidir. Ağırlığın tekne üzerindeki etkisi ise çok farklı bir konu. Kişinin teknenin ucunda durması çok tehlikeli olurken tekne ortasında 10 kişinin durması tehlikeli olmaktan çıkmaktadır. Ama bir akü kadar ağırlığın @-650 gibi bir teknede verilen örneklerin dışında pek o kadar sorun olacağını da zannetmiyorum.  Arkadaşların teknedeki ağırlık konusunu (Düzgün dağılı yük, tek noktadan etki eden yük gibi), yelkene etki eden rüzgarla onu dengeleyen balast yada balast salmanın çalışma prensibi gibi konuları forumumuzda bir başlık altında toplamayı öneriyorum.
Bu konularda forumdaşlarımız aydınlatılırsa teknelerinde yapacakları ölçü tadilatları ya da tasarımlarında faydalı olacaktır.

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #370 : Aralık 10, 2017, 11:13:42 ÖS »
kamaranın üst kısmındaki kapağın hazır olanları var mıdır 500 mm x 400 mm yapmak istesem yapmak için fikri olan varmı

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #371 : Aralık 11, 2017, 02:06:04 ÖS »
    Yalçın, yanlış anlamadımsa hatch kapağından söz ediyorsun. Hatch lerin hazırları var ama biraz fiyatlı. Ben plastik kapak aldım, kapağın içini dekopajla açtım ve fleksi ile kapattım.

yalova77

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 558
  • Ad Soyad: YALÇIN KUŞKU
  • Bulunduğu İl: SAKARYA
  • Doğum Yılı: 1961
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #372 : Aralık 11, 2017, 08:51:52 ÖS »
abi fiyatları 1000 tl civarı gerçekten yüksekmiş baktım plastik kapak dediğiniz nasıl bir şey nereden aldınız

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.313
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #373 : Aralık 11, 2017, 10:01:56 ÖS »
Yalçın abi bende ahşaptan yaptım. Nasıl yaptım hemen söyliyim. Önce kestiğim yere göre bir çerçeve yaptım ve bunu yaptıştırdım Sonra yapmış olduğum çerçeveyi kaplayacak ve 0,5 cm daha yüksek bir çerçeve daha yaptım ve bunu pvc kapı menteşesi ile uygun şekilde gövdeye bağladım Tabi 2. çerçeveye pleksi vidalamasınıda yaptım. İçteki çerçeveye izolasyon kauçuğu çekip tam sıkışma ve sıdırmazlık sağlayıp, -insan giremez ama- yinede kilitle güvenlik öneminide aldım.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Sare Ece Sztrandek-650 Yapımı-SAKARYA
« Yanıtla #374 : Aralık 11, 2017, 11:11:20 ÖS »
  Yalçın, bu kapak. Üst tarafın içini oyup fleksiyi küçük çivatayla bağladım.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
14 Yanıt
12782 Gösterim
Son İleti Ocak 10, 2021, 06:32:02 ÖS
Gönderen: volkankaya
47 Yanıt
25375 Gösterim
Son İleti Eylül 16, 2017, 09:34:49 ÖÖ
Gönderen: METEHAN01
440 Yanıt
178435 Gösterim
Son İleti Ekim 10, 2020, 02:39:22 ÖS
Gönderen: caki
27 Yanıt
27928 Gösterim
Son İleti Temmuz 25, 2014, 11:22:19 ÖÖ
Gönderen: osmanuysal
12 Yanıt
7010 Gösterim
Son İleti Eylül 24, 2015, 12:14:34 ÖÖ
Gönderen: ismailoruc
3 Yanıt
4443 Gösterim
Son İleti Kasım 10, 2015, 09:27:09 ÖS
Gönderen: Irkın Çubuk
20 Yanıt
9048 Gösterim
Son İleti Aralık 02, 2018, 07:52:48 ÖS
Gönderen: khbilen
59 Yanıt
16772 Gösterim
Son İleti Ekim 07, 2020, 08:18:27 ÖS
Gönderen: nedimy1
33 Yanıt
8210 Gösterim
Son İleti Haziran 19, 2020, 11:48:44 ÖS
Gönderen: Remzii